Skocz do zawartości
  • 0

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


senfik

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

AUTOPART Galaxy Voyager Deep Cycle 12V 105Ah - pytanie.

Czy w tym akumulatorze można bez problemu dostać się do korków , żeby dolać wody , czy są jakoś " zabezpieczone" - jak niektóre ( niby bezobsługowe) ?

Wejdź na YT ,znajdź mr.Akumulator -ziomek z mojej wioski :)  Masz tam kopalnię wiedzy o akumulatorach i ładowarkach. Bez problemu znajdziesz adres i tel. i sklep. Testowali też ten aku i jest nawet film o nim.

Też mam zamiar tego kwasiaka w tym sezonie kupić. Tylko mniejszy bo do echa.

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...

W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To zależy jakiego rodzaju ma to być korzyść. Jeżeli zdrowotna, ze względu na noszenie, to dwa mniejsze. Jeżeli finansowa, to jeden większy. Jeżeli w niezawodności zadziałania, to dwa mniejsze. Jeżeli w łatwości obsługi, to jeden większy. Itp., itd. A najlepiej to chyba LiFePo4 o odpowiedniej pojemności przytulić przy obecnych okazjach cenowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dwa aku połączone w taki sposób jak na rysunku. Łączna pojemność da Ci 148-190Ah. To po pierwsze. Po drugie- jadąc na max będziesz rozładowywał je procentowo mniejszym prądem co do pojemniści , co wydłuży ich żywotność, prócz tego rozładowywanie mniejszym prądem pozwala uzyskać dłuższy czas rozładowywania. Pojemność podawana w aku jest podawana według określonej normy ( raczej w/g c20) czyli aku ma deklarowaną pojemność jeżeli rozładowujesz go prądem w/g normy. Jak rozładowujesz go prądem większym (a tak się dzieje przy elektryku jak dasz max)to pojemność będzie mniejsza niż deklarowana. W skrócie - im mniejszy prąd rozładowania w stosunku do pojemności akumulatora tym lepiej. Wada -dwa to większy ciężar.

Jeszcze pytanie , które trzeba zadać sobie - czy aż tyle mi potrzeba ?

post-70241-0-19544800-1621323018.png

Edytowane przez binio1111
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...

W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...

Karol, tak duży zapas Ah może być przydatny chyba na rzece. W reżimie kotwicy gps na stojącej wodzie, pobory są znikome. Moje pomiary są nieadekwatne, bo mam bardzo lekkie pływadło- ponton. Jak masz dojście do miernika DC, to wtedy zmierz i będziesz wiedział czy dodawać ogniw, czy zostać przy tym co masz. Dla pleców zawsze zdrowiej dwa mniejsze ciężary dźwigać niż jeden większy. Kolejna sprawa, czy mobilnie- czy w zabudowie. ,bo jak miejsce ograniczone to łatwiej dwa mniejsze upchnąć po bakistach. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chciałbym zapytać o jedną kwestię,a mianowicie... czy korzystniej jest do zasilania dziobówki 12V 55lb zastosować jeden większy akumulator np 100-120AH czy np . dwa o mniejszej pojemności 74-95AH i spiąć je równolegle...

W obu przypadkach chodzi o akumulatory AGM...

Karol, jak pływasz na spalanie i doładowujesz, to 95Ah będzie do kotwicy świat i ludzie. Doładowania to taka "pojemność wirtualna". Chyba że masz kilkudniowe wypady bez dostępu do gniazdka. Wbrew pozorom sporo tego jest - każde kręcenie się, przelot to dodatkowa pojemność w aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kwestie rozważania nad dwoma aku AGM były w zasadzie dwie...

Kilkudniowe wypady nad wodę i brak możliwości naładowania z gniazdka...a dwa to możliwość doładowania z spaliny w czasie przelotów między miejscówkami...

Akumulatory zamontowane na stałe w Łodzi a więc odpada kwestia noszenia, dźwigania...

Aku głównie do funkcji kotwicy chociaż czasami do wolnego przemieszczania się na elektryku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem podobny dylemat, jeden aku duży, czy dwa małe spięte. Wybrałem wariant połączony, tzn kupiłem dwie 100 agm i wożę jeden w samochodzie. To w razie wypadu na dwudniowe zawody, gdzie mi się nie chce dzwigać aku do pokoju do ładowania, choć prawie zawsze gniazdko się znajdzie pod przedłużacz. Dodatkowo zwykły agm 100 nie jest dużo droższy od 90,a ja kupiłem dwa 1,5 roczne ze stacji płacąc za oba 500zł. Tak szczerze ten drugi to margines bezpieczeństwa, lub jak pisałem na zawody, bo w europie praktycznie nie ma miejsc gdzie łódki nie podłączysz na noc do prądu. Dwa aku na łodzi to waga podobna do wagi dwóch 100ah, więc troszkę to waży. Sami sobie szukamy problemów.

Edytowane przez Matteoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? :)

Liion to nie lifepo4, za duże napięcie 16.8V max. Usmazyles maxi... winny stoi w lustrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie problem . 2 lata pływałem na żelu Toyama 120 ah silnik Rinho 70 LBS. Kupiłem aku litowo jonowy 100 ah 4S z BMS 60 A. Przy trzecim pływaniu na tym aku napięcie na silniku pokazuje 16,6 a maksymizer oszalał. Wsteczny chodzi dobrze ale do przodu silnik zrywa jak chce zwolnić to przyspiesza. Pytanie co reklamować ? :)

 

Nie jestem elektrykiem ale może zamontuj między baterią a silnikiem jakiś konventer regulator napięcia i będzie śmigać. Ja kupiłem tak pakiet litu 4s do echo Raymarine i w ogóle nie chciało się włączać bo za wysokie napięcie było. Kupiłem taki conventer za 3€ i śmiga aż miło.

post-48797-0-80494500-1624817584_thumb.png

Edytowane przez mepps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow  12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

albo poprostu kupic odpowiedni akumulator. Bylo wiele razy pisane o tym , li-ion w konfiguracji 3s i 4s slabo sie nadaje dla silnikow  12V , to nie sa baterie do takich zastosowan, tlumaczenie ze 4s lekko zagrzeje silnik a na 3s tez da rade robi tylko ludziom jajo z glowy...

Co kupić żeby było lekko ? :) Mam dość noszenia żelówek po 35 kg :\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ostatnio niosłem swoją pierwszą żelówkę 32 kg  100 m i powiem tak  , po płaskim jeszcze idzie to nosić  ,  ale jak dojdzie skarpa , piach  to będzie bardzo zile . Zanim ktoś taki aku kupi niech zobaczy czy da radę to nosić , a potem to  jeszcze do łódki wkładać   :(  :(  :(  masakra 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...