kamspin Opublikowano 17 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 witam, bardzo bym prosił o kontakt osobę która posiada od nowości silnik spalinowy czterosów Suzuki 15KM lub 9,9KM dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Grzegorz B. Opublikowano 31 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca Witam. Miałem ostatnio problem z uruchomieniem zimnego silnika Suzuki DF2.5, a ponieważ ogólnie rzadko z niego korzystam ze względu na zakazy na części z moich łowisk, to nie mam pewności czy prawidłowo uruchamiam, czy też może z silnikiem jest coś nie tak. Tak robię na zimnym:ustawiam manetkę gazu na wskazaną do uruchomiania pozycję włączam ssanierobię rozruch linką - dopala za pierwszym razemzmniejszam płynnie manetką obroty do minimumcofam ssanie Tak go chcę zostawić na kilka minut w celu rozgrzania ale niestety silnik po chwili traci obroty i gaśnie. Następny rozruch był już trudniejszy, trzeba było trochę odczekać. Jak już po iluś próbach się udało i jak trochę popływałem, to z odpalaniem rozgrzanego nie było problemów. Przede wszystkim zastanawiam się, jak długo powinno być zostawione ssanie po uruchomieniu. Instrukcja nie podaje konkretnie czasu. Po rozruchu i zmniejszeniu obrotów do minimum, cofam po chwili (coś po około 10 sekundach) ssanie. Może tu jest problem i ssanie powinno być włączone na dłużej, jeśli tak to na ile - minuta, dwie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 31 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca Musisz go wyczuć. Zależy też czy jest ciepło czy zimno. Generalnie ssanie po odpaleniu jeśli gaśnie bez, możesz zostawić zaciągnięte np. do połowy czy do 1/4. Możesz równie dobrze zostawić nieco większe obroty na manetce i całkiem ssanie zamknąć. Pokombinuj po prostu kiedy nie gaśnie. Ssanie o ile się da dobrze jak najszybciej wyłączyć. Ja w każdym moim silniku wyłączam ssanie zaraz po dopaleniu a nieco wyższe obroty do rozgrzania ustawiam właśnie manetką. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Polej mu benzyny dawką jak nie jest na gwarancji. Trzeba zdemontować zaślepkę one są ustawione bardzo restrykcyjnie (ekologia) a nowe paliwo nie pomaga. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Grzegorz B. Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Dziękuję za chęć pomocy ale niestety nie rozumiem tego co napisałeś Gwarancja niedawno się skończyła ale robię cały czas roczne przeglądy w autoryzowanym serwisie Suzuki, ostatni miesiąc temu.A czy lanie do silnika benzyny 98 zamiast 95 może w jakiś chociaż minimalny sposób zminimalizować problemy z uruchamianiem silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Wytłumaczę to samo bardziej zrozumiale. Każdy gaźnik posiada śruby do regulacji składu mieszanki paliwowo - powietrznej. W każdym można to regulować w dowolny sposób. Może być bardziej ubogo lub bogato ustawiona mieszanka paliwowo - powietrzna. To o czym napisał kolega wyżej to nic innego jak knebel na tą regulację założony. Eko świry ustawiły to ubogo i zabiły na śrubę regulacji zaślepkę żebyś czasami nie ruszył dawką i jej nie zwiększył "bo 1 gram CO2 więcej powstanie". Można tą zaślepkę wyjąć i poprzez regulację dać więcej paliwa (podlać). Nie wiem czy zmiana paliwa na 98 cokolwiek zmieni. Nie spodziewał bym się cudów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Grzegorz B. Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Dziękuję, teraz już rozumiem. Ale sam raczej nie będę przy tym majsterkował, zbyt niepewnie czuję się w takich tematach. Jeśli problem z uruchamianiem nie zniknie, to poproszę o tą regulację kogoś obeznanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia (edytowane) Dziękuję, teraz już rozumiem. Ale sam raczej nie będę przy tym majsterkował, zbyt niepewnie czuję się w takich tematach. Jeśli problem z uruchamianiem nie zniknie, to poproszę o tą regulację kogoś obeznanego. Dasz radę. To nie jest prom kosmiczny. Tu masz film kolegi jak to zrobić. https://www.youtube.com/shorts/9wlhsxQkhvw Edytowane 1 Sierpnia przez darek63 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Dokładnie jak napisał Darek. Użyłem dość dużych skrótów myślowych. Suzuki które je miałem DF2,5 miało obroty jałowe ustawione na 2000. Co było według Service Manuala poprawną wartością. Poniżej tych obrotów silnik gasł po wrzuceniu biegu. Miał też zaślepioną śrubę dawki. Spowodowane to było koniecznością spełniania jakiś norm ekologicznych. Jest to chore ty nie możesz normalnie pływać na silniku który na 1,5 litra paliwa pływa 6h ale już możesz na jakimś mercu w okolicy 450KM który wypija na full spokojnie 200 litrów na godzinę... Kultura silnika mocno cierpiała, spodzina przy wrzucaniu biegu też. Te same silniki na kraje bez ekooszołomów mają dawkę tak ustawioną że silnik normalnie pracuje na 800 obrotach, cichutko tylko wąchając paliwo. Do tych restrykcyjnych ustawień dochodzi jeszcze słabsze paliwo plus niewielki nawet osad w dyszach i już silnikowi brakuje paliwa do życia... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Grzegorz B. Opublikowano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia Jeszcze raz dziękuję. Jak problem z odpalaniem będzie aktualny, to teraz wiem co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rower26 Opublikowano 5 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia (edytowane) Cześć. Prośba o poradę. Planuję moda ECU w suzuki DF40 ATL. Chcę wysłać ECU do Motostrefy. Pytanie nr 1 - o ile z wyjęciem ECU sobie poradzę, wystarczy zdjąć tylko dolną osłonę silnika plastikową, to jeszcze trzeba wydłubać ogranicznik przepływu powietrza z dolotu. I tu pojawiają się schody. Jest tam taka śruba która trzyma i nie da rady wsadzić tam klucza bo dostęp blokuje rozrusznik. Już mi ktoś z kolei pisał ( z ludzi którzy robili modyfikcję ECU w motostrefie) że rozrusznik trzeba wyjąć. Czy jest to skomplikowana operacja? Trochę się obawiam żeby czegoś nie spieprzyć - brak zdolności małego mechanika. Pytanie 2 - może ktoś moduje te komputery w okolicach Warszawy? Może będzie wygodniej podjechać i ogarnąć na miejscu. Do motostrefy, do Mysłowic mam ponad 300 km - więc tylko wysyłka modułu. z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 5 Sierpnia przez rower26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bomber Opublikowano 7 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia Potrzebuje złączkę-wtyczkę paliwową do suzy.Silnik ma chyba ok 15-20 lat 4 suw czerwony napis na czapie.Moze też być cała linia paliwowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 DonF Opublikowano 28 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września WitamOdebrałem silnik df20aes po serwisie po 20h, jestem na jeziorze, próbuję odpalić a tu d..a. Trochę rozrusznikiem popróbowałem, trochę szarpaniem, coś tam odpala ale trzęsie i pali sie lampka, 3+2 sygnały. Jak próbuje dać gazu to gaśnie.Czy jest jakiś sposób aby szybko temu zaradzić czy serwis?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 28 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września Po tym sygnale to wygląda na MAPsensor. Zerknij na wtyczkę czy jest dobrze wpięta. Zerknij czy gumę od dolotu na przepustnicy gdzieś się nie podwinęła i łapie lewe powietrze. Bez SDSa ciężko coś wymyślić na odległość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 28 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września Sprawdź wtyczki przy dolocie, ten kod to map sensor ponoć Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 DonF Opublikowano 28 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września Dziękuję za podpowiedź.Sprawdzałem przed napisaniem posta, po Waszym wpisie raz jeszcze wszystko sprawdziłem, luźna była wtyczka od świecy :/Albo w serwisie nie wpięli albo w drodze spadła co wydaje mi się mało prawdopodobne.WZ 3h na wodzie stracone :/Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rower26 Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września (edytowane) Cześć. Prośba o poradę. Planuję moda ECU w suzuki DF40 ATL. Chcę wysłać ECU do Motostrefy. Pytanie nr 1 - o ile z wyjęciem ECU sobie poradzę, wystarczy zdjąć tylko dolną osłonę silnika plastikową, to jeszcze trzeba wydłubać ogranicznik przepływu powietrza z dolotu. I tu pojawiają się schody. Jest tam taka śruba która trzyma i nie da rady wsadzić tam klucza bo dostęp blokuje rozrusznik. Już mi ktoś z kolei pisał ( z ludzi którzy robili modyfikcję ECU w motostrefie) że rozrusznik trzeba wyjąć. Czy jest to skomplikowana operacja? Trochę się obawiam żeby czegoś nie spieprzyć - brak zdolności małego mechanika. Pytanie 2 - może ktoś moduje te komputery w okolicach Warszawy? Może będzie wygodniej podjechać i ogarnąć na miejscu. Do motostrefy, do Mysłowic mam ponad 300 km - więc tylko wysyłka modułu. z góry dziękuję za pomoc. Jestem już po zabiegu w Motostrefie. Restryktor z dolotu udało się wyjąć bez wyjmowania rozrusznika. Trzeba było wyspawać klucz na bazie oczka i kawałka twardego druta - na szczęście ojciec umie spawać Śruba ze skoku 13 poszła na 15. Prędkość 48 vs 57 samemu, obroty ok 5800. Nie wiem czy jest sens kombinować jeszcze z 14, pewnie prędkość nie wzrośnie a tylko obroty. Hole shot jest jak z procy nie ważne czy samemu czy we 2. przelotowa prędkość 40 mam na ok 4-4,2 obrotów. Odnoszę wrązenie że silnik jeszcze by chciał tylko moja brema 430 nie chce już szybciej płynąć . Dziękuję @psulek i @Tresor za wskazówki. Edytowane 29 Września przez rower26 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kamspin
witam,
bardzo bym prosił o kontakt osobę która posiada od nowości silnik spalinowy czterosów Suzuki 15KM lub 9,9KM
dziękuje i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
22
19
19
18
Popularne dni
31 Mar
15
18 Wrz
14
9 Maj
13
15 Paź
9
Top użytkownicy dla tego pytania
darek63 22 odpowiedzi
psulek 19 odpowiedzi
Tresor 19 odpowiedzi
danek 18 odpowiedzi
Popularne dni
31 Mar 2025
15 odpowiedzi
18 Wrz 2023
14 odpowiedzi
9 Maj 2024
13 odpowiedzi
15 Paź 2023
9 odpowiedzi
Popularne posty
rower26
psulek
Z mojego doświadczenia to na wiosnę wszyscy dostają pierdolca z silnikami przed sezonem i tanio nie jest, a i sprzedawcy liczą, że kupisz pod presją czasu. Czasami są problemy z dostępnością. Okres na
Krzysztof Kacprzak
Z jakiegoś powodu nie dochodzi wystarczająca ilość paliwa.
Opublikowane grafiki
216 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.