Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy

 

Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm  :blink: . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. 

Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. 

z tego co piszesz to różnica jest 55mm ciężko pomylić mam Tohatsu 9.8  zmierzyłem i wychodzi 380mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie może ktoś doradzi, gdzie szukać problemu.

Mam łodkę chyba delfin 390 poprzedni sezon pływałem na silniku mercury 3.5km długa stopa, prędkość według echo 11-12km/h w zasadzie ilość ludzi na pokładzie nieznaczne wplywała na prędkość. W tym tygodniu kupiłem nowy tohatsu 9.8km stopa L wypad na wodę 2 osoby plus graty i tu niespodzianka predkość maksymalna to jakieś 13-14 km/h zmiana kąta nachylenia silnika poprawiła osiagi do 15km/h ale to nie jest to czego się spodziewałem. Co mogę jeszcze próbować zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może za nisko wisi silnik?

No właśnie tak jak teraz na to patrzę to chyba coś jest nie tak . Czy silnik powinnien wisiec równolegle do paweży a płytka powinna być do niej prostopadła ? Czy raczej równoległa do dna ? Dno nie jest płaskie . Ustawiam silnik w maksymalnie opuszczonej pozycji (w takiej pozycji predkosc była najwieksza) przykladam kątownik do paweży na równo z dnem i mierzę odległość od kątownika do płytki na samym brzegu mam około 40mm im dalej tym wiecej , więc chyba nie jest dobrze. Tylko teraz jak to skorygować?. Czy poprostu paweż mam 52.5 cm a długość stopy w kataligu 56.2cm 562-525=37 a powinno być od 5 do 25 , moze poprostu podkladkę zronić jakies 25-30 mm i nie zawracać sobie glowy kątami ? Edytowane przez Łukasz.t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam , ja uzytkuje Tohatsu 9,8KM na krótkiej stopie od zeszłego sezonu. Łódlka to IWA 390, wchodzi w ślizg nawet z trzema ososbami na pokładzie. Na razie pływałem na nim krótko - parę wypadów. Na pewno tani, w porówanniu do konkurencji, cichy, niskie spalanie, kompaktowy, niewielka masa - jestem w stanie bez problemu sam go założyć na pawęż. Pozdrawiam

Jaką predkość osiągasz na swojej łódce? Mam podobną i chciałbym orientacyjnie wiedzieć ile mogę wyciągnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dużo zależy od samej łódki. Znajomy, który pływał wcześniej na IWA 390 i 10KM HONDY, po wymianie łodzi na większą i cieższą WANDĘ, na tym samym silniku stwierdził że nowa idzie zdecydowanie lepiej / szybciej.

Kształt dna łodzi ma jednak duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Weź ze sobą listwy drewniane o gr 1 cm, podkładaj pod silnik i testuj, a potem zrób to na stałe :)

A jak wysoko mogę bezpiecznie na tych listewkach podnieść ? Bo 30mm to juz ciężko będzie motylki dokręcić żeby mi nie spadł przy testach a jak się okaże że trzeba jeszcze trochę wiecej to bedzie bieda. Edytowane przez Łukasz.t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A tu Kolega ze wschodu w trakcie montażu :)

 

 

 

 

https://youtu.be/F9-W3EPvnVk

Patent całkiem niezły niestety u mnie nie przejdzie . Pawęż jest strasznie gruba w tej chwili przy zakładaniu silnika jest praktycznie na styk . Jedyny ratunek to odkrecic osłonę pawęż i wtedy zyskam jakie 5mm , i wtedy jakies blachy 2-3mm po obu stronach .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy myślicie że ten klin na osłonie pawęży jest potrzebny? Czy wyciągniecie go może zmienić osiągi? To jakaś przeróbka poprzedniego właściciela . Napewno po jego wyjęciu uchwyt silnika nie będzie przylegał całą powierzchnią do pawęży ale bedzie bliżej łodzi 7ae6cf4b18381633222e5b3e9de93ce1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Łukasz T. - trochę po chińsku zrobione, ale tak ma być - tzn. silnik wsparty o pawęż całą płaszczyzną. Jak podeprzesz sobie silnik na dwóch punktach, to ja jej długiego żywota nie wróżę.

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No właśnie to jest blokada z tymi motylkami, możesz porobić sobie takie ceowniki dla wys pow 30mm - czyli listwa co 1 cm o szerokości--grubości pawęzy i z dwóch stron sklejka tak żeby zachodzila na pawęź

Udało mi sie w castoramie kupić idealnie pasujace ceowniki które powinny wystarczyć na testy ustawiania wysokości. Mam nadzieje że nie trzeba będzie podnosić więcej niż 40mm . Jak już będzie wiadomo czy to pomoże wtedy jakąś solidniejszą konstrukcję zrobię .tak to wygląda i niedługo na testy. 8415155df94fec5e8cd0ab6780ca9f23.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...