Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam nowe Tohatsu 20 KM na wtrysku. Czy po 10-20 mh:

 

1. Wymieniać olej w spodzinie ?

2. Wymieniać olej silnikowy ?

3. Regulować luzy zaworowe ?

 

Koszt około 500 zł co trochę boli. Do tego transport do i z serwisu.  

Wszystko zależy od warunków gwarancji i czy chcesz ją mieć czy nie.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam nowe Tohatsu 20 KM na wtrysku. Czy po 10-20 mh:

 

1. Wymieniać olej w spodzinie ?

2. Wymieniać olej silnikowy ?

3. Regulować luzy zaworowe ?

 

Koszt około 500 zł co trochę boli. Do tego transport do i z serwisu.  

Andrzej, punkt 3 zależy. Na pierwszym przeglądzie powinni ci je zmierzyć i ewentualnie skorygować. Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I wszystko wyjasnil mi womaly23 zylem w niewiedzy i biegalem do serwisu bo darmo dowiedzialem sie dopiero kiedy wziolem sie za paro letni silnik nowy tylko gwarancje przelezal w garazu

Edytowane przez sharkfishing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości.

 

Dziwne odpowiedzi dajecie koledze :

 

Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy.

 

A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy .... 

 

Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje :)

 

Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy.

 

Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....

Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta :

 

1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha

 

lub

 

2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy.

 

W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest  zrobić po 20 mth w Tohatsu:

wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,

wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),

Sprawdzenie luzów  i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu...

Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth.

 

W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób....

Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60

https://www.tohatsu.com/marine/common/owners_manual/MFS15-20E_EUR_EN_web_1.pdf

 

Pozdrawiam 

Marcin

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości.

 

Dziwne odpowiedzi dajecie koledze :

 

Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy.

 

A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy .... 

 

Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje :)

 

Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy.

 

Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....

Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta :

 

1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha

 

lub

 

2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy.

 

W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest  zrobić po 20 mth w Tohatsu:

wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,

wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),

Sprawdzenie luzów  i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu...

 

Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth.

 

W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób....

 

Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60

 

https://www.tohatsu.com/marine/common/owners_manual/MFS15-20E_EUR_EN_web_1.pdf

 

Pozdrawiam 

Marcin

Witaj

Oczywiscie w wiékszej czésci masz racjé co do serwisu.Napisz proszé tez skád biorá sié takie opinie o serwisowaniu ,otóz one nie spadajá z nieba tylko sá wynikiem doswiadczen uzytkowników .Ja osobiscie nie zostawie swojego silnika na dwa dni tak jak nie zostawie auta w warsztacie (mam bardzo zle doswiadczenia) .Wszystko ma byc robione w mojej obecnosci .Jezeli warsztat lub serwis nie wyraza zgody na mojá obecnosc to omijam go z daleka .Zawsze jest tlumaczenie ze nie majá teraz czasu ! To po jaká choleré robiá terminy ?Ja dla przykladu muszé do serwisu jechac ponad 100 kilometrów ,to co ? mam tam zostawic silnik i pojechac do domu ? jak przeglád trwa u prawdziwego fachowca góra godziné .

Ciézko tez serwisowac silnik po 20 godzinach bo ja mój sprzet wykozystujé tylko w Szwecji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...