Skocz do zawartości
  • 0

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


senfik

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

na każdy temat jest duzo plusów i minusów. czas idzie w przód wiec i nowosci tez wychodzą i nowe opinie.

 

 

 

Zawsze czytam mase artykułow itd zanim zadam pytanie. A jeżeli to taki problem ze napisałem ja czy kolega wyżej to moze warto zamknąć temat by nikt nie pisał i był tylko i wyłącznie do odczytu.

Edytowane przez Marcin1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja używam Hertz 100ah deep cycle 720A do silnika Haswing Osapian 55 lbs bez maksimizera.

 

Ładowałem go najpierw prostownikiem prądem 5A.

 

Potem sobie kupiłem ładowarkę DeTronic 10A 12V w jednym z katowickich sklepów.

 

Tutaj jest link na ale... http://allegro.pl/showitem/description/6898267357.html

 

Co do aku to dwa sezony No problem. Teraz padaka z jego pojemnością. Ładowałem od razu. Kilka razy zdarzyło mi sie zejść poniżej 11V. Oprócz wskaźnika diodowego na rumplu zamontowałem sobie woltomierz i czuwam nad napięciem podczas obciążenia. Na 5 biegu bardzo rzadko, a jeśli to krótko. Jak zrobiłem 40 cykli ładowania to Max.

 

Czytając Wasze wpisy to śmiało mogę powiedziec ze NIE polecam. Lepiej dołożyć te 150-200 zł i kupić coś sprawdzonego.

 

Na sam koniec rzucę temat. Czy ktoś używał czy używa takiego prostownika/ładowarki???

 

Mam mieszane uczucia co do tego urządzenia, ale może sie mylę.

Najpierw myślałem ze spadek na aku spowodowany był stosowaniem nowej ładowarki ale panowie po testach powiedzieli ze ładowarka Ok a aku juz umiera :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie na łodzi są 3 x ZAP Marine 110Ah  + ładowarka Ctek 7. W czasie pływania kontroluję prąd i napięcie na akumulatorach. Pierwszy ZAP ma już 5 lat od początku używałem go z Osapianem 55lbs Max rzadko dawałem mu w kość (pływnaie na max), ale się zdarzało. Jest widoczny spadek jego pojemności, ale nadal pozwala na przepłynięcie 18km przez 4-5 godzin (płynę, wędkuję, płynę a potem powrót 5km z małymi przestojami na wędkowanie). NIGDY nie siadł mi tak, żebym stracił napęd, nigdy nie zszedłem nim poniżej 11,2V. Teraz zasila pokład (wyciągarka, pompa zęzowa, napowietrzacz, echo 5" kolor, oświetlenie, szperacz i silnik dziobowy) i ładuję go co 2-3 pływania.

Nowe ZAPy zasilają Haswinga 2HP - ich wadą jest to, że nie mogą oddać 50A - max prąd, który mogę pociągnąć to 42Ah. Ładowanie po całym dniu pływania (często płynę pobierając 20-25A) zajmuje po ok. 7h. Wracając wieczorem na przedpołudnie mam gotowy "okręt" z bateriam :)

Za 1000PLN wydane na 2x ZAP nie mam powodów do narzekań.

Łódź (Semper) z wyposażeniem i dwoma wędkarzami waży pewnie 450-550kg.

 

Teraz 'ciułam' fundusze na LiFePo4 - chcę kupić 160-200Ah 24V i mam nadzieję, że to pozwoli na pływanie na pełnym bucie przez cały dzień.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To Nie akumulator nie może oddać 50a , tylko silnik nie ma takiego zapotrzebowania. Zbyt małe obciążenie i dla tego pobór jest taki a nie inny.gdzies kiedyś czytałem artykuł jak ziomek testy robił. Zanotował srube od torqeedo . Większy skok. Ominął ogranicznik mocy w elektronice. Prędkość wzrosła o 1.5kmh ale pobor tez do 70-80a Z aku wycisniesz i 500A w danym czasie - rozruchy czy zwarcia. Tu występują spadki napiec a prąd jest podyktowany przez silnik. Lidpo4 super rzecz. Ale 200ah 24v +ładowarka to spore pieniądze rzędu 12000zl + ... moc jest ale i dużo siana

Edytowane przez siarq
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To Nie akumulator nie może oddać 50a , tylko silnik nie ma takiego zapotrzebowania. Zbyt małe obciążenie i dla tego pobór jest taki a nie inny.gdzies kiedyś czytałem artykuł jak ziomek testy robił. Zanotował srube od torqeedo . Większy skok. Ominął ogranicznik mocy w elektronice. Prędkość wzrosła o 1.5kmh ale pobor tez do 70-80a Z aku wycisniesz i 500A w danym czasie - rozruchy czy zwarcia. Tu występują spadki napiec a prąd jest podyktowany przez silnik. Lidpo4 super rzecz. Ale 200ah 24v +ładowarka to spore pieniądze rzędu 12000zl + ... moc jest ale i dużo siana

Na mniejszej łódce (3,6m) i osapianie 55lbs max LiFePo oddawał 48-50A ciągiem więc moim zdaniem to źle zestrojony maximizer w HP2 - ale o tym jest oddzielny wątek i tam wrzucę film sprzed 3 dni z moich testów i poproszę Was o informacje jak zachowują się Wasze silniki.

 

Co do LiFePo - w Czechach jest teraz promocja 200Ah 12V 1200USD co przy 24V daje 2400USD (liczę, że jeszcze wyszarpię parę procent). Biorąc pod uwagę kurs dolca 3,65PLN daje cenę ok. 8760PLN za baterię, co jest już bardzo atrakcyjne.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To cena ok. Co do silników. To każdy silnik bez żadnej elektroniki charakteryzuje się tym ,że wraz z wzrostem obciążenia rośnie prąd i tak to brnie do momemtu az uzwojenie  ulegnie uszkodzeniu. Po to się stosuje różnej maści zabezpieczenia aby temu zapobiec. Każdy zdrowy aku 100ah bez problemu poda 50A . Oczywiście w zadanym czasie. Mi silnik haswing 12v 55lbs tez pobierał ponad 50A . 2hp w porywach miałem 52A przy dużej fali i pełnym rynsztunku. W elektronice jest ogranicznik mocy. Który nie pozwoli na większe obciążenia , aby zbyt szybko nie ubić silnika. Teoretycznie przy lifpo4 masz większe napięcie i przy tym samym prądzie większą moc. Na nic to zda się na osiągach v max. Nie zmieni to obrotów ani skoku śruby... poplywasz dłużej z vax  że względu na charakterystykę tych ogniw. Przy prędkościach trolingowych różnicę będą znikome 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 Nie zmieni to obrotów ani skoku śruby... poplywasz dłużej z vax  że względu na charakterystykę tych ogniw. Przy prędkościach trolingowych różnicę będą znikome 

To wiem, że nie będzie szybciej - ale dzięki LiFePo będę mógł przepłynąć całe jezioro (w jedną stroną 9km) na prędkości Max i wiedział, że wrócę też z Vmax (czyli godzina i parę minut) . Teraz na kwasiakach nie ma na to szans - pobór +40A przez długi czas je zabija (widzę po szybkim spadku napięcia na ogniwach) i wracać muszę jak "Pan Kunta Kinte" bojąc się o całkowity pad aku (zejście poniżej 22V). A spalina niestety odpada - strefa ciszy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na mniejszej łódce (3,6m) i osapianie 55lbs max LiFePo oddawał 48-50A ciągiem więc moim zdaniem to źle zestrojony maximizer w HP2 - ale o tym jest oddzielny wątek i tam wrzucę film sprzed 3 dni z moich testów i poproszę Was o informacje jak zachowują się Wasze silniki.

 

Co do LiFePo - w Czechach jest teraz promocja 200Ah 12V 1200USD co przy 24V daje 2400USD (liczę, że jeszcze wyszarpię parę procent). Biorąc pod uwagę kurs dolca 3,65PLN daje cenę ok. 8760PLN za baterię, co jest już bardzo atrakcyjne.

Spoko, ale czy to są gołe ogniwa, czy mają już elektronikę sterującą? BMS jest tutaj bardzo ważną sprawą.

Nie masz możliwości wodowania się bliżej docelowej miejscówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Spoko, ale czy to są gołe ogniwa, czy mają już elektronikę sterującą? BMS jest tutaj bardzo ważną sprawą.

Nie masz możliwości wodowania się bliżej docelowej miejscówki?

Jest to gotowiec razem z blachami do łączenia, BMS itp "LiFePO4 battery set designed for using in boats with 12V system but is is possible to use in other similar applications to store energy. Kit includes BMS with bluetooth communication and basic accessories."

 

Nie ma się gdzie zwodować bliżej - wokół lasy a wjazd jest za 500PLN/każdorazowo no i brak slipu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...