Skocz do zawartości

Rower + bagażnik samochodowy


krzychun

Rekomendowane odpowiedzi

Wiosna idzie, dzieci rosną... brzuch też.

Trzeba jeździć. Potrzebuje zatem roweru. Ma to być rower trekkingowy, z bagażnikiem światłami i takie tam. Ma to być rower mocny, bo ważę ze 120kg i jak widzę dziurę to w nią wjeżdżam. Będę i na asfalcie i po leśnych duktach pedałował.. Mam pod 190cm więc z przeliczników wychodzi mi rama 21/22 cale. Nie potrzebuję wodotrysków, udziwnień i takich rożnych. Nie będę go jakoś ulepszał, modyfikował, tuningował. To ma być taki Emblem.

Kasowo to jest różnie. Oczywiście jak najmniej (bo jakże by inaczej), ale  prosiłbym o propozycje w cenach koło 1tys, 1,5 tys i 2 tys zł. i jakieś sensowne wytłumaczenie, czy do zwykłej rekreacyjne jazdy (często z przyboczną strażą w wieku 4 i 7 lat) jest sens płacić z tych wyższych progów.

 

No i druga sprawa to niesetny bagażnik na relingi. Możliwe najtańszy, który by pewnie trzymał rower. Nic innego nie będzie na nim wożone. Musi być szybki i łatwy montażu (do relingów), bo często będę go zakładał/zdejmował.

 

Wiem, że mogę spytać na forum do tego stworzonym, ale wiem też, jak poczułby się cyklista gdyby spytał tutaj o wędkę :)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Tak naprawdę,zwykła rekreacyjna jazda może przerodzić się w totalne wkręcenie,wiem o czym piszę bo dokładnie tak było w moim przypadku.Otóż,w kwietniu roku 2010 wyszedłem z pracy i ni z gruchy ni z pietruchy  wymyśliłem sobie że skoro mam do niej 13km,to może warto byłoby się zastanowić nad rowerem.Podjechałem więc do dużego salonu( w Poznaniu)żeby pogadać,popytać i zobaczyć co i jak.W efekcie wizyty,po godzince rozmów z panami wyjechałem nowym rowerem :) Hercules Spyder Cross,rocznik 2010.Gdyby stan rzeczy był taki jak 4 lata temu,polecałbym Ci go w ciemno.Osprzęt-praktycznie pełne Deore,czyli ten od którego zaczyna się "dobre"Shimano.Wracając do 'wkręcenia"o którym pisałem wcześniej-od zakupu zrobiłem około 60tys.kilometrów.Jeżdżę rowerem praktycznie wszędzie i cały rok-praca,zakupy(oczywiście mniejsze),gdzie się da.Parametry mam podobne do Twoich-wzrost 193,waga 125kg.Maszyna nie zawiodła mnie ani razu(oprócz laczków,ale to nie wada).I tu niestety ze Spyderem zaczyna się kłopot.Mojego z osprzętem który opisałem kupiłem za 1900PLN,w tej chwili rocznik 2014,na niższym osprzęcie kosztuje ok 2100PLN.Tutaj najważniejsza moja uwaga-uważam że kupując rower największą uwagę należy zwrócić na osprzęt,nie na markę.Ja nie chciałem płacić za napis na ramie,dlatego zdecydowałem się na Herculesa,markę raczej mało w Polsce popularną.Pamiętam,że gdybym wtedy chciał kupic np. Gianta na podobnym osprzęcie,musiałbym dołożyć ok.1100-1200PLN.Podsumowując,gdyby udało ci się gdzieś dorwać Spydera z 2010r,polecam z pełną odpowiedzialnością.Jest to co prawda cross,więc musiałbyś dokupić bagażnik i inne potrzebne Ci duperele,ale nie są to duże koszty.I ważna rzecz(dla klocków takich jak my :D )moja rama,o oznaczeniu AL 6061 D.B wożąc moje 125kg na wyżej podanym dystansie nie doznała żadnego uszczerbku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ciach dywagacje bez patrzenia w katalog"

 

ja osobiscie wolalbym kupic uzywke na lepszym osprzecie (biorac pod uwage, ze ktos ci na nia rzuci okiem - wytarcie zebatek, wyciagniecie lancucha etc..).

 

ps moze "29era" zamiast trekinga? (nie wiem czemu treking akurat ja tam osobiscie preferowalbym bardziej gorala na semi slickach).

 

bagaznik zamiast na relingi mz lepiej na klape (tani duzy treking bedzie wazyl pewnie 15 kg jak bez tych twoich lampek i bagaznikow...) chyba,z e w ostatnim czasie jakies kosmiczne zmiany nastapily w stosunku cena/jakosc rowerow... mam szosowke, ktorej 1/3 ramy jest z wlokna weglowego reszta z alu a osprzet to najwyzsze shimano i wazy cos pod 9kg wiec te 13 kg z katalogow biorac pod uwage, ze wiekszosc komponentow jest stalowa traktuje z niedowierzaniem).

 

przykladowa specyfikacja authora (w miare niedroga czeska firma) w twoim budzecie:

http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/compact

przerzutki klasa "catana" albo i gorzej.

tylna piasta nie do przyjecia

klamki hamulcowe plastikowe

szok 13kg przy 20" to mz jak na takie komponenty jak wymienione pachnie jak "20kg plecionka 0.08" ;)

 

author w gornej granicy cenowej:

http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/vertigo

juz calkiem calkiem.

tarcze zbedne, ale przynajmniej lepsza piasta.

 

ja bym szukal przede wszystkim piasty tylnej na conajmniej 8 biegow (ostatnio jak sprawdzalem byla to gwarancja, ze jest "kaseta" a nie "nakrecana" - nakrecana przy twojej wadze to gwarancja wygietych osiek co wieksza dziura

a jak juz wygniesz oske wystarczajaca ilosc razy to bedziesz ja chcial zmienic i sie okaze, ze trzeba nowa piaste z tylu i kasete i lancuch i w zasadzie taniej kupic nowe kolo, ale manetki nie obsluza wiekszej liczby biegow, i sa sprzedawane po 2 etc etc... ;)

pod warunkiem, ze nie jestes jednym z tych co jak kolo jest "scentrowane" to sie rozpina hamulce by nie tarlo a kask zaklada dzieciom na czapeczke i tyl do przodu ;) bo wtedy zadna roznica co kupisz.. ;)

 

 

unikaj oczywiscie komponentow z plastiku.. jak wogole bedziesz jezdzil wszystko diabli wezma w gora rok jak nei bedziesz kasy duzo nie wtopisz..

Nie sugerowalbym sie marka ani tylna przerzutka na te 2 rzeczy patrzy potencjalny kupiec i one czesto zaslaniaja niedostatki w calej reszcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję Ci polską firmę.Poszukaj w zależności ile chcesz wydać.Mam taki kupiony kilka lat temu, nie wiem jakiej klasy osprzęt jest w tym za 1500zł, może fachowcy się wypowiedzą, myślę że jednak warto, bardziej jak przereklamowany author w niskich cenach.Jak mi powiedział sprzedawca, do 2000zł to ramy tego samego chińskiego aluminium są i nie ma się co podniecać.Osprzęt jest ważniejszy niż rama.

http://www.sklep.romet.pl/rowery/trekkingcross/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józek ale ty masz damke :D a tak na poważnie to ja bym na twoim miejscu jakiegoś firmowego kupił ale w dobrym sklepie... 90 zależy od tego jak serwis go skręci przed oddaniem tobie... a dodatkowo ważne jest podejście po zakupie juz do klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józek ale ty masz damke :D a tak na poważnie to ja bym na twoim miejscu jakiegoś firmowego kupił ale w dobrym sklepie... 90 zależy od tego jak serwis go skręci przed oddaniem tobie... a dodatkowo ważne jest podejście po zakupie juz do klienta...

Tomek nie, mam z poprzeczną rurką :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kłam widziałem cię. .. masz taki jak ojciec Mateusz :D tylko ze różowy :D

 

Kiedyś były super maszyny nazywany się superior... extra rama I osprzęt w nie wygórowanej cenie... wiadomo ze napis na ramię tez swoje kosztuje... może to i dobry pomysł aby poszukać używki na allegro... jak wiadomo za niską chwil ceny rowerów podskocza. Sezon się zbliża :D

Edytowane przez Tomasz eS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to być rower mocny, bo ważę ze 120kg i jak widzę dziurę to w nią wjeżdżam. 

 

jak sie porządnie wypierdo... to przestaniesz wjeżdżać  ^_^

 

mam i polecam, rower na dobrym osprzęcie, nie płacisz za markową naklejkę na ramie. 

http://allegro.pl/super-szybki-rower-cross-kands-maestro-28-alivio-i4030904241.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kłam widziałem cię. .. masz taki jak ojciec Mateusz :D tylko ze różowy :D

 

Kiedyś były super maszyny nazywany się superior... extra rama I osprzęt w nie wygórowanej cenie... wiadomo ze napis na ramię tez swoje kosztuje... może to i dobry pomysł aby poszukać używki na allegro... jak wiadomo za niską chwil ceny rowerów podskocza. Sezon się zbliża :D

TY przebrzydły złośliwcu :D  :P  :P :P .Dupsko skopię, bratków nasadzę, powiem rybom na Sieniawie aby Ci nie brały....... 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci ze cena naprawdę dobra ... do rekreacyjnej jazdy idealnie... ja mam jeszcze w garażu rower do dualu tylko w nim rama 16 ' i opony 0,30 składany z wielkim sercem i za gruba kasę , myślę że dwie stelle w niego włożyłem te 16 lat temu...teraz szkoda sprzedać wiec zmienię opony i córka będzie się z niego cieszyć jak podrosnie :) bo akurat czerwony krwiste kolorek jest z białym osprzętem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rekreacyjnej jazdy kompletnie nie potrzeba osprzętu z wyższej półki, także rower powinieneś kupić w granicach 1500 zł. Z 12 lat jeździłem trekingowym Wheelerem na najprostszym osprzęcie i nigdy nic się nie popsuło. Eksploatowany był raz więcej, raz mniej ale był. Odsprzedałem go teraz tylko dla tego, że zachciało mi się roweru z amortyzatorem z przodu i na kołach 28. Pooglądałęm, poprzymierzałem i kupiłem Meride Crossway z 2013 r http://www.rowerymerida.pl/produkt565/crossway-20-v-rower-merida.html Potargowałem i oddano mi go za 1350 zł. Jeżdżę asfaltem, szutrami i po twardych leśnych ścieżkach. Nic lepszego myślę że nie jest mi potrzebne, choć jak ktoś wyżej powiedział nigdy nic nie wiadomo ;) Rower koniecznie gdzieś przymierz, przejedź się i zobacz czy będzie Ci pasił bo mają rózne geometrie ram. Mi bardzo pasował Wheeler, jeszcze bardziej Merida a w ogóle nie pasował mi Giant.

Co do bagażnika to do tej pory mam taki prościak za chyba 35 zł. Tu droższy jego odpowiednik http://www.interpack.eu/product-pol-4373-Euromat-uchwyt-rowerowy.html Zbyt dużo z rowerami na dachu nie jeździłem, ale kilka podróży odbyłem i wszystko ok. Ideałem dla mnie wydaje się być Mont Blanc Barracuda, ale cena 350 zł trochę mnie studzi ........ Jak ogladałem to widać że to bardzo, bardzo solidny i dobrze trzymający sprzęt.
Ostatnio przymierzałem się do takiego, ale wydaje mi się że kosztował 189 zł :mellow:
http://www.interpack.eu/product-pol-3670-Vento-uchwyt-aluminiowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj poczekaj Tomek ...... Relingi są zazwyczaj w kombi jak dobrze kojarzę. Do nich daje się poprzeczne belki a do tych belek montuje się te uchwyty rowerowe :) Zawsze musi być do relingów belka poprzeczna, alejak masz relingi nie musisz mieć bagażnika tzw "bazowego" Tak to ja widzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kapuje mniej więcej (oczywiście mniej).

Ażeby kupić używany to trzeba wiedzieć w którym miejscu zaczyna się okazji, czyli trzeba się znać. A ja się nie znam, więc wtopię prawdopodobnie.

Przy zakładanym budżecie  (śr. 1500zł) generalnie bez większej różnicy co kupię, bo wszystko podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kapuje mniej więcej (oczywiście mniej).

Ażeby kupić używany to trzeba wiedzieć w którym miejscu zaczyna się okazji, czyli trzeba się znać. A ja się nie znam, więc wtopię prawdopodobnie.

Przy zakładanym budżecie  (śr. 1500zł) generalnie bez większej różnicy co kupię, bo wszystko podobne.

 

No to kapuje mniej więcej (oczywiście mniej).

Ażeby kupić używany to trzeba wiedzieć w którym miejscu zaczyna się okazji, czyli trzeba się znać. A ja się nie znam, więc wtopię prawdopodobnie.

Przy zakładanym budżecie  (śr. 1500zł) generalnie bez większej różnicy co kupię, bo wszystko podobne.

Jaki klucz przyjmiesz sam musisz zadecydować.Gdybym był na Twoim miejscu i kupował rower w tej chwili,dysponując 1500PLN szukałbym raczej używki.Za te pieniądze może się trafić coś naprawdę fajnego,nowy za tą kwotę szału nie będzie.Moja rada-jak już okreslisz swoje potrzeby na tą chwilę,podnieś je automatycznie o poziom wyżej.Mój przykład i wiele mi znanych pokazuje że można w jeżdżenie na rowerze wsiąknąć.Kupiłem rower do rekreacji,teraz jeżdżę ciągle,poszedłem w SPD,buty i ciągle mi mało :) Konkretnie(moim zdaniem)nie sugeruj się marką,jeśli tylko rekreacja z rodziną to osprzęt z grupy Alivio Shimano wystarczy(niżej naprawdę nie idż),jeśli przewidujesz że możesz się rozkręcić to Deore i w górę(różnica jest odczuwalna przy wiekszej ilości km,jakościowa i komfortu jazdy).Rozmiar?-mając z grubsza podobne parametry jak Ty jeżdżę na ramie 23cale,koła 28cali,dla mnie super.

Miłego bólu głowy przy wyborze,pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wjeżdżać w dziury to życzę powodzenia na tych cienkich gumkach :). Załóż skarbonkę do której wrzucaj regularnie pieniążki na centrowanie kół :). Jak chcesz jeździć po dziurach to proponuję koła 26 cali i szerokości 2,35 :). Jeżeli chcesz turystyka to jednak te dziury omijaj. Przy wyborze popatrz też na firmy zza naszej "czechosłowackiej" granicy bo czasami trafiają się okazje. Mi się trafił 4ever na pełnej grupie LX, a żonie Ghost na Deore. Ani moja firma ani jej nie są jakoś strasznie znane, a dzięki temu parę grubych złotych zostało w kieszeni. Rzuć okiem do Decathlona bo tam jak są wyprzedaże to są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że z dziurami to przesadziłem. Chodziło mi raczej, że nie będę na niego dmuchał i chuchał przesadnie.

Coś czuję, że będę potrzebował dużo szczęścia. Poki co, to wiem, że najlepiej nie niżej niż Deore (ale co jest niżej od Deore to nie wiem :) )

 

W niedzielę muszę i tak na giełdę gdzieś jechać (pewnie Kalisz), bo mam prikaz synowi kupić jakiegoś 20 calowego Puky, to poprzymierzam się trochę.

Edytowane przez krzychun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...