rózgaś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Koledzy czym się różnią oleje o symbolach gl4 i gl5, bo widzę oba i nie wiem który wziąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 miramar69 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Ruzgaś ten lepszy!!!!! byle by spełniał normę SAE 90 do przekładni stożkowych Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez miramar69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Yamalube ma gl4 a castrol gl5. Oba sae90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 miramar69 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ja jade cały czas na CASTROLU i w spodzinie i w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Forecast Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Nawet jak nalejesz najtańszy orlenowski GL5 SAE 90 to nic to nie popsuje ani nie poprawi gdyż za rok zapewne go znów wymienisz. Oczywiście o ile woda Ci się nie dostaje do przekładni w spodzinie. Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez Forecast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 robbox4 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Krzysiek lej śmiało Yamalube i nie oglądaj się na nic Szkoda czasu na detale 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 oprócz oleju wazne sa podkładki uszczelniające 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Forecast Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 http://jerkbait.pl/topic/7311-jakie-oleje-i-jak-serwisujecie-silniki/page-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Evinku, proszę rozwiń.Chodzi mi o jamaszkę 15 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 ma 2 srubach(dolna i górna) sa plastikowe podkładki uszczelniajace.ich rola polega na "poddaniu sie" podczas wkrecania srub.formuja taki jakby uszczelniajacy stożekw wielu przypadkach wpływ wody do spodziny odbywa sie przez słabe uszczelnienie na tych podkladkachpozycja nr 9 na schemaciehttp://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/F15PLH/LOWER%20CASING%20DRIVE%201/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dziękuję, teraz, to i małpa zrozumiałaby o co kaman. A masz może pojęcie gdzie to kupić???PS. mądre rzeczy można na jerku przeczytać. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czoper Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dziękuję, teraz, to i małpa zrozumiałaby o co kaman. A masz może pojęcie gdzie to kupić???PS. mądre rzeczy można na jerku przeczytać. ;-)Osobiście proponuję Ci odwiedzić sklep hydrauliczny i tam dobrać uszczelkę. wykręć śrubkę ze spodziny i napewno dobierzesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Osobiście proponuję Ci odwiedzić sklep hydrauliczny i tam dobrać uszczelkę. wykręć śrubkę ze spodziny i napewno dobierzesz Kipeski pomysł. W sklepie hydraulicznym tylko do wody. Trzeba pójść do sklepu z uszczelnieniami i dobrać uszczelnienie odporne na olej i wodę. Inaczej mogą być jajca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czoper Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 To ciekawe, ja zeszły sezon pływałem na uszczelkach kryngielitowych i przy ostatniej wymianie (po sezonie pływania) nie było bardzo śladów zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Bo to akurat materiał do obu. Ale guma się nie każda nadaje. Potrafi puścić po tygodniu (doświadczenia z auta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) w serwisie popytaj.to musza byc plastikowe,nie zadne ze sklepu hydraulicznego.ja czasem wybijam wybijakiem z pojemników plastikowych po płynie po spryskiwaczu ale to prowizorka.polecam nowe oryginałmerkury, mariner, tohatsu yamaha maja takie same średnice śrub, wiec nie ma problemu kupic nowe Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez evin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 A czy jamka 15 ma filtr paliwa czy tylko oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) kazdy 4 sów jaki spotkałem miał filtr paliwa, pomiedzy gażnikiem a pompka paliwową lub pomiędzy złaczka a pompką paliwaw twoim to akurat filtr z odstojnikiem, czysci sie go i skręca z powrotem Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez evin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zuraw16 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 http://allegro.pl/castrol-axle-epx-sae90-1l-sae-90-olsztyn-i4053910697.htmlCzy ten olej nada się do spodziny w silniku Yamaha 8km dwusuw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kapi81 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Według mojej opinii ( mało wiem tyle co inni bardziej kumaci mi mówili) to każdy sae 90 się nadaje w tych olejach głownie o lepkość chodzi. Druga sprawa że Castroll według mnie zepsuł się (doświadczenie w samochodach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 radosla Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Panowie Większość silników do 15 hp mieści do 200ml przy 30 hp mieści do 350 ml .Rozumiem oszczędności ale nie widzę ich przy stosowaniu innych aniżeli zaleca producent skoro prawie litr oleju Quicksilver kosztuje 65 zł Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Kolega @radosla ma rację. Na trzy sezony wystarczy litr więc po co kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Forecast Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 W dwutakcie Tohy 9.8 wchodzi 320 ml. W tym sezonie wlałem pełny syntetyk API GL5 Sae 75w-90 Mannol. Biegi lżej się przełączają to pierwsze wrażenie. Olej jest również rzadszy w porównaniu z dedykowanymi jak i odpowiednikami mineralnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Panowie Większość silników do 15 hp mieści do 200ml przy 30 hp mieści do 350 ml .Rozumiem oszczędności ale nie widzę ich przy stosowaniu innych aniżeli zaleca producent skoro prawie litr oleju Quicksilver kosztuje 65 zł Pozdrawiam Radku a myślisz, że olej z napisem Yamalube bądź Quicksilver różni się czymś od np wspomnianego Castrola sae90?Myślę, że tylko opakowaniem i ceną bo ani Yamaha ani Quicksilver nie są producentami olei a kupują od kogoś i leją we własne butelki i kroją za to że są dedykowane do silnika zaburtowego.Rynek Marine ma sztucznie zawyżone ceny i wszystko to co "do wody" jest wiele razy droższe niż cokolwiek innego przeznaczonego na ląd.Dla porównania o co mi chodzisilnik zaburtowy o mocy 4KM koszt ok 5tysięcy- kosiarka spalinowa z silnikiem 4KM koszt 1-1,5tyś,Silnik zaburtowy yamaha 100KM= skoda fabia 1,2TDI(75KM)(myślę że trudniej i drożej jest zrobić samochód niż silnik do łódki a koszt taki sam)olej do silnika yamalube 1l 10w30 43pln(allegro) - Castrol 4t outboard 1l 23pln(allegro) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 radosla Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Paweł Nie wiem czy olej dedytkowany a olej ogólny czym się różni jednak nasze zabawki kosztują powiedzmy od 5000 - 25000 etc.W tych pieniążkach nawet nie myślę ryzykować oszczędzając max. 20 zł.Dla mnie to nieporównywalne a spokój ducha bezcenny i komplementacja bycia nad wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
rózgaś
Koledzy czym się różnią oleje o symbolach gl4 i gl5, bo widzę oba i nie wiem który wziąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
10
7
5
4
Popularne dni
2 Kwi
10
1 Kwi
9
13 Kwi
7
13 Maj
5
Top użytkownicy dla tego pytania
psulek 10 odpowiedzi
binio1111 7 odpowiedzi
rózgaś 5 odpowiedzi
evin 4 odpowiedzi
Popularne dni
2 Kwi 2014
10 odpowiedzi
1 Kwi 2014
9 odpowiedzi
13 Kwi 2023
7 odpowiedzi
13 Maj 2014
5 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
No o tym nie pomyślałem , jak ktoś lubi drożej ... I jeszcze mam takie przemyślenia ze sportów motorowych wyścigowych, gdzie olej to podstawa i przerobiłem go setki litrów przez kilkanaście sezonó
karolkrause
Krzysiek lej śmiało Yamalube i nie oglądaj się na nic Szkoda czasu na detale
paawelek83
Radku a myślisz, że olej z napisem Yamalube bądź Quicksilver różni się czymś od np wspomnianego Castrola sae90? Myślę, że tylko opakowaniem i ceną bo ani Yamaha ani Quicksilver nie są producentami ole
Opublikowane grafiki
64 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.