Skocz do zawartości
  • 0

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


senfik

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam Panowie, pytanie, czy Aku żelowe np SSB SBCG może być podłączony do silnika spalinowego z rozrusznikiem i z niego doładowywany? Aku 120ah, silnik Yamaha 25km.

O ile zrozumiałem to ma być jedyny akumulator, nie łączenie równoległe?

Żelówka ma dość wysoką rezystancję wewnętrzną, dlatego nie jest dedykowana do rozruchu, jednak przy tej wielkości aku rozruch powinien być możliwy. Może mieć problemy z pełnym naładowaniem - ze względu na gęstość elektrolitu i wartość napięcia. Warto po powrocie nieco podładowywać małym prądem około 2A, lub lepiej podłączać na stałe pod napięcie buforowe czyli około 13,5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Robert. Ładuj jak najszybciej po używaniu. Procesy chemiczne w aku są inne niż w rolce papieru toaletowego☺.Rolkę srajtaśmy wymieniasz jak się skończy na niej papier. Jak , tak będziesz robił z aku ,to długo on nie pożyje. Stajtaśma zużyta do połowy może wisieć i rok. Aku niestety nie.☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy tą ładowarką naładuję LifePo4? Bo informacje w różnych sklepach są zbieżne. Niektóre piszą że tak inne nie podają żadnych informacji na temat lifePo4.

https://www.victronenergy.pl/chargers/blue-smart-ip65-charger

Naladujesz. Sciaga sie aplikacje i w menu wybiera jaki aku ma byc ladowany.

Mam i 12 i 24 v i sa super - polecam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

O ile zrozumiałem to ma być jedyny akumulator, nie łączenie równoległe?

Żelówka ma dość wysoką rezystancję wewnętrzną, dlatego nie jest dedykowana do rozruchu, jednak przy tej wielkości aku rozruch powinien być możliwy. Może mieć problemy z pełnym naładowaniem - ze względu na gęstość elektrolitu i wartość napięcia. Warto po powrocie nieco podładowywać małym prądem około 2A, lub lepiej podłączać na stałe pod napięcie buforowe czyli około 13,5V.

 

Tak, jedyny, podłączony pod silnik zaburtowy, który, z tego co mimwiadomo, nie potrzebuje aku do rozruchu. Zależy mi natomiast żeby doładować dodatkowo w trakcie pływania, aku do dziobówki, które ładuję po każdym powrocie do garażu.

Drugie aku, zasila echo i inst. na łódce i w zupełności wystarcza bez doładowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: noszę się z zamiarem zakupu akumulatora do silnika elektrycznego o mocy 36 lb. Poprzedni "wyzionął ducha" - z resztą dostałem go jako używkę o nieznanej historii.. Posiadam ładowarkę Vipow BAT1131, która obsługuje akumulatory do 90aH. Stąd szukam czegoś do tej pojemności. Możecie polecić coś rozsądnego? Na Alledrogo są aku żelowe tej pojemności w granicach 470 PLN. Jest sens nimi się interesować? https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-agm-fotowoltaika-panele-12v-90ah-10514698087

A może zakupić nową ładowarkę i większy akumulator? Może ktoś z kolegów ma doświadczenia z w/w ładowarką?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ta ładowarka w/g opisu daje max 3.3 Ampera . Jak znam życie to ma max 2-2.5A .Ładowanie nią aku 90Ah to utopia.

Kup coś co ma prawdziwe 8-10A

Na Aliex... możesz kupić ładowarkę Foxsur 8A za jakieś 70-80pln.

Tu masz test.

Do tego jakiś aku agm i po problemie

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam! Aby nie mnożyć tematów to umieszczam tutaj. Poprzedni post dziwnym trafem wyparował zatem zamieszczam ponownie.

 

Poszukuję akumulatora do silnika elektrycznego 36 lb. Dotychczas pływałem z 75 aH ale niestety był to dosyć leciwy sprzęt i w końcu odmówił posłuszeństwa. Posiadam również ładowarkę Vipow Bat1131. Obsługuje ona baterie do 90 aH zatem szukałem czegoś w tej pojemności. No i tutaj rodzi się pytanie: jaki akumulator zakupić teraz do tego zestawu? Możecie coś rozsądnego polecić? Jest sporo ofert na popularnych serwisach aukcyjnych. Pytanie czy jest sens interesować się akumulatorami żelowymi za 450-500 PLN? A może zakupić nową ładowarkę do większych akumulatorów i automatycznie większą baterię? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam! Aby nie mnożyć tematów to umieszczam tutaj. Poprzedni post dziwnym trafem wyparował zatem zamieszczam ponownie.

 

Poszukuję akumulatora do silnika elektrycznego 36 lb. Dotychczas pływałem z 75 aH ale niestety był to dosyć leciwy sprzęt i w końcu odmówił posłuszeństwa. Posiadam również ładowarkę Vipow Bat1131. Obsługuje ona baterie do 90 aH zatem szukałem czegoś w tej pojemności. No i tutaj rodzi się pytanie: jaki akumulator zakupić teraz do tego zestawu? Możecie coś rozsądnego polecić? Jest sporo ofert na popularnych serwisach aukcyjnych. Pytanie czy jest sens interesować się akumulatorami żelowymi za 450-500 PLN? A może zakupić nową ładowarkę do większych akumulatorów i automatycznie większą baterię? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. 

Kwasiaki są bardzo ciężkie. Dlatego polecał bym Li ion lub LiFePo4. Ulga dla kręgosłupa. W sumie wg opinii innych wszytkie tzw "firmowe" są w porządeczku.

Osobiście w zeszłym zmajstrowałem sobie takie litowo jonowe dwa pakiety pakiety 4s 20P  oraz jeden 4s24P na   ogniwach 18650 z demmobilu. (Sony, Panasolic i LG)

Wszystkie jak na razie trzymają pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

tanio i w miarę lekko ok 15-20kg to kwasiak za 300-400 zł (np. wapniowy z Juli 72 lub 90Ah), wytrzyma dwa sezony raczej na pewno, ładowarkę kup dająca coś około 1/10 pojemności aku, czyli aku 70Ah to ładowarka zdolna podać 7A

Twoja ładowarka daje maks 3,3A czyli ładowanie czegoś większego niż 50Ah to już wyzwanie czasowe (90Ah naładuje w 27 godzin) wieć już jej nie używaj to większych akumulatorów, jeśli są mocno rozładowane

AGM i Gel sa ciężkie 70-90Ah będzie ważył już 20-30kg i droższe od tzw zwykłych/mokrych "kwasiaków"

Najlżejsze to Lifepo4, pomijam Li-ion bp tam tracisz część pojemności ze względu na niskie napięcie w pakietach 3S, zaś 4S to znowu może być zbyt wysokie napięcie dla silnika. Niestety są drogie i koszt 50Ah (taki Ci powinien wystarczyć) to pewnie od 1000 zł za gotowe (i więcej) w zależności od źródła. Taki Lifepo4 powinien wytrzymać 10 lat choć gwarancji dostajesz na nie wiecej niż dwa lata,

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

pomijam Li-ion bp tam tracisz część pojemności ze względu na niskie napięcie w pakietach 3S, zaś 4S to znowu może być zbyt wysokie napięcie dla silnika. Niestety są drogie i koszt 50Ah (taki Ci powinien wystarczyć) to pewnie od 1000 zł za gotowe (i więcej) w zależności od źródła. Taki Lifepo4 powinien wytrzymać 10 lat choć gwarancji dostajesz na nie wiecej niż dwa lata,

Z tym wyższym napięciem sobie poradziłem montując regulator PWM DC 100A  (koszt 60 zł) A złożenie  samemu litowca z ogniw 18650 typu 4s 20p to koszt 600 zł.

A taki o pojemności 720 Wh waży 5,3 kg. Przy spokojnej aurze starcza na cały dzień pływanie (powolnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdzie znajdziesz takie tanie 18650? Bo trzeba BMS i inne pierdoly za te 600zl kupic jeszcze?

Ofert jest zatrzęsienie ! Wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę 18650 z recyklingu lub z demontażu czy też demobilu. Można  na OLX czy też Allegro znaleźć dużo ofert. Porządne ogniwka można kupić za 4-5 zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Te to znam, ale demobil mnie nie interesuje:) najtańsze nowe to chyba litokala z alika, maja czasami fajne promki.

Każdy ma prawo wyboru. Natomiast ja bym się nie zdecydował na nowe. Przy zakupie 100 szt bez problemu można wybrać z nich 80 takich o minimalnej pojemności 2500 mAh.

Najpierw trzeba każdy naładować i następnie wrzucić na testery pojemności i sprawdzić jaką  mają.

Zwykle robię to prądem 500 - 400 mA.  Po czym znowu ładuję je do pełna i pozostawiam w spokoju na 2-3 miesiące.

Po tym czasie mierzę napięcie na każdym z nich. Wybieram najlepszych 80 do składania pakietu. Dokładam jeden lub dwa (równolegle)  BMSY  wsadzam do pudełka hermetycznego i po sprawie. BMS kosztuje do 20 zł pudełko można kupić za 60 -100 zł. Koszyczki, podkładki  i taśmy też coś tam kosztują ale nie więcej niż 50 zł w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bms za 20zl?? , odwazny jestes :)

Taki BMS : https://pl.aliexpress.com/item/33055010636.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fVHiH1a

można połączyć dwa równolegle i spoko można ciągnąć dłuższą chwilę 50 A prądu :)

Zwykle nie przekraczam 10 A bo nie ma po co. Najczęściej to mi  5 amper idzie na silnik

Taki: https://pl.aliexpress.com/item/4000372664325.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fx90XXu

też zamontowałem w jednym pakiecie i działa bardzo dobrze :)

Edytowane przez cezorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

czy ja Cie dobrze rozumiem , dwa bms spiete rownolegle pod 1 pakiet ? 

tak - taki patent mi zdradzili rowerzyści :)  i działa dobrze :)

tu można się wiele dowiedzieć : https://pojazdyelektryczne.org/

Edytowane przez cezorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...