filip Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 WITAMPROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?POZDRAWIAMFILIP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Dokładnie , to są te same silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 uups Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. z tego co piszesz to różnica jest 55mm ciężko pomylić mam Tohatsu 9.8 zmierzyłem i wychodzi 380mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 (edytowane) Dziękuję. A tak podaje Tohatsu na swojej stronie 1.doc Edytowane 22 Kwietnia 2018 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 z tego co piszesz to różnica jest 55mm ciężko pomylić mam Tohatsu 9.8 zmierzyłem i wychodzi 380mmCiekawe, ciekawe.... Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Panowie może ktoś doradzi, gdzie szukać problemu.Mam łodkę chyba delfin 390 poprzedni sezon pływałem na silniku mercury 3.5km długa stopa, prędkość według echo 11-12km/h w zasadzie ilość ludzi na pokładzie nieznaczne wplywała na prędkość. W tym tygodniu kupiłem nowy tohatsu 9.8km stopa L wypad na wodę 2 osoby plus graty i tu niespodzianka predkość maksymalna to jakieś 13-14 km/h zmiana kąta nachylenia silnika poprawiła osiagi do 15km/h ale to nie jest to czego się spodziewałem. Co mogę jeszcze próbować zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 A Ty powinieneś mieć tam długa stopę? PozdrawiamDaniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 A Ty powinieneś mieć tam długa stopę? PozdrawiamDanielWysokość pawęzy 52.5 cm więc długa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Może za nisko wisi silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) Może za nisko wisi silnik?No właśnie tak jak teraz na to patrzę to chyba coś jest nie tak . Czy silnik powinnien wisiec równolegle do paweży a płytka powinna być do niej prostopadła ? Czy raczej równoległa do dna ? Dno nie jest płaskie . Ustawiam silnik w maksymalnie opuszczonej pozycji (w takiej pozycji predkosc była najwieksza) przykladam kątownik do paweży na równo z dnem i mierzę odległość od kątownika do płytki na samym brzegu mam około 40mm im dalej tym wiecej , więc chyba nie jest dobrze. Tylko teraz jak to skorygować?. Czy poprostu paweż mam 52.5 cm a długość stopy w kataligu 56.2cm 562-525=37 a powinno być od 5 do 25 , moze poprostu podkladkę zronić jakies 25-30 mm i nie zawracać sobie glowy kątami ? Edytowane 4 Maja 2018 przez Łukasz.t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Weź ze sobą listwy drewniane o gr 1 cm, podkładaj pod silnik i testuj, a potem zrób to na stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Witam , ja uzytkuje Tohatsu 9,8KM na krótkiej stopie od zeszłego sezonu. Łódlka to IWA 390, wchodzi w ślizg nawet z trzema ososbami na pokładzie. Na razie pływałem na nim krótko - parę wypadów. Na pewno tani, w porówanniu do konkurencji, cichy, niskie spalanie, kompaktowy, niewielka masa - jestem w stanie bez problemu sam go założyć na pawęż. PozdrawiamJaką predkość osiągasz na swojej łódce? Mam podobną i chciałbym orientacyjnie wiedzieć ile mogę wyciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sypki Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 1 maja na rybach we dwójkę + sprzęt, zbiornik , i trochę gratów 28,5 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sypki Opublikowano 4 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Dużo zależy od samej łódki. Znajomy, który pływał wcześniej na IWA 390 i 10KM HONDY, po wymianie łodzi na większą i cieższą WANDĘ, na tym samym silniku stwierdził że nowa idzie zdecydowanie lepiej / szybciej.Kształt dna łodzi ma jednak duże znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 1 maja na rybach we dwójkę + sprzęt, zbiornik , i trochę gratów 28,5 km/hCzyli 2 x razy tyle co ja , więc jednak biorę listewki i bedę podwyższał zobaczymy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Weź ze sobą listwy drewniane o gr 1 cm, podkładaj pod silnik i testuj, a potem zrób to na stałe A jak wysoko mogę bezpiecznie na tych listewkach podnieść ? Bo 30mm to juz ciężko będzie motylki dokręcić żeby mi nie spadł przy testach a jak się okaże że trzeba jeszcze trochę wiecej to bedzie bieda. Edytowane 5 Maja 2018 przez Łukasz.t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 No właśnie to jest blokada z tymi motylkami, możesz porobić sobie takie ceowniki dla wys pow 30mm - czyli listwa co 1 cm o szerokości--grubości pawęzy i z dwóch stron sklejka tak żeby zachodzila na pawęź 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gromadzki Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 A jak wysoko mogę bezpiecznie na tych listewkach podnieść ? Bo 30mm to juz ciężko będzie motylki dokręcić żeby mi nie spadł przy testach a jak się okaże że trzeba jeszcze trochę wiecej to bedzie bieda. Tu masz filmik jak podnieść pawęż. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gromadzki Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 A tu Kolega ze wschodu w trakcie montażu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 6 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 A tu Kolega ze wschodu w trakcie montażu https://youtu.be/F9-W3EPvnVkPatent całkiem niezły niestety u mnie nie przejdzie . Pawęż jest strasznie gruba w tej chwili przy zakładaniu silnika jest praktycznie na styk . Jedyny ratunek to odkrecic osłonę pawęż i wtedy zyskam jakie 5mm , i wtedy jakies blachy 2-3mm po obu stronach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 7 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Czy myślicie że ten klin na osłonie pawęży jest potrzebny? Czy wyciągniecie go może zmienić osiągi? To jakaś przeróbka poprzedniego właściciela . Napewno po jego wyjęciu uchwyt silnika nie będzie przylegał całą powierzchnią do pawęży ale bedzie bliżej łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kmr1 Opublikowano 7 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Poprzedniego właściciela zapytaj. Przeróbka czemuś służyła [emoji6] Tapnięte smarkfonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 7 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Poprzedniego właściciela zapytaj. Przeróbka czemuś służyła [emoji6] Tapnięte smarkfonemRaczej obstawiam że chodziło mu o zachowanie płaszczyzny , żeby ten schodek zlikwidować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 7 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 (edytowane) @Łukasz T. - trochę po chińsku zrobione, ale tak ma być - tzn. silnik wsparty o pawęż całą płaszczyzną. Jak podeprzesz sobie silnik na dwóch punktach, to ja jej długiego żywota nie wróżę. Edytowane 7 Maja 2018 przez psulek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 9 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 No właśnie to jest blokada z tymi motylkami, możesz porobić sobie takie ceowniki dla wys pow 30mm - czyli listwa co 1 cm o szerokości--grubości pawęzy i z dwóch stron sklejka tak żeby zachodzila na pawęźUdało mi sie w castoramie kupić idealnie pasujace ceowniki które powinny wystarczyć na testy ustawiania wysokości. Mam nadzieje że nie trzeba będzie podnosić więcej niż 40mm . Jak już będzie wiadomo czy to pomoże wtedy jakąś solidniejszą konstrukcję zrobię .tak to wygląda i niedługo na testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Przywiąż go na wszelki wypadek. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
filip
WITAM
PROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?
POZDRAWIAM
FILIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
74
56
36
35
Popularne dni
11 Sty
28
12 Mar
21
2 Cze
16
27 Sty
15
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 74 odpowiedzi
cabage 56 odpowiedzi
pawlo29 36 odpowiedzi
GrzesM 35 odpowiedzi
Popularne dni
11 Sty 2021
28 odpowiedzi
12 Mar 2017
21 odpowiedzi
2 Cze 2020
16 odpowiedzi
27 Sty 2017
15 odpowiedzi
Popularne posty
Quent
Nie narzekam. Jestem wręcz pojarany jak młodziak! ;-) Wczoraj w 3 osoby+ graty wędkarskie 43kmph pociągnął. To chyba całkiem ok myślę. Tylko te ceny paliwa....
cabage
Zgodnie z obietnicą wrzucam fotki nowego Big Tillera z regulacją Trymu w Manetce gazu. Poprzednia generacja miała regulację trymu obok dźwigni zmiany biegów.
pawlo29
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą
Opublikowane grafiki
930 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.