Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pomóżcie gdzie mógł bym dokupić uszczelkę rotora do kołowrotka TWIN POWER 4000FA u MEFISTO nie do dostania. Serwis w Poznaniu nie posiada czy ma ktoś jakieś kontakty lub ma informację gdzie takowe można ewentualnie dokupić poza granicami kraju lub ktoś posiada zalegającą.Jest to część ze schematu o Nr.8147 Friction Ring.Ktoś ma jakiś pomysł lub zamiennik z innego modelu ewentualnie pasujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to swego rodzaju paradoks.

Ale sa kolowrotki, ktore lepiej pracuja pod obciazeniem niz "na lekko". Niemal pusto.

Tak samo z nawojem linki

Nie jest to w smak wyznawcom ponadczasowej zasady "dobrze miec zapas mocy"... ale z drugiej strony oni pewnie i tak nie czuja takich subtelnosci, jakie moze dac optymalne dobranie poszczegolnych elementow zestawu ;)

Żaden paradoks mosty w 125p też tak miały :) Edytowane przez albercik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.ereplacementparts.com/friction-ring-p-1543863.html

I np na ebay jest kilka.

 

Bez tego też działa a niektórzy to celowo wywalali z nowych młynków.

Muszę zacytować sam siebie :-)

Na tej stronce którą wkleiłem jest napisane że część RD 8147 zastępuje część RD7845 :-)

I jest rozpiska że była ona w młynkach od roz 1000 do 5000.

Na mikereelrepairs dokładnie to samo.

A RD 7845 jest dostępna w Shimano Pl :-)

Edytowane przez przemo_w
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie przypomniało,że Daiwa dawała podkładki między obudowę, Spotkałem się w tournament 3000, morethan 3000 i steez 2500 i chyba też certate 3500 lub 4000, wszystkie z początku R4 .O ile turek był już rozbierany więc może była to robota wcześniejszego serwisanta. Po montażu bez, kołowrotek zaczął ząbkować. Założenie ich na miejsce polepszyło jej pracę. Tylko ,że nie były pod każdą śrubką. Następne były własnością kolegi, który był ich pierwszym i jedynym właścicielem i na pewno nikt przede mną ich nie rozbierał więc takie wyszły z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie przypomniało,że Daiwa dawała podkładki między obudowę, Spotkałem się w tournament 3000, morethan 3000 i steez 2500 i chyba też certate 3500 lub 4000, wszystkie z początku R4 .O ile turek był już rozbierany więc może była to robota wcześniejszego serwisanta. Po montażu bez, kołowrotek zaczął ząbkować. Założenie ich na miejsce polepszyło jej pracę. Tylko ,że nie były pod każdą śrubką. Następne były własnością kolegi, który był ich pierwszym i jedynym właścicielem i na pewno nikt przede mną ich nie rozbierał więc takie wyszły z fabryki.

 

Tak. Dawala. Nie bylo ich na schematach. Nie bylo mozliwosci ich zamowic jako czesci z serwisu Daiwa JP.

Czesc kolowrotkow miala je od nowosci, czesc ich nie miala. 

Pikanterii dodaje fakt, ze zdarzaly sie kolowrotki, w ktorych niektore sruby obudowy mialy podwojne podkladki dawane przez producenta :)

Do tego ta sfalowana podkladka na dol piniona. Serwis Daiwy z przekladnia Hyper Custom to nie byla zabawa dla klas 1-3.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pseudo ulubione kix, x, gs,

r' nessa he he :-)

 

post-61619-0-25045500-1613208617_thumb.jpgpost-61619-0-58226400-1613208623_thumb.jpg

 

Gdzie przy złożonym młynku wkładało się łożysko, podkładkę i dokręcało nakrętką z zewnątrz.

A zbyt mocne dokręcenie trzech śrubek, tego dekoru na obudowie, psuło totalnie pracę młynka:-)

Plus dokręcanie na siłę tej nakrętki z zewnątrz i młynek załatwiony :-)

Tyle że nawet rozmiary 3500 czy 4000 kręciły od podmuchu wiatru.

Tych młynków nie da się zakatować :-)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam, mam problem ze szpula od stradica c3000fl. Szpula jest kolegi i mówi, że nagle zaczął mu się w niej blokować hamulec a wcześniej było wszystko cacy. Rozebralem szpulę wyczyściłem tarcze złożyłem do kupy i dalej to samo? Ktoś ma pomysł co można by zrobić? Delikatnie próbowałem wyrównać tarcze papierem wodnym bo były strasznie chropowate...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze szpula od stradica c3000fl. Szpula jest kolegi i mówi, że nagle zaczął mu się w niej blokować hamulec a wcześniej było wszystko cacy. Rozebralem szpulę wyczyściłem tarcze złożyłem do kupy i dalej to samo? Ktoś ma pomysł co można by zrobić? Delikatnie próbowałem wyrównać tarcze papierem wodnym bo były strasznie chropowate...

A tak odkleję się od rzeczywistości :)

Smaru użyłeś do tarcz hamulcowych? Nie wiem z czego jest hamulec w tym Stradicu ale do tarcz ciernych są odpowiednie smary.

Edytowane przez Kadi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...