Friko Opublikowano 4 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Witam, po majówce dostrzegłem potrzebę wzmocnienia hamulca w nowym Daiwa Exceler - i tak rozglądam się od wczeraj jakby to można było zrobić. Jako że bardziej interesuję się wędkami niż kołowrotkami / multikami chciałem zapytać o zdanie bardziej doświadczonych Kolegów. Wiem że są podkładki carbontex ale trzeba je ściągać z zagranicy i chyba do konkretnego modelu bo wyciąć jak słyszałem to się tego domowym sposobem raczej nie da. Ale może jest jakaś prostsza alternatywa, cos co można zrobić we własnym zakresie. Przecież podkładka pod hamulec to tylko "kółko z dziurką" więc wydaj się że powinny być jakieś możliwości wykonania czegoś takiego na miejscu Ciekawy jestem Waszych opinii, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@slider@ Opublikowano 4 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Paweł jeśli napiszesz do Carbonexu że potrzebujesz do danego modelu wkładki to Ci dobiorą lub ew dorobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 No ale może coś co wymaga mniej zachodu jesteśmy w stanie wymyślić ? W różnych kołowrotkach widziałem krążki do hamulca wykonane nie tylko z włókien węglowych czy podobnych ale również metalu, plastiku, skóry itp. więc może carbontex to nie jedyna opcja ? Ostatecznie potrzebuję upgrade do słodkowodnego multika którym raczej nie będę szczupaki / sandacze - to nie są ryby które robią kilkudziesięciometrowe odjazdy podczas holu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszDDZ Opublikowano 4 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Ostatnio zamawiałem kompletny hamulec do pixy - trzy podkładki metalowe i trzy tarcze węglowe, wyszło mnie to 30zł a miałem paczkę w trochę ponad tydzień. Rozkręcasz, zakładasz i masz problem z głowy, bez kombinowania. Hamulec działa na prawdę gładko, bez porównania do oryginalnego, moc była dla mnie raczej drugorzędnym aspektem zmiany podkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 A skąd zamawiałeś ? Możesz dać jakiś link ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 4 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Jak nie znajdziesz nigdzie tarczek dedykowanych to zerknij tu: http://www.smoothdrag.com/ Zmierz średnice, otwór i grubość, sprawdź w tabeli: http://www.smoothdrag.com/Carbontex_washer_sizes_Retail3-2014.pdf Zamów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
batza Opublikowano 4 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 A ten kolega sam wycina krazki z arkuszy, wiec sie da: (do tego profilu wczesniej juz linkowal @Krzysiek_W) arkusze tutaj np. http://www.ebay.com/itm/Carbon-Fiber-Drag-Sheet-Fishing-Reel-Upgrade-/121243650722?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item1c3aaf4aa2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 @Krzysiek_W@baca bardzo dziękuję ! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 ... ale podrążę temat dalej. Tzn. pomimo tego że uzyskałem odpowiedź na pytanie (za co dziękuję) to trochę na zasadzie Adama Słodowego - czy jest alternatywa dla carbontexu.Co myslcie np. o możliwości zastosowania w charakterze podkładki do hamulca:a. tarczki do dremela:http://allegro.pl/tarcza-do-ciecia-metalu-plastiku-dremel-409-36-szt-i4196415266.htmlb. podkładki / uszczelki fibrowejhttp://allegro.pl/uszczelka-fibrowa-pod-mimosrody-krzywki-2-sztuki-i4182612842.html.... oczywiście pomijając kwestię średnicy, chodzi mi bardziej o materiał edit: dodam jeszcze jedną rzecz, mianowicie taką że Exceler ma oryginalnie tylko jeden dysk hamulca (drag washer) na schemacie cz.62 oraz jeden dysk metalowy (cz. 63). No chyba żeby tę podkładkę co idzie pod kołem przekładni (cz. 58) też liczyć za tarczę hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Friko, jedno jest pewne, podkładką nie może być materiał ścierny To tak, jakbyś Chciał ceramiczne tarcze w supersportowym aucie zastąpić tarczą do szlifierki kątowej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 ...ścierny czyli taki co się sypie / ściera podczas tarcia - o to chodzi ? czyli np. z papieru ściernego podkładek nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ta podkładka, w tym przypadku pod kołem to oczywiście też hamulec. Szpula obraca pinionem, pinion kołem, a koło obraca się ściśnięte z obu stron przez tarczkii. Całość zablokowana jest pomiędzy nieruchomymi względem osi 63,59 i 57. Generalnie wszystko będzie hamować. Byleby się nie ścierało zanadto, z jakim skutkiem to już inna historia. Próbowałem różnych materiałów na początku przygody. Ważne jest tylko jedno. Grubości tych podkładek muszą się zgadzać, żeby hamulec dało się dokręcić w takim samym zakresie jak oryginalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 To i ja się podepne pod temat, Panowie macie jakieś sprawdzone smarowidla do podkładek hamulcowych ? Chodzi mi o takie przy których zastosowaniu da się wyraźnie zaobserwować wzrost mocy hamulca. z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszDDZ Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) A skąd zamawiałeś ? Możesz dać jakiś link ?Zamawiałem z ebaya. Tutaj powinno pasować do Twojegohttp://www.ebay.com/itm/Daiwa-carbon-drag-EXCELER-100H-100H-DA-100HL-100P-100PL-100SH-100SHL-/111341263543?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19ec74dab7 Co do zastosowania tarczki od dremela, to raczej bym nie ryzykował, bo to jest materiał ścierny, a nie cierny. Może i by hamowała, ale podkładki hamulca by szybko się posypały. Uszczelka fibrowa mogłaby się spisać, bo w większości kołowrotków są one stosowane (małe podkładki pomiędzy kołem głównym a zębatką wodzika), ale wątpię żeby miały większą siłę hamowania niż hamulec oryginalny. Spodobał mi się materiał który zalinkował baca. U mnie by się nie sprawdziło, bo potrzebowałem jeszcze trzech dodatkowych podkładek metalowych, ale jakbym potrzebował tylko elementy cierne, to pewnie bym sobie sam wyciął. W tym linku co Ci podałem widać że tarcza ma małą powierzchnię i jakbyś sam sobie wycinał, to mógłbyś zrobić mniejszy otwór (odrobinę większy od średnicy ośki) moc hamulca na pewno byłaby dużo większa. Tutaj to o co mi chodzi Edytowane 5 Maja 2014 przez MateuszDDZ 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 No prosze jaka fajna dyskusja sie wywiazala i ile ciekawych informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ważne jest tylko jedno. Grubości tych podkładek muszą się zgadzać, żeby hamulec dało się dokręcić w takim samym zakresie jak oryginalnie. A czemu nie mozna dac np 1-2 podkladek wiecej ze tak zapytam z glupia frant? Szczerze to juz kombinowalem czy by sobie nie dilozyc jednego metalowego dysku i jednej przekladki ciernej wiecej do tego multi wiec dobrze mnie wyczules... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Więcej niż jedna tarczka musi być przedzielona. Inaczej pomimo dwóch podkładek czyli teoretycznie większej powierzchni tarcia, fizycznie siła będzie taka sama, ponieważ one będą sklejone ze sobą zamiast z powierzchnią, która "stoi w miejscu". To dlatego często w mulitplikatorach cięższych, na przemian idą tarczka cierna i tarczka metalowa. Dodatkowo te tarczki muszą być unieruchomione względem tarczek metalowych i one są zblokowane w kole napędowym. Inaczej to nie zadziała (patrz schemat jakiegoś okrąglaka ABU). Druga rzecz jest taka, że jak dasz dwie tarczki, które sumarycznie będą miały większą grubość, to jest wielce prawdopodobne, że nigdy nie będziesz mógł zwolnić hamulca całkowicie. Już na wstępie, trzeba będzie mocniej docisnąć gwiazdę, żeby zmieścić na osi dokręconą korbę. Natomiast maks ile będziesz mógł dokręcić osiągniesz szybciej niż przy tarczkach oryginalnych. A czemu nie mozna dac np 1-2 podkladek wiecej ze tak zapytam z glupia frant? Szczerze to juz kombinowalem czy by sobie nie dilozyc jednego metalowego dysku i jednej przekladki ciernej wiecej do tego multi wiec dobrze mnie wyczules... Nie Ty pierwszy. Edytowane 5 Maja 2014 przez Krzysiek_W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszDDZ Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 U siebie zastosowałem taki mykNa dole oryginalny hamulec a u góry zmodyfikowany(zdjęcie wzięte z http://www.tackletour.com/reviewcustomreels.html) a tutaj porównanie grubości Przez większą grubość musiałem wyrzucić podkładkę fibrową spod przekładni głównej. Na szczęście nie wpłynęło to negatywnie na ustawienie zębatek względem siebieJak widać musi być dodatkowa podkładka (ta z wypustkami) która jest sprzężona z kołem zębatym i dopiero między tym elementy cierne.U Ciebie koło zębate nie ma wpustów więc ciężko dołożyć coś jeszcze, ale zamiast podkładki fibrowej można zastosować dodatkową tarczę jak z zalinkowanej przeze mnie aukcji i pełną tarczę cierną główną. Moc zwiększy się znacznie, a i płynność pewnie też się poprawi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonis Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Chciałem odświeżyć temat bez zakładania kolejnego tematu .. Czy w Polsce gdzieś można dostać np. podkładki do hamulca lub inne części ? Na eBayu widziałem różne elementy u nas taki rzemieślniczy kraj, a nie ma nic....Może ma ktoś jakis nadmiar lub będzie zamawiał coś tam to ja bym się dopisał Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez darkonis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@slider@ Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Na TackleTour był kiedyś wątek gdzie zamiast carbonexu dawano podkładki z materiału do wycinania uszczelnień przemysłowych. O jakich innych częściach mówisz? Może da radę coś załatwić Rzemieślniczy kraj? Przemysł metalowy przestał istnieć 20lat temu. Wszystko leci z Chin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonis Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Mówię tak ogólnie , ale skoro już to np.pękła mi dzisiaj sprężyna w multiplikatorze , ta co współpracuje z tym przyciskiem . O gwarancji nie mam mowy bo raz że multik z allegro , a 2 to rozbierałem go żeby smarować. Będę musiał jakiś zamiennik dać nawet już znalazłem na allgro sprężyny do kabłąków prawie podobne hehe.. A tak wracając do tematu to te wkładki hamulcowe co mam to są jak by z tego co robią uszczelki , ale wolał bym węglowe.Te multiplikatory mają to do siebie że smar jest tam gdzie i hamulec i albo się ma dobrze nasmarowany multik, albo dobrze działający hamulec . Podejrzewam że węglowym wkładką nie przeszkadzałby nadmiar smaru , a ja lubię jak kołowrotek ma smar :)Bo jak to mówią " nie posmarujesz , to nie pojedziesz" I jeszcze jedna ważna sprawa z tymi kołowrotkami ogólnie ..Nieraz koszt dobrego multiplikatra czy stałoszpulowca to i 2-2,5tyś zł i teraz pytanie czemu nie ma części zamiennych dla normalnego człowieka tylko serwisy ? Do każdej maszyny dużo tańszej są a do kołowrotków ni ma .. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Być może są jakieś części zamienne, których nie sposób kupić. Ja jednak nie spotkałem. Rzecz jest jedynie w tym, że są to wszystko części sprowadzane, czy to samemu czy prze pośredników. Trzeba te 2-3 tyg odczekać. Co do sprężynki zwalniającej przycisk szpuli. Nie wiem co to za model, ale o ile nie ma postaci jakiejś blaszki, tylko wygiętego drutu to idzie taką zrobić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zamawiałem z ebaya. Tutaj powinno pasować do Twojegohttp://www.ebay.com/itm/Daiwa-carbon-drag-EXCELER-100H-100H-DA-100HL-100P-100PL-100SH-100SHL-/111341263543?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19ec74dab7 Co do zastosowania tarczki od dremela, to raczej bym nie ryzykował, bo to jest materiał ścierny, a nie cierny. Może i by hamowała, ale podkładki hamulca by szybko się posypały. Uszczelka fibrowa mogłaby się spisać, bo w większości kołowrotków są one stosowane (małe podkładki pomiędzy kołem głównym a zębatką wodzika), ale wątpię żeby miały większą siłę hamowania niż hamulec oryginalny. Spodobał mi się materiał który zalinkował baca. U mnie by się nie sprawdziło, bo potrzebowałem jeszcze trzech dodatkowych podkładek metalowych, ale jakbym potrzebował tylko elementy cierne, to pewnie bym sobie sam wyciął. W tym linku co Ci podałem widać że tarcza ma małą powierzchnię i jakbyś sam sobie wycinał, to mógłbyś zrobić mniejszy otwór (odrobinę większy od średnicy ośki) moc hamulca na pewno byłaby dużo większa. Tutaj to o co mi chodziGdzie takie tarcze można dostać? Pilnie potrzebuję do mojej ryogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonis Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Spężynka z druciku .Dorobi się bez problemu ...Narazie mam taką prowizoryczna dorobioną ,ważne że odskakuje..Co do podkładek hamulca to hmm..Ciekawe jak te na foto współpracują jak dostanie się na nie smar? Bo bez smaru to każda będzie spełniała swoje zadanie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_krych Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Co do podkładek hamulca to hmm..Ciekawe jak te na foto współpracują jak dostanie się na nie smar? Bo bez smaru to każda będzie spełniała swoje zadanie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.