Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Panowie co myślicie o nowym silniku Parsun o mocy 4KM, będę pływał po żwirowniach i po Bugu nie oczekuję od tego silnika że będę pływał w ślizgu bo mam ponton Kolibri 330KM pływał bedę w 2 osoby. Pytanie o jakość silnika, planuje zakup nowego. Jężeli możecie to podpowiedzcie czy to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Używam 3 sezony na Wiśle i okoklicznych zbiornikach 5km Seakinga (to samo tylko inny napis) z powodzeniem. Nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, co ważne bardzo mało pali. Porównywałem go z 4km Yamahą tą starszą, na planach której był robiony i części były łudząco podobne :D bym powiedział takie same. Zalewam go olejami samochodowymi co sezon świeżymi i pracuje bez problemu.

Seaking/Parsun mają złą sławe na internecie, niewiem czemu i nie wnikam. Ja złego słowa o swoim nie moge powiedzieć, ile h silnik przepracował nie jestem w stanie powiedzieć. Na pewno sporo i to praktycznie na max obrotach non stop :D. W sezonie pływałem nim gdzieś ok 50 razy po 2,3h pracy, co daje jakiś tam wynik...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Seaking i ymaha poza podobieństwem nie mają nic wspólnego. Jeśli do trolingu i dalekich wypraw, to nie seaking w którym psują się przeważnie detale, ale detal to nic w porównaniu z powrotem na wiosłach :D

 

Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych psujących się detalach ? Napisz co dokładnie się psuje, jako konkretną przestrogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych psujących się detalach ? Napisz co dokładnie się psuje, jako konkretną przestrogę ;)

W skrócie to osprzęt silnika siada ale najczęściej elektryka  :)Mam kolegów co na nich pływają i radzą sobie, ale trzeba nieraz posiadać trochę zdolności manualnych :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

 

W Tohatsu 20 km z 2011 roku mam śrubę 9.25x10 i przy takiej śrubie silnik ma takie same osiągi jak moja starsza Yamaha 15 ze śrubą 9.25x10.5

Głównym powodem zmainy silnika na mocniejszy była potrzeba zwiększenia prędkości max - maksymalne skrócenie czasu dopłynięcia na miejscówkę.

Pomyślałem od razu o zmianie śruby na 9.25x11 tylko zastanawia mnie jedno , a nie mogę znaleźć informacji na ten temat.

Czy w takim Tohatsu z 2011 roku jest " jakiś system" ( nie wiem jak to nazwać ), który nie dopuszcza do odcięcia zapłonu?

Ma ktoś namiary na serwis Tohatsu w Polsce? Nie mogę nigdzie namierzyć...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W Tohatsu jest system rev limiter. Odcina zapłon przy około 6400 RPM. Obroty na WOT powinny być w zkresie 5400-6100. Jeżeli masz z tym problem, to śruba jest źle dobrana (za mały skok). Każdy dodatkowy cal skoku zmniesza maksymalne obroty o 150-200RPM. Zmiana śruby na z 3 na cztery łopatki - dodatkowo zmniejsza o 50-100 RPM. Jak odcina ci zapłon, to spokojnie możesz zacząć od 13. Do 20HP możesz też stosować śruby 10".

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

podepne sie z pytaniem. w swojej hondzie 15hp (2006 rok) mam oryginalna srube z 4 lopatkami. juz mi kilka osob radzilo zmienic ja na na 3 lopatkowa. plywam (na razie tylko i wylacznie w planach moze maly rib) na pontonie 3.8m. dosyc szybko wchodzi w slizg z +- 300 kg na pokladzie (tzn staje deba ponton na moze kilka sekund i wchodzi w slizg - kumpel plywa sam i u niego to wyglada podobnie ma 15hp merkury (jego ma 3 lopatkowa srube silnik chyba '11) bedzie z tego cokolwiek? (bo z koleji kumpel majacy taka sama honde powiedzial mi, ze to jedyny silnik, ktory z powodu swojej ch-yki powinien plywac z wlasnie 4 lopatkowa).?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przy swojej łódce, eksperymentując ze śrubami  doszedłem do tego, że zmniejszyłem średnicę śruby i zwiększyłem skok. I tak ze standardowej 11 1/8 X 13' zmieniłem na 10 1/4 X 14. Obroty zostały prawie na takim samym poziomie, a prędkość wzrosła. Co prawda motor to yamaha ale śruby to śruby.
Może w tą stronę spróbujcie w swoich tośkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zabawa w odpowiedni dobór śruby jest drogą zabawą ;)

A ktoś wie czy śruba ze skokiem 12 umożliwi trolling, jaka będzie prędkość minimalna?

 

ps. dzięki za namiary na serwis.

 

Najlepiej gdybyś miał jakiś zaprzyjaźniony serwis motorowodny i mógł wypożyczyć kilka różnych aby je przetestować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...