senfik Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Witam koledzy potrzebuje pomocy w wyborze aku do silnika ele... produkcji rosyjskiej, moze ktos posiada taki, silnik byl gratisem do lodki, a lodka prezentem wiec niemam zadnych informacji jaki byl wczesniej aku. Za pimoc z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 robert74 Opublikowano 8 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) Panowie,polećcie jakiś sprawdzony akumulator agm deep cycle 100ah do ok 700 zł..Do poniedziałku muszę zamówić a mam mętlik w głowie .Pozdrawiam Edytowane 8 Maja 2021 przez robert74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 8 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 AUTOPART Galaxy Voyager Deep Cycle 12V 105Ah - pytanie.Czy w tym akumulatorze można bez problemu dostać się do korków , żeby dolać wody , czy są jakoś " zabezpieczone" - jak niektóre ( niby bezobsługowe) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 8 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) AUTOPART Galaxy Voyager Deep Cycle 12V 105Ah - pytanie.Czy w tym akumulatorze można bez problemu dostać się do korków , żeby dolać wody , czy są jakoś " zabezpieczone" - jak niektóre ( niby bezobsługowe) ?Wejdź na YT ,znajdź mr.Akumulator -ziomek z mojej wioski Masz tam kopalnię wiedzy o akumulatorach i ładowarkach. Bez problemu znajdziesz adres i tel. i sklep. Testowali też ten aku i jest nawet film o nim.Też mam zamiar tego kwasiaka w tym sezonie kupić. Tylko mniejszy bo do echa. Edytowane 8 Maja 2021 przez M a r a s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 9 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Mrakumulator testował go tu: Qrcze on jest raczej "hermetyczny". Szkoda bo kwas niby ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Przemek N. Opublikowano 9 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 Dobry agm 100ah to megalight kupisz go za 700 z groszem mam urzywam 115 a kolega 100ah 4 sezon super trzymają prąd aku głębokiego rozładowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 17 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2021 Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 theslut Opublikowano 18 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2021 To zależy jakiego rodzaju ma to być korzyść. Jeżeli zdrowotna, ze względu na noszenie, to dwa mniejsze. Jeżeli finansowa, to jeden większy. Jeżeli w niezawodności zadziałania, to dwa mniejsze. Jeżeli w łatwości obsługi, to jeden większy. Itp., itd. A najlepiej to chyba LiFePo4 o odpowiedniej pojemności przytulić przy obecnych okazjach cenowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 18 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2021 (edytowane) Dwa aku połączone w taki sposób jak na rysunku. Łączna pojemność da Ci 148-190Ah. To po pierwsze. Po drugie- jadąc na max będziesz rozładowywał je procentowo mniejszym prądem co do pojemniści , co wydłuży ich żywotność, prócz tego rozładowywanie mniejszym prądem pozwala uzyskać dłuższy czas rozładowywania. Pojemność podawana w aku jest podawana według określonej normy ( raczej w/g c20) czyli aku ma deklarowaną pojemność jeżeli rozładowujesz go prądem w/g normy. Jak rozładowujesz go prądem większym (a tak się dzieje przy elektryku jak dasz max)to pojemność będzie mniejsza niż deklarowana. W skrócie - im mniejszy prąd rozładowania w stosunku do pojemności akumulatora tym lepiej. Wada -dwa to większy ciężar. Jeszcze pytanie , które trzeba zadać sobie - czy aż tyle mi potrzeba ? Edytowane 18 Maja 2021 przez binio1111 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Triple Opublikowano 25 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Pytanie na szybko. Enerblock JDG12-100 / Co to za wynalazek NanoGel + AGM? Potrzebuję x 2 do 24V. Nada się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 25 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...Karol, tak duży zapas Ah może być przydatny chyba na rzece. W reżimie kotwicy gps na stojącej wodzie, pobory są znikome. Moje pomiary są nieadekwatne, bo mam bardzo lekkie pływadło- ponton. Jak masz dojście do miernika DC, to wtedy zmierz i będziesz wiedział czy dodawać ogniw, czy zostać przy tym co masz. Dla pleców zawsze zdrowiej dwa mniejsze ciężary dźwigać niż jeden większy. Kolejna sprawa, czy mobilnie- czy w zabudowie. ,bo jak miejsce ograniczone to łatwiej dwa mniejsze upchnąć po bakistach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 25 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...Karol, jak pływasz na spalanie i doładowujesz, to 95Ah będzie do kotwicy świat i ludzie. Doładowania to taka "pojemność wirtualna". Chyba że masz kilkudniowe wypady bez dostępu do gniazdka. Wbrew pozorom sporo tego jest - każde kręcenie się, przelot to dodatkowa pojemność w aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 25 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Kwestie rozważania nad dwoma aku AGM były w zasadzie dwie...Kilkudniowe wypady nad wodę i brak możliwości naładowania z gniazdka...a dwa to możliwość doładowania z spaliny w czasie przelotów między miejscówkami...Akumulatory zamontowane na stałe w Łodzi a więc odpada kwestia noszenia, dźwigania...Aku głównie do funkcji kotwicy chociaż czasami do wolnego przemieszczania się na elektryku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Matteoo Opublikowano 25 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 (edytowane) Miałem podobny dylemat, jeden aku duży, czy dwa małe spięte. Wybrałem wariant połączony, tzn kupiłem dwie 100 agm i wożę jeden w samochodzie. To w razie wypadu na dwudniowe zawody, gdzie mi się nie chce dzwigać aku do pokoju do ładowania, choć prawie zawsze gniazdko się znajdzie pod przedłużacz. Dodatkowo zwykły agm 100 nie jest dużo droższy od 90,a ja kupiłem dwa 1,5 roczne ze stacji płacąc za oba 500zł. Tak szczerze ten drugi to margines bezpieczeństwa, lub jak pisałem na zawody, bo w europie praktycznie nie ma miejsc gdzie łódki nie podłączysz na noc do prądu. Dwa aku na łodzi to waga podobna do wagi dwóch 100ah, więc troszkę to waży. Sami sobie szukamy problemów. Edytowane 25 Maja 2021 przez Matteoo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 synek007 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Seki Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? Liion to nie lifepo4, za duże napięcie 16.8V max. Usmazyles maxi... winny stoi w lustrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Liion też czasami podaja dla lifepo4 , trzeba patrzeć na napiecie pakietu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 meps Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 (edytowane) Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? Nie jestem elektrykiem ale może zamontuj między baterią a silnikiem jakiś konventer regulator napięcia i będzie śmigać. Ja kupiłem tak pakiet litu 4s do echo Raymarine i w ogóle nie chciało się włączać bo za wysokie napięcie było. Kupiłem taki conventer za 3€ i śmiga aż miło. Edytowane 27 Czerwca 2021 przez mepps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Seki Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 No ten prąd 1,5A to do silnika elektrycznego idealny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 meps Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zdjęcie było tylko poglądowe, rzecz jasna że trzeba inny o większym amperażu, albo nowa bateria albo próbować kombinować, lub za chwilę nowy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow 12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Seki Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Obawiam się, że ciężko będzie o taki stabilizator 60A w rozsądnej cenie. Silnik i tak do naprawy... a aku, no cóż, do echo się nada ewentualnie silnik na przełącznikach - chociaż i tu nie ma gwarancji ile to podziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 synek007 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Liion to nie lifepo4, za duże napięcie 16.8V max. Usmazyles maxi... winny stoi w lustrze Chciałem lifepo4 doradca w sonarze pytał jaki mam silnik i dobrał ten aku. Dziś dzwoniłem wymienią na 3S rozumiem że to nic nie da i silnik znów się usmaży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 synek007 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow 12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy...Co kupić żeby było lekko ? Mam dość noszenia żelówek po 35 kg :\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pawlo29 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Ostatnio niosłem swoją pierwszą żelówkę 32 kg 100 m i powiem tak , po płaskim jeszcze idzie to nosić , ale jak dojdzie skarpa , piach to będzie bardzo zile . Zanim ktoś taki aku kupi niech zobaczy czy da radę to nosić , a potem to jeszcze do łódki wkładać masakra 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Po co się męczyć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
senfik
Witam koledzy potrzebuje pomocy w wyborze aku do silnika ele... produkcji rosyjskiej, moze ktos posiada taki, silnik byl gratisem do lodki, a lodka prezentem wiec niemam zadnych informacji jaki byl wczesniej aku. Za pimoc z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
101
49
37
25
Popularne dni
9 Maj
18
6 Maj
15
18 Lut
14
1 Kwi
14
Top użytkownicy dla tego pytania
siarq 101 odpowiedzi
godski 49 odpowiedzi
Jozi 37 odpowiedzi
Kadet 25 odpowiedzi
Popularne dni
9 Maj 2017
18 odpowiedzi
6 Maj 2021
15 odpowiedzi
18 Lut 2018
14 odpowiedzi
1 Kwi 2014
14 odpowiedzi
Popularne posty
francisco scaramanga
Jak silnik jest produkcji rosyjskiej to nic Tobie nie pozostaje jak napęd atomowy ...
kotwitz
Coż, kilka osób poleciło Ci sprawdzone produkty i dało konkretne rady. Jak będziesz chodził od sklepu do sklepu to zwariujesz w końcu.
psulek
Nie prościej kupić klemy samozaciskowe? W komplecie są od razu osłonki na słupki i nie napada:, trudno przypadkowo zewrzeć. https://allegro.pl/oferta/klemy-akumulatora-samozaciskowe-800a-2-el-12-24-
Opublikowane grafiki
837 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.