Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Dokładnie tak, za głęboko posadzony silnik często nie jest w stanie wprowadzić ponton - lodke w ślizg, a nawet jak osiągnie ślizg z tyłu tworzy się lej, generalnie wyjście w ślizg trwa długo, spalanie rośnie itd. Według mnie płyta kawitacyjna przy osiągnięciu ślizgu powinna być widoczna przez cieniutki film wodny...

 

Przerabialem ten temat kilka razy, ale największe zdziwienie było u mnie jak założyłem nowy silnik takiej samej mocy jak poprzedni, wcześniej plynalem powiedzmy do 50 km/h, po założeniu nowego silnika 14km/h to był max, po podniesieniu silnika o 5.5 cm wróciło wszytko do normy, dodatkowo założyłem klin który zniwelowal kąt silnika o - 15° co poskutkowalo dużo szybszym wychodzeniem w slizg:) Reasumując - silnik się nie męczy, pali dużo mniej!

Edytowane przez womaly23
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niby tak, ale moim zdaniem tak jest solidniej, oczywiście na blachę ochraniacz pawęzy zakładam. Jak potestujesz i okaże się że będziesz musiał podnieść o 5 cm może wyjść tak, że "zaciski" - śruby motylkowe nie będą cała powierzchnia podparte, generalnie jestem zwolennikiem przykrecania silnika na stałe ale jak kto woli:)

Edytowane przez womaly23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

He:) Źle to określiłem, mój blad:)

Od mocowania silnika do płyty kawitacyjnej tak mówi wujek Google i obrazek ponizej.

Ja deko się z tym nie zgadzam bo potocznie mówi się " długa lub krótka kolumna" co wprowadza w błąd bo na moje oko w każdym silniku jednego producenta dl kolumny jest taka sama, wymiary spodziny są różne, zatem ja bardziej bym powiedział że to o co pytasz to wymiar od dołu spodziny do miejsca mocowania spodziny z kolumna i tu należało by użyć zwrotu " krótka czy długa stopa" ale moge się mylic.

post-48115-0-29879900-1524233206_thumb.png

Edytowane przez womaly23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie patrz co piszą w katalogach. Nagminnie wysokość pawęży i kolumny są stosowane zamiennie. Jeżeli chcesz rzeczywisty wymiar, to poproś producenta o rysunek techniczny. Wymiary Tohatsu są na stronie.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Widziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie same

Edytowane przez tryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Widziałem je na stronie, wiem, co podają. Powiem tak - pływałem pożyczonym Semperem 380W z Mercurym S. Ta łódź i ten silnik współpracowały idealnie. Teraz będę pływał własnym Semperem 380W z silnikiem Tohatsu 6 (nie mogę na razie ich "pomacać"). I patrząc na dane podawane przez Mercurego wychodzi, że przy Mercurym płytka antykawitacyjna była równo z dnem łodzi, łódź ma wysokość pawęży 380 mm. A według danych podawanych przez Tohatsu płytka antykawitacyjna będzie 55 mm poniżej dna łodzi. I nie wiem, czy ten układ też będzie się tak dobrze sprawował. A silniki ponoć takie same

Już napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Oby tak było, ciut mnie pocieszyłeś. Wysmarowałem porządnego maila do Tohatsu, ciekawe co odpowiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No i znalazłem http://www.tohatsu.com/tech_info/faqs.html . Cytat:

 

"Należy pamiętać, że w zależności od konkretnego modelu niektóre długości wału Tohatsu mogą być o 2 "dłuższe niż standardowe " (tzn. krótki wałek może mieć 17" zamiast 15 ", a długi wał może być 22" zamiast 20 "). Dlatego też, w zależności od konfiguracji twojego kila, długość wału wymagana przez twoją łódź może być inna niż powyższa rekomendacja. Zalecamy, abyś skonsultował się ze swoim lokalnym sprzedawcą, aby ustalić, która jest właściwa długość wału dla twojej łodzi".

 

Czyli produkują silniki z krótką stopą 15 i 17 calowe. Teoretycznie, bo w specyfikacjach silników 4 suwowych 15 calowego nie znalazłem.

 

50 i 40 KM mają długość wału S 405 mm

20 i 15 KM mają długość wału S 413 mm

wszystkie od 2,5 - 9,8 KM mają długość wału S 435 mm.

 

Tak więc kupując od Tohatsu silnik z "krótką stopą" o mocy od 2,5 do 9,8 KM i montując go na łodzi o zalecanej przez Tohatsu wysokości pawęży 380 mm nie jesteś  w stanie ustawić płytki antykawitacyjnej tak, jak podaje instrukcja Tohatsu, czyli 30 - 50 mm poniżej dna łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy

 

Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm  :blink: . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. 

Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. 

Edytowane przez tryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...