Skocz do zawartości
  • 0

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


senfik

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Odsyłają mi nową Toyamę twierdząc że to moja wina że wybrałem technologię Lifepo 4 do silnika 12 V.  Upierają się przy li-lion 3S. 

wtedy aku przezyje, ale silnik juz na tym nie popływa tak długo, bo przy rozładowaniu do 50% napięcie w 3S Liion spadnie juz do 11V, czyli płacisz za aku 100Ah a dostajesz do realnego wykorzystania 50Ah, Inna sprawa że taki aku dzięku rozładowywaniu tylko do 50% może dłużej pociągnie niz nominalne 1000 cykli, bo liczba cykli dla Liion to 1000  a dla lifepo4 juz 2000 (rozładowanie- ładowanie to jeden cykl). Nie dość że pojemność faktycznie będzie mniejsza przy silniku to pociągnie krócej.

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tymi padalcami to juz chyba tylko rzecznik czy sąd Ci pomoże... zrób im chociaż odpowiednią reklamę gdzie sie da.

Zakup był na allegro to mam ochronę. Ja nie chce zwrotu kasy tylko akumulator. Stwierdzili że Toyama była uszkodzona.Zobaczę jak przyślą nową co będzie. Na 3S nie dam się namówić. Spalony silnik Rinho przez tamtego 4S wysłałem na serwis i dostałem nowy z nową 2 letnią gwarancją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Saga trwa :) Przysłali drugą Toyame lifePo4 po 5 minutach to samo. Silnik zgasł. Po podłączeniu do ładowarki ładowanie zatrzymuje się na 6 etapie. 3 raz odesłałem. Odradzam zakup czarnej Toyamy 100 ah lifepo4. Albo seria wadliwa albo ten model to gniot. Od tygodnia sonar milczy. Chyba nie jestem ich ulubionym klientem...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Saga trwa :) Przysłali drugą Toyame lifePo4 po 5 minutach to samo. Silnik zgasł. Po podłączeniu do ładowarki ładowanie zatrzymuje się na 6 etapie. 3 raz odesłałem. Odradzam zakup czarnej Toyamy 100 ah lifepo4. Albo seria wadliwa albo ten model to gniot. Od tygodnia sonar milczy. Chyba nie jestem ich ulubionym klientem... :)

nie za bardzo rozumiem, co oznacza na 6 etapie ?

Nie kapuje też jak może zgasnąć silnik elektryczny ??

Proszę to jakoś wyjaśnić !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dedykowana ładowarka do akumulatora ma 8 etapów ładowania. Poprzedni akumulator zatrzymywał się na ładowaniu na etapie 3 . Ten teraz na etapie 6. Ewidentna wada sprzętu. 

Silnik mimo wskazań 100 % naładowania nagle odcina. Przestaje się palić jakakolwiek kontrolka. Po podłączeniu do akumulatora żelowego wszystko jest ok i płynę dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ładowarka LiFePO4 20A 12V

PACO LBC1220

 

• Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją

• Ochrona przed zwarciem

• Ochorna przed zbyt wysokim napięciem

• Ochrona przy odłączaniu

• Wentylator chłodzący: automatyczna kontrola temperatury.

• Napięcie wejściowe: 220-240V AC, 50/60Hz / 110V AC, 50/60Hz.

• Moc wejściowa: 554W

• Moc znamionowa: 12V DC, 20A

• Back Drain: 4mA  

• Minimalne napięcie początkowe: 1.0V

• 8 etapów łądowania: Soft Start、Bulk、Absorption、Analyse 、Completion、Maximization、 Float And Maintain.

• Zakres ładowania akumulatorów: 40-200Ah 

• Typ akumulatów: 4S / 12V litowe LiFePO4

• Zabezpieczenie przed zbyt wysoką temperaturą (wentylator włącza się): 65℃+/-5℃.

• Wydajność ok. 85%.

• Spełnia normy: CB,CE, IEC60335, EN61000, EN55014

• Wymiary (dł.×szer.×wys.): 217×116×62mm

• Waga: 1.28kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdyby przyszły mało naładowane silnik nie pokazywałby 100 % . Pierwszy padł po 5 h drugi po 5 min.... napięcie było coś koło 13 

Przy lifepo4 silnik zawsze ci będzie pokazywał 100% do samego odcięcia.

Moja ładowarka jest prosta jak drut bez żadnego stopniowania (być może ma jakieś) bez zbędnych światełek, połowę tańsza i działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdyby przyszły mało naładowane silnik nie pokazywałby 100 % . Pierwszy padł po 5 h drugi po 5 min.... napięcie było coś koło 13 

To nie jest do końca prawda. Wskaźnik na akumulatorze  można nastawić tak by nawet nie naładowany do końca akumulator pokazywał 100%.

Co do wskaźnika w silniku jest on dostosowany do akumulatorów kwasowych ołowiowych. A przy Life po4 napięcie jest wyższe. Dlatego słabo naładowany akumulator na silniku pokaże 100 %.

A  napięcie 13 V to bardzo mało :(

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale chyba nie firmy Enerblock?

Zapewne różnią się producentem ogniw i elektroniką BSM? Ogólnie Enerblock jako firma produkująca akumulatory różnej "maści" ma bardzo dobre opinie dlatego zwróciłem uwagę na "ich" produkt. Jeżeli istnieje alternatywa cenowa i "z nie gorszą jakością" to można pomyśleć. Wydając taką kasę na aku chciałbym mieć pewność jakości produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Binio1111 lit to temat rzeka... w skrócie jest kilka progów cenowych i jakościowych. "Kowalski" widzi cene i wagę. Można na aliexpress kupic hiper okazję za 1500zl 100ah np. Litokala. Niby super brand i wogole. W rzeczywistości są to ogniwa w większej mierze do zgrzewania a nie skrecania- prostokątne niskie terminale z gwintem 4mm... klasy B , badz A- (to samo) o standarcie 0,5C i przeznaczeniu jako lekkie banki energii. Nie za duży prad itd. Klasa A jest droższa A+ najdroższa. Uzależnione tj od.jakosci ogniw , użytych komponentów itd. Niemialem styczności z enerblock ale w tej cenie to nie jest produkt premium. Niema szans . Są to zapewne standardowe ogniwa 0.5-1c. Ja sam używam ogniw 1c klasy A , stosowane są w flotach autobusów w Chinach. Są dobrej jakości w akceptowalnej cenie. 90% litu pochodzi z Chin. Enerblock zapewne też. Tam.jest tego mekka poprostu, zasoby , technologie i siła.robocza. za akumulator 100ah klasy premium to.musial.bys dac nie.mniej niż 4000-5000zl . Poza tym wazny jest jeszcze serwis. Ja jestem w stanie w razie draki w przeciągu kilku dni wymienić dowolny element -pudlo,bms,ogniwo, przeprowadzić test pojemnościowy dla całego pakietu jak i pojedynczej celi.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Używam ogniw Litokala ( są skręcane) drugi sezon i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Ich parametry są takie same jak w dniu kupna. Do zasilania silnika 12V nic lepszego nie jest potrzebne.

Dziwię się, że niektórzy wywalają 2-2,5 tys. na aku. Nawet teraz po wprowadzeniu opłat na ali można sobie samemu zrobić, w sumie za psie pieniądze, swój wymarzony aku. Dla przeciętnego wędkarza aku 50 czy 60Ah w zupełności wystarczy a taki do tysiaka to z palcem w d.. można sobie złożyć. Skręcenie czterech bateryjek czy nawet polutowanie i podłączenie BMSa nie jest żadną filozofią.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...