Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Przy wycenie silnika była informacja ze jest to model 2021. Napisałem z prośbą o rozwinięcie tematu, ale nie dostałem odpowiedzi.

Czy będą wprowadzone jakieś zmiany w silnikach 30 konnych?

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Nic mi o tym nie wiadomo - a nawet jeśli to może design i nic więcej. Na rok produkcji  z 2021 raczej bym nie liczył. Bardziej  listopad tego roku :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przy wycenie silnika była informacja ze jest to model 2021. Napisałem z prośbą o rozwinięcie tematu, ale nie dostałem odpowiedzi.

Czy będą wprowadzone jakieś zmiany w silnikach 30 konnych?

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Pytałem dzisiaj chłopaków z Tohatsu Polska czy coś im wiadomo o jakichkolwiek zmianach w silnikach na 2021r - powiedzieli że wizualnych nie będzie żadnych, ale będą nowości w silnikach 6KM, mają dojść silniki z wbudowanym zbiornikiem paliwa oraz ma być poszerzona opcja wersji z ładowaniem. Być może będzie wersja w krótkiej stopie z ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytałem dzisiaj chłopaków z Tohatsu Polska czy coś im wiadomo o jakichkolwiek zmianach w silnikach na 2021r - powiedzieli że wizualnych nie będzie żadnych, ale będą nowości w silnikach 6KM, mają dojść silniki z wbudowanym zbiornikiem paliwa oraz ma być poszerzona opcja wersji z ładowaniem. Być może będzie wersja w krótkiej stopie z ładowaniem.

Nie bardzo zrozumiałem? Chcę kupić model MFS 30C EPTS do tego Multirumpel i on jest z ładowaniem. Czy może coś żle zrozumiałem na stronie Tohatsu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy mam pytanie , co można zrobić żeby nie uszkodzić silnika  w razie uderzenia o przeszkodę pod wodą , silnik wisi na stałe jest tam taki spust który  trzeba nacisnąć żeby silnik podnieść  , np. dopływając do brzegu , ale jak nie nacisnę tą  dziwignię  to silnik jest zablokowany . Pomyślałem że można na sznurku podnieść dziwignie  i silnik jak w coś uderzy podniesie go do góry i przeskoczy ,  minusem jest to że jak bym chciał płynąć do tyłu to silnik może wychodzić  sam z wody , tak musi być , czy można jakoś zaradzić ,  mowa o silniku   Tohatsu 6 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy mam pytanie , co można zrobić żeby nie uszkodzić silnika  w razie uderzenia o przeszkodę pod wodą , silnik wisi na stałe jest tam taki spust który  trzeba nacisnąć żeby silnik podnieść  , np. dopływając do brzegu , ale jak nie nacisnę tą  dziwignię  to silnik jest zablokowany . Pomyślałem że można na sznurku podnieść dziwignie  i silnik jak w coś uderzy podniesie go do góry i przeskoczy ,  minusem jest to że jak bym chciał płynąć do tyłu to silnik może wychodzić  sam z wody , tak musi być , czy można jakoś zaradzić ,  mowa o silniku   Tohatsu 6 

Na biegu kolumna podskoczy bo zwalnia się ta blokada o której piszesz. Na Neutralu i biegu wsteczny zapadka ( blokada ) się blokuje i nic nie zrobisz. 

 

Zrób sobie test na wyłączonym silniku. Wbij bieg do przodu i spróbuj podnieść silnik, później weź wrzuć na luz i wtedy spróbuj podnieść kolumnę.

 

Oczywiście mowa o silnikach po 2016 r produkcji.

Edytowane przez cabage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wielkie dzięki  , faktycznie działa jak Napisałeś  , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu  i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą  :P  . Silniczek  super z 2020 roku . Kupiłem towotnicę  , jak możesz napisz jaki najlepiej stosować smar , kto smaruje ten pływa   :D  

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wielkie dzięki , faktycznie działa jak Napisałeś , to jest super sprawa . Ja podnosiłem na jałowym biegu i tak na wodzie nie mogłem podnieść , teraz jestem spokojny że nie zgubię silnika z pawężą :P . Silniczek super z 2020 roku . Kupiłem towotnicę , jak możesz napisz jaki najlepiej stosować smar , kto smaruje ten pływa :D

A co chcesz smarować? ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam na kolumnie dwie kalamitki  , według mnie jest  to bardzo dobry sposób żeby nasmarować kolumne , a jak nie ma to powoli się będzie zacierać kolumna  i ciężko się  będzie obracać . Teraz większość  producentów o takim wynalazku jak kalamitka zapominają i jak coś się zaciera   to tylko wymiana na nowe . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam na kolumnie dwie kalamitki  , według mnie jest  to bardzo dobry sposób żeby nasmarować kolumne , a jak nie ma to powoli się będzie zacierać kolumna  i ciężko się  będzie obracać . Teraz większość  producentów o takim wynalazku jak kalamitka zapominają i jak coś się zaciera   to tylko wymiana na nowe . 

Smar NLGI 2 na bazie sulfonianu wapnia będzie bardzo dobry - Motul lub Quicksilver - nie wchodzą w reakcję ze smarami litowymi które często stosują ludzie .

Generalnie większość smarów białych - wodoodpornych do stosowania w silnikach zaburtowych się nada.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
  • 0

Pawlo ogolnie dzisiaj kazdy mercury ma porty do smarowania

Bo kto nie smaruje ten nie jedzie.  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

 

Tak jak sharkfishing mówi w Mercury i Tohatsu gniazda smarowania są od najmniejszych mocy tj 3,5KM i na pewno do 30 KM - bo Tohatsu jest producentem tych silników dla obu wspomnianych firm. Jeśli mamy możliwość - to dobrze jest przesmarować silnik przed zimą,ewentualnie poprosić na serwisie ( bo nie każdy serwisant podczas przeglądu to robi - bo przecież według karty przeglądów nie ma takiej pozycji do zrobienia:) ) .

Edytowane przez cabage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy Tohatsu zezwala na wymianę olejów po dotarciu silnika,czy musi tego dokonać serwis? Jaki klucz do odkręcania filtra zastosować, bo nie wiem czy ten co mam jest odpowiedni.

Jest ktoś chętny do udostepnienie instrukcji w języku polskim do Tohatsu 30 km? Może być odpłatnie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy Tohatsu zezwala na wymianę olejów po dotarciu silnika,czy musi tego dokonać serwis? Jaki klucz do odkręcania filtra zastosować, bo nie wiem czy ten co mam jest odpowiedni.

Jest ktoś chętny do udostepnienie instrukcji w języku polskim do Tohatsu 30 km? Może być odpłatnie

Aby utrzymać gwarancję producenta na silnik, serwisu może dokonać dowolny ASO od zaburtowych. Oczywiście zgodnie z kartą przeglądów :)

 

Do filtra można użyć taśmowego lub klucza do filtra ( nasadkowy) bodajże o średnicy 64 / 65 mm.

Edytowane przez cabage
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak jak kolega cabage napisał nasadkowy 65 najlepszy. A manuale niestety po angielsku pod linkiem.

 

https://www.tohatsu.us/index.php?main_page=page&id=14

 

Ewentualnie jeszcze katalog części

 

https://www.tohatsu.us/index.php?main_page=page&id=13

Edytowane przez GrzesM
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...