filip Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 WITAMPROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?POZDRAWIAMFILIP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 a ja mam 5 km ponton 320 cm we dwie osoby i sprzet i jest wolno w slizg nie wchodzi niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Ze Szpiegiem tez wchodzil w slizg. w 3 osoby...ale wtedy tak nie wialo jak z Patu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Obawiam się, że bez 10KM się nie obejdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Najlepiej zalozyc taki silnik jak napisali max na pontonie. Nie ma obowiazku plywac na max......przy projektowaniu wszelkich rzeczy nie robi sie w ten sposob, zeby cos pracowalo na maxymalnych mozliwosciach tylko gdzies na 75%. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Najlepiej zalozyc taki silnik jak napisali max na pontonie. Nie ma obowiazku plywac na max......przy projektowaniu wszelkich rzeczy nie robi sie w ten sposob, zeby cos pracowalo na maxymalnych mozliwosciach tylko gdzies na 75%. Gumo to w moim przypadku 20 KM...teraz ten dostawca co pozyskalem moj oferuje wlasnie taki kumplet w cenie promocyjnej Zodiac 380 + Yamaha 20 KM (nowki)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Miły kumplet... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Monk Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 To co wcześniej pisałem o tym silniku 8KM to dotyczyło pontonu 3,6m (74 kg) i ja bym stawiał na 10 KM. Jeżeli bierzesz pod uwagę wody nie tylko stojące to myślę w granicach 15 KM będzie optymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 I tak chyba będę celował... Dzięki wszystkim za opinie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 a ja mam 5 km ponton 320 cm we dwie osoby i sprzet i jest wolno w slizg nie wchodzi niestety Przerabiałem to @szpiegu z moim Kaimanem 330 i jamką 4KM... z 9.9 Four Stroke to juz inna bajka. W dwie osoby +-100kg, wraz z gratami wejście w slizg to 2sekundy - buja do 35km/h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 tylko cenowo nieco sie rożni yamka 4 i 9,9 hahah ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 tylko cenowo nieco sie rożni yamka 4 i 9,9 hahah ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo Podaj Greg nazwę kleju - na pewno przyda się użytkownikom w/w ( choć nikomu nie życzę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 nie mam nazwy powiedziałem co jest a oni ze maja to co chcę przysłali w dwóch słoiczkach na jednym pisała czarna porzeczka 08 na drugim koncentrat pomidorowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 eee, to do kupienia w markecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 6 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 pewnie tak ale dziala na 100% palce jeszcze czyszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jans Opublikowano 10 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Prosiłeś o opinie znalazłem coś takiegohttp://www.motorowodny.pl/forum/viewtopic.php?p=16407#16407 jans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Dzieki Jans. Ciekawy test. Trochę mnie martwią wyniki: „Prędkość minimalna 4,2 km/h Wejście w slizg troche oporne około 10sekund Prędkość max. 28km/h Minimalna prędkość slizgu 18km/h Prędkość cruizingowa 3/4 gazu 24 km/h” Duża prędkość minimalna, ale to dwusuw. Czterosuw może mieć mniejszą. Prędkość ślizgu bez zarzutu, więcej mi nie trzeba. A że wejście w ślizg oporne, to już trochę problem, tym bardziej, że dwusuwy szybciej „startuja”. W czterosuwie może być gorzej. Wygląda na to, że do pontonu 3,60 - 3,80 silnik 10KM to absolutne minimum. Całe szczęście, że panowie ważyli razem 195 kg, bo moja załoga waży nie więcej niż 160 (co daje pewien margines na cięższy silnik i ponton). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ictus Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Oporne wchodzenie w ślizg to chyba nie problem - w końcu to nie motorówka wyścigowa. W moim Zodiacu czas wejścia w ślizg zależy od rozłożenia ciężaru w pontonie i trymu śruby. W 2 sekundy nigdy nie udało mi się wejść w ślizg z 2 osobami i sprzętem -taki czas przy 8km i pontonie 3,1m udaje się jak pływam sam (choć nie mierzyłem tego ze stoperem). Przy pływaniu solo bezpiecznie jest odsunąć się od rufy aby nie poderwać za bardzo dziobu. Szybsze wejście w ślizg obładowanym pontonem można poćwiczyć i zmniejszyć opory hydrodynamiczne zwyczajnie przesuwając na chwile pasażera lub ciężki sprzęt jak zapasowy bak czy kotwica (ma to znaczenie przy bardzo mocno obładowanym pontonie). Prawidłowe napompowanie komór (ja o włos przekraczam nominalny max) a zwłaszcza kilu oraz jego prawidłowe ustawienie w osi pontonu jest nie bez znaczenia dla prędkości maksymalnej - tak wyszło mi w trakcie testów wodnych - choć konkretnych wyników nie przytoczę bo ich nie pamiętam Jeśli ponton płynie lekkimi skokami warto spionować kolumnę silnika oraz przesunąć środek ciężkości pontonu do przodu (przesuwając graty lub załogę). Ja zwykle dosuwam kolumnę silnika na max do pawęży i jest ok. Reasumując całe to trymowanie powinno dążyć do zmniejszenia powierzchni zmoczonej czyli zmniejszenie tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Wszystko zależy od tego, jak bardzo oporne jest to „oporne wchodzenie” My będziemy mieli silnik o 15kg cięższy, ponton 3,60 - 3,80 (różnica w szerokości, a i w wadze 20-30kg), do tego laminatowa konsola z echosondą i GPS (myślę, że ok. 10kg). Z reguły pływamy obładowani, po jednej torbie z przynętami i sprzętem o wadze 20kg każda to norma. To tak, jakby na mniejszym pontonie była dodatkowa osoba. To, że łódź długo (rzecz względna) wchodzi w ślizg to nie problem. Problem, jak nie wejdzie w ogóle… A przy silniku mniej niż 10KM jest już realne ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ictus Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Jak masz już ponton to możemy się umówić i podpiąć moją 8km maszynkę do Twojego pontonu - może się coś wyjaśni. Jak wejdzie w ślizg to 10km tym bardziej Będziesz miał odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 18 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Dzięki za pomoc, już dokonałem wyboru Jedzie do nas nowiutka Suzuka DF9.9AS 200cm – lekka i oszczędna. Trafiliśmy z kolegą sztukę w dobrej cenie, a w dodatku mogę skorzystać z dobrodziejstw zakupu na fakturę VAT. Jeszcze raz bardzo dziękuję za opinie, wskazówki i oferty. Edit:Obiecuję krótki teścik, jak silnik sprawuje się z różnymi pontonami i ze zmiennym obciążeniem. Na początek 320 i pewnie 380, potem 360 lub 370. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Robert Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Szukam bezskutecznie filtr oleju do Tohatsu 5KM. Będę wdzięczny za namiary jeśli ktoś takimi dysponuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mkuczara Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Próbowałeś u producenta (jest polskie przedstawicielstwo).Pamiętam , że dosć szybko odpowiadali na maile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tornado Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witaj Robert poszukaj w hurtowni Mazuria oni to rozprowadzająjak nie dostaniesz daj znać może z kumplem coś zaradzimy. Pozdrawiam Tornado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 welpa1809 Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Zapytaj tu http://www.permatech.com.pl/oferta/czesci_zamienne/czesci_za mienne.php# . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Robert Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za pomoc, bardzo się przydała W nagrodę zaserwuje Wam coś bardzo zabawnego na dobre rozpoczęcie tygodnia. Będę pierwszy raz wymieniał olej w silniku więc zabieram się do tego tak jak robi się to w samochodzie. Oto odpowiedz jednego z serwisów. „Witam,W znanych nam silnikach Tohatsu 4-suw o mocy 4-5-6KM NIE MA żadnego filtru oleju.Pozdrawiam” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
filip
WITAM
PROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?
POZDRAWIAM
FILIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
74
56
36
35
Popularne dni
11 Sty
28
12 Mar
21
2 Cze
16
27 Sty
15
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 74 odpowiedzi
cabage 56 odpowiedzi
pawlo29 36 odpowiedzi
GrzesM 35 odpowiedzi
Popularne dni
11 Sty 2021
28 odpowiedzi
12 Mar 2017
21 odpowiedzi
2 Cze 2020
16 odpowiedzi
27 Sty 2017
15 odpowiedzi
Popularne posty
Quent
Nie narzekam. Jestem wręcz pojarany jak młodziak! ;-) Wczoraj w 3 osoby+ graty wędkarskie 43kmph pociągnął. To chyba całkiem ok myślę. Tylko te ceny paliwa....
cabage
Zgodnie z obietnicą wrzucam fotki nowego Big Tillera z regulacją Trymu w Manetce gazu. Poprzednia generacja miała regulację trymu obok dźwigni zmiany biegów.
pawlo29
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą
Opublikowane grafiki
930 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.