smokwelski Opublikowano 8 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 Za trudnyvtemat na zdalną pomoc. Przyczyn może być 101. Zakładamy, że:- kołowrotek po kąpieli był rozebrany i wyczyszczony- kołowrotek był w dobrym stanie technicznym, nie zajeżdzony, a po wypadku nie widać zmian na przekładni- wszystko oprócz łożysk jest po staremu, szczególnie ilość podkładek na kole- kołowrotek został poprawnie złożony, tzn. wszystkie części są na odpowiednim miejscu- młynek został poprawnie przesmarowany odpowiednim smarem- kołowrotek kręci lekko i płynnie, nie ma wyczuwalnych oporów, nic nie obciera Jeśli to wyeliminujemy to zostaje np. kwestia skręcenia, tzn. poruszane wcześniej zbyt mocne dokręcenie rotora. Łożyska na osi korby rzeczywiście mogą być minimalnie grubsze. Ujmij jedną podkładkę na kole, dokręć lekko tylko rotor i zobacz, czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falkon750 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Dzieki chlopaki popróbuje to co napisaliście jak nie będzie poprawy to trzeba będzie dac do specjalisty może zdiagnozuje pacjenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Dzieki chlopaki popróbuje to co napisaliście jak nie będzie poprawy to trzeba będzie dac do specjalisty może zdiagnozuje pacjenta.Jeśli się już uporasz, to pisz co było nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falkon750 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Panowie pytanie ciekawskiego. Może ktoś używa wkrętaka dynamometrycznego i poda w przybliżeniu z jaką siłą wkręcane są śrubki w kołowrotkach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek2602 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 86Nm plus minus 3.Weź Ty się za łowienie, a nie zabawe w znafce Grobelniaka????I robienie z serwisu owianych tajemnicą technologii rodem z NASA. Dokręcaj patrząc na łepek wkręta i z czuciem trzymając i kręcąc palcem wskazującym i kciukiem, a nie całą dłonią.To nie traktur, że trzeba użyć siły nie popartej mózgiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Jak to mówią i piszą: ponoć nie ma głupich pytań, ale poziom odpowiedzi bywa różny ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 (edytowane) Sławku nie sądzę, że kołowrotki Shimano są składane z użyciem takowego klucza. Stąd w każdym indywidualnym egzemplarzu stopień dokręcenia jest nieco inny. Rozbierałem np. kilka egzemplarzy dziewiczych TP 11 i jeden czy dwa miały nakrętkę zakręconą tak, że można byłoby ją odręcić palcami, czasem była solidniej dokręcona. Nie spotkałem jednak w żadnym nowym młynku Shimano przypadku, że trzeba było użyć fużej siły do odkręcenia. Chyba po prosu najlepiej po prostu dokręcić z wyczuciem do pierwszego oporu. Edytowane 12 Listopada 2019 przez smokwelski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Dobrze piszesz i sam tak robię bo dokręcić zawsze można jednak zwykła ciekawość gada do mnie: no weź ty się zapytaj tych co większe doświadczenie mają jak to wyglądało w ich przypadku z innymi kołowrotkami zwłaszcza nowymi i tymi z wyższej półki ???? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 (edytowane) Dobrze piszesz i sam tak robię bo dokręcić zawsze można jednak zwykła ciekawość gada do mnie: no weź ty się zapytaj tych co większe doświadczenie mają jak to wyglądało w ich przypadku z innymi kołowrotkami zwłaszcza nowymi i tymi z wyższej półki Dziękuję.Sławku polecam nabyć Caldie X/Kix i testować na niej momenty dokręcenia śrubek bocznych paneli.Zajefana zabawa może wyjść :-) Edytowane 12 Listopada 2019 przez przemo_w 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 13 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2019 Sławku polecam nabyć Caldie X/Kix i testować na niej momenty dokręcenia śrubek bocznych paneli.Zajefana zabawa może wyjść :-)Lepsze modele i z wcześniejszych R4 miały jeszcze podkładki by lepiej wyregulować położenie przekładni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 14 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 Pytanko dla posiadaczy Calcuty 201D.Jakim łożyskiem zastąpić tulejkę na ośce szpuli. Widać, że z jednej strony jest stożkowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Nikt nie potrafi pomóc?Chodzi o takie cóś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Patrząc na foto powinieneś spokojnie pomierzyć tą tulejkę suwmiarką. Pytanie czy można ją zastąpić normalnym łożyskiem czy musi być jakieś stożkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 No właśnie, pomierzyć to nie problem. Pytanie, czy ma być zwykłe czy stożkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Wrzuć foto szpulki z przeciwnej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 (edytowane) Pytanko dla posiadaczy Calcuty 201D.Jakim łożyskiem zastąpić tulejkę na ośce szpuli. Widać, że z jednej strony jest stożkowa.Pisał pan wcześniej do mnie na priv,a tu teraz widzę. Nie znam tego modelu,ale wydaję mi się że nie da rady tam wsadzić łożyska,bo takiego o takim kształcie nie ma.No chyba że się mylę. Swoja drogą po co tam ingerować,po to aby mieć przeświadczenie że lepiej będzie pracował etc.Skoro producent tak przewidział to lepiej będzie jak zostanie to tak jak przewidział. W końcu jest to Calcuta,jeden z flagowych multików Schimano. Edytowane 15 Listopada 2019 przez Józef Lesniak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekan Opublikowano 15 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 Witam. Pytanie z innej beczki, ktoś się orientuje czy zamiennie szpula od TP 4000 F będzie pasować do TP 3000 i na odwrót Waga kołowrotków wskazuje, że rożnić się mogą tylko wielkością szpuli, a mogą mieć taki sam rotor. Spotkałem się z tym parę razy wprawdzie w innej firmie, ale może tu też tak to działa. Podrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożyskoTo może po prostu u Mefisto zamówić ta część do multika w wersji jdm ? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożyskoNie od dziś wiadomo ze wersje JDM zasadniczo różnią się lub różniły od wydań na EU. Tam może być trochę inne rozwiązanie rózniące się konstrukcyjnie od modelu na Europę. Przykład kołowrotków z rynku EU.Zawieszenie szpuli (z małymi wyjątkami) jest tylko na osi,a w wydaniu jdm szpula jest zawieszona na łożysku lub na dwóch.Wymaga to już zupełnie innej osi i zabezpieczenia tych łożysk zarówno na osi jak i w szpuli. Szpule też znacznie odbiegają konstrukcyjnie w porównaniu do wersji na EU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 (edytowane) No właśnie, pomierzyć to nie problem. Pytanie, czy ma być zwykłe czy stożkowe.sciagnij pina ktory blokuje lozysko i sprobuj zalozyc,jesli model JDM posiada tam lozysko to znaczy ze operacja sie udanajprawdopodobniej bedzie to 3X10X4 nie jestem pewien,ale takowe jest w wiekszosci shimano Edytowane 16 Listopada 2019 przez didi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drateffka83 Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 (edytowane) Witam.Oddam do smarowania Shimano SuperX 3000 GTMEwentualnie dołożenie łożysk zamiast tulejek.Kto się podejmie?Lub kogo polecacie?Pzdr. Edytowane 16 Listopada 2019 przez drateffka83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trilung Opublikowano 18 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Mogę zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granvorka Opublikowano 21 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Panowie, za miesiąc kończy mi się dwuletnia gwarancja w nasci 2000s. Kołowrotek nie jest zepsuty, ale nie chodzi już tak jak w dniu zakupu, używałem go dość intensywnie. Myślicie, że możliwość oddania go na gwarancję w sklepie? Wyślą kołowrotek na serwis/naprawę nawet bez stwierdzenia konkretnego uszkodzenia (kołowrotek ma po prostu większe luzy, chodzi głośniej, coś tam puknie stuknie lekko pod oporem itd.) ? Wysyłanie go na serwis do jakiegoś prywatnego speca bo cena serwisu pewnie będzie porównywalna do ceny kołowrotka... dwie przesyłki kurierskie + serwis). Ewentualnie może podpowiecie jeszcze kto serwisuje kołowrotki oprócz Pana Grobelnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.