Skocz do zawartości

Penn Slammer 260 / 360 wasze opinie ?


biosteron

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Slameera 260, używkę, nie wiem którym jestem jego właścicielem. Użytkuję go 2-gi rok do ciężkiego spina i gruntówki/sumówki, nie smarowałem,/rozbierałem go.

Działa tak samo jak na początku. Czyli - układa pletkę jak chce, ale nie plącze. Bebechy słychać pod większyym obciążeniem ale nie wpływa to na jego pracę. Jest made in USA nie wiem czy następna europejska wersja wytrzyma to samo. Ale jak bym miał kasę to kupiłbym jeszcze ze dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Znalazłem takie info:
260 - drag 4,9kg
360 - drag 4,5kg

Nie chodzi mi o to, żeby ktoś mierzył tę różnicę ;)

ale wynika z tego opisu, że jakaś różnica jest i to na korzyść mniejszej szpuli.
Czy ktoś ma porównanie między tymi dwoma wielkościami jeśli chodzi o moc i płynność hamulca?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się to nielogiczne,

WItam,

Niekoniecznie nielogiczne. Zdaje się, że szpulki są podobne, różnią się pojemnością, więc teoretycznie ta głębsza ma podkładki hamulca mniejszej średnicy a płytsza większej, a to może powodować różnicę siły hamulca na korzyść płytszej szpulki. Oczywiście reguł nie ma, jak na przykładzie płytkich szpulek dawniejszej Daiwy np. 2506, ale już dzisiejsze płytkie shimano i daiwa mają potężne moce hamulca.

Pozdrawiam

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być ale w sumie te "moce hamulca", to taki hipotetyczno-hipnotyzerski parametr... :rolleyes: 

Jak się, kurna, dokręci pokręcaję "na fest", to chyba w każdym młynku "moc hamulca" ma wtedy wartość "z pińcet" i prędzej człowiek łapy sobie potnie linką niż wysnuje choćby centymetr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie te "moce hamulca" to parametr jak najbardziej niehipnotyzerski, ale pytam użytkowników, a nie szukam opisów na pudełkach. Mnie właśnie interesuje jak zachowuje się to to, jak się zakręci "prawie na fest" (blisko pińcet) i żeby to zechciało odawać linkę płynnie, a nie że albo nas wciągnie albo urwie albo odda skokiem z metr-dwa i znowu beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maynard - nie mam 260-tki, więc nie porównam, ale 360 ma naprawdę bardzo dobry hamulec.

Przy jesiennym łowieniu, plecionką 30lb dokręcam go dosyć mocno, można powiedzieć, że prawie na beton, jednak nie do samego końca, tak by móc zacinać z dużej odległości pokonując opór silnego nurtu i ciężkich przynęt.

Nigdy nic się nie zapiekło, nie kaszlało plecionką, nigdy też nie straciłem ryby z winy hamulca w tym kołowrotku. Jeśli w mniejszym modelu działa on podobnie, ale rzeczywiście jest mocniejszy, to nic tylko brać.

Edytowane przez Dagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie zajechałem dwóch rzeczy. Passata 1,8 1990r i penna slamera 360. Ten drugi przeżył chyba więcej. Zalanie morską wodą na brzegu. Stanął i amen. Wsadziłem w morze kilka razy  i zastartował. Moja Żona wkręcała sumy w przelotki samym kołowrotkiem. Wyjeżdżały nim ryby 180+ zwijane przez ludzi, którzy nie wiedzą o co chodzi. Nie mówię o topionych sesjach z sumami. Głowki 40g i wyrywanie wobków z trolla. Polecam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło posłuchać takich rzeczy :) Wiem, że jest mocny i skoro polecany do sumowania, to i hamulca nie może mieć z otrębów. Ciekawiła mnie tylko różnica na korzyść mniejszego, ale Sz.P. Zorro sądzę że ma rację i to taki chochlik. Jeśli w granicznym obszarze działa płynnie to najważniejsze, o to mi chodziło. Dzięki Panowie.

Pozdrawiam
Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie info:

260 - drag 4,9kg

360 - drag 4,5kg

 

Nie chodzi mi o to, żeby ktoś mierzył tę różnicę ;)

ale wynika z tego opisu, że jakaś różnica jest i to na korzyść mniejszej szpuli.

 

 

 

Wg mnie różnica w sile hamulca wynika z tego, że przy jednakowej średnicy tarcz ciernych, model 360 ma większą nieznacznie szpulę. Czyli większy promień... który jest ramieniem działania siły koniecznej do jej obrotu! Ramię działania siły  jest więc większe w modelu 360. Siła użyta do jej obrotu jest mniejsza! Tak umiem to wyjaśnić...może trochę nieudolnie, ale ja z ochrony zdrowia jestem tylko :)

 

A slammerka mam... Koguty 32gr, duże gumy (15cm +20gr), trolling szczupakowy w Szwecji nie sprawiły mu żadnego problemu.

 

Pozdrawiam Slammerowców! :)

Edytowane przez homax
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te 400gr zbyt mała różnica, żeby ktoś to zauważył. Jeśli to prawda, bo może to być jakiś zonk. 

 

Wg mnie różnica w sile hamulca wynika z tego, że przy jednakowej średnicy tarcz ciernych, model 360 ma większą nieznacznie szpulę. Czyli większy promień... który jest ramieniem działania siły koniecznej do jej obrotu! Ramię działania siły  jest więc większe w modelu 360. Siła użyta do jej obrotu jest mniejsza! 

 

 

Też tak kiedyś dumałem. Tylko, że siła hamulca zależy od powierzchni tarcia, czyli promienia tarczy hamulcowej, niezależnie od średnicy szpuli. Trudniej przesunąć szybę ważącą 1kg o wymiarach 100x100cm niż szybę 1kg o wymiarach 10x10cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek - ramię, siła, tarcie, promień, średnica i Krzysiek, te 400 groszy różnicy...  ;)  Panowie, przestałem nadążać, mi nie chodziło o teorię z zakresu fizyki, tylko o praktyczne obserwacje co do modeli 260 i 360, że jeden z nich zakręcony na "prawie beton" działa nieco lepiej niż drugi, a jeśli tak, to który. Ale dziękuję również za takie obserwacje, bo są chyba słuszne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te 400gr zbyt mała różnica, żeby ktoś to zauważył. Jeśli to prawda, bo może to być jakiś zonk. 

 

 

Też tak kiedyś dumałem. Tylko, że siła hamulca zależy od powierzchni tarcia, czyli promienia tarczy hamulcowej, niezależnie od średnicy szpuli. Trudniej przesunąć szybę ważącą 1kg o wymiarach 100x100cm niż szybę 1kg o wymiarach 10x10cm. 

 

:) Tak już czysto teoretycznie! To: Siła tarcia nie zależy od pola powierzchni tylko od rodzaju powierzchni i siły nacisku! I tego jestem pewien! I obie szyby przesuwa się z jednakową siłą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szukałem Slammera od kilku tygodni ale ani w BassPro ani w innych sklepach nie znalazłem, koniec produkcji?

Ja nieśmiało zapytam o co innego:

od ilu lat producenci wpadli na pomysł podawania siły hamulca? może nie zwróciłem uwagi ale kupując kilka lat temu 2 Daiwy  w BassPro a wcześniej i inne nie przypominam sobie żeby były takie dane.

Czy każdy z Was zwraca uwagę na te dane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...