mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 WitamMam pytanie.Szumia mi bebechy w nowym tp shimano ,możliwe jest ze to łożysko oporowe bo reszta została nasmarowana i mało pomogło:(Prosze o pomoc.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Szum szumowi nie równy i interpretacja pojęcia przez każdego inna. Jak naprawdę jest źle to warto zobaczyć czy charakterystyka nie zmienia się przy przełączaniu blokady obrotów wstecznych ( chyba że to sw ) , kręcąc powoli można plus minus określić skąd dobiegają szumy, przesmarowanie nasaczonym w oliwce wacikiem oporowki tez nie zaszkodzi, oczywiście w ramach rozsądku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Cofnąłem blokadę biegu wstecznego i tak samo szumi ,ciężko określić co to moze być ale dziwne jak na nowy kolowrotek i to jdm:/ zostało tylko łożysko oporowe reszta nasmarowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Może łożysko któreś wadliwe albo suche, sprawdzałes ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Tak niby ok chyba ze ten akurat model tak ma ,ale aż tak się nie znam niestety,trzeba może komuś dac do przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Tak niby ok chyba ze ten akurat model tak ma ,ale aż tak się nie znam niestety,trzeba może komuś dac do przeglądupewnie tak będzie najrozsadniej ;D bo wirtualna ocena szumu to troszkę ciężki temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Dzięki za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Cofnąłem blokadę biegu wstecznego i tak samo szumi ,ciężko określić co to moze być ale dziwne jak na nowy kolowrotek i to jdm:/ zostało tylko łożysko oporowe reszta nasmarowanaWitam.To coraz częstsze przypadki w JDM-ach,a niby mają być lepsze ?Proszę się nie patyczkować,tylko wymienić łożysko główne,czyli to na pinionie,a najlepiej też po obu stronach korbki. Łożyska teraz stosowane są bardzo kiepskiej jakości. Polecam EZO,stalowe i porządnie nasmarowane. Pozdrawiam Józef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 A jaki koszt wymiany na takie lozyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Zależy jakie konkretnie łożyska trzeba liczyć po jakieś 25-30 zł za sztukę , ale najpierw to lepiej zdiagnozowac które i czy napewno to łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariano43 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Nie rozumiem masakra żeby w nowym kolowrotku coś było do wymiany jeszcze w jdm 2011 szok, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Nie rozumiem masakra żeby w nowym kolowrotku coś było do wymiany jeszcze w jdm 2011 szok,póki co nie wiadomo czy cos jest do wymiany a te łożyska to już nie taki totalny śmietnik przecież , sprawdzi Kolega sobie które szumi to prosta czynność i będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Nie rozumiem masakra żeby w nowym kolowrotku coś było do wymiany jeszcze w jdm 2011 szok,Witam.Tak na początek,nie zawsze potrzeba wymienić "silnik".Jeżeli występują jakieś problemy należy się temu przyjrzeć.Może szumi łożysko,a może przekładnia,albo jeszcze coś innego.Przeważnie są to delikatne "niuanse techniczne". Jednak bardzo często zdarzają się przypadki wadliwych łożysk o czym wczoraj wspominałem,zarówno w TP'11 jak i w Vanqiuish-ach i nowych Exsist-ach.Nie tak dawno miałem '11 Twin Power 4000 z wadliwie pracującym układem oscylacji ( stuki ),nie będę się rozpisywał co było przyczyną,bo jest to temat dość obszerny i trudno go tutaj ująć w formie pisanej. Decydowały właśnie te małe "niuanse techniczne" . A najlepszą opcją na te bolączki jest reklamacja u producenta lub dystrybutora w ramach gwarancji.Wiem że to trudna sprawa.Jednak takie przypadki znam,że odsyłano w ramach gwarancji kołowrotki JDM do Japonii. Należy wymagać od producenta i jak już zaczynają robić lipę to odsyłamy do reklamacji. Sądzę że dobry opis w języku angielskim wystarczy. pozdrawiamJózef Leśniak Edytowane 27 Maja 2014 przez Józef Lesniak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Moja nowa Certate 2500R JDM też szumi. Mam jeszcze 2510PE-H i ta pracuje cichutko, pomimo, że nie jest JDM. Nasmarowałem obie i 2510PE-H chodzi jeszcze ciszej, a 2500R nadal szumi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotwitz Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Może jest w okresie dojrzewania i musi się wyszumieć 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Dam jej sie wyszalec przez najblizsze dni 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Dam jej sie wyszalec przez najblizsze dni Zdecydowanie wizyta na lowisku zrobi dobrze. Pamietajmy, ze mowimy o poziomie SZUMU zagluszanym przez jakikolwiek szmer rzeki czy wiatr w warunkach lowiska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 WitamMam pytanie.Szumia mi bebechy w nowym tp shimano ,możliwe jest ze to łożysko oporowe bo reszta została nasmarowana i mało pomogło:(Prosze o pomoc.PozdrawiamJapońcyki jak testują kręćki to mają pod łodzią falę 1,5m i dodatkowo okrzyki radości z kolejnych holowanych ryb, może dlatego nie słyszą szumu Nie lej byle shimanowskiej oliwki na łożyska a jeśli już to zrobiłeś i wypłukałeś będący w nich smar to będzie szum do kolejnego ich nasmarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Tak, tylko zamknięte łożyska niełatwo nasmarować.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Tak, tylko zamknięte łożyska niełatwo nasmarować....te lepsiejsze zamknięte to rozebrać i złożyć idzie, tylko z tym złożyć to różnie bywa ostatnio z litr kawy wypiłem nad składaniem takiego łożyska i szukaniu wciąż wystrzelajacej zawleczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Tak, tylko zamknięte łożyska niełatwo nasmarować....Łatwo, nic nie trzeba rozbierać, to już nie te czasy. Są wyspecjalizowane smary penetrujące gdzie po uwolnieniu się substancji lotnej pozostaje smar. Od własciwości, gęstości i innych bzdetów zależy jak lekko i cicho łożysko będzie pracowało. Brew pozorom łożysko zamknięte nie jest tak szczelne jak się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Nie lej byle shimanowskiej oliwki na łożyska a jeśli już to zrobiłeś i wypłukałeś będący w nich smar to będzie szum do kolejnego ich nasmarowania.Dokładnie to zrobiłem... Dziś chyba rozbiorę kręcioł na nowo i dam na łożyska "normalny" smar do łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Łatwo, nic nie trzeba rozbierać, to już nie te czasy. Są wyspecjalizowane smary penetrujące gdzie po uwolnieniu się substancji lotnej pozostaje smar. Od własciwości, gęstości i innych bzdetów zależy jak lekko i cicho łożysko będzie pracowało. Brew pozorom łożysko zamknięte nie jest tak szczelne jak się wydaje.Wiem, że nie jest szczelne. Smary w sprayu mam, ale nie ma to jak nasmarować stałym smarem do łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Mam fajny smar do łożysk Wurth HSW 100 w sprayu. Półstały smar, po odparowaniu tworzy się gestsza niż pierwotnie warstwa. Chyba dziś go sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.