Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam jeszcze jedno pytanie z racji tego że śrubę muszę wymienić to czy założyć identyczną jak miałem czy jest możliwości  założyć śrubę o trochę innych parametrach żeby trochę zyskać na prędkości i jeśli jest taka możliwości to jaką śrubę byście polecili :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zależy wszystko od tego ile twój zestaw waży. Nie zawsze większy skok śruby da zysk na prędkości. Mi w 9.8 dwutakcie brakuje trochę skoku bo od 3/4 manetki ponton już nie przyspiesza za specjalnie mimo większych obrotów. Poluje na taką o skoku 10 (obecna 8.9x8,3) która u nas nie osiągalna. Całość ze mną w porywach waży 200 kg czyli light.

Edytowane przez Forecast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 Mi w 9.8 dwutakcie brakuje trochę skoku bo od 3/4 manetki ponton już nie przyspiesza za specjalnie mimo większych obrotów. Poluje na taką o skoku 10 (obecna 8.9x8,3) która u nas nie osiągalna.

Jeżeli  jest jak piszesz, to zwiększenie skoku da ci efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego :). Obroty rosną, prędkość nie = duży uślizg = za duży skok/za mało łopatek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam jeszcze jedno pytanie z racji tego że śrubę muszę wymienić to czy założyć identyczną jak miałem czy jest możliwości  założyć śrubę o trochę innych parametrach żeby trochę zyskać na prędkości i jeśli jest taka możliwości to jaką śrubę byście polecili :)  

Żeby cokolwiek powiedzieć trzeba wiedzieć co najmniej:

 

1. Jaka jest masa zestawu z silnikiem, sprzętem i załogą.

2. Czym pływasz (ponotn/łódka)

3. Jaką osiągasz prędkość maksymalną obecnie.

4. Jakie masz obroty przy prędkości maksymalnej, ewentualnie czy odcina ci zapłon na maksymalnym gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Myślisz że 2takt z wtryskiem będzie palił więcej niż czterosów ?  Chłodzenie to mi się zawsze wydawało że zależy od systemu chłodzenia i  bardziej bym się bał o niedogrzanie niż o za słabe chłodzenie. 

Tohatsu mam z lat 70 mniej więcej (może nawet z 60), ciągle działa. Tohatsu to kawał historii i bardzo dobra firma. Ja bym wybrał dwusuwa bo jest lżejszy, ma mniej elementów i jego serwis jest tańszy, a budowa mniej skomplikowana (chociaż przy wtrysku dochodzi trochę gratów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

TLDI będzie palić tyle samo co 4T, z podobną kulturą, ale będzie miał lepsze odejście (lepszy moment obrotowy). Mimo zalet, zastanowił bym się czy to pożądana cechavw wędkarstwie. Jeżeli Yama jest na gaźniku to potencjalny serwis będzie tańszy. Druga sprawa że w PL TLDI to rzadkość i nie wiem czy istnieje dobry serwis dla tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

Wpadł mi ostatnio w ręce silnik Tohatsu M5B. Silnik to produkcja z roku 1996. Po oględzinach z kolegą forumowym jest pęknięta czapa (da się to skleić), skrzywiony pręt od trymu (silnik nie blokuje się na wstecznym i  go podnosi), zerwany gwint w jednej ze śrub mocujących silnik do pawęży. Dodatkowo silnik nie podaje mieszanki paliwowej do cylindra - odpalił ale po wstrzyknięciu paliwa do cylindra. Nie stwierdziłem czy pracuje pompa wody, bo silnik pracował dosłownie parę sekund. również śruba jest mocno przytarta i będzie wymagać wymiany lub szlifowania krawędzi.

Proszę Was o odpowiedź na pytanie na ile można taki silnik wycenić przy tych usterkach i jakie będą orientacyjne koszty jego serwisu/naprawy? Załączam również poglądowe zdjęcie silnika.

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

post-46467-0-90609000-1457865253_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Udało mi się odpalić silnik wstrzykując paliwo do gaźnika. Silnik pracował około 10s ale pompa wody nie zasysała. Również lekki dymek wydobywał się z dyszy, z której powinna lecieć woda.

Cześć, jeśli silnik jest wyposażony w termostat, to woda będzie się wydobywać po rozgrzaniu silnika, latem pewnie poleciałaby po chwili. Tak jest w mojej Yamaszce F4 4T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z ciekawości za przysłowiową flaszkę można by zabrać.

 

Ale tak obiektywnie - po tym jak ktoś na forum na podstawie Twojego opisu nawet porwałby się na oszacowanie kosztu naprawy / wyceny truchła, to co jeżeli później okaże się, że jeszcze coś jest do zrobienia, czego nie było wcześniej widać? Żal i zgrzytanie zębami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...