Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie  :)  Stellka FI2500  Czym , jakim dokładnie kluczem , śrubokręcikiem odkręcić dupkę ? Chodzi mi o górną , wewnątrz korpusu śrubkę .

 

W vanquishu 2016 odkręcałem śrubokrętem krzyżakowym ,trzeba tylko z wczuciem ,utrudnieniem jest to że śrubki nie widać.Podejrzewam że w stelce jest tak samo.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki . Dokładnie jest tam tak jak i w innych modelach shimano . Krzyżaczek . Ale u mnie coś jest więcej . Nie wiem czy śrubka czy tulejka ale coś nie gra . Finalnie wykręciłem i wkręciłem to ustrojstwo . Będę musiał zamówić kpl . Dla pewności , że nie bujam dobrałem się ponownie do vańka i tam bez problemu wkręcam i wykręcam śrubkę . W każdym razie temat ogarnięty  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony otworu jest taka tulejka.

Śruba przechodzi przez obudowę, tą tulejkę i dopiero w d...ę :-)

Tak jest , ale u mnie coś "pokrzywione" w sensie dopiero mniejszym krzyżakiem najechałem na śrubkę i jakoś wykręciłem . Patrząc na to wszystko na zewnątrz i jak składałem ,  na oko prosto i poprawnie wygladało . Przy następnym serwisowaniu wymienię . Chyba , że jest jakaś nadlewka w obudowie , więcej lakieru etc ... ale tego nie wyłapałem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki wielkie. Kołowrotek co jakiś czas jakby się blokował wydaje mi się ze jest to wina któregoś z elementów posuwu szpuli ale wydaj mi się że wałek i wodzik są Ok. Może ktoś podpowie co mogło by być tego przyczyną?

Stopiona uszcczelka (stoper rotora pod rotorem) zobacz czy na zbijaku nie ma jej kawałków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka jakaś taka sparciała i delikatnie wystawała śróba łącząca oś główna z obudowa wodzika spiłowałem delikatnie i jak narazie wszystko działa. Jedynie przekladnia dosyć słabo pracuje i widać zarysowania na pinionie więc pasuje ją wymienić, choć wątpię aby udało mi się takie cudo kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie dotyczące pokrętła szpuli biomaster 2500s model 2011. Pod tą nakrętką jest taka gomowa uszczelka chroniąca tarcze hamulca przed wilgocią i brudem. Szukam numeru tej części lub schematu gdzie to znajdę. Może ktoś wie czy pasuje ta uszczelka zamiennie od innych modeli 2500 bo przymierzałem od 3000sfb i jest za duża. Dzięki za info. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Witam. Mam pytanie dotyczące pokrętła szpuli biomaster 2500s model 2011. Pod tą nakrętką jest taka gomowa uszczelka chroniąca tarcze hamulca przed wilgocią i brudem. Szukam numeru tej części lub schematu gdzie to znajdę. Może ktoś wie czy pasuje ta uszczelka zamiennie od innych modeli 2500 bo przymierzałem od 3000sfb i jest za duża. Dzięki za info. Pozdrawiam

Ta uszczelka nie występuje z osobna jedynie z pokrętłem, chyba że ktos posiada od jakiegoś dawcy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, zamówiłem na plat.co.jp taką kompletną pokręcajkę od 2012 Ultegra 2500 (JDM) wygląda na taką samą jak w 2011 Biomaster 2500 (JDM) - będę się bawił w tunning Complex'a BB 2500 HGS ;)

W razie nie będzie pasować do szpulki Complex'a to będę Ci mógł nówkę sprzedać z tym, że plat bodajże dopiero 19 stycznia ma mi wysłać graty :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja:

Stradic 2 lata używany od nowości przez jedną osobę, od nowości  korba odchodzi od korpusu na dobre 3 mm, coś jeszcze delikatnie stuka . Znajomy intensywnie użytkuje po czym trafia do mnie. Rozebrany do ostatniej śrubki, mycie, smarowanie, no i mam się brać za luz a tu zonk, luzu brak tzn jest ale tyle co trzeba nie stuka. Czy to możliwe żeby został źle złożony w fabryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja:

Stradic 2 lata używany od nowości przez jedną osobę, od nowości  korba odchodzi od korpusu na dobre 3 mm, coś jeszcze delikatnie stuka . Znajomy intensywnie użytkuje po czym trafia do mnie. Rozebrany do ostatniej śrubki, mycie, smarowanie, no i mam się brać za luz a tu zonk, luzu brak tzn jest ale tyle co trzeba nie stuka. Czy to możliwe żeby został źle złożony w fabryce?

W nowych fabrycznych (dotyczy raczej średniej półki) tak bywa i to często,a dowie się Pan dlaczego tak jest jak jeszcze uważnie porozkręca kilka,kilkadziesiąt maszynek.

Ps.

Te 3 mm luzu to lekka przesada.

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...