Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak możliwe jest wytarcie tulejek worma....chyba że wewnętrzna część tulejki gdzie wchodzi wałek ale w takim wypadku kołowrotek musiał mieć brak smaru w tej części.Przerobiłem sporo maszynek głównie shimano od lat 90' po nowsze konstrukcje i nigdy z takim czymś się nie spotkałem z wygniecioną tulejką.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc krok dalej, nawet w nierealnej sytuacji całkowitego braku smaru, prędkość obrotowa i tarcie worma jest tak małe, że wydaje się to praktycznie niemożliwe.

Nawet przy niemiłosiernie zaniedbanych i zasyfionych młynkach nigdy nie widziałem oznak zużycia na samych tulejach. Zdjęcia byłyby mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dlaczego tulejka się wytarła ? Nie wiem...problem występuję w '11 TP 2500 S - Sprowadziłem kilka lat temu używkę z Japonii.

Po przyjeździe maszynki, nasmarowałem, połowiłem...2-3 lata nie zaglądałem. Dałem połowić komuś kto niezbyt poprawnie obchodzi się ze sprzętem i zaczął szumieć - nie tylko akustycznie ale było czuć, że coś w nim trze...i pojawił się luz na pinionie.

 

Ze 2 lata maszynka leżała w szafce, teraz się wziąłem za to, pinion ustawiłem...i nie mogłem ustawić posuwu za jasną cholerę...ustawiałem i wałek i sam wodzik...i z podkładkami i bez, śrubkę pokrywki wodzika też dokręcałem z różną siłą.

Przyglądając się wszystkiemu dostrzegłem, że końce worma mają dosyć luźno w tulejkach...toteż kupiłem łożyska bo taniej, szybciej, łatwiej niż zamawiać w plat.co.jp...czekać 2-3 tygodnie i modlić się czy dowalą cło i VAT czy nie...

 

Inną sprawą jest to, że może coś źle robię, może nie mam odpowiedniej wiedzy żeby ocenić stan gratów...i podjąć odpowiednią decyzję co z czym zrobić.

A nie ukrywam, że chciałbym się nauczyć poprawnie serwisować swoje kołowrotki... :/

 

Może później wieczorem uda mi się porobić zdjęcia tych bebechów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam tyle wolnego budżetu żeby zamawiać coś w plat'cie...bo przesyłki za same tulejki nie będę płacił. Ale przy wolnym budżecie i większej liście zakupów nie będę miał wyjścia...

Chyba, że jeszcze wpadnie mi do głowy jakiś pomysł na ustawienie tego.

 

Jak już obstawać za łożyskami na worm'ie to obawiam się, że może zajść konieczność postawienia wodzika na łożysku tak jak to było w '12 Vanquish ; '10 Stella i chyba '14 Stella...

Ustawienie worma na łożyskach powoduje mały luz na jego końcach...żeby wodzik nie obijał się o ścianki kanałów worm'a tylko "czysto trafiał" pewnie też trzeba zapewnić mniejszy zakres luzów wodzika w wózku...ma to sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol daj mi numer do Twojej dziewczyny ( chyba już żony?).

Powiem jej tylko żeby Ci nie popuściła przez miesiąc jak nie przestaniesz szukać miodu w d...:-)

Żeby choć połowa młynków sprzedawanych na Jb była w takim stanie jak te Twoje Twinki to życie stanie się prostsze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, daj spokój...na ryby i tak będzie mnie puszczać i tak...cokolwiek byś Jej nie powiedział ;)

Ty przyjedź w końcu na...ryby, a te pływać lubią :D Pokręcisz tymi kołowrotkami zobaczysz czy oby na pewno wszystko z nimi ok.

 

Jak słychać i czuć ewidentnie, że wodzik obija się o ścianki kanałów na wormie to chyba coś jest na rzeczy, nie...Wuja ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Całą rolkę w tym modelu??? po co? chyba wystarczy samo łożysko. 4 x 7 x 2,5. Standardem w takich akcjach jest dawanie sprawdzonego nierdzewnego EZO.

Wymiana polega na złożeniu rolki w takim samym układzie jak przed jej rozebraniem :-) Smar wodoodporny, z tanich i dostępnych może być morski zielono-niebieski PENN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą rolkę w tym modelu??? po co? chyba wystarczy samo łożysko. 4 x 7 x 2,5. Standardem w takich akcjach jest dawanie sprawdzonego nierdzewnego EZO.

Wymiana polega na złożeniu rolki w takim samym układzie jak przed jej rozebraniem :-) Smar wodoodporny, z tanich i dostępnych może być morski zielono-niebieski PENN.

Chciałbym zobaczyć jak wymieniasz samo łożysko i to bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówimy o Biomasterze FB, czyli 11? a jaki problem? W tym kołowrotku jest klasyczna, 7-elementowa rolka. Łożysko to element oznaczony na schemacie nr 25 (JDM). Śrubę należy odkręcić wkrętakiem krzyżakowym. Wyjąć szumiące łożysko z teflonowej tulei o nr 24 na diagramie. Założyć nowe łożysko. Przesmarować, złożyć i skręcić. O co chodzi?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...