Skocz do zawartości
  • 0

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


senfik

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja do dziobówki zakupiłem taki żelowy

 

MWLG 120Ah EV 12V GEL Deep Cycle

+

MASTERVOLT ŁADOWARKA 12V EASYCHARGE 10A

 

Aku ciężki ale będzie zabudowany na stałe w łodzi.

Rozważałem LiFePo ale chciałem 2 akumulatory na łodzi spiąć ze stacjonarną ładowarką która też już czeka na montaż.

Niestety do LiFePo potrzebne są dedykowane ładowarki a to już gryzło się z moją koncepcją ????.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kupiłem używany banner agm 100 ah za 150 zł, wczoraj silnie dosyć wiało pływałem około 5 godzin, aku prawie wogole nie poczuł tego ;)

Prosze powiedz mi skąd wiesz , że tego nie poczul? Powiedzial Ci o tym czy co...?mierzyłeś zużyta energię podczas plywania? Wiesz jaka ma faktycznie pojemnosc? Odkręć manetke.na full na 1h i niech Ci powie jak się miewa aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po wędkowaniu podłączyłem go do ładowarki z mikroprocesorem ładował się 30 minut i był pełny. A po ładowaniu sprawdził mi go kolega miernikiem takim który pokazuje poziom naładowania i pojemność. Z odkręconą manetką na maxa płynąłem z 40 minut w jedną stronę pontonem jak już spływałem. A tak po za tym nie wiem skąd twoje oburzenie ? Wszystko co napisałem, napisałem z własnego doświadczenia i praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po wędkowaniu podłączyłem go do ładowarki z mikroprocesorem ładował się 30 minut i był pełny. A po ładowaniu sprawdził mi go kolega miernikiem takim który pokazuje poziom naładowania i pojemność. Z odkręconą manetką na maxa płynąłem z 40 minut w jedną stronę pontonem jak już spływałem. A tak po za tym nie wiem skąd twoje oburzenie ? Wszystko co napisałem, napisałem z własnego doświadczenia i praktyki.

Kolego ja nie jestem oburzony , broń Boże, tylko napisałeś- że aku prawie tego wogole nie poczuł...JEstes w błędzie sporym. Po pierwsze. Pomijając złote naklejki i cudowne napisy, to są to akumulatory ROZRUCHOWE i ich pojemnosci są podawane dla c20. Po drugie , twój kolega niewiem co ma za.miernik, ale nie ma mierników na rynku , które po przełożeniu sond do aku pokaze poziom naładowania. Co najwyżej mógł go sprawdzić na prad rozruchu- czy ma wydajność. Po trzecie jeśli plywales 5h , w tym 40 min na full , a ladowales pół h, to albo masz silnik 20lbs , albo ladowarke 50A , albo twój aku jest zasiarczony - poziom napiecia nic nie wnosi do pojemnosci praktycznie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolego ja nie jestem oburzony , broń Boże, tylko napisałeś- że aku prawie tego wogole nie poczuł...JEstes w błędzie sporym. Po pierwsze. Pomijając złote naklejki i cudowne napisy, to są to akumulatory ROZRUCHOWE i ich pojemnosci są podawane dla c20. Po drugie , twój kolega niewiem co ma za.miernik, ale nie ma mierników na rynku , które po przełożeniu sond do aku pokaze poziom naładowania. Co najwyżej mógł go sprawdzić na prad rozruchu- czy ma wydajność. Po trzecie jeśli plywales 5h , w tym 40 min na full , a ladowales pół h, to albo masz silnik 20lbs , albo ladowarke 50A , albo twój aku jest zasiarczony - poziom napiecia nic nie wnosi do pojemnosci praktycznie

To nie chińska zbieranica lifepeło różnych marek tylko Banner Austria więc co ma napisane to ma w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To nie chińska zbieranica lifepeło różnych marek tylko Banner Austria więc co ma napisane to ma w rzeczywistości.

Kolego @Faja...:) czy ja gdzieś coś napisalem o lifepo4 powyzej?? , czytaj że zrozumieniem. A Banner to taki mistrz świata i okolic do trakcji za kilkaset złotych?? Zejdź na ziemię i zobacz ile kosztują akumatory trakcyjne, ale naprawdę trakcyjne a nie ze złotym napisem - się zdziwisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie tylko Banner ale są inne dobre akumulatory służące pod elektrykiem latami jak się o nie dba, i proszę nie drwij z naklejek bo to nie ta liga.

Kupiłeś aku za 150 pln - ktoś za tyle raczej nie sprzedawał nowego w pełni sprawnego aku - a bronisz go jak niepodległości ????.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Faja dla ścisłości, akumulatory renomowanych firm trakcyjne min trojan, eurpower, panasonic itp przy pojemnosci 100ah kosztuja nawet do 2000zl, a nie 700zl nowy. Więc nie farmazoń , ze akumulator o pradach c20 100ah jest super pod elektryka. Gdzie prady tam wystepujqce są rzędu c2 a nie c20. Jest to dziesiecokrotna różnica pojemnosci względem pradow... dbać możesz, ladowac , podtrzymać itd, ale to nie zmienia zastowania aku rozruchowego vs takcyjnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Faja dla ścisłości, akumulatory renomowanych firm trakcyjne min trojan, eurpower, panasonic itp przy pojemnosci 100ah kosztuja nawet do 2000zl, a nie 700zl nowy. Więc nie farmazoń , ze akumulator o pradach c20 100ah jest super pod elektryka. Gdzie prady tam wystepujqce są rzędu c2 a nie c20. Jest to dziesiecokrotna różnica pojemnosci względem pradow... dbać możesz, ladowac , podtrzymać itd, ale to nie zmienia zastowania aku rozruchowego vs takcyjnego

Ja wiem co do czego i ile kosztuje, widać jak bardzo Ci nie na rękę jak ktoś prawdę napiszę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do szyderki z złotego napisu że niby nie ma tego co napisane i niedowierzania że stary zwykły akumulator daje radę który kupił inny kolega posłużę się min tym filmem, spytam jeszcze czy sprzęt do pomiarów i środowisko jest odpowiednie bo o to również były wątpliwości.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pewnie że daje radę, czemu nie. Tylko poszukaj sobie w danych producenta danych typu głębokośc rozładowania vs ilość cykli. Na forum ludzie często piszą, żeby nie rozładowywać poniżej 11,5v pod obciążeniem. Co równa się wykorzystania około 50% pojemności aku kwasowego. Jak już znajdziesz te krzywe, to okaże się, że przy głębokich rozładowaniach liczba cykli spada gwałtownie. Z drugiej strony możesz zamiast 100Ah kwasa kupić 60Ah litowe i rąbać je pełnymi cyklami a aku ma to tak naprawdę gdzieś. Kolejna zaleta - nie musisz niańczyć takiego aku. Pozostawienie poniżej 50% rozładowania właściwie mu nie szkodzi, można ładować dużym prądem w stosunku do pojemności. Kwasa musisz niańczyć, pilnować doładowań, napięcia itp bo inaczej traci pojemność. Do tego dochodzi różnica w masie i gabarytach, która jest olbrzymia. Gadanie że kwas jest lepszy czy tak samo dobry, to jak stwierdzenie Pawlaka w czasie młócenia zboża cepami że "Wymyślili te durackie maszyny, bo siły w rencach nie mieli”

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pewnie że daje radę, czemu nie. Tylko poszukaj sobie w danych producenta danych typu głębokośc rozładowania vs ilość cykli. Na forum ludzie często piszą, żeby nie rozładowywać poniżej 11,5v pod obciążeniem. Co równa się wykorzystania około 50% pojemności aku kwasowego. Jak już znajdziesz te krzywe, to okaże się, że przy głębokich rozładowaniach liczba cykli spada gwałtownie. Z drugiej strony możesz zamiast 100Ah kwasa kupić 60Ah litowe i rąbać je pełnymi cyklami a aku ma to tak naprawdę gdzieś. Kolejna zaleta - nie musisz niańczyć takiego aku. Pozostawienie poniżej 50% rozładowania właściwie mu nie szkodzi, można ładować dużym prądem w stosunku do pojemności. Kwasa musisz niańczyć, pilnować doładowań, napięcia itp bo inaczej traci pojemność. Do tego dochodzi różnica w masie i gabarytach, która jest olbrzymia. Gadanie że kwas jest lepszy czy tak samo dobry, to jak stwierdzenie Pawlaka w czasie młócenia zboża cepami że "Wymyślili te durackie maszyny, bo siły w rencach nie mieli”

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Kolego ja to wszystko wiem i praktykuję nic nie muszę czytać na forum,  nawet nie porównywałem wydajności do litowego, nic mi nie musisz tłumaczyć. Handlarz prawdę ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kupiłeś aku za 150 pln - ktoś za tyle raczej nie sprzedawał nowego w pełni sprawnego aku - a bronisz go jak niepodległości .

To jest używany sprawny akumulator, nie bronię go w żadnym wypadku tylko opisuje moje doświadczenie z jego używania. Przy czym stwierdzam że na jedno dniowe wypady wystarcza i sprawuje się. Oczywiście swoje waży i wolałbym nosić 12kg a nie 26;) Jednak wole nosić akumulator 26 kg za 150 zł i po sezonie sprzedać go na złomie za 3 zł za kg i kupić drugi taki sam (mam dostęp do takich akumulatorów w bardzo dobrych cenach i z pewnego źródła) niż wydoić ponad 2000 PLN. Bo najzwyczajniej w życiu mi szkoda tyle kasy wydać a po drugie nie stać mnie na taki akumulator. Póki dam rady będę targał te ciężkie a jak sytuacja się zmieni i będzie tego wymagała to kupię ten 12kg.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja nie powiedziałem że jes NIesprawny, tylko farmazonem było i jest ,pol h ladowania po kilku h plywania I sprawdzenie pojemnosci miernikiem poprzez przyłożenie sond... ani słowa też nie napisałem o lifepo4 .profesjonalne Mierniki /urządzenia do testowania pojemnoaci akumulatorow są bardzo drogie i bardzo mało firm je posiada, to co mają w zakaldach samochodowych na opornicy, sluzy do tetsowania pradow rozruchu i napiec a nie pojemnosci. To czy będziesz dźwigał 30kg czy 10kg mnie nie interesuje wcale, ani namawiać na zmiany nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Podstawa to dobry sprawdzony producent  ja pływałem jeszcze na akumulatorach Moll też się sprawdzały. Po mojemu szkoda wywalać 2000 czy 2500 zł na akumulator,  zestaw z silnikiem wychodzi 3500-4000 zł już lepiej wziąć Spirita to dwa różne światy w użytkowaniu. Kupno 60A LiFePO4 jeszcze się kalkuluje wychodzi w granicach 1100 zł plus ładowarka np taki;

 

https://allegro.pl/oferta/akumulator-bezobslugowy-volt-lifepo4-12v-60ah-bms-12171760154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja nie powiedziałem że jes NIesprawny, tylko farmazonem było i jest ,pol h ladowania po kilku h plywania I sprawdzenie pojemnosci miernikiem poprzez przyłożenie sond... ani słowa też nie napisałem o lifepo4 .profesjonalne Mierniki /urządzenia do testowania pojemnoaci akumulatorow są bardzo drogie i bardzo mało firm je posiada, to co mają w zakaldach samochodowych na opornicy, sluzy do tetsowania pradow rozruchu i napiec a nie pojemnosci. To czy będziesz dźwigał 30kg czy 10kg mnie nie interesuje wcale, ani namawiać na zmiany nie będę.

Ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Ja wyraziłem swoje zdanie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...