Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie do serwisantów shimano, wczoraj smarowałem stradica ci4+ fb. Od nowosci pracował gładko ale dziwnie szumiał, podczas rozkręcania i mycia wszystkiego zauważyłem, że podkładka pomiędzy dołem piniona a łożyskiem jest lekko wygięta. Naprostowałem, nałożyłem smar skręciłem do kupy i kołowrotek śmiga znacznie lepiej. Czy to możliwe, że ta podkładka powodowała dziwny szum? Czy może wymiana smaru pomogła? Kołowrotek używałem prawie 3 lata wyciągnął sporo ryb a mimo to stary smar był w dobrej kondycji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar się rozejdzie i będzie jak przed operacją. Chyba że łopatą ktoś załaduje, wtedy smar wygłuszy ;-)

Choć zauważyłem że na niektórych wymiana smaru działa psychologicznie i się im lekko słuch przytępia.

Smary Shimano po 3-4 latach są czyste jeśli nie będzie w tym czasie pompowana oliwka przez oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do serwisantów shimano, wczoraj smarowałem stradica ci4+ fb. Od nowosci pracował gładko ale dziwnie szumiał, podczas rozkręcania i mycia wszystkiego zauważyłem, że podkładka pomiędzy dołem piniona a łożyskiem jest lekko wygięta. Naprostowałem, nałożyłem smar skręciłem do kupy i kołowrotek śmiga znacznie lepiej. Czy to możliwe, że ta podkładka powodowała dziwny szum? Czy może wymiana smaru pomogła? Kołowrotek używałem prawie 3 lata wyciągnął sporo ryb a mimo to stary smar był w dobrej kondycji...

Prostowanie podkładki nic nie wniosło do redukcji szumu tylko smarowanie.

Właśnie z warsztatu zszedł shimaniak  z prostą podkładką.

Po smarowaniu cisza jak w grobie,aż dziwne że maszyna ze średniej półki a cisza jak w nowej stelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostowanie podkładki nic nie wniosło do redukcji szumu tylko smarowanie.

Właśnie z warsztatu zszedł shimaniak  z prostą podkładką.

Po smarowaniu cisza jak w grobie,aż dziwne że maszyna ze średniej półki a cisza jak w nowej stelli.

Trochę przeszło przez moje łapy stradiców i wszystkie naprawdę dobre konstrukcje. Kiedyś co prawda był jeden źle złożony na etapie produkcji i trochę korba latał ale po złożeniu wszystko ok. Jedyny feler to słynne rozpuszczające się gumowe uszczelki. A tak za te pieniądze to naprawdę dobre maszynki, trzeba tylko o nie dbać i używać zgodnie z przeznaczeniem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do żywotności stradicow, to mój fb pomimo dosyć intensywnego użytkowania nie ma naruszonej czarnej powłoki na przekładni po 3 latach użytkowania. Mam również stradica fH 2500, który dostałem od kolegi, przez pare lat był jego podstawowym młynkiem do wszystkiego, pomimo tego że poobijany chodzi naprawdę przyzwoicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygięte podkładki mają za zadanie kasowanie odczucia luzów, niewiele ma to wspólnego z szumem. Smarowanie pomaga, ale rzeczywiście na krótko, walić go grubo w tym celu nie ma zatem sensu. Szumi głównie całkiem sucha oporówka. Umiejętne, oszczędne oliwienie, bardzo pomaga.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny przypadek tp ci4.

Jak docisnę korbę do korpusu to ząbkuje jak wściekły. Jak próbuje oddalic6to chodzi płynnie. Kombinowałem z podkładkami - zero rezultatu. Spróbować wymienić łożyska?

Może był skasowany luz do 0? Próbowałeś odjąć podkładkę? Jeżeli pod obciążeniem pracował bez luzów technicznych to pewnie koło zarżnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tymi luzami to ciekawa sprawa. Jeżeli na korbie brak wyczuwalnego luzu, a kołowrotek kręci lekko to jest dobrze czy nie.

Na ten temat jest osobna nauka techniczna: tolerancja wykonania.

Krótko mówiąc: japończyk zrobi bez luzu i będzie OK na wieki, efektem precyzji chińskich rączek będzie chrobot po kilku dniach.

Lub inaczej: różnica 0.001mm robi różnicę dla mechanizmu jako całości chociaż "dla ręki" to nie będzie wyczuwalne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kołowrotek jest po przejściach. Wcześniejszy właściciel nie wiem co z nim robił, ale dal mu strasznie po zębach. Podkladka jest jedna fabryczna. Próbowałem dodać inne i dzialalem z ustawieniem koła, ale nic nie daje. Kołowrotek chodzi tragicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeciwległej stronie też można próbować dodać podkładkę- w niektórych daiwach są i z drugiej właśnie.

W których? W tych serwisowanych przez cudotwórców?

Co uzyskasz podnosząc przekładnię? Mniejszą powierzchnię styku i wg Ciebie to dobry ruch?

Ps. Grubość włosa to powiedzmy 0.02 a ty piszesz o 0.001?

NASA się chowa bo chyba nawet oni nie będą w stanie uzyskać 0.001 :-)

Edytowane przez przemo_w
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka z prawej daje możliwość skasowania luzu do zera bez szkody dla przekładni. Nie dociśniemy łożyska od strony korby, jeżeli zostawimy tam przewidziany luz właśnie tą nieszczęsną podkładkę z prawej strony ale to już wyższa szkoła jazdy. Prawidłowo dobrany rozmiar podkładek sprawi że koło zębate będzie na stałe ustalone względem piniona. Ot i tyle.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny nawiedzony. Ewentualnie wyznawca twórcy teorii prawo-podkładkowej :-)

Może inaczej. Jak wsadzisz , jeden z drugim, podkładkę z prawej strony w np tpsw15, starszych stradicach tylnohamulcowych itd?

Dawać odpowiedź specjalisty od siedmiu boleści. Co innego jak wam ktoś bajek naopowiada a co innego rzeczywistość.

Edytowane przez przemo_w
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat jest osobna nauka techniczna: tolerancja wykonania.

Krótko mówiąc: japończyk zrobi bez luzu i będzie OK na wieki, efektem precyzji chińskich rączek będzie chrobot po kilku dniach.

Lub inaczej: różnica 0.001mm robi różnicę dla mechanizmu jako całości chociaż "dla ręki" to nie będzie wyczuwalne.

Robi różnicę w automatycznej skrzyni biegów w kołowrotku żadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...