Marcel Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 HelloPosiadam 2 kilkuletnie kołowrotki Shimano Stradicki gtm. Z obu chciałbym korzystac jeszcze kilka sezonow. Niestety jeden z kołowrotkow ma mała ,, awarie ,,. Chodzi chyba o łozysko wstecznego biegu, nazbyt czesto przepuszcza i stradic ,, jedzie ,, do tyłu.Jaka jest diagnoza i co z tym zrobic? Moze ktos z forumowiczow zechciałby pomajsterkowac w zimie w nim.Wszystkie rady mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Witaj. Może 17 post od góry pomoże rozwikłać ten problem http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=5868& ;prevloaded=1&&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OloPe Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Nie wiem czy masz ten sam objaw ale w moim przy mocniejszym zacięciu nieraz właśnie korbka, szpulka i wszystko się cofa <_< Mi on upadł. Zadzwoniłem do znajomego, który rozkręcał wcześniej moje Stradiki i stwierdził, że mogła przesunąć się jakaś zapadka czy coś, albo łożysko. Po sezonie czyli niebawem postaram mu się dostarczyć w celu usunięcia usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patu Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Marcel look at priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumofilc Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 To typowa przypadlosc w tego typu maszynkach...najprawdopodobniej do lozyska oporowego odpowiedzialnego za blokade obrotow wstecznych dostal sie smar albo oliwka.Trzeba to rozebrac i wrzucic do benzyny ekstr...wynik niepewny...moj Aero moczyl sie ze 2 m-ce ale sukces zostal osiagniety.Od tamtej pory trzymalem smar z dala od tego mechanizmu... Czy to jest az tak wysublimowane, ze nie mozna o tym napisac wprost na forum tylko trzeba na priva?? Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Również przyłączam się do odpowiedzi @Biosterona, gość zna się na rzeczy...oddałem już 2 czarnuchy i wszystko OK PozdrawiamMaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcel Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Dzieki wszystkim za odpowiedz. Juz wiem co mam czynic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patu Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Czy to jest az tak wysublimowane, ze nie mozna o tym napisac wprost na forum tylko trzeba na priva?? GumoGumo nie jest, podałem namiary do kogoś kto może pomóc...swego czasu zamieszczone były równiez przez @szpiega... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumofilc Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 W tym przypadku samemu mozna sobie pomoc, wystarczy to odmoczyc najprawdopodobniej... Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzepetto Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Elementów kołowrotka się nie myje w benzynie, tylko wyciera zużyty smar, lub oliwkę. Łożyska oporowe przy zbyt gęstym smarowidle zacinają się, bo rolki nie cofają się w kliny w obudowie, tylko się do niej przyklejają. Rozwiązaniem jest wytarcie elementów łożyska i delikatne przesmarowanie porządnym syntetycznym olejem silnikowym. Proponuję też przesmarować wnętrze kołowrotka, bo stary smar prawdopodobnie ma już taką konsystencję, że bez problemu ponownie przeniknie przez stalową podkładkę pod łożyskiem i problem będzie się powtarzał. Świeży smar nie penetruje, tylko lepi się do trybów. Dlatego też łożysko należy przesmarować dobrym olejem silnikowym, bo oliwki, które sprzedają producenci, lub wszelkiego rodzaju oliwy do maszyn penetrują smarowane elementy i dochodzi do mieszania się smarowideł.Jeśli zależy Wam na kołowrotku, to jeszcze raz napiszę, żebyście nie myli go w benzynach. Docieranie zaczyna się praktycznie od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcyk Opublikowano 23 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Marcel w tych nowych Shimano jest tak ze mają tzw łożysko wałeczkowe. Jest możliwe że po wysuszeniu , przetarciu, usunięciu smaru wszystko będzie ok. Gorzej jeśli sprężynki sie wyrobiły i nie dociskają odpowiednio tych wałeczków. Miałem kiedyś do roboty takiego stradica co niestety nic się nie dało z nim zrobić.Trzeba było wymienić w nim całe łożysko wałeczkowe. Znajomy wysłał do serwisu i wszystko było ok po wymianie. Powiem ci że ten stradic to było dla mnie wyzwanie żeby go naprawić. Doginałem te sprężynki i cudowałem i aż mnie telepało bo niestety nic nie wychodziło z tego. Mam nadzieję że w twoim sprzęcie wyczyszczenie tego łożyska sprawi że znów będzie ok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzepetto Opublikowano 29 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Marcel w tych nowych Shimano jest tak ze mają tzw łożysko wałeczkowe. Jest możliwe że po wysuszeniu , przetarciu, usunięciu smaru wszystko będzie ok. Gorzej jeśli sprężynki sie wyrobiły i nie dociskają odpowiednio tych wałeczków. Miałem kiedyś do roboty takiego stradica co niestety nic się nie dało z nim zrobić.Trzeba było wymienić w nim całe łożysko wałeczkowe. Znajomy wysłał do serwisu i wszystko było ok po wymianie. Powiem ci że ten stradic to było dla mnie wyzwanie żeby go naprawić. Doginałem te sprężynki i cudowałem i aż mnie telepało bo niestety nic nie wychodziło z tego. Mam nadzieję że w twoim sprzęcie wyczyszczenie tego łożyska sprawi że znów będzie ok. Pozdrawiam.W łożysku wałeczkowym w Shimano żadne sprężynki nie dociskają wałeczków. Jeśli doginałeś elementy wianka podtrzymującego wałki, to nie dziwię się, że trafił do serwisu. Moim zdaniem nieprecyzyjnie osadziłeś łożysko, stąd problem z jego działaniem. Przed włożeniem łożyska trzeba go zblokować, czyli znaleźć położenie, w którym ruch wsteczny jest niemożliwy i dopiero wtedy go włożyć. Jeśi się tego nie wykona, to przy braku doświadczenia pomylą się położenia zapadki do blokady obrotów wstecznych i przełączanie jej nic nie daje, bo wałeczki są źle ustawione względem obudowy łożyska, w którym znajdują się kliny. A tak na marginesie, to w łożysku wałkowym nie ma co się popsuć, jeśli oczywiście nie jest zabrudzone, np piaskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psulek Opublikowano 2 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Oj zdziwiłbyś się. Są takie mikroskopijne wręcz brzdące z wąsami. Raz mi takie łożysko upadło i rozsypało w drobny mak. Cztery godziny szukałem elementów (głównie tych sprężynek). Łożysko ze Stradica FH. Może miałeś z jakiegoś innego modelu? Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzepetto Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Hehe, no to przepraszam. Rzeczywiście miałem ładnych parę razy w częściach shimaniaki, ale o starszej budowie łożysk. Zwracam w takim razie honor. Dawniej na wianku były wąsy, które podtrzymywały rolki. Ale w ciemno powiem, że nawet w tych nowych nie ma się co zepsuć, a jak podaje Twój przykład raczej zgubić .Znacznie lepsze, maoim zdaniem, jest łożysko stosowane w Daiwie( mam Team D). Zamknięta konstrukcja, w całości się wyciąga bez groźby pogubienia części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcel Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Dziekuje za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawm84 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam.Mam pewnen problem z rozkręceniem Shimaniaka i w związku z tym mam pytanie. W jaki sposób rozmontować hamulec? Generalnie chce kołowrotek rozebrać na części pierwsze a bez demontażu pokrętła hamulca jest to niemożliwe. Poniżej fota kołowrotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumofilc Opublikowano 17 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Fotka niewiele mowi. Stawialbym na to, ze aby zdjac pokrywe trzeba odkrecic srube mocujaca rotot (od czola, nie widac na zdjeciu). Wtedy odsunac rotor i zdjac pokrywe.Co tam konserwowac i jak bedzie zalezalo od stanu. Hamulca, jesli dzialal sprawnie i nie widac zanieczyszzcen nie ruszalbym. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcyk Opublikowano 17 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Gumofilc jeśli nie rozkręcisz hamulca nie rozłożysz na części kołowrotka.Dawm84 to zdjęcie jest kijowe ale miałem kołowrotki Shimano tego typu do smarowania ale nie stradica(ten chyba stradic jest)tylko gt-ra i jakies catany z tylnym hamulcem. W tamtych kołowrotkach tam gdzie tu masz tą złotą obrączkę (tam nie była złota) na niej były takie dziurki po przeciwległych stronach. I jak skontrowałeś je (ja np szczypcami z okrągłymi końcowkami)i kręcąc pokrętłem odkrecał sie hamulec. Bo tak to wszystko razem sie kreciło( to obrączka i pokrętło)Ale to było nie w stradicu tylko w innych shimaniakach. Wydaje mi się że i tu jest takie rozwiązanie ale nie dam sobie głowy uciąć. Jakby lepsze zdjęcie było to prędzej coś bym doradził. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawm84 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 robcyk: do rozebrania mam stradica. Na tej złotej obręczy nie ma otworów o których piszesz. Jest tylko rowek przez jej środek. Jutro sprawdzę czy da się rozebrać hamulec tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 (edytowane) ... Edytowane 21 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawm84 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Generalnie to chciałbym rozebrać kołowrotek na części oczyścić go ze starego smaru i na nowo go nasmarować. Wczoraj zrobiłem tak z Shimano 3000 GTM i chodzi jak złoto. Problem polega, tak jak pisałem, na rozkręceniu tego hamulca bo bez tego nie da sie dostać do jego wnętrzności. W starym Shimano hamulec był dokręcony śrubą którą łatwo było odkręcić a w tym nowszym jest to inaczej rozwiązane - nie ma tej śruby. Tutaj pojawia się problem bo próbowałem rozkręcić ten hamulec tak jak pisał Robcyk ale na tym pierścieniu nie ma żadnych otworów i trudno go unieruchomić tak, by nie obracał się razem z tą czarną nasadką. W każdym razie jestem w punkcie wyjścia bo mimo że udało mu się złapać ten złoty pierścień by się nie obracał to dalej nie mogę odkręcić tej czarnej nasadki. Nie chce robić nic na siłę by czegoś nie uszkodzić (zresztą już i tak lekko zarysowałem ten pierścień) dlatego jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analityk Opublikowano 27 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 W moim Exage przytrzymanie pierścienia dało efekt - więc próbuj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 27 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 6 lat już minęło..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 27 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Kolega @dawm84 nie napisał, że odkręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.