Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

"T" knob...taki od TP'15 jest spoko...ale ten od FL'a 4000 to już przesada. A knoby z pianki są całkiem przyjemne...zwłaszcza jak jest już zimno ;)

 

Fajny knob był w '14 Exsence BB C3000M...tylko tego to trzeba w plat'cie zamawiać...i drogi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś wie jakiej grubości powinna być podkładka na przekładnię w stelli ship 95/97r.  Mam dwie, razem ich grubość to 0,3mm ale nie wiem czy 

nie powinna być jedna 0,4mm tak jak w TwinPowerze z 95r ? Na schemacie jest jedna, tyle że nie wiem jakiej powinna być grubości a kołowrotek 

kupiłem z drugiej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. z tym że miałem kilka nowych TP i Ultegr XT z 95r. i wszystkie miały taką samą grubość podkładki na kole , 0.4mm. Poza tym na schemacie jest ewidetnie jedna podkładka a nie dwie. Kupiłem kołowrotek jako nowy z tym że widać że został przeserwisowany i wydaje mi się

właśnie że grubość podkładki na kole powinna wynosić 0,4mm ale wolałbym mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ci powiedział dokładnie, jak jest. Nie ma ustalonej grubości podkładek, tak samo na schemacie jest wyraźne zastrzeżenie, że liczba podkładek także może być różna, w zależności od konkretnego egzemplarza. Metodą teoretyczno-statystyczną nie wyregulujesz poprawnie przekładni, trzeba pewnego doświadczenia by ocenić luz, jego umiejscowienie i wielkość i dobrać podkładki. Czasem potem kilka razy rozkręcić i skręcić by metoda prób i błędów ustawić to optymalnie, tzn. z prawidłowym luzem technicznym.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w interneci taką Stellę rozebraną krok po kroku i liczba podkładek jest taka sama jak u mnie, także jestem teraz przekonany

że u mnie wszystko jest tak jak być powinno.

 

Może się komuś przyda:

https://mulinete.files.wordpress.com/2015/07/shimano_stella_95_3000_09.jpg

Edytowane przez woojtek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja jestem zadowolony z serwisu Shimano. Podchodzą profesjonalnie. Jeżeli ktoś sobie "stuninguje" kołowrotek w trakcie gwarancji to już może go do nich nie wysyłać, bo gwarancja uznana nie będzie :) Kołowrotek na podstawie dowodu zakupu zostaje dodany do listy "modyfikowanych" i całą gwarancję trafia szlak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wystarczy przed wysłaniem na gwarancji podmienić łożysko z powrotem na tulejkę teflonową. Co do samego tuningu to i tak łożyskami nie zrobimy stelli z niższego modelu:D

Ile shimano kasuje za serwis? czy darmowy jest w ramach gwarancji?

Edytowane przez woblery L.E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Czy któryś ze specjalistów od młynków Shimano mógłby podać wymiary łożysk do TwinPower’a 5000 FA? Z góry dziękuje.

 

Pytam, bo zanim rozbiorę, to chciałbym kupić wszystkie potrzebne części.  Sprawdzałem na Plat.co.jp na modelu 5000 HG (domniemam ze to te same łożyska), ale nie wszystkie są już dostępne. A najchętniej chciałbym kupić wszystkie z jednego źródła.

 

Fakt, że pacjent już pełnoletni, ale na pewno jeszcze trochę pociągnie, jeśli się o niego trochę zadba. W moim egzemplarzu wypłynęła spod rotora czarna maź, w która zmieniła się uszczelka na korpusie. Nie wiem czy to odosobniony przypadek czy ten typ z wiekiem tak ma…

post-54819-0-30792200-1599502919_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Edytowane przez LukaStCroix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.spin-review.ru/reels/shimano/pdf/02tp_5000hg.pdf

 

Tu są wymiary łożysk. Trzeba szukać japońskich schematów JDM, tam łożyska są opisane wymiarowo. To jest 02 TP 5000 HG, odpowiednik, co już wydaje się sam ustaliłeś.

 

Co do gumowego pierścienia od wstrzymania się cofania rotora po otwarciu kabłąka(a nie uszczelki na korpusie, coś w stylu uszczelki jest tam tylko pod osłoną dupki) to owszem, tak to ma. Co prawda zwykle nie rozpuszcza się całkowicie, tylko parcieje lub zmienia w lepką kluchę, prawdopodobnie pod wpływem oleju, ale ogólnie były one bardzo nietrwałe. Nie spotkałem przypadku, aby obecnie w tych młynkach ten pierścień był w dobrym stanie. Zwykle przy demontażu rozrywa się i trzeba go wywalić.

Edytowane przez smokwelski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobranie tego nie jest łatwe, bo ona musi być lekko luźna na korpusie, tj. obracać się na nim z lekkim oporem i odpowiedniej grubości, żeby drut blokady cofania rotora się nie klinował. Ale można spóbować dobrać.

Teraz ten element ma ząbkowanie, jest z innego tworzywa i jedt identyczny od sedony do stelli.

Brak tej gumy w praktyce nie jest aż tak bardzo odczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...