Falkon750 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Witam kolegow rozbrajam swojego schimano TP4000 15r bo musze lozysko wymienic ale nie moge odkrecic srubki ta co jest w stopce bo nie mogę dobrać odpowiedniego śrubokręta lub torxa.Moze któryś z kolegów wie jaki to rozmiar torxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 To jest mały krzyżak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 (edytowane) Dokładnie krzyżak, używam 00, trzeba idealnie wymierzyć by trafić w śrubę. Edytowane 16 Października 2019 przez Andru77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falkon750 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 (edytowane) Śruba Jest pod gumowym korkiem próbowałem krzyzaka nie pasuje ale spróbuję jeszcze raz Edytowane 16 Października 2019 przez Falkon750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Rozebrałem kilka i wszystkie miały krzyżak, może ktoś zgubił śrubę i zastąpił inną? Próbuj bo czasem i ja od razu inie trafiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falkon750 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ok dzieki będę próbował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ok dzieki będę próbowałMusisz pokombinować by trafić, tylko delikatnie byś worma nie porysował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nodan Opublikowano 20 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Mam dwie starsze stelle do ogarnięcia serwisowego + pewnie coś do naprawy w nich jest. Dostałem po kimś ale muszą trafić w ręce fachowca. Kogo polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeDDyBoY Opublikowano 25 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Witam mam pytanie czy szpula od Shimano Ultegry c4000 XG bedzie pasowac do tego samego mlynka tylko w rozmiarze 5000?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek2602 Opublikowano 25 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Witam mam pytanie czy szpula od Shimano Ultegry c4000 XG bedzie pasowac do tego samego mlynka tylko w rozmiarze 5000?Pozdrawiam Będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Algeroth82 Opublikowano 27 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Panowie, krótkie pytanie - jakie łożysko pasuje do rolki w stradic ci4 2500 fb? Drugi raz siadla mi rolka więc chyba czas na zmianę...Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brambor Opublikowano 27 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 4x7x2,5mm Polecam taki zestaw https://www.mefistofishing.pl/shimano-zamiennik-rolki-z-wprasowanym-lozyskiem-na-zestaw-klasyczny-p-2034.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 27 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Zdecydowanie. Tam jest co prawda zwykłe, nie SARB, łożysko, ale też z pewnością trochę polata. Jak ktoś chce mieć sokojną głowę to nierdzewne EZO zamyka temat. Do tego dobry smar typu "water repelent", np. DG-18. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Cześć TP 11 3000 HG - chodził jak masło przez kilka lat. Zacząłem odnosić wrażenie, że ma sucho wewnątrz. Rozebrałem go na koło przekładni dałem smar (chyba ciut za dużo). Maszynkę złożyłem i jak chciałem zakręcić korbą to aż mnie kręgosłup zabolał - tak poczułem przekładnię, tzn pracę zębów. Rozebrałem ponownie i nie zauważyłem nic podejrzanego. Złożyłem i to samo. Nic nie pomyliłem, części są jak mają być. Co może być nie tak? Dodam, że analogicznego TP 2500 serwisowałem samodzielnie bez jakichkolwiek problemów poza zbyt dużą ilością smaru za pierwszym razem. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falkon750 Opublikowano 31 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 mam to samo z biomasterem po ponownym złożeniu chodzi jak sieczkarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebus Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 Bebechy zostały przed nasmarowaniem wymyte ? Sprawdź czy nie siadło łożysko piniona to małe w korpusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Cześć TP 11 3000 HG - chodził jak masło przez kilka lat. Zacząłem odnosić wrażenie, że ma sucho wewnątrz. Rozebrałem go na koło przekładni dałem smar (chyba ciut za dużo). Maszynkę złożyłem i jak chciałem zakręcić korbą to aż mnie kręgosłup zabolał - tak poczułem przekładnię, tzn pracę zębów. Rozebrałem ponownie i nie zauważyłem nic podejrzanego. Złożyłem i to samo. Nic nie pomyliłem, części są jak mają być. Co może być nie tak? Dodam, że analogicznego TP 2500 serwisowałem samodzielnie bez jakichkolwiek problemów poza zbyt dużą ilością smaru za pierwszym razem. Pozdrawiam TomekJesteś pewien,że dokładnie tak samo jak była, dokreciles nakrętkę rotora ?To ona wpływa na położenie wzajemne piniona i koła przekładni i często zmiana tego położenia wpływa wyraźnie na pracę przekładni w używanych kołowrotkach Edytowane 1 Listopada 2019 przez Guzu 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Potwierdzam. Częstym błędem jest dokręcanie na siłę do końca. Nie potrzeba moim zdaniem aż klucza dynamometrycznego, tylko dokręcać trzeba z wyczuciem, do pierwszego oporu, a nawet minimalnie wówczas cofnąć.Inna przyczyna: przezębienie spracowanej przekładni. Ja co prawda należę do obozu nieznaczącego położenia przekładni, ale jeśli już przezębiam, to przekładnie niezbyt wytarte. Ale kilka razy miałem do czynienia z rzęchami i nie zauważyłem, zeby skladanie przekładni ponownie inaczej wpływało jakoś znacząco. Zawsze jednak trudno tak poskładać młynek, jak był ułożony fabrycznie, zwłasza jak pierwszy serwis jest po kilkunastu latach :-)Zakładam, że ilość i grubość podkładek na kole pozostała bez zmian.Nadmiar smaru, zwłaszcza bardzo gęstego i lepkiego, na pewno nie pomaga. Młynek może mieć za ciężko, zwłaszcza ba wałku posuwu i czuć bebechy przy kręceniu. Zacznij sprawdzanie od nakrętki rotora i daj znać, czy jest poprawa. Edytowane 1 Listopada 2019 przez smokwelski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Potwierdzam. Częstym błędem jest dokręcanie na siłę do końca. Zostawiłem z cytatu to co najistotniejsze. Pisze Pan o "przezębieniu" - to taki umowny termin serwisantów (wiadomo o co chodzi).Własnie.Dokręcanie nakrętki rotora ma bardzo duży wpływ na dalszą pracę kołowrotka. Inaczej dokręca się rotor wykonany z odlewu aluminium,a inaczej wykonany z grafitu. Nie dokręcać na siłę ze wskazaniem na ten wykonany z aluminium. BO ? - jak dokręcisz siłowo rotor wykonany jako odlew aluminiowy,to spodziewaj się złamania zębów piniona na jego samym początku,tam gdzie spotyka się z nim łożysko główne rotora. I już zachwiana jest geometria przekładni. Ot i problem ?.Odlew grafitowy jakoś nieraz potrafi to przetrawić,ale raczej rzadko. Edytowane 1 Listopada 2019 przez Józef Lesniak 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Rotory grafitowe (pladtikowe) Shimano, nawet w tańszych modelach, miały kiedyś wzmocnienie szyjki metalową tulejką. Jak ktoś ma z odzysku to warto przypasować i nałożyć przy okazji serwisu.Pewną taką metodą dokręcania nakrętki dla doświadczonych jest dokręcanie nie kluczem tylko palcami na ile się da. Zwykle palcami nie przekręcimy za mocno, a da się dokręcić wystarczjąco. Obecnie większość ma albo lewy gwint albo zabezpieczenie, albo jedno i drugie, więc sie nam nie odkręci na rybach, bez obawy. Edytowane 1 Listopada 2019 przez smokwelski 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Rotory grafitowe (pladtikowe) Shimano, nawet w tańszych modelach, miały kiedyś wzmocnienie szyjki metalową tulejką. Jak ktoś ma z odzysku to warto przypasować i nałożyć przy okazji serwisu.Pewną taką metodą dokręcania nakrętki dla doświadczonych jest dokręcanie nie kluczem tylko palcami na ile się da. Zwykle palcami nie przekręcimy za mocno, a da się dokręcić wystarczjąco. Obecnie większość ma albo lewy gwint albo zabezpieczenie, albo jedno i drugie, więc sie nam nie odkręci na rybach, bez obawy.Palcami i kluczykiem niewiele,aby załapać zabezpieczenie nakrętki lub osłony nakrętki. Należy sugerować się ustawieniem fabrycznym. W zasadzie pewną informacją jest już moment przy demontażu kołowrotka, da się zauważyć że nieraz przy odkręcaniu rotora siła z którą jest przykręcona nakrętka rotora jest niewielka. Należy to zapamiętać co nie zawsze oznacza że ma być tak samo.Potrzebne jest wyczucie. Pozdrawiam Edytowane 1 Listopada 2019 przez Józef Lesniak 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Jesteś pewien,że dokładnie tak samo jak była, dokreciles nakrętkę rotora ?To ona wpływa na położenie wzajemne piniona i koła przekładni i często zmiana tego położenia wpływa wyraźnie na pracę przekładni w używanych kołowrotkachRaczej na pewno złożyłem tak samo, rozbiorę 2500 i feralnego 3000HG żeby porównać. Żeby uniknąć nieporozumienia - o co chodzi z : "dokreciles nakrętkę rotora ?" ? Chodzi o nakrętkę mocującą rotor na osi?Bo jeśli tak to nie rozumiem pytania - bez tego bym nie sprawdził czy i jak pracuje maszynka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Potwierdzam. Częstym błędem jest dokręcanie na siłę do końca. Nie potrzeba moim zdaniem aż klucza dynamometrycznego, tylko dokręcać trzeba z wyczuciem, do pierwszego oporu, a nawet minimalnie wówczas cofnąć.Inna przyczyna: przezębienie spracowanej przekładni. Ja co prawda należę do obozu nieznaczącego położenia przekładni, ale jeśli już przezębiam, to przekładnie niezbyt wytarte. Ale kilka razy miałem do czynienia z rzęchami i nie zauważyłem, zeby skladanie przekładni ponownie inaczej wpływało jakoś znacząco. Zawsze jednak trudno tak poskładać młynek, jak był ułożony fabrycznie, zwłasza jak pierwszy serwis jest po kilkunastu latach :-)Zakładam, że ilość i grubość podkładek na kole pozostała bez zmian.Nadmiar smaru, zwłaszcza bardzo gęstego i lepkiego, na pewno nie pomaga. Młynek może mieć za ciężko, zwłaszcza ba wałku posuwu i czuć bebechy przy kręceniu. Zacznij sprawdzanie od nakrętki rotora i daj znać, czy jest poprawa.Sprawdzę i dam znać. BTW: co oznacza termin: "przezębienie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Raczej na pewno złożyłem tak samo, rozbiorę 2500 i feralnego 3000HG żeby porównać. Żeby uniknąć nieporozumienia - o co chodzi z : "dokreciles nakrętkę rotora ?" ? Chodzi o nakrętkę mocującą rotor na osi?Bo jeśli tak to nie rozumiem pytania - bez tego bym nie sprawdził czy i jak pracuje maszynka.Otóż to. Chodzi właśnie o ta nakrętkę i to jak ją dokreciles.Skoro piszesz, że diametralnie zmieniła się praca przekladni, to na odległość, można pomyśleć, że problem tkwi właśnie w tym.Że owa nakrętka rotora jest albo mocniej dokręcona, więc pinion poszedł do góry ( w końcu ta nakrętka jest nakręcana na pinion), albo nie jest tak mocno dokręcona jak była.Prościej nie potrafię tego opisać Propozycja to spróbuj na różnych położeniach nakrętki. Zakładam że jest to wielokąt i łatwo będzie Ci sprawdzać pracę kołowrotka obracając ta nakrętkę o 10 stopni. Katy wielokątne nakrętki wskaza Ci, o ile przekręciłes ja.Wtedy zobaczysz jak się zmienia praca kołowrotka. Jeśli problem tkwi tu, znajdziesz rozwiązanie. Jeśli problem tkwi w czym innym, zmiany pracy kołowrotka przez kręcenie ta nakrętka nie doprowadzą do pożądanego poziomu pracy przekładni. Powodzenia ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Otóż to. Chodzi właśnie o ta nakrętkę i to jak ją dokreciles.Skoro piszesz, że diametralnie zmieniła się praca przekladni, to na odległość, można pomyśleć, że problem tkwi właśnie w tym.Że owa nakrętka rotora jest albo mocniej dokręcona, więc pinion poszedł do góry ( w końcu ta nakrętka jest nakręcana na pinion), albo nie jest tak mocno dokręcona jak była.Prościej nie potrafię tego opisać Propozycja to spróbuj na różnych położeniach nakrętki. Zakładam że jest to wielokąt i łatwo będzie Ci sprawdzać pracę kołowrotka obracając ta nakrętkę o 10 stopni. Katy wielokątne nakrętki wskaza Ci, o ile przekręciłes ja.Wtedy zobaczysz jak się zmienia praca kołowrotka. Jeśli problem tkwi tu, znajdziesz rozwiązanie.Jeśli problem tkwi w czym innym, zmiany pracy kołowrotka przez kręcenie ta nakrętka nie doprowadzą do pożądanego poziomu pracy przekładni. Powodzenia !Dzięki! Lecę na strych kręcić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.