seru33 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Dzięki za podpowiedź, Przemek Grobelny super kontakt i rzetelna porada. Polecam jego serwis kołowrotków???? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Mam pytanie do serwisantów shimano, wczoraj smarowałem stradica ci4+ fb. Od nowosci pracował gładko ale dziwnie szumiał, podczas rozkręcania i mycia wszystkiego zauważyłem, że podkładka pomiędzy dołem piniona a łożyskiem jest lekko wygięta. Naprostowałem, nałożyłem smar skręciłem do kupy i kołowrotek śmiga znacznie lepiej. Czy to możliwe, że ta podkładka powodowała dziwny szum? Czy może wymiana smaru pomogła? Kołowrotek używałem prawie 3 lata wyciągnął sporo ryb a mimo to stary smar był w dobrej kondycji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Smar się rozejdzie i będzie jak przed operacją. Chyba że łopatą ktoś załaduje, wtedy smar wygłuszy ;-)Choć zauważyłem że na niektórych wymiana smaru działa psychologicznie i się im lekko słuch przytępia.Smary Shimano po 3-4 latach są czyste jeśli nie będzie w tym czasie pompowana oliwka przez oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Mam pytanie do serwisantów shimano, wczoraj smarowałem stradica ci4+ fb. Od nowosci pracował gładko ale dziwnie szumiał, podczas rozkręcania i mycia wszystkiego zauważyłem, że podkładka pomiędzy dołem piniona a łożyskiem jest lekko wygięta. Naprostowałem, nałożyłem smar skręciłem do kupy i kołowrotek śmiga znacznie lepiej. Czy to możliwe, że ta podkładka powodowała dziwny szum? Czy może wymiana smaru pomogła? Kołowrotek używałem prawie 3 lata wyciągnął sporo ryb a mimo to stary smar był w dobrej kondycji...Prostowanie podkładki nic nie wniosło do redukcji szumu tylko smarowanie.Właśnie z warsztatu zszedł shimaniak z prostą podkładką.Po smarowaniu cisza jak w grobie,aż dziwne że maszyna ze średniej półki a cisza jak w nowej stelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Prostowanie podkładki nic nie wniosło do redukcji szumu tylko smarowanie.Właśnie z warsztatu zszedł shimaniak z prostą podkładką.Po smarowaniu cisza jak w grobie,aż dziwne że maszyna ze średniej półki a cisza jak w nowej stelli.Trochę przeszło przez moje łapy stradiców i wszystkie naprawdę dobre konstrukcje. Kiedyś co prawda był jeden źle złożony na etapie produkcji i trochę korba latał ale po złożeniu wszystko ok. Jedyny feler to słynne rozpuszczające się gumowe uszczelki. A tak za te pieniądze to naprawdę dobre maszynki, trzeba tylko o nie dbać i używać zgodnie z przeznaczeniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Co do żywotności stradicow, to mój fb pomimo dosyć intensywnego użytkowania nie ma naruszonej czarnej powłoki na przekładni po 3 latach użytkowania. Mam również stradica fH 2500, który dostałem od kolegi, przez pare lat był jego podstawowym młynkiem do wszystkiego, pomimo tego że poobijany chodzi naprawdę przyzwoicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 2 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Wygięte podkładki mają za zadanie kasowanie odczucia luzów, niewiele ma to wspólnego z szumem. Smarowanie pomaga, ale rzeczywiście na krótko, walić go grubo w tym celu nie ma zatem sensu. Szumi głównie całkiem sucha oporówka. Umiejętne, oszczędne oliwienie, bardzo pomaga. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 3 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Szumi zabrudzona,dlatego warto dokładnie czyścić.Elementy blokady obrotów wstecznych ulegają ścieraniu,a powstały pyłek zostaje w osłonie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smokwelski Opublikowano 4 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 Niekoniecznie, Shimano zwykle szumią od nowości, z czasem raczej szum ten trochę przycicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 4 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 Dziwny przypadek tp ci4.Jak docisnę korbę do korpusu to ząbkuje jak wściekły. Jak próbuje oddalic6to chodzi płynnie. Kombinowałem z podkładkami - zero rezultatu. Spróbować wymienić łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadi Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Dziwny przypadek tp ci4.Jak docisnę korbę do korpusu to ząbkuje jak wściekły. Jak próbuje oddalic6to chodzi płynnie. Kombinowałem z podkładkami - zero rezultatu. Spróbować wymienić łożyska?Może był skasowany luz do 0? Próbowałeś odjąć podkładkę? Jeżeli pod obciążeniem pracował bez luzów technicznych to pewnie koło zarżnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Z tymi luzami to ciekawa sprawa. Jeżeli na korbie brak wyczuwalnego luzu, a kołowrotek kręci lekko to jest dobrze czy nie.W Stelli również brak jakichkolwiek wyczuwalnych luzów technicznych na korbie po mino to kręci latami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObraFM Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Z tymi luzami to ciekawa sprawa. Jeżeli na korbie brak wyczuwalnego luzu, a kołowrotek kręci lekko to jest dobrze czy nie.Na ten temat jest osobna nauka techniczna: tolerancja wykonania.Krótko mówiąc: japończyk zrobi bez luzu i będzie OK na wieki, efektem precyzji chińskich rączek będzie chrobot po kilku dniach.Lub inaczej: różnica 0.001mm robi różnicę dla mechanizmu jako całości chociaż "dla ręki" to nie będzie wyczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Generalnie kołowrotek jest po przejściach. Wcześniejszy właściciel nie wiem co z nim robił, ale dal mu strasznie po zębach. Podkladka jest jedna fabryczna. Próbowałem dodać inne i dzialalem z ustawieniem koła, ale nic nie daje. Kołowrotek chodzi tragicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) Sprawdź luz między bieżniami łożyska zanim wymienisz.Można obejrzeć zęby koła i wałka w powiększeniu. Co do jakości. W Japonii szukamy jakości,a w Chinach okazji co skwapliwie wykorzystuje 'klientnaśpan'. Edytowane 5 Lutego 2021 przez deridun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObraFM Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Po przeciwległej stronie też można próbować dodać podkładkę- w niektórych daiwach są i z drugiej właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) Po przeciwległej stronie też można próbować dodać podkładkę- w niektórych daiwach są i z drugiej właśnie.W których? W tych serwisowanych przez cudotwórców?Co uzyskasz podnosząc przekładnię? Mniejszą powierzchnię styku i wg Ciebie to dobry ruch?Ps. Grubość włosa to powiedzmy 0.02 a ty piszesz o 0.001? NASA się chowa bo chyba nawet oni nie będą w stanie uzyskać 0.001 :-) Edytowane 5 Lutego 2021 przez przemo_w 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObraFM Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Mam robić wykład z tej tolerancji pasowania?. Gdzie napisałem że trzeba podnieść napęd?Trzeba luz zlikwidować a nie dociskać na siłę.Co do Daiwy- nie pamiętam która (mam kilka) ale ma na bank fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 A co da podkładka z prawej strony ? Nic jak tylko podniesie przekładnię i dociśnie łożysko do obudowy a przecież przekładnia opiera się na pinionie.Na bank to nie ma fabrycznie podkładki z prawej strony. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebus Opublikowano 5 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Był tu już jeden taki co dawał podkładki z prawej strony przekładni - nie udało mu się innych do tego przekonać, a szedł w zaparte... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 6 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Podkładka z prawej daje możliwość skasowania luzu do zera bez szkody dla przekładni. Nie dociśniemy łożyska od strony korby, jeżeli zostawimy tam przewidziany luz właśnie tą nieszczęsną podkładkę z prawej strony ale to już wyższa szkoła jazdy. Prawidłowo dobrany rozmiar podkładek sprawi że koło zębate będzie na stałe ustalone względem piniona. Ot i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 6 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 (edytowane) Następny nawiedzony. Ewentualnie wyznawca twórcy teorii prawo-podkładkowej :-)Może inaczej. Jak wsadzisz , jeden z drugim, podkładkę z prawej strony w np tpsw15, starszych stradicach tylnohamulcowych itd? Dawać odpowiedź specjalisty od siedmiu boleści. Co innego jak wam ktoś bajek naopowiada a co innego rzeczywistość. Edytowane 6 Lutego 2021 przez przemo_w 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albercik2 Opublikowano 8 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Na ten temat jest osobna nauka techniczna: tolerancja wykonania.Krótko mówiąc: japończyk zrobi bez luzu i będzie OK na wieki, efektem precyzji chińskich rączek będzie chrobot po kilku dniach.Lub inaczej: różnica 0.001mm robi różnicę dla mechanizmu jako całości chociaż "dla ręki" to nie będzie wyczuwalne.Robi różnicę w automatycznej skrzyni biegów w kołowrotku żadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObraFM Opublikowano 8 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 To po jaki grzyb co piąty post to płacz przez luzy tu albo tam, temu korba lata drugiemu rotor itp/itd.A co fabryki mają na myśli regulując luz w każdym kołowrotku przynajmniej jedną podkładką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albercik2 Opublikowano 8 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 @ObarFM taka cecha wspólna użytkowników shimano . O naprawach Shimano napisannapisani 109 stron o naprawach Daiwy 6 także wniosek samsam się nasuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.