Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Za trudnyvtemat na zdalną pomoc. Przyczyn może być 101. Zakładamy, że:

- kołowrotek po kąpieli był rozebrany i wyczyszczony

- kołowrotek był w dobrym stanie technicznym, nie zajeżdzony, a po wypadku nie widać zmian na przekładni

- wszystko oprócz łożysk jest po staremu, szczególnie ilość podkładek na kole

- kołowrotek został poprawnie złożony, tzn. wszystkie części są na odpowiednim miejscu

- młynek został poprawnie przesmarowany odpowiednim smarem

- kołowrotek kręci lekko i płynnie, nie ma wyczuwalnych oporów, nic nie obciera

 

Jeśli to wyeliminujemy to zostaje np. kwestia skręcenia, tzn. poruszane wcześniej zbyt mocne dokręcenie rotora. Łożyska na osi korby rzeczywiście mogą być minimalnie grubsze. Ujmij jedną podkładkę na kole, dokręć lekko tylko rotor i zobacz, czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

86Nm plus minus 3.

Weź Ty się za łowienie, a nie zabawe w znafce Grobelniaka????

I robienie z serwisu owianych tajemnicą technologii rodem z NASA.

 

Dokręcaj patrząc na łepek wkręta i z czuciem trzymając i kręcąc palcem wskazującym i kciukiem, a nie całą dłonią.

To nie traktur, że trzeba użyć siły nie popartej mózgiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławku nie sądzę, że kołowrotki Shimano są składane z użyciem takowego klucza. Stąd w każdym indywidualnym egzemplarzu stopień dokręcenia jest nieco inny. Rozbierałem np. kilka egzemplarzy dziewiczych TP 11 i jeden czy dwa miały nakrętkę zakręconą tak, że można byłoby ją odręcić palcami, czasem była solidniej dokręcona. Nie spotkałem jednak w żadnym nowym młynku Shimano przypadku, że trzeba było użyć fużej siły do odkręcenia. Chyba po prosu najlepiej po prostu dokręcić z wyczuciem do pierwszego oporu.

Edytowane przez smokwelski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz i sam tak robię bo dokręcić zawsze można jednak zwykła ciekawość gada do mnie: no weź ty się zapytaj tych co większe doświadczenie mają jak to wyglądało w ich przypadku z innymi kołowrotkami zwłaszcza nowymi i tymi z wyższej półki ???? Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz i sam tak robię bo dokręcić zawsze można jednak zwykła ciekawość gada do mnie: no weź ty się zapytaj tych co większe doświadczenie mają jak to wyglądało w ich przypadku z innymi kołowrotkami zwłaszcza nowymi i tymi z wyższej półki Dziękuję.

Sławku polecam nabyć Caldie X/Kix i testować na niej momenty dokręcenia śrubek bocznych paneli.

Zajefana zabawa może wyjść :-)

Edytowane przez przemo_w
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko dla posiadaczy Calcuty 201D.

Jakim łożyskiem zastąpić tulejkę na ośce szpuli. Widać, że z jednej strony jest stożkowa.

Pisał pan wcześniej do mnie na priv,a tu teraz widzę. Nie znam tego modelu,ale wydaję mi się że nie da rady tam wsadzić łożyska,bo takiego o takim kształcie nie ma.No chyba że się mylę. Swoja drogą po co tam ingerować,po to aby mieć przeświadczenie że lepiej będzie pracował etc.Skoro producent tak przewidział to lepiej będzie jak zostanie to tak jak przewidział. W końcu jest to Calcuta,jeden z flagowych multików Schimano.

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie z innej beczki, ktoś się orientuje czy zamiennie szpula od TP 4000 F będzie pasować do TP 3000 i na odwrót Waga kołowrotków wskazuje, że rożnić się mogą tylko wielkością szpuli, a mogą mieć taki sam rotor. Spotkałem się z tym parę razy wprawdzie w innej firmie, ale może tu też tak to działa. Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożysko

Nie od dziś wiadomo ze wersje JDM zasadniczo różnią się lub różniły od wydań na EU. Tam może być trochę inne rozwiązanie rózniące się konstrukcyjnie od modelu na Europę.

 

Przykład kołowrotków z rynku EU.Zawieszenie szpuli (z małymi wyjątkami) jest tylko na osi,a w wydaniu jdm szpula jest zawieszona na łożysku lub na dwóch.Wymaga to już zupełnie innej osi i zabezpieczenia tych łożysk zarówno na osi jak i w szpuli. Szpule też znacznie odbiegają konstrukcyjnie w porównaniu do wersji na EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, pomierzyć to nie problem. Pytanie, czy ma być zwykłe czy stożkowe.

sciagnij pina ktory blokuje lozysko i sprobuj zalozyc,jesli model JDM posiada tam lozysko to znaczy ze operacja sie uda

najprawdopodobniej bedzie to 3X10X4 nie jestem pewien,ale  takowe jest w wiekszosci shimano

Edytowane przez didi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, za miesiąc kończy mi się dwuletnia gwarancja w nasci 2000s. Kołowrotek nie jest zepsuty, ale nie chodzi już tak jak w dniu zakupu, używałem go dość intensywnie. Myślicie, że możliwość oddania go na gwarancję w sklepie? Wyślą kołowrotek na serwis/naprawę nawet bez stwierdzenia konkretnego uszkodzenia (kołowrotek ma po prostu większe luzy, chodzi głośniej, coś tam puknie stuknie lekko pod oporem itd.) ? Wysyłanie go na serwis do jakiegoś prywatnego speca bo cena serwisu pewnie będzie porównywalna do ceny kołowrotka... dwie przesyłki kurierskie + serwis). Ewentualnie może podpowiecie jeszcze kto serwisuje kołowrotki oprócz Pana Grobelnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...