filip Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 WITAMPROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?POZDRAWIAMFILIP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 (edytowane) Tylko pkt 2 + filtr koniecznie Edytowane 2 Czerwca 2020 przez womaly23 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 CORNEL Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Mam nowe Tohatsu 20 KM na wtrysku. Czy po 10-20 mh: 1. Wymieniać olej w spodzinie ?2. Wymieniać olej silnikowy ?3. Regulować luzy zaworowe ? Koszt około 500 zł co trochę boli. Do tego transport do i z serwisu. Wszystko zależy od warunków gwarancji i czy chcesz ją mieć czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Mam nowe Tohatsu 20 KM na wtrysku. Czy po 10-20 mh: 1. Wymieniać olej w spodzinie ?2. Wymieniać olej silnikowy ?3. Regulować luzy zaworowe ? Koszt około 500 zł co trochę boli. Do tego transport do i z serwisu. Andrzej, punkt 3 zależy. Na pierwszym przeglądzie powinni ci je zmierzyć i ewentualnie skorygować. Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie musisz wymieniac uszczelki jest do kilkukrotnego urzytku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie spotkałem się żeby po 20 mth coś działo się z zaworami, żeby klekotały czy silnik słabo palił ale oczywiście serwis kesz z chęcią przytuli 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Kiedyś ktoś pisał że do puki nie zrobił serwisu po 20 to silnik jakoś słabo latał po tym serwisie jakby odżył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Tak bo w tohatsu masz moze przy nowym silniku 60-70% mocy bo jest fabrycznie zblokowany na gazniku lub elektronicznie na wtrysku tego nie wiem do konca na gaznikach 100% bo mercury i tochatsu to tylko inna naklejka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 (edytowane) I wszystko wyjasnil mi womaly23 zylem w niewiedzy i biegalem do serwisu bo darmo dowiedzialem sie dopiero kiedy wziolem sie za paro letni silnik nowy tylko gwarancje przelezal w garazu Edytowane 2 Czerwca 2020 przez sharkfishing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 count_martin3z Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 I wszystko wyjasnil mi womaly23 zylem w niewiedzy i biegalem do serwisu bo darmo dowiedzialem sie dopiero kiedy wziolem sie za paro letni silnik nowy tylko gwarancje przelezal w garazuAle o co chodziło? Co ci Piotrek powiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Wypowiedz Nurka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Ale o co chodziło? Co ci Piotrek powiedział?Ty masz wszystko dobrze:) nie interesuj się tam za bardzo he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Pewnie ze nie niech dzwoni do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości. Dziwne odpowiedzi dajecie koledze : Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy. A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy .... Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy. Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta : 1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha lub 2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy. W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest zrobić po 20 mth w Tohatsu:wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),Sprawdzenie luzów i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu...Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth. W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób....Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60https://www.tohatsu.com/marine/common/owners_manual/MFS15-20E_EUR_EN_web_1.pdf Pozdrawiam Marcin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 No to nie wiem jak w Polsce ale mercury inaczej tohatsu male silniki 15-20 na gazniku byly fabrycznie blokowane mialem 2 nowki i w kazdy nie byla odkrecona przepustnica(tak to chyba jest po polsku?)na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fOkUsSsS Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Witam, Panowie czy możliwe jest że silnik tohatsu 9.8 4t 2016r nie ma filtra oleju?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 GrzesM Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Tak ten silnik nie ma wymiennego filtra oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 piernik Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Ma ale nie w formie puszki do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Krzysztof Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Ma ale nie w formie puszki do wymiany.Tak ?Gdzie znajduje sié ten filtr ?Posiadam taki silnik i nie widzialem tam filtra . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 GrzesM Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Ma koszyczek z siatką na rurce zasysającej olej z miski olejowej do pompy oleju. Z zewnątrz tego nie widać. Można to zobaczyć na schemacie.https://www.tohatsu.us/index.php?main_page=page&id=13 Edytowane 11 Czerwca 2020 przez GrzesM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fOkUsSsS Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Ooo dzięki Panowie, podpowoedzcie jeszcze jakim olejem zalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 GrzesM Opublikowano 11 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Ooo dzięki Panowie, podpowoedzcie jeszcze jakim olejem zalać?NMMA FC-W certified 10W-30 or API SF, SG, SH, SJ, SL or SM, 10W-30/40, Approx. 800mL np. Quicksilver 10w/30 Edytowane 11 Czerwca 2020 przez GrzesM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wiesławek Opublikowano 14 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 Witam proszę o poradę w sprawie zakupu obrotomierza do silnika Tohatsu 30 nie chodzi mi oryginał bo cena powala tylko jakiś dobry zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Krzysztof Opublikowano 14 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości. Dziwne odpowiedzi dajecie koledze : Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy. A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy .... Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy. Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta : 1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha lub 2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy. W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest zrobić po 20 mth w Tohatsu:wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),Sprawdzenie luzów i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu... Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth. W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób.... Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60 https://www.tohatsu.com/marine/common/owners_manual/MFS15-20E_EUR_EN_web_1.pdf Pozdrawiam MarcinWitajOczywiscie w wiékszej czésci masz racjé co do serwisu.Napisz proszé tez skád biorá sié takie opinie o serwisowaniu ,otóz one nie spadajá z nieba tylko sá wynikiem doswiadczen uzytkowników .Ja osobiscie nie zostawie swojego silnika na dwa dni tak jak nie zostawie auta w warsztacie (mam bardzo zle doswiadczenia) .Wszystko ma byc robione w mojej obecnosci .Jezeli warsztat lub serwis nie wyraza zgody na mojá obecnosc to omijam go z daleka .Zawsze jest tlumaczenie ze nie majá teraz czasu ! To po jaká choleré robiá terminy ?Ja dla przykladu muszé do serwisu jechac ponad 100 kilometrów ,to co ? mam tam zostawic silnik i pojechac do domu ? jak przeglád trwa u prawdziwego fachowca góra godziné .Ciézko tez serwisowac silnik po 20 godzinach bo ja mój sprzet wykozystujé tylko w Szwecji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Hvast Opublikowano 14 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 20 motogodzin to raczej pierwszy przegląd później chyba co 100 mth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Marcin1991 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 (edytowane) Co 100 po mth bądź raz w roku. Edytowane 14 Czerwca 2020 przez Marcin1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
filip
WITAM
PROSZĘ O OPINIE NA TEMAT TEGO SILNICZKA, JAK SIĘ MA DO INNYCH MAREK W ZALEŻNOŚCI CO DO CENY?
POZDRAWIAM
FILIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
74
56
36
35
Popularne dni
11 Sty
28
12 Mar
21
2 Cze
16
27 Sty
15
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 74 odpowiedzi
cabage 56 odpowiedzi
pawlo29 36 odpowiedzi
GrzesM 35 odpowiedzi
Popularne dni
11 Sty 2021
28 odpowiedzi
12 Mar 2017
21 odpowiedzi
2 Cze 2020
16 odpowiedzi
27 Sty 2017
15 odpowiedzi
Popularne posty
Quent
Nie narzekam. Jestem wręcz pojarany jak młodziak! ;-) Wczoraj w 3 osoby+ graty wędkarskie 43kmph pociągnął. To chyba całkiem ok myślę. Tylko te ceny paliwa....
cabage
Zgodnie z obietnicą wrzucam fotki nowego Big Tillera z regulacją Trymu w Manetce gazu. Poprzednia generacja miała regulację trymu obok dźwigni zmiany biegów.
pawlo29
Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą
Opublikowane grafiki
930 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.