Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mi jest 15 potrzebna, mam patent, ale czesto plywam za granicą, tam 15 jest bez uprawnien, a czytam ze bywają problemy z naszymi uprawnieniami...

 

9.9 na 20 to już widać, ze cos nie tak. A 15 i 20 to ten sam silnik.

W nowych silnikach Tohatsu, Mercury  9,9-20 KM to dokładnie ten sam wielkościowo silnik. Pewnie u innych producentów jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi jest 15 potrzebna, mam patent, ale czesto plywam za granicą, tam 15 jest bez uprawnien, a czytam ze bywają problemy z naszymi uprawnieniami...

 

9.9 na 20 to już widać, ze cos nie tak. A 15 i 20 to ten sam silnik.

Mylisz się, na zewnątrz 9,9 wygląda identycznie jak 15/20. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś z forumowiczów jest posiadaczem Tohatsu mfs20e s i może napisać jak wrażenia z użytkowania?Jak przedstawiają się koszta utrzymania,(oleje, części, serwis)?Gdzie ewentualnie można wyrwać nowy silnik za dobre pieniądze?

Rozglądam się za nowym silnikiem i póki co zainteresował mnie ten model.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś z forumowiczów jest posiadaczem Tohatsu mfs20e s i może napisać jak wrażenia z użytkowania?Jak przedstawiają się koszta utrzymania,(oleje, części, serwis)?Gdzie ewentualnie można wyrwać nowy silnik za dobre pieniądze?

Rozglądam się za nowym silnikiem i póki co zainteresował mnie ten model.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

W tym wątku masz przedstawiciela marki ... pytaj 

 

http://jerkbait.pl/user/54838-cabage/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś z forumowiczów jest posiadaczem Tohatsu mfs20e s i może napisać jak wrażenia z użytkowania?Jak przedstawiają się koszta utrzymania,(oleje, części, serwis)?Gdzie ewentualnie można wyrwać nowy silnik za dobre pieniądze?

Rozglądam się za nowym silnikiem i póki co zainteresował mnie ten model.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Wywołany do tablicy - odpowiadam.

Tohatsu to bardzo dobry wybór :) - jest bardzo ekonomiczny, cichy, dynamiczny i wyprodukowany w 100% w Japonii - silnik na wtrysku.

 

Jeśli chodzi o eksploatację to warto robić przeglądy regularnie jak zaleca producent ( to samo tyczy się w zasadzie wszystkich marek). Szczególnie ważny jest pierwszy przegląd po 20 mth: olej w spodzinie oraz silnikowy, filtr oleju i regulacja / sprawdzenie luzów zaworowych.

Jeśli chodzi o ceny serwisów to zależy od tego co robi serwisant i gdzie ASO vs reszta. Uszczelki do spodziny po 7-8 zł za sztukę, to samo z korkiem spustu oleju. Oryginalny filtr Oleju to koszt około 150 zł. Wirnik pompy + uszczelki +/- 200 - 220 zł. Świece 20 kilka zł, więc jakiejś tragedii nie ma. Części dostępne w sporej ilości od ręki - jak nie ma to na zamówienie czeka się od 1,5 - max 3 tygodni - kwestia tego co zamawiamy, obecnie w czasach może się to wydłużyć przy nietypowych rzeczach lub poza sezonem )

 

Póki co MFS20E S jeszcze do kupienia przed sezonem :) , niestety nie można tego powiedzieć o wersji z ładowaniem lub na długiej stopie.

Silniki 9.9KM (to te do odblokowania na 15 KM - wesja SPORT również u importera są po-rezerwowane do maja / czerwca).

Niektóre modele silników będą dostępne dopiero w dostawach czerwiec / lipiec a nawet i sierpień bo wszystko wcześniej zostało zarezerwowane -np. 20KM na rumpel na długiej stopie lub 30 KM pod manetkę / multi rumpel.

 

Podobna sytuacja jest w Mercury, dlatego jeśli któryś z kolegów / koleżanek jeszcze się zastanawia to niech to robi szybko bo zmianę silnika będzie można planować na jesień lub na przyszły sezon.

 

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez cabage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Karolu, Seki dziękuje za odpowiedź.

Marcinie, rzeczywiście, jeżeli chodzi o koszta i dostępność części to nie ma wielkiej tragedii. Posiadam między innymi tohatsu 5km dwusuw i w mojej ocenie jest to silnik nie do zajechania. Jeśli nowsze modele cechuje równie dobra bezawaryjność to wybór prawdopodobnie padnie na Tohatsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli chodzi o okres gwarancyjny wymagany w praktyce jest montaż oryginalnego filtra ( oryginalnych części), w teorii można zamontować wszystko.

Jednak w przypadku awarii wtrysków czy innej części mechanicznej silnika związanej z pracą filtra - producent ma prawo zasadnie odrzucić gwarancję ze względu na zły filtr - sprawa w sądzie z całą pewnością będzie niekorzystna na poczet poszkodowanego a nawet gdyby może ciągnąć się dłuższą chwilę .

 

Co do filtrów i ich wyboru dochodzi między innymi taki parametr jak mikron i jego wielkości w jakości filtracji , wydajność l/h dla tegoż filtra ( przepływ oleju) oraz to z czego ten filtr jest zrobiony ( filc, papier, ), teoretycznie można stosować filtry każdej marki i teoretycznie nie powinno się nic wydarzyć. Praktycznie jeśli coś się wydarzy a silnik jest na gwarancji to jest na co zwalić winę.

 

Czy ten MANN wszystkie parametry ma takie same co oryginał Tohatsu : wartość mikronów, rodzaj materiału filtrującego, wydajnośćw L/h. To że wrzuciliśmy w katalog i znalazło zamiennik lub dopasowaliśmy po gwincie to nie znaczy że ten filtr jest odpowiedni w 100%....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jesli chodzi o koszt serwisu silnika 20 KM

Właśnie dzwoniłem do serwisu Tohatsu w Gorzowie i koszt przeglądu to 550 zł netto czyli 676,50 zł.

 

Ta cena to jakieś nieporozumienie.

Np. w Warszawie serwis Yamahy F25 po 100 mth to 500zł brutto, w tym: wymiana oleju i filtra, olej w spodzinie, zdjęcie spodziny i sprawdzenie wałka napędowego, sprawdzenie termostatu i anod wewnątrz silnika diagnostyka komputerowa etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A oryginalny filtr do hondy 20 kosztuje max 80zł.

A co do gwarancji to żadko kiedy serwis staje na wysokości zadania. Spotkałem się z tym że jak drobna awaria to ok ale jak coś naprawdę pożądnego to wina po stronie użytkownika.

I nie pisze że tak jest w Tohatsu ale ja to przerabiałem z Hondą

Edytowane przez nurek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli chodzi o okres gwarancyjny wymagany w praktyce jest montaż oryginalnego filtra ( oryginalnych części), w teorii można zamontować wszystko.

Jednak w przypadku awarii wtrysków czy innej części mechanicznej silnika związanej z pracą filtra - producent ma prawo zasadnie odrzucić gwarancję ze względu na zły filtr - sprawa w sądzie z całą pewnością będzie niekorzystna na poczet poszkodowanego a nawet gdyby może ciągnąć się dłuższą chwilę .

Co do filtrów i ich wyboru dochodzi między innymi taki parametr jak mikron i jego wielkości w jakości filtracji , wydajność l/h dla tegoż filtra ( przepływ oleju) oraz to z czego ten filtr jest zrobiony ( filc, papier, ), teoretycznie można stosować filtry każdej marki i teoretycznie nie powinno się nic wydarzyć. Praktycznie jeśli coś się wydarzy a silnik jest na gwarancji to jest na co zwalić winę.

Czy ten MANN wszystkie parametry ma takie same co oryginał Tohatsu : wartość mikronów, rodzaj materiału filtrującego, wydajnośćw L/h. To że wrzuciliśmy w katalog i znalazło zamiennik lub dopasowaliśmy po gwincie to nie znaczy że ten filtr jest odpowiedni w 100%....

 

 

Piszesz tak jakbyśmy silniki rakietowe mieli i do nich super zaawansowane filtry :), ale jednak to tylko prosty wolnossacy silnik benzynowy i nawet EFI to żaden wynalazek, ot po prostu 20 lat później postanowili zrezygnować z gaźnika... a ta cała otoczka nowoczesności, to żeby ludzie sie bali grzebać i płacilijak za zboże! Konstrukcja prosta jak cep. Jak ktoś ma jakieś pojecie o mechanice ogarnie bez problemu. A filtr zamiennik bankowo nie będzie sie różnił niczym prócz ceny. Nawet jesli producent napisał ze 1 mikron roznicy na filtrze jest. Poza tym... jak pójdziesz to ASO, też nie masz pewności ze nie zepsują i sie wypną po fakcie....taki świat. Dla mnie kalkulacja jest prosta, za to co wywalę na serwisy,pewnie i naprawię w razie awarii, a grzebanie przy silniku to także frajda i satysfakcja.

Edytowane przez Seki
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W pełni podzielam opinię kolegi Seki. Chodzi tylko o zawyżanie kosztów przeglądów gwarancyjnych, to zwykłe zdzierstwo.

Mój Tochatsu 9.8 ma tylko trochę ponad 10 lat i o zgrozo nie ma tam filtra oleju... a działa jak należy. Ręce mnie opadły jak się o tym dowiedziałem.

Wiadomo, silnik na wtrysku jest nowocześniejszy i najpewniej wymaga odpowiedniej filtracji ale chyba bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W pełni podzielam opinię kolegi Seki. Chodzi tylko o zawyżanie kosztów przeglądów gwarancyjnych, to zwykłe zdzierstwo.

Mój Tochatsu 9.8 ma tylko trochę ponad 10 lat i o zgrozo nie ma tam filtra oleju... a działa jak należy. Ręce mnie opadły jak się o tym dowiedziałem.

Wiadomo, silnik na wtrysku jest nowocześniejszy i najpewniej wymaga odpowiedniej filtracji ale chyba bez przesady.

Ma filtr oleju na smoku taki siatkowy. Widać producent stwierdził że lepszego nie potrzeba.

post-69772-0-30507200-1614320949_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...