Skocz do zawartości

Znaczenie przekladni


Rekomendowane odpowiedzi

A moze jakies sposoby na znaczenie przekladni, co wzgledem czego i w jakiej pozycji.

Sposobów jest wiele.Ma to też swoje plusy,bo między innymi poznaję kołowrotki które już u mnie były i ponownie trafiły do mnie. I poznam czy ktoś manipulował po mnie czy nie. .Postaram się o opisanie w szczegółach.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.

Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...

Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.

Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...

Jego jednego tak ,,krzywdziłem".

Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.

A trybiki znacze markerem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.

Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...

Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.

Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...

Jego jednego tak ,,krzywdziłem".

Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.

A trybiki znacze markerem ;-)

Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata :) .Za każdym razem składasz w ciemno.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".

Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.

Po skręceniu dalej ząbkowała.

Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem.

"Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kole

Po ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego :ph34r:

Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.

Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.

Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć :rolleyes:

Arku bo ja nie rozumię tematu z prostej przyczyny, jak maszysnka regularnie serwisowana nie powinna mieć nierównomiernie wyrobioną przekładnię, dlatego swoich wogóle nie znaczę :rolleyes: .

Natomiast jak ktoś nie pamięta kiedy serwisował, powinien znaczyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jak nim krece ze sciagnietym rotorem to krecac do przodu to pinion jest nizej niz jak krece do tylu.

Jeżeli kręciłeś kołowrotkiem bez przykręconego rotora to już może być po ptokach i nigdy już może nie chodzić płynnie.Pod żadnym pozorem nie można tego robić.Pinion wówczas jest odpychany lub dociskany względem osi. Kręcąc  w przód i w tył bez rotora można tak zmienić geometrię koła (piniona w zasadzie też ,choć w mniejszym stopniu),że już nigdy ładnie nie będzie pracować i ząbkowanie murowane.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".

Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.

Po skręceniu dalej ząbkowała.

Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem.

"Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kole

Po ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego :ph34r:

U mnie podobnie , z tym , że odczuwalne jest delikatne trrrrrr . Natomiast mniejszą 2500R za cholerę nie idzie ustawić , zęboli jak opętana :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata :) .Za każdym razem składasz w ciemno.

Józiu, też na początku tak myślałem.

Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.

Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.

Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józiu, też na początku tak myślałem.

Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.

Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.

Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-)

A po co mazak, robisz to czymś ostrym  np. igłą i masz na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos powiedziec dlaczego kolowrotek po nasmarowaniu z przelozeniem 5.2:1 po zlozeniu zaczal zabkowac?Kreci lekko ale zabkuje jak niemowle :/ jeden kolega powiedzial jaka moze byc przyczyna, moze ktos sypnie jakas teoria?

A smarowałeś TAKIM SAMYM smarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos powiedziec dlaczego kolowrotek po nasmarowaniu z przelozeniem 5.2:1 po zlozeniu zaczal zabkowac?Kreci lekko ale zabkuje jak niemowle :/ jeden kolega powiedzial jaka moze byc przyczyna, moze ktos sypnie jakas teoria?

A jaki to młynek ? Powiem Ci, że ostatnio miałem problemik pewien. Była to jakaś daiwa i jedną z zębatek założyłem odwrotnie - o 180st - ząbkowanie, chrobotanie myśle co jest! Rozkręciłem, odwróciłem i masełko :)

 

Teraz mam problem z oporówką. W jednosezonowym kręciole Shimano, przed smarowaniem chodziło cichusio, a po smarowaniu i czyszczeniu oporówka szumi jak pralka polar z lat 80 ! ciekaw jestem co sknociłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolowrotek to red arc smaruje starplex'em ep2.Wlasnei jestem na etapie sprawdzania kazdego zeba na przekladni, pinion zaznaczylem wodoodpornym mazakiem i jade po kolei kazdy zab, przy kazdym zebie stawiam kreske, skrecam jak zabkuje rozkrecam kolejny zab i przy nim kreska, jestem w polowie ....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, kupilem uzywka od zaufanej osoby po kilku wyprawach na ryby.Po gdzies 2 miesiacach chcialem go nasmarowac, sezon sie konczyl.Tak wiec nie wiem jaki wczesniej mial smar pewnie orginalnie smarowany w fabryce, ale to chyba malo istotne.W aucie leje zawsze ten sam olej ale w kolowrtokach...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolowrotek to red arc smaruje starplex'em ep2.Wlasnei jestem na etapie sprawdzania kazdego zeba na przekladni, pinion zaznaczylem wodoodpornym mazakiem i jade po kolei kazdy zab, przy kazdym zebie stawiam kreske, skrecam jak zabkuje rozkrecam kolejny zab i przy nim kreska, jestem w polowie ....

Z tym "w połowie", to bym się trochę nie zgodził... A drugie kółeczko, od "spowalniacza" Pan znaczysz...?

Trza będzie chyba przemnożyć każde ułożenie piniona względem "koła głównego" przez liczbę zębów w "tym mniejszym kółku"... :rolleyes:

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym "w połowie", to bym się trochę nie zgodził... A drugie kółeczko, od "spowalniacza" Pan znaczysz...?

Trza będzie chyba przemnożyć każde ułożenie piniona względem "koła głównego" przez liczbę zębów w "tym mniejszym kółku"... :rolleyes:

Wlasnie Tomek to mnie zastanowilo, aby znaczyc tylko pinion i przekladnie, tam jest jeszcze 3 kolka z zebami.Kolowrotek i tak jako przewijak ale myslalem ze moze akurat :) poddalem sie, zostalo mi jeszcze kilkanascie  zebow ale mam dosc :) Kazdy producent procz serwisu powinien posiadac jeszcze dentyste, jak komus zacznie zabkowac :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie do tych, którzy zaznaczają. Dlaczego zaznaczacie tylko "pinion" i koło przekładni? Pozostałe elementy współpracujące zużywają się zawsze równomiernie?

I jeszcze jedno. Jaki waszym zdaniem powinien być luz międzyzębny na tej przekładni, jakiego rzędu?

I jeszcze jedno. Czy po korekcie spasowania za pomocą dystansu nadal bazujecie przy ustawianiu na znacznikach?

Edytowane przez krzychun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...