Skocz do zawartości
  • 0

Silnik Suzuki


kamspin

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Szanowni,

Poszukuję tabeli kodów błędów w silniku Df20a, w sensie jaki ile mrugnięć lampki kontrolnej, w jakiej sekwencji wskazuje na jaką usterkę. Kiedyś to gdzieś widziałem, ale teraz za skarby nie potrafię odkopać.

I dodatkowe pytanie - czy stosujecie bezpiecznik, a jeśli tak to jaki na połączeniu akumulatora rozruchowego z silnikiem, 30A pali się przy dotknięciu rozrusznika...

To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii

Dzięki za odpowiedź, ale w tzw międzyczasie znalazłem info, że prąd rozruchowy dla tego silnika to około 45A. Wymienię oprawkę na maxi i dam znać czy 50-60A wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zestaw już opływany nieco , frajda niezaprzeczalna jest , powoli czas na szukanie dziury w całym czyli optymalizację  :) .\

Rzeczony zestaw to RiverFox 420 i Suzuki DF30 na rumplu . Prędkość maksymalna dla dwóch średnich wagowo łowców ze sprzętem nie ważącym tony to 35-36 km/h w idealnych warunkach na wodzie stojącej . Uniwersalny i taniutki obrotomierz z alle pokazuje 5100 obrotów/minutę . Śruba 10-1/4x12 oryginalna . Silnik wkręca się na obroty dziarsko , w ślizg wchodzi całkiem sprawnie ( choć nieco ślamazarnie w moim odczuciu ) , łódka kurs trzyma , nie myszkuje , jest zwrotna i posłuszna . Nie wiem jakie osiągi w pojedynkę , choć jedna runda zeszłoroczna pokazała dosyć długi czas do przełamania się w ślizg . Za to później ogień ...

Kombinować coś ze zmianą skoku ? Ktoś użytkuje taką konfigurację i się wypowie może ?

Cześć, zoptymalizowałeś swój zestaw? Posiadam taki sam, choć może bardziej obciążony. Daj znać, pogadamy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

ponieważ wiedzy nigdy dość zapytam i tu. Mam suzuki 6hp. Silnik wkręca się do 5260 obrotów przy śrubie o skoku 6,5 cala (prędkość max pi razy drzwi 15km/h). W specyfikacji podają maksymalne obroty w przedziale 4750-5750. Czy to znaczy, że mogę dać śrubę o skoku 0,5 cala większą i łódź popłynie ciut szybciej? Gdzieś wyczytałem, że 1 cal to różnica około 200 obrotów. W takim razie dając śrubę 7 calową obroty będę miał około 5160 czyli w zalecanym przez suzuki zakresie. Czy jednak powinienem szukać czegoś z mniejszym skokiem czyli w moim przypadku dostępne będzie jedynie 6 cali. Chodzi mi o optymalne użycie silnika. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
@ObywatelX

 

Jak go bardziej obciążysz (większy skok) obroty spadną, a prędkość pozostanie lub nieco spadnie.

Jak go odciążysz (mniejszy skok) obroty wzrosną, a prędkość pozostanie lub nieco wzrośnie.

 

Przy tak małych motorkach to ślepa ulica. Nie pływa się na maxa bo silnikowi to na dobre nie wyjdzie. Czy on na maxa wkręci się 100 czy 200 obrotów więcej czy mniej i popłynie 0.5km/h więcej czy mniej też nie ma żadnego znaczenia. Max obroty są słabe dla silnika i upierdliwe dla uszu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli co najlepiej zostać przy tej śrubie co mam? Gdzieś mi się obiło o uszy, że dla silnika najlepiej ją dobrać tak aby przy minimalnym obciążeniu łodzi obroty były pod max jakie zaleca producent. Więc wtedy z 6 calowy było by bliżej tych wartości.

 

@ObywatelX

 

Jak go bardziej obciążysz (większy skok) obroty spadną, a prędkość pozostanie lub nieco spadnie.

Jak go odciążysz (mniejszy skok) obroty wzrosną, a prędkość pozostanie lub nieco wzrośnie.

 

Przy tak małych motorkach to ślepa ulica. Nie pływa się na maxa bo silnikowi to na dobre nie wyjdzie. Czy on na maxa wkręci się 100 czy 200 obrotów więcej czy mniej i popłynie 0.5km/h więcej czy mniej też nie ma żadnego znaczenia. Max obroty są słabe dla silnika i upierdliwe dla uszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
@ObywatelX

 

Dokładnie tak. Zostaw co masz, pływaj i tyle. Tam niczego nie polepszysz kosmetyczną zmianą skoku śruby, a jedynie wydasz kasę na eksperymenty. Jak chcesz czegoś więcej niż masz teraz, to tylko zmiana silnika na większy i więcej koni. Przy tym zestawie, tak obciążonym jakim teraz pływasz jak napisałeś max 15km/h potrzebujesz do ślizgu ze 4HP więcej. Dlatego silnik daje się zawsze większy aby radził sobie w niższych zakresach obrotów niż max. Pełna moc to szybkie wyjście w ślizg, ale później zmniejszasz obroty i zestaw leci w ślizgu na 1/2 czy 2/3 manetki czy rumpla. Mając pchacza wody jak u Ciebie jest, nie ma znaczenia czy osiąga WOT czy nie.

Edytowane przez darek63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pewnie zrobił bym jak mówisz. Tylko pawęż łodzi mam max pod 5 HP. Łódkę mam małą i lekką więc myślałem, że uda się z tego silnika wycisnąć więcej po obejrzeniu filmów z v max jakie ludzie na tym osiągali. Tak czy siak dzięki za pomoc.

 

@ObywatelX

 

Dokładnie tak. Zostaw co masz, pływaj i tyle. Tam niczego nie polepszysz kosmetyczną zmianą skoku śruby, a jedynie wydasz kasę na eksperymenty. Jak chcesz czegoś więcej niż masz teraz, to tylko zmiana silnika na większy i więcej koni. Przy tym zestawie, tak obciążonym jakim teraz pływasz jak napisałeś max 15km/h potrzebujesz do ślizgu ze 4HP więcej. Dlatego silnik daje się zawsze większy aby radził sobie w niższych zakresach obrotów niż max. Pełna moc to szybkie wyjście w ślizg, ale później zmniejszasz obroty i zestaw leci w ślizgu na 1/2 czy 2/3 manetki czy rumpla. Mając pchacza wody jak u Ciebie jest, nie ma znaczenia czy osiąga WOT czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proszę o kolejną poradę. Kupiłem silnik suzuki 20km

Wszystko fajnie działa ale proszę o radę odnośnie doboru śruby. Jak pływam to mam odczucie ze śruba nie przekazuje całej mocy i pojawia się coś w rodzaju uczucia jakby w śrubę wpadało powietrze i przez co łódką trochę szarpie. Prędkość max też nie powala. Oryginalna śruba to 9 1/4x12

Czy polecacie zmianę na inną?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Według mnie mógłby być ze 3cm niżej ale niestety nie da się obniżyć.

Kiedyś miałem honda 20km i pływała elegancko. Czy inna śruba mogłaby pomóc?

 

Zacznij od tego. Jak jest inaczej to musisz to zrobić poprawnie, nawet kosztem cięcia pawęży.

 

post-72411-0-25789500-1743421240_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tylko czy kolumna nie będzie za długa

Między S a L jest około 12cm różnicy

Ja mam w ten sposób i do 38km/h jednoosobowo się rozpędza.

Widziałem u posiadacza łódki jak moja, podniesioną pawęż z kwasiaka, ale nie mam tego na zdjęciu i nie pytałem czy i o ile wzrosły mu osiągi. 7b12ddb866481b40828867c844ff3136.jpgf8ca222af4431c58c2645a145df4074a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...