Leśniak Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 (edytowane) A moze jakies sposoby na znaczenie przekladni, co wzgledem czego i w jakiej pozycji.Sposobów jest wiele.Ma to też swoje plusy,bo między innymi poznaję kołowrotki które już u mnie były i ponownie trafiły do mnie. I poznam czy ktoś manipulował po mnie czy nie. .Postaram się o opisanie w szczegółach. PozdrawiamJózef Lesniak Edytowane 22 Marca 2014 przez Józef Lesniak 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...Jego jednego tak ,,krzywdziłem".Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.A trybiki znacze markerem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...Jego jednego tak ,,krzywdziłem".Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.A trybiki znacze markerem ;-)Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata .Za każdym razem składasz w ciemno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.Po skręceniu dalej ząbkowała.Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem."Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kolePo ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć Arku bo ja nie rozumię tematu z prostej przyczyny, jak maszysnka regularnie serwisowana nie powinna mieć nierównomiernie wyrobioną przekładnię, dlatego swoich wogóle nie znaczę .Natomiast jak ktoś nie pamięta kiedy serwisował, powinien znaczyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Albo kupił używkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Albo kupił używkę To też, zależy jeszcze w jakim stanie .Tych super top już dawno nie ma, chyba tylko na papierze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skalek-77 Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 .Jak nim krece ze sciagnietym rotorem to krecac do przodu to pinion jest nizej niz jak krece do tylu.Jeżeli kręciłeś kołowrotkiem bez przykręconego rotora to już może być po ptokach i nigdy już może nie chodzić płynnie.Pod żadnym pozorem nie można tego robić.Pinion wówczas jest odpychany lub dociskany względem osi. Kręcąc w przód i w tył bez rotora można tak zmienić geometrię koła (piniona w zasadzie też ,choć w mniejszym stopniu),że już nigdy ładnie nie będzie pracować i ząbkowanie murowane. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 To ja pierdziele palców juz do swoich maszynek nie wkładam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 O kurde...cenna uwaga ale zaczal zabkowac przed tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateush Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.Po skręceniu dalej ząbkowała.Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem."Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kolePo ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego U mnie podobnie , z tym , że odczuwalne jest delikatne trrrrrr . Natomiast mniejszą 2500R za cholerę nie idzie ustawić , zęboli jak opętana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata .Za każdym razem składasz w ciemno.Józiu, też na początku tak myślałem.Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Józiu, też na początku tak myślałem.Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-)A po co mazak, robisz to czymś ostrym np. igłą i masz na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Józek a u mnie znaczyłeś? Tak z ciekawości pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Józek a u mnie znaczyłeś? Tak z ciekawości pytam.U Ciebie po co?Chodzi masełko więc nie widziałem takiej potrzeby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 A moze mi ktos powiedziec dlaczego kolowrotek po nasmarowaniu z przelozeniem 5.2:1 po zlozeniu zaczal zabkowac?Kreci lekko ale zabkuje jak niemowle :/ jeden kolega powiedzial jaka moze byc przyczyna, moze ktos sypnie jakas teoria?A smarowałeś TAKIM SAMYM smarem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 A moze mi ktos powiedziec dlaczego kolowrotek po nasmarowaniu z przelozeniem 5.2:1 po zlozeniu zaczal zabkowac?Kreci lekko ale zabkuje jak niemowle :/ jeden kolega powiedzial jaka moze byc przyczyna, moze ktos sypnie jakas teoria?A jaki to młynek ? Powiem Ci, że ostatnio miałem problemik pewien. Była to jakaś daiwa i jedną z zębatek założyłem odwrotnie - o 180st - ząbkowanie, chrobotanie myśle co jest! Rozkręciłem, odwróciłem i masełko Teraz mam problem z oporówką. W jednosezonowym kręciole Shimano, przed smarowaniem chodziło cichusio, a po smarowaniu i czyszczeniu oporówka szumi jak pralka polar z lat 80 ! ciekaw jestem co sknociłem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Kolowrotek to red arc smaruje starplex'em ep2.Wlasnei jestem na etapie sprawdzania kazdego zeba na przekladni, pinion zaznaczylem wodoodpornym mazakiem i jade po kolei kazdy zab, przy kazdym zebie stawiam kreske, skrecam jak zabkuje rozkrecam kolejny zab i przy nim kreska, jestem w polowie .... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Jak się wkrótce przekonasz nie ma to sensu.Zapomniałem zapytać - poprzednio smarowany był tym samym smarem? Edytowane 23 Marca 2014 przez RBTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Nie wiem, kupilem uzywka od zaufanej osoby po kilku wyprawach na ryby.Po gdzies 2 miesiacach chcialem go nasmarowac, sezon sie konczyl.Tak wiec nie wiem jaki wczesniej mial smar pewnie orginalnie smarowany w fabryce, ale to chyba malo istotne.W aucie leje zawsze ten sam olej ale w kolowrtokach...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Kolowrotek to red arc smaruje starplex'em ep2.Wlasnei jestem na etapie sprawdzania kazdego zeba na przekladni, pinion zaznaczylem wodoodpornym mazakiem i jade po kolei kazdy zab, przy kazdym zebie stawiam kreske, skrecam jak zabkuje rozkrecam kolejny zab i przy nim kreska, jestem w polowie ....Z tym "w połowie", to bym się trochę nie zgodził... A drugie kółeczko, od "spowalniacza" Pan znaczysz...?Trza będzie chyba przemnożyć każde ułożenie piniona względem "koła głównego" przez liczbę zębów w "tym mniejszym kółku"... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdasCzeski Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 ok. Właśnie zdecydowałem, że smarować samodzielnie już nie będę... Ja tam na x, y się nie znam. Znaków wolnomularskich stawiać nie będę. Dziękuję nasr... Tomek... mam Turka 1500 iA do usmarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Z tym "w połowie", to bym się trochę nie zgodził... A drugie kółeczko, od "spowalniacza" Pan znaczysz...?Trza będzie chyba przemnożyć każde ułożenie piniona względem "koła głównego" przez liczbę zębów w "tym mniejszym kółku"... Wlasnie Tomek to mnie zastanowilo, aby znaczyc tylko pinion i przekladnie, tam jest jeszcze 3 kolka z zebami.Kolowrotek i tak jako przewijak ale myslalem ze moze akurat poddalem sie, zostalo mi jeszcze kilkanascie zebow ale mam dosc Kazdy producent procz serwisu powinien posiadac jeszcze dentyste, jak komus zacznie zabkowac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychun Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Małe pytanie do tych, którzy zaznaczają. Dlaczego zaznaczacie tylko "pinion" i koło przekładni? Pozostałe elementy współpracujące zużywają się zawsze równomiernie?I jeszcze jedno. Jaki waszym zdaniem powinien być luz międzyzębny na tej przekładni, jakiego rzędu?I jeszcze jedno. Czy po korekcie spasowania za pomocą dystansu nadal bazujecie przy ustawianiu na znacznikach? Edytowane 24 Marca 2014 przez krzychun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 A po co mazak, robisz to czymś ostrym np. igłą i masz na stałe. Rozumiem... Ale to tyczy się tylko młynków z przełożeniem ,,bez ułamka"... Dobrze myślę Józku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.