filip Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 WITAMPROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?POZDRAWIAMFILIP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Ma znaczenie, ale najpierw przepłyn się tak jak jest, weź nad wodę listwy drewniane 1 cm i podkładaj po kolei , testuj - zostaw najlepsza opcjeI to jest konkretna odpowiedź - dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Ma znaczenie... to masz na myśli uzyskanie najlepszej prędkości łódki po przez podkładanie listw ?Czy nieco więcej zatopiona spodzina wpływa niekorzystnie na trwałość silnika/spodziny ?Zdecydowanie o osiągi i optymalne spalanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Dokładnie tak, za głęboko posadzony silnik często nie jest w stanie wprowadzić ponton - lodke w ślizg, a nawet jak osiągnie ślizg z tyłu tworzy się lej, generalnie wyjście w ślizg trwa długo, spalanie rośnie itd. Według mnie płyta kawitacyjna przy osiągnięciu ślizgu powinna być widoczna przez cieniutki film wodny... Przerabialem ten temat kilka razy, ale największe zdziwienie było u mnie jak założyłem nowy silnik takiej samej mocy jak poprzedni, wcześniej plynalem powiedzmy do 50 km/h, po założeniu nowego silnika 14km/h to był max, po podniesieniu silnika o 5.5 cm wróciło wszytko do normy, dodatkowo założyłem klin który zniwelowal kąt silnika o - 15° co poskutkowalo dużo szybszym wychodzeniem w slizg:) Reasumując - silnik się nie męczy, pali dużo mniej! Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez womaly23 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) W moim przypadku, aby wyjść na "zero" musiał bym podnieś właśnie o 55 mm. Trochę się obawiam, czy to będzie dobra konstrukcja Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Ja kupiłem kształtownik 55x55 bo taki się licuje, do tego dospawalem blachę z obu stron, os strony wewn 10 cm, od zewn na kształt ochraniacza pawęzy - wszystko z nierdzewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 trochę nie rozumiem - po co jeszcze te blachy? Zaciski mocujące silnik i tak łapią na oryginalnej ochronie pawęży łodzi, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Niby tak, ale moim zdaniem tak jest solidniej, oczywiście na blachę ochraniacz pawęzy zakładam. Jak potestujesz i okaże się że będziesz musiał podnieść o 5 cm może wyjść tak, że "zaciski" - śruby motylkowe nie będą cała powierzchnia podparte, generalnie jestem zwolennikiem przykrecania silnika na stałe ale jak kto woli:) Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Czy krótka kolumna w Tohatsu 6 KM i Mercurym 6 KM ma ten sam wymiar od ucha mocującego do płytki antykawitacyjnej? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Tak, to te same silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Tak, to te same silniki.Ok, dziękuję. A wiesz może jak mierzona jest tzw. "długość kolumny"? Mercury podaje 381 mm , ale na pewno nie jest to odległość od ucha do płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Od spodu silnika do płyty kawitacyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Od spodu silnika do płyty kawitacyjnejNa pewno nie. Na jakiej pawęży byś go chciał wówczas powiesić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) He:) Źle to określiłem, mój blad:)Od mocowania silnika do płyty kawitacyjnej tak mówi wujek Google i obrazek ponizej. Ja deko się z tym nie zgadzam bo potocznie mówi się " długa lub krótka kolumna" co wprowadza w błąd bo na moje oko w każdym silniku jednego producenta dl kolumny jest taka sama, wymiary spodziny są różne, zatem ja bardziej bym powiedział że to o co pytasz to wymiar od dołu spodziny do miejsca mocowania spodziny z kolumna i tu należało by użyć zwrotu " krótka czy długa stopa" ale moge się mylic. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 No zgoda. Tak podaje Mercury. A ten sam ponoć silnik, czyli Tohatsu, ten sam wymiar przy krótkiej kolumnie podaje 435 1.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 dragon12 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Spodziny s czy L przecież są takie same a różni się długością kolumny i wałkiem .Kolego Tryt po co ci te wymiary ,silnik s pasuje każdy do pawęzy 15cali .Długi to nie jest dobry pomysł ,nawet niewygodnie go przenieść , do auta zapakować jak ma być przenośny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Już tyle się naprodukowalem że wszystko pokrecilem, cofam wczesiejszy post, stopy sa takie same, a dl kolumny różna, a rys zalaczony jest prawidłowy Chciałem być mądrzejszy od samego siebie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu TapatalkaWidziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie same Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Widziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie sameJuż napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Już napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu TapatalkaOby tak było, ciut mnie pocieszyłeś. Wysmarowałem porządnego maila do Tohatsu, ciekawe co odpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Wiesz, Mercury ma z Tohatsu spółkę joint venture od trzydziestu lat więc.... Poczytaj o Tohatsu Marine Corporation. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 No i znalazłem http://www.tohatsu.com/tech_info/faqs.html . Cytat: "Należy pamiętać, że w zależności od konkretnego modelu niektóre długości wału Tohatsu mogą być o 2 "dłuższe niż standardowe " (tzn. krótki wałek może mieć 17" zamiast 15 ", a długi wał może być 22" zamiast 20 "). Dlatego też, w zależności od konfiguracji twojego kila, długość wału wymagana przez twoją łódź może być inna niż powyższa rekomendacja. Zalecamy, abyś skonsultował się ze swoim lokalnym sprzedawcą, aby ustalić, która jest właściwa długość wału dla twojej łodzi". Czyli produkują silniki z krótką stopą 15 i 17 calowe. Teoretycznie, bo w specyfikacjach silników 4 suwowych 15 calowego nie znalazłem. 50 i 40 KM mają długość wału S 405 mm20 i 15 KM mają długość wału S 413 mmwszystkie od 2,5 - 9,8 KM mają długość wału S 435 mm. Tak więc kupując od Tohatsu silnik z "krótką stopą" o mocy od 2,5 do 9,8 KM i montując go na łodzi o zalecanej przez Tohatsu wysokości pawęży 380 mm nie jesteś w stanie ustawić płytki antykawitacyjnej tak, jak podaje instrukcja Tohatsu, czyli 30 - 50 mm poniżej dna łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Kolego, to dotyczy wszystkich producentów, nie tylko Tohatsu. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 (edytowane) Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. Edytowane 21 Kwietnia 2018 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Tak jak ci napisałem - są identyczne. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
filip
WITAM
PROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?
POZDRAWIAM
FILIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
74
56
36
35
Popularne dni
11 Sty
28
12 Mar
21
2 Cze
16
27 Sty
15
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 74 odpowiedzi
cabage 56 odpowiedzi
pawlo29 36 odpowiedzi
GrzesM 35 odpowiedzi
Popularne dni
11 Sty 2021
28 odpowiedzi
12 Mar 2017
21 odpowiedzi
2 Cze 2020
16 odpowiedzi
27 Sty 2017
15 odpowiedzi
Popularne posty
Quent
Nie narzekam. Jestem wręcz pojarany jak młodziak! ;-) Wczoraj w 3 osoby+ graty wędkarskie 43kmph pociągnął. To chyba całkiem ok myślę. Tylko te ceny paliwa....
cabage
Zgodnie z obietnicą wrzucam fotki nowego Big Tillera z regulacją Trymu w Manetce gazu. Poprzednia generacja miała regulację trymu obok dźwigni zmiany biegów.
pawlo29
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą
Opublikowane grafiki
930 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.