Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam proszę o poradę w sprawie zakupu obrotomierza do silnika Tohatsu 30 nie chodzi mi oryginał bo cena powala tylko jakiś dobry zamiennik.

Przy swojej 30-stce zainstalowałem obrotomierz z licznikiem motogodzin KUS z zakresem do 8000 obrotów.

Edytowane przez piernik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witaj

Oczywiscie w wiékszej czésci masz racjé co do serwisu.Napisz proszé tez skád biorá sié takie opinie o serwisowaniu ,otóz one nie spadajá z nieba tylko sá wynikiem doswiadczen uzytkowników .Ja osobiscie nie zostawie swojego silnika na dwa dni tak jak nie zostawie auta w warsztacie (mam bardzo zle doswiadczenia) .Wszystko ma byc robione w mojej obecnosci .Jezeli warsztat lub serwis nie wyraza zgody na mojá obecnosc to omijam go z daleka .Zawsze jest tlumaczenie ze nie majá teraz czasu ! To po jaká choleré robiá terminy ?Ja dla przykladu muszé do serwisu jechac ponad 100 kilometrów ,to co ? mam tam zostawic silnik i pojechac do domu ? jak przeglád trwa u prawdziwego fachowca góra godziné .

Ciézko tez serwisowac silnik po 20 godzinach bo ja mój sprzet wykozystujé tylko w Szwecji.

Każdy robi co chce, gdzie chce i kiedy chce :) Wolny kraj. A jak pozwalają Ci siedzieć na Serwisie podczas przeglądu to też super.

 

Jak ktoś kupuje coś nowego i zależy mu na gwarancji to jak pisze że trzeba zrobić przegląd po 20 mth to trzeba go zrobić - koniec i KROPKA. 

 

Żaden ASO nie będzie interesować to że jakiś sprzęt był użytkowany za granicą i ciężko komuś było zawieźć silnik do serwisu (w Szwecji też masz ASO - ale już policzą po Szwedzku) :)

 

Każdy silnik ma wyznaczone moto godziny i czynności serwisowe w określonym czasie które zapisane są w instrukcji lub karcie przeglądów - polecam chociaż raz ją przeczytać temu który tego nie zrobił a wyjaśni się dlaczego serwis coś robi lub dlaczego to tyle kosztuje.

 

Temat rzeka, a i tak każdy zrobi po swojemu :)

 

Większość silników , nawet tych mniejszych ma już możliwość wpięcia pod komputer np Mercury i Tohatsu od 9.9 KM . Serwis po wpięciu od razu wie czy ktoś kombinował z modułem silnika , jak go użytkował ( docierał) itd.

 

Później się czyta historie Januszy biznesu w internecie że mu się silnik po 2 latach spierdzielił a nawet oleju nie wymienił, serwisu nie widział a filtr odkręcił - wylał zawartość i zakręcił z powrotem bo przecież przepływał raptem 50 mth ...

 

Forum motorowodne - wędkarskie - historie kolegów (dobra sprawa) , ale jak się nam silnik za przeproszeniem "spier..oli" to żaden Dobromir forumowicz nam kasy za naprawę nie da...

 

Powiem po raz kolejny -  Nie róbmy nic bo nie trzeba.

 

Pozdrawiam :)

 

 

Ps. Daj namiar na fachowca który zrobi przegląd po 20 mth w godzinę .. hehe dobre kwiatki piszesz.

Edytowane przez cabage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tohatsu MFS6D SL SAIL PRO czyli długa stopa w wersji uciągowej z ładowaniem akumulatora.

 

Przyznam że całkiem ładnie wygląda nowa czapka i odświeżony design. Zdjęcia tego nie oddają ale kolorek te Tośki mają bardzo fajny.

 

Poniżej wrzucam kilka fotek dla uwagi i ciekawskich :)

 

Pozdrawiam

Marcin

post-54838-0-00566500-1592466318_thumb.jpeg

post-54838-0-28919000-1592466342_thumb.jpeg

post-54838-0-81596700-1592466370_thumb.jpeg

post-54838-0-60571000-1592466474_thumb.jpeg

post-54838-0-40760700-1592466502_thumb.jpeg

post-54838-0-79937100-1592466540_thumb.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z patyczkiem kosztuje dużo taniej od innych producentów. Można powiedzieć że cenowo silniki z "patyczkiem" wychodzą najkorzystniej wśród konkurencji. Co kto lubi. Mi się ten rumpel spodobał.

Póki co jest nadzieja w Tohatsu ,że otworzyli  kolejną linię produkcyjną nowych modeli 75/90/100/115KM i szybko nie pójdą do Tajlandii, Chin , Malezji czy gdzie tam produkują najtaniej...

 

Przy zakupie swojej 3-cylindrówki obawiałem się nierównej pracy , nic bardziej mylnego. Chodzi jak pszczółeczka :D :D :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zbieram fundusze na 30KM na tym większym rumplu :) Żeby patyczkiem się nie męczyć :D  

Dobrze gadasz :) , od 1 lipca wychodzi MultiRumpel po liftingu  :ph34r:  :ph34r: . Jeszcze fajniejszy  :lol:  :lol:  :lol:

Edytowane przez cabage
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj dojechał do mnie   nowiutki silnik TOHATSU  MFS6DS  najnowszy model na 2020 r  :D  :D  :D  . Teraz muszę go troszkę docierać w beczce przed pierwszym wypłynięciem  na Sulejów    :) . A tak wygląda . Większy odpada ze względu na ciężar , tego  jest co dziwigać  ;)

post-68034-0-94302600-1593883094_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...