rózgaś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Koledzy czym się różnią oleje o symbolach gl4 i gl5, bo widzę oba i nie wiem który wziąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 RadkuNie chodzi mi o lanie do silnika zaburtowego oleju silnikowego samochodowego w celu oszczędności a oleju również dedykowanego do silnika zaburtowego który ma taką samą bądź lepszą specyfikacją a już na pewno spełniający wymogi producenta silnika jak np wspomniany przeze mnie Castrol Outboard 4t. Jest to olej renomowanego producenta który specjalizuje się od wielu lat w produkcji środków smarnych i uważam, że na pewno nie zrobi krzywdy żadnemu z naszych silników pod warunkiem, że spełnia wymogi producenta. Podobnie ma się sytuacja z olejem do przekładni.Powiem po raz kolejny Yamaha tylko metkuje własną marką czyjś olej i dla tego takim produktom nie ufam. Tam w ramach oszczędności mógł wylądować olej Lotos(bez urazy) a wiele osób będzie piało bo kupiło za 5 dych za litr olej przykładowo Yamahy.kupując yamalube kupuję kota w worku z napisem yamaha a kupując Castrola wiem że tam jest olej wiodącego producenta olei na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 radosla Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Paweł Pomijając wszystko to jutro zaczyna się sezon i o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Wojciech_B Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Panowie mam yamahe dwusuw 5cmhs Musze wymienić olej w spodzinie bo zauważyłem wyciek pod śrubą(zaznaczona czerwoną strzałką ), która wydaję sie być dokręcona wiec to chyba wina uszczelki pod nią ? Jestem totalnym noobem w tej materii wiec chciałem się zapytać co mam tam wlać i ile tego oleju mam kupić Pozdrawiam Wojciech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Wojtek chyba coś takiego http://www.aqua-sport.com.pl/olej-przekladniowy-295ml-duplikat-1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 ..olej przekładniowy GL4,5 sae80/90, w ilości circa 200ml. Odkręcasz dolną śrubę ( tą niedoszczelnioną i spuszczasz stary olej...możesz dla lepszego opróżnienia odkręcić również górną - przelewową).Stawiasz silnik, przez dolny otwór wtłaczasz olej aby przelał sie górnym otworem ( wtedy idealnie odpowietrzysz komorę), wkręcasz dolną i górną śrubę..po robocie...Do wtłaczania dobra jest strzykawka z rurką termokurczliwą lub kup olej przekładniowy w tubce z gwintem ( ale kosztuje tyle co litr normalnie opakowanego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Wojciech_B Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Dzięki Patu Uszczelkę chyba muszę wymienić nie ? Szukać oryginalnej czy sztukować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 ...zwykła uszczelka olejowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pabik Opublikowano 29 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 kotleta czas odgrzać zakupiłem o takie cóś http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6087310198&reco_id=e2f2e56e-f5f5-11e5-a0a8-fa163e1b0a15&ars_rule_id=201 w zamiarze wymiany oleju w spodzinie evinrude 8hp 2T i tu pytanie nada się to czy szukać czegoś innego, dodam że pływam naprawdę niewiele , więc myślę , że wydatek na jakiś markowy olej mija się z celem choć cena jakaś taka za bardzo przystępna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 urasenty Opublikowano 30 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 kotleta czas odgrzać zakupiłem o takie cóś http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6087310198&reco_id=e2f2e56e-f5f5-11e5-a0a8-fa163e1b0a15&ars_rule_id=201 w zamiarze wymiany oleju w spodzinie evinrude 8hp 2T i tu pytanie nada się to czy szukać czegoś innego, dodam że pływam naprawdę niewiele , więc myślę , że wydatek na jakiś markowy olej mija się z celem choć cena jakaś taka za bardzo przystępna Nie kupuj wynalazków. Kup olej z przeznaczeniem do silników zaburtowych nphttp://intermotors.pl/product-pol-114550-Olej-przekladniowy-do-stopy-silnikow-zaburtowych-Motul-Translube-SAE90-270ml.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pabik Opublikowano 30 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 ma 2 srubach(dolna i górna) sa plastikowe podkładki uszczelniajace.ich rola polega na "poddaniu sie" podczas wkrecania srub.formuja taki jakby uszczelniajacy stożekw wielu przypadkach wpływ wody do spodziny odbywa sie przez słabe uszczelnienie na tych podkladkachpozycja nr 9 na schemaciehttp://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/F15PLH/LOWER%20CASING%20DRIVE%201/parts.htmlMożecie koledzy doradzić , a najlepiej wskazać gdzie w necie kupić odpowiednie uszczelki odporne na wodę i olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wiesławek Opublikowano 30 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Możecie koledzy doradzić , a najlepiej wskazać gdzie w necie kupić odpowiednie uszczelki odporne na wodę i olej Gdzie to nie doradzę ale trzeba poszukać podkładek miedzianych spełnią swoja role. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sołtys Opublikowano 31 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) @Pabik, idziesz do sklepu motoryzacyjnego i dobierasz podkładkę pod korek olejowy. Są albo płaskie miedziane taka klasyczna podkładeczka, albo takie jak do polonezów były, czyli zawijana z wypełnieniem, która podczas dokręcania się rozpłaszczała i uszczelniała pięknie. Koszt góra 2zł. Edytowane 31 Marca 2016 przez Sołtys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pabik Opublikowano 31 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 dzięki za pomoc jutro lecę do sklepu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Miedziane nie. Spodziną jest aluminiowa. Może mocno korodować. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Andrzej1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Tu z pewnością dobierzesz uszczelkę http://boatshop.pl/search?query=uszczelkahttp://raksa.com.pl/category/silniki-i-akcesoria-czesci-zamienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Bartek1989 Opublikowano 13 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Revline Semisynthetic GL-5 75W/90 Czy taki olej nada się do spodziny do Yamahy f8 4t czy szukać coś sae90 Akurat mam taki w garażu ale jak trzeba to się kupi inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 13 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Mysle ze sie nada poniewaz quick silver 80/90 rekomendowany przez producenta do wszystkiej masci mniejszych outboards jak i Lukas to oleje klasy gl5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 13 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Nada się, możesz spokojnie użyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Motul Trans Lube SAE 90 (tuba)-do spodziny.Koledzy, szukam w jakie klasy jakości jest ten olej. GL-4 , czy może GL-5 ?Nie mogę znaleźć kart technicznych tego oleju. (W sumie to nie wiem , czemu Motul nie umieszcza takich danych na etykiecie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Producent nic na ten temat nie napisał: https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/TRANSLUBE_90_en_FR_motul_74100_20210716.pdf Ja ostatnio użyłem 75W140. Po całym sezonie olej jasny, nieprzypalony, 0 opiłków, będę chyba kontynuował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 No właśnie. Nie napisał.Ta informacja jest niezbędna jeżeli chcemy dobierać olej zgodnie z zaleceniami producenta silnika. Są producenci zalecający GL-5. Więc po co do takiego lać "słabsze"GL-4? No ale w tą stronę jeszcze przejdzie. Większy problem jak ktoś zaleje do spodziny GL-5 gdy producent wskazuje GL-4. Kompromisem są oleje , które mimo zwiększonej ilości uszlachetniaczy (jak w GL-5) mają też środki zabezpieczające przed ich szkodliwym działaniem na niektóre materiały i wówczas spełniają dwie normy GL-4 i GL-5. No ale taka informacja powinna być zamieszczona na etykiecie. Cóż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 No tak, tylko oleje do spodzin nie muszą mieć specyfikacji API GL, bo to standard motoryzacyjny. Tak samo jak często w olejach do zaburtowców nie ma klasy jakościowej. Producent w manualu zazwyczaj podaje używaj dedykowanego/rekomendowanego albo api GL-(X) SAE (YY) Jak masz Suzuki, to niby jest przez nich rekomendowany. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) No właśnie. W obecnym Tohatsu mam podane (w/g instrukcji ) do spodziny GL-5 i lepkość #80-#90. API GL to klasyfikacja nie tylko motoryzacyjna. Ona dotyczy ogólnie olejów do przekładni napędowych - (do maszyn górniczych , agregatów , koparek, naszyn rolniczych itd też) , Więc każdy olej do spodziny zawiera się w jakiejś klasie API GL (Gear Lubricants) i producent powinien to ujawnić na opakowaniu lub co najmniej w karcie produktu. Gdyby Motul to zrobił (w przypadku tego konkretnego oleju- Motul Trans Lube SAE 90 (tuba)) To bym wiedział czy się nadaje , czy nie. Tak znam tylko lepkość. Pomijam fakt , że gdybym go zalał pewnie nic by się nie stało (-bo przecież spodzina to najprostrza przekładnia i będzie się kręcić nawet na smalcu) Ale nie o to chodzi czy można go wlać , czy nie , tylko czy spełnia wymaganą przez producenta klasę. To tyle. Po prostu chciałbym dokonywać świadomego wyboru i wlewać do silnika smarowidła zalecane przez jego producenta.W tym konkretnym przypadku tej wiedzy nie posiadam.Tyle. Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez binio1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 W tubie masz ten sam olej co w butli. Na butli jest książeczka pod etykieta i masz specyfikację:https://www.motul.com/pl/pl/products/translube-expert Tuba się nie opłaca. Za 10zł więcej masz litr zamiast 375ml.... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) Kochany. Niestety to nie ten sam olej. Inne lepkości w 40 i 100°C , oraz inny indeks lepkości MOTUL SAE 90:Viscosity grade SAE J 306 90Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.883Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 143.0 mm²/sViscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.7 mm²/sViscosity Index ASTM D2270 100.0Pour point ASTM D97 -32.0 °C / -26.0 °FDesemulsion ASTM D2711 (free water) 47.6 ml MOTUL Expert 75W90 GL4/GL5 :Viscosity grade SAE J 306 75W-90Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.858Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 114.1 mm²/sViscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.1 mm²/sViscosity Index ASTM D2270 164.0Pour point ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °FFlash point ASTM D92 215.0 °C / 419.0 °F Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez binio1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
rózgaś
Koledzy czym się różnią oleje o symbolach gl4 i gl5, bo widzę oba i nie wiem który wziąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
10
7
5
4
Popularne dni
2 Kwi
10
1 Kwi
9
13 Kwi
7
13 Maj
5
Top użytkownicy dla tego pytania
psulek 10 odpowiedzi
binio1111 7 odpowiedzi
rózgaś 5 odpowiedzi
evin 4 odpowiedzi
Popularne dni
2 Kwi 2014
10 odpowiedzi
1 Kwi 2014
9 odpowiedzi
13 Kwi 2023
7 odpowiedzi
13 Maj 2014
5 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
No o tym nie pomyślałem , jak ktoś lubi drożej ... I jeszcze mam takie przemyślenia ze sportów motorowych wyścigowych, gdzie olej to podstawa i przerobiłem go setki litrów przez kilkanaście sezonó
karolkrause
Krzysiek lej śmiało Yamalube i nie oglądaj się na nic Szkoda czasu na detale
paawelek83
Radku a myślisz, że olej z napisem Yamalube bądź Quicksilver różni się czymś od np wspomnianego Castrola sae90? Myślę, że tylko opakowaniem i ceną bo ani Yamaha ani Quicksilver nie są producentami ole
Opublikowane grafiki
64 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.