Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Najlepiej zalozyc taki silnik jak napisali max na pontonie. Nie ma obowiazku plywac na max......przy projektowaniu wszelkich rzeczy nie robi sie w ten sposob, zeby cos pracowalo na maxymalnych mozliwosciach tylko gdzies na 75%.

 

Gumo

 

 

to w moim przypadku 20 KM...teraz ten dostawca co pozyskalem moj oferuje wlasnie taki kumplet w cenie promocyjnej

 

Zodiac 380 + Yamaha 20 KM (nowki)...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

a ja mam 5 km ponton 320 cm we dwie osoby i sprzet i jest wolno w slizg nie wchodzi niestety :(

Przerabiałem to @szpiegu z moim Kaimanem 330 i jamką 4KM... z 9.9 Four Stroke to juz inna bajka. W dwie osoby +-100kg, wraz z gratami wejście w slizg to 2sekundy - buja do 35km/h.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

tylko cenowo nieco sie rożni yamka 4 i 9,9 :D hahah

 

ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

tylko cenowo nieco sie rożni yamka 4 i 9,9 :D hahah

 

ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo :unsure:

Podaj Greg :mellow: nazwę kleju - na pewno przyda się użytkownikom w/w ( choć nikomu nie życzę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzieki Jans. Ciekawy test. Trochę mnie martwią wyniki:

 

„Prędkość minimalna 4,2 km/h

Wejście w slizg troche oporne około 10sekund

Prędkość max. 28km/h

Minimalna prędkość slizgu 18km/h

Prędkość cruizingowa 3/4 gazu 24 km/h”

 

Duża prędkość minimalna, ale to dwusuw. Czterosuw może mieć mniejszą. Prędkość ślizgu bez zarzutu, więcej mi nie trzeba. A że wejście w ślizg oporne, to już trochę problem, tym bardziej, że dwusuwy szybciej „startuja”. W czterosuwie może być gorzej. Wygląda na to, że do pontonu 3,60 - 3,80 silnik 10KM to absolutne minimum. Całe szczęście, że panowie ważyli razem 195 kg, bo moja załoga waży nie więcej niż 160 (co daje pewien margines na cięższy silnik i ponton).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oporne wchodzenie w ślizg to chyba nie problem - w końcu to nie motorówka wyścigowa. W moim Zodiacu czas wejścia w ślizg zależy od rozłożenia ciężaru w pontonie i trymu śruby. W 2 sekundy nigdy nie udało mi się wejść w ślizg z 2 osobami i sprzętem -taki czas przy 8km i pontonie 3,1m udaje się jak pływam sam (choć nie mierzyłem tego ze stoperem). Przy pływaniu solo bezpiecznie jest odsunąć się od rufy aby nie poderwać za bardzo dziobu.

 

Szybsze wejście w ślizg obładowanym pontonem można poćwiczyć i zmniejszyć opory hydrodynamiczne zwyczajnie przesuwając na chwile pasażera lub ciężki sprzęt jak zapasowy bak czy kotwica (ma to znaczenie przy bardzo mocno obładowanym pontonie). Prawidłowe napompowanie komór (ja o włos przekraczam nominalny max) a zwłaszcza kilu oraz jego prawidłowe ustawienie w osi pontonu jest nie bez znaczenia dla prędkości maksymalnej - tak wyszło mi w trakcie testów wodnych - choć konkretnych wyników nie przytoczę bo ich nie pamiętam :D

 

Jeśli ponton płynie lekkimi skokami warto spionować kolumnę silnika oraz przesunąć środek ciężkości pontonu do przodu (przesuwając graty lub załogę). Ja zwykle dosuwam kolumnę silnika na max do pawęży i jest ok.

 

Reasumując całe to trymowanie powinno dążyć do zmniejszenia powierzchni zmoczonej czyli zmniejszenie tarcia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystko zależy od tego, jak bardzo oporne jest to „oporne wchodzenie” :D My będziemy mieli silnik o 15kg cięższy, ponton 3,60 - 3,80 (różnica w szerokości, a i w wadze 20-30kg), do tego laminatowa konsola z echosondą i GPS (myślę, że ok. 10kg). Z reguły pływamy obładowani, po jednej torbie z przynętami i sprzętem o wadze 20kg każda to norma. To tak, jakby na mniejszym pontonie była dodatkowa osoba. To, że łódź długo (rzecz względna) wchodzi w ślizg to nie problem. Problem, jak nie wejdzie w ogóle… A przy silniku mniej niż 10KM jest już realne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za pomoc, już dokonałem wyboru :mellow: Jedzie do nas nowiutka Suzuka DF9.9AS 200cm – lekka i oszczędna. Trafiliśmy z kolegą sztukę w dobrej cenie, a w dodatku mogę skorzystać z dobrodziejstw zakupu na fakturę VAT. Jeszcze raz bardzo dziękuję za opinie, wskazówki i oferty.

 

Edit:

Obiecuję krótki teścik, jak silnik sprawuje się z różnymi pontonami i ze zmiennym obciążeniem. Na początek 320 i pewnie 380, potem 360 lub 370.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za pomoc, bardzo się przydała :D W nagrodę zaserwuje Wam coś bardzo zabawnego na dobre rozpoczęcie tygodnia. Będę pierwszy raz wymieniał olej w silniku więc zabieram się do tego tak jak robi się to w samochodzie. Oto odpowiedz jednego z serwisów.

„Witam,

W znanych nam silnikach Tohatsu 4-suw o mocy 4-5-6KM NIE MA żadnego filtru oleju.

Pozdrawiam”

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...