Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak założysz 20 HP do łódki 3,5m i 80 kg - 100 kg to prawdopodobnie w każdej dokręcisz  do max obrotów, a nawet przekręcisz.

Po to montuje się licznik obrotów żeby wiedzieć przy jakich obrotach pracuje silnik z jedną osobą z bagażami lub bez itd ;)  ;) (choć to nie jedyny powód montażu licznika mth  ;)  ;)  )

 

Fabrycznie masz założone 9,25x10".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dostałem info że Tohatsu Polska od od 2021 r na stałe wprowadza do oferty silniki 40 KM+ z Big rumplem bez konieczności zakupu manetki. 

 

Importer mocno rozważa również wprowadzenie takiej opcji przy silnikach 30 KM. Może to być ciekawa opcja bo coraz więcej osób ma parcie na tego typu rumpel przy mniejszych i większych łodziach . Widziałem nowy rumpel i robi ogromne wrażenie , prawie 47 cm długości.

 

Zobaczymy cennik pierwszego stycznia 2021, ale ma być taniej od konkurencji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dostałem info że Tohatsu Polska od od 2021 r na stałe wprowadza do oferty silniki 40 KM+ z Big rumplem bez konieczności zakupu manetki. 

 

Importer mocno rozważa również wprowadzenie takiej opcji przy silnikach 30 KM. Może to być ciekawa opcja bo coraz więcej osób ma parcie na tego typu rumpel przy mniejszych i większych łodziach . Widziałem nowy rumpel i robi ogromne wrażenie , prawie 47 cm długości.

 

Zobaczymy cennik pierwszego stycznia 2021, ale ma być taniej od konkurencji :)

Zamówiłem 30 km epts z multirumplem . Cena na rok 2021 w Norwegi  wzrosła o 12% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Silnik jest z manetką. Oddaję w rozliczeniu w zamian za multirumpel z wymianą. Za całość 49900 kr

To już fajna cena,

A dostaniesz ten nowy rumpel czy stary który w połowie sezonu przestał być produkowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To już fajna cena,

A dostaniesz ten nowy rumpel czy stary który w połowie sezonu przestał być produkowany ?

Ceny są fajne to fakt,.Jak kupowałem Yamahę 25 km trzy lata temu to też cena była około 3 tyś złotych niższa. 

Multi rumpel ma być ten https://www.tohatsu.co.uk/accessories-tohatsu-tiller.html   z Power Trimem w manetce gazu

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ceny są fajne to fakt,.Jak kupowałem Yamahę 25 km trzy lata temu to też cena była około 3 tyś złotych niższa. 

Multi rumpel ma być ten https://www.tohatsu.co.uk/accessories-tohatsu-tiller.html   z Power Trimem w manetce gazu

To nowy rumpel. W Polsce taki sam silnik ma być 2 tyś zł w detalu droższy od tego co kupiłeś, pewnie po rabatach cena się znacznie zbliży do tej oferowanej w Norwegii.

 

Na nowym multi rumplu z 30 KM trochę popływałem w tym sezonie i jest zajebisty, regulacja obrotów trolingowych w stacyjce, fajnie duży i poręczny rumpel. Bardzo długi bo aż 47 cm - dla mnie rewelka przy dużym siedzisku ustawionym trochę dalej od silnika. Bardzo mała ilość drgań silnika i bardzo cichy silniczek. Z Foxem 470 daje sobie radę o dziwo bardzo przyzwoicie, wiadomo że 50 KM robiło by robotę, ale z 30-tką nie można narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To nowy rumpel. W Polsce taki sam silnik ma być 2 tyś zł w detalu droższy od tego co kupiłeś, pewnie po rabatach cena się znacznie zbliży do tej oferowanej w Norwegii.

 

Na nowym multi rumplu z 30 KM trochę popływałem w tym sezonie i jest zajebisty, regulacja obrotów trolingowych w stacyjce, fajnie duży i poręczny rumpel. Bardzo długi bo aż 47 cm - dla mnie rewelka przy dużym siedzisku ustawionym trochę dalej od silnika. Bardzo mała ilość drgań silnika i bardzo cichy silniczek. Z Foxem 470 daje sobie radę o dziwo bardzo przyzwoicie, wiadomo że 50 KM robiło by robotę, ale z 30-tką nie można narzekać.

Jeszcze nie kupiłem silniks,bo będzie dostępny dopiero na przełomie lutego i marca.Ja będę zapinał do Sempra 440xt. Na Yamaha miałem fajne osiągi, ale denerwowała mnie praca przy  wolnym pływaniu (wibracje na rumplu) i podnoszenie silnika. Te rzeczy spowodowały to ze zmieniam silnik.

Czyli ten co Ci wysłałem to będzie miał 47cm? To może też będę mógł sterować z fotela,,bo teraz muszę siedzieć na bakiście

Edytowane przez jac72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze nie kupiłem silniks,bo będzie dostępny dopiero na przełomie lutego i marca.Ja będę zapinał do Sempra 440xt. Na Yamaha miałem fajne osiągi, ale denerwowała mnie praca przy  wolnym pływaniu (wibracje na rumplu) i podnoszenie silnika. Te rzeczy spowodowały to ze zmieniam silnik.

Czyli ten co Ci wysłałem to będzie miał 47cm? To może też będę mógł sterować z fotela,,bo teraz muszę siedzieć na bakiście

Z tą dostępnością bym podchodził bardzo luźno, Polski importer zamówił też na luty,ale dostaną je na przełomie Kwietnia / Maja takie info dostali z Japonii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam nosze się z zamiarem zakupu toski 30 km na rumplu . Chciałbym poznać opinie użytkowników . Rocznie około 80mth pływanie bez trollingu . Kusi mocno cena. Jakies opinie ? Kosztu serwisowe ?

 

Jeden z najlepszych silników w tej klasie. Gdzieś na niemieckich stronach był test porównawczy i tośka wygrała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam nosze się z zamiarem zakupu toski 30 km na rumplu . Chciałbym poznać opinie użytkowników . Rocznie około 80mth pływanie bez trollingu . Kusi mocno cena. Jakies opinie ? Kosztu serwisowe ?

To bezawaryjne , ciche i ekonomiczne silniki. Spora pojemność bo aż 526 ccm i 3 cylindry . Paru znajomych pływa i bardzo sobie chwali. Od przyszłego roku mają obniżyć ceny na wersje z Multi rumplem tak że warto rozważyć zakup full opcji. Z mniej miłych informacji od 2021r Tohatsu - Japan podnosi ceny o 3-4% :/, więc i Nas to nie ominie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dobrze przemyśl sprawę, bo zgodnie z planowanymi podwyżkami detal na 30 KM - golas ( bez ładowania) na długiej stopie na zwykłym rumplu wyjdzie około 17,2 k zł, gdzie opcja z ładowaniem, el.rozruchem, Multi rumplem, regulacją obrotów trolingowych co 100 obr/min w stacyjce powinna po mojemu oscylować w granicach 20,6 - 21 k zł. 

 

Dla mnie różnica 3,5 tyś zł jest do zaakceptowania biorąc tyle dodatków w opcji ( sam Multi Rumpel to koszt 3700 zł) a gdzie koszt dołożenia ładowania czy rozrusznika . Big rumpel jest bardziej poręczny ( chyba że masz małą wąską łódkę i siedzisz "na silniku") i łatwiejszy w późniejszej odsprzedaży. Bardzo fajną sprawą są te regulowane obroty do trolla.

Edytowane przez cabage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...