Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jacek do mnie też dotarł i jestem na tym samym etapie Co do pierwszego odpalenia to tak, do 10min na jałowym...attachicon.gif IMG_20211016_141024.jpg

Ja moją piętnastkę odbieram w piątek .Niestety silniejszy nie wchodzi w rachubę bo nie mam patentu sternika i w Niemczech  powyżej 15 koni nie mogę się poruszać a na Renie tylko do 5 bez patentu .Mój obecny Tohattsu 9,8 poleci na giełdę jak tylko zrobię zdjęcia.Silnik 2020 rok 40 godzin przepływane .stan idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zostałem wywołany co prawda w dziale kupię , odnośnie silników Tohatsu przez kolegę womaly .

To wypowiem się tutaj silniki tohatsu oraz Mercury na wtrysku 3 cylindrowe mają problemy ze stabilnością obrotów jałowych. W efekcie powoduje to że pływają z różnymi prędkościami tak jak im się "umyślił" raz 3.8km/h żeby za chwilę płynąć 4.5 co dyskwalifikuje w moim mniemaniu te silniki jako trollingowe. Dodatkowo potrafią gasną przy zamknięciu gazu po zamknięciu gazu przy dopływaniu na miejscówkę. Sprawdzone na kilku silnikach nowych oraz używanych . Poza tymi objawami pracuja całkiem dobrze, ale jeżeli ktoś oczekuje stabilnej prędkości w trollingu niestety będzie zawiedziony.

Dlaczego tak się dzieje, te silniki posiadają regulację biegu jałowego poprzez regulowanie dopływu powietrza a przepustnice przy pomocy elektrozaworu, bardzo szybko można sobie to zweryfikować poprzez wypięcie lub zatkanie tego zaworu, najwidoczniej regulacja jego otwarcia nie jest na tyle precyzyjna żeby uzyskiwać stabilne obroty. To odnośnie Tohatsu/Mercury w Suzuki jest podobny układ z tym że ja nie miałem problemów. Kolega natomiast miał problem z tym że silnik nie schodził z obrotów- czyli płynął za szybko żeby po jakimś czasie losowym pracować już tak jak powinien

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dołączę do kolegów, u mnie też nie ma problemu z gaśnięciem silnika. Jako że mam silnik z manetką posiada on funkcję trolingu. Normalne obroty to 850, wciśnięcie kluczyka podnosi obroty do 950, kolejne wciśnięcie do 1050. Po wyłączeniu i kolejnym odpaleniu silnik znowu ma obroty jałowe 850.

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi rowniez nic nie gasnie , w trolingu rowniez nie plywam ale wiekszosc czasu plywam bez gazu i silnik idzie jednostajna predkoscia, nie mam zadnych dziwnych efektow.

Ale jesli juz gasnie przy wrzucaniu biegu to podwyz obroty o 50-100 i nic zlegi nie bedzie sie działo

To gaśnięcie to akurat było w Szwecji na nowym i 5 letnim silniku przy dosyć dużej fali, ja miałem taki objaw mówię do kolegi po tygodniu pływania że mi zgasł kilka razy, a on na to że u niego w tym nowym silniku było to samo. Tyle że tak jak mówię pływanie po dosyć dużych falach i to w taki sposób że z pełnych obrotów puszczenie gazu całkowicie - kiła razy tak zgasł oczywiście odpalał za pierwszym szarpnięciem.

A co do prędkości trollingowej to już trzeba pływać na wodzie stojącej i obserwować prędkość na echosondzie żeby to zauważyć, jeżeli ktoś nie trollinguje to nie zwróci nawet uwagi. I na pewno nie dotyczy to tego że silnik nie jest rozgrzany bo pływaliśmy całe dnie i to się działo losowo na jednym i drugim. I cały czas pisze o silnikach 25/30km bez regulacji obrotów trollingowych w rumplu( teraz wyszedł chyba taki wypust z tego co się orientuję). Te dwa silniki o których pisze jeden 2021 rok drugi 2016 to te które były w Szwecji , znajomi którzy mają w PL takie silniki też zauważyli te problemy z obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wrzucam jako ciekawostkę - rumpel do modeli MFS40-60A, Power Trim, wskażnik ciśnienia oleju, naładowania aku oraz temperatury, dodatkowo w stacyjce regulacja obrotów trollingowych. Fajna sprawa nie tylko podczas wędkowania ale i do manewrowania w marinie .

 

Długość rumpla od uchwytu montażowego w silniku do końca rumpla to około 74-75 cm.

post-54838-0-54216800-1645603202_thumb.jpg

post-54838-0-52864900-1645603206_thumb.jpg

post-54838-0-92427000-1645603211_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zrywka bezpieczeństwa "kill switch".

 

Witajcie koledzy.Jest taka sprawa mam silnik Tohatsu 25hp 2-takt.Nie ma przy nim zamontowanej zrywki jest tylko odpalanie i wyłączanie z dwóch osobnych guzików.Byla kiedyś manetka ze zrywką ale pozostały po niej tylko ucięte przewody(czerwony,czarny,brązowy,zielony,niebieski).Chciał bym zamontować zrywkę do przewodów od manetki.Zrywka ma 4 styki.dwa oznaczone literą M i dwa oznaczone literą C.

Jak to podłączyć?które kable gdzie?. Próbowałem według schematu z serwisowki Tohatsu czarny masa do M a brązowy chyba napięcie do C ale chyba się nie udało bo silnik z guzika nadal kręcił.Co robię źle? Proszę o Łopatologiczną poradę nie mam pojęcia o elektryce.

Edytowane przez TwoFlower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

https://www.tohatsu.pl/silniki-czterosuwowe/mfs-30/

 

W pierwszym zdaniu piszą tak "Pierwszy w branży bez akumulatorowy, ręczny start EFI..."

Jak rozumieć ten zwrot "bezakumulatorowy"?

Czy silnik, który ma w sobie alternator może zostać uruchomiony szarpanką i pracować bez podpiętego akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bezakumulatorowy, czyli silnik nie potrzebuje zewnętrznego źródła prądu, żeby pracować.

Ładowanie akumulatora to oddzielny układ i z tego co wiem, lepiej żeby bez podłączonego akumulatora nie pracował. Chociaż mi się zdarzyło kilka razy tak pływać i regulator napięcia się nie popsuł.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ja wiem:

- Dwa nowe rumple ( przerobiony klasyczny zwykły) oraz przebudowany multirumpel z możliwością blokowania w 3 pozycjach,

- żeby zamówić full opcję pod rumpel nie trzeba będzie zamawiać multi rumpla do którego była dopłata ,

- Dołożony guzik regulacja obrotów trolingowych oraz elektryczny rozruch przy podstawowych wersjach ze zwykłym rumplem ( w obecnym modelu nie ma takiej opcji przy klasycznym rumplu - oraz możliwość wyboru jednego z dwóch typów rumpla ).

- Dwie wersje manetek do sterowania w standardzie.

- Zredukowana waga o blisko 20% bo zaczynająca się od 58 kg przy podstawowej wersji

 

Oraz sporo zmian w budowie :)

 

Rzeczywiście kilka guzików... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W konsekwencji pare guzikow:)

Rozruch doloze za 1/3 ceny dealera do zwykłego jak i niezwyklego i jeszcze nie wyorodukowanego silnika:) reducja wagi wiemy chyba czym smierdzi _ strom(izmem) :)

A tak na powaznie no bajerow naupychali, pytanie kto będzie chciał za to płacić... U mnie na troll nie można łowić i mnie ta metoda zupelnie nie korci, placenie za jakąś regulacje obrotow itd jest zupelnie bez sensu - wolalbym poprostu kupic pod manetke i po sprawie:)

 

 

Czekam na skyactiv:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To pewnie jeszcze trochę poczekamy. Obecne silniki zaburtowe to konstrukcje z technologiami popularnymi tak ze 20-30 lat temu w samochodach i motocyklach. W sumie może to i dobrze, bo to "złota dekada" dla silników benzynowych.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ja wiem:

- Dwa nowe rumple ( przerobiony klasyczny zwykły) oraz przebudowany multirumpel z możliwością blokowania w 3 pozycjach,

- żeby zamówić full opcję pod rumpel nie trzeba będzie zamawiać multi rumpla do którego była dopłata ,

- Dołożony guzik regulacja obrotów trolingowych oraz elektryczny rozruch przy podstawowych wersjach ze zwykłym rumplem ( w obecnym modelu nie ma takiej opcji przy klasycznym rumplu - oraz możliwość wyboru jednego z dwóch typów rumpla ).

- Dwie wersje manetek do sterowania w standardzie.

- Zredukowana waga o blisko 20% bo zaczynająca się od 58 kg przy podstawowej wersji

 

Oraz sporo zmian w budowie :)

 

Rzeczywiście kilka guzików... :)

 

Mnie już zachęcili :D Marcin wiesz kiedy pojawi się w sprzedaży ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mnie już zachęcili :D Marcin wiesz kiedy pojawi się w sprzedaży ? 

Tego nie wie nikt :) Premierę miały w lutym.

 

Bardzo małe szanse, że na koniec roku, równie dobrze może być we wrześniu lub w marcu :)

 

Przezornie zamówiłem kilka sztuk w różnych wariantach, ale żeby mówić o konkretnych terminach muszą do mnie płynąć statkiem żebym mógł potwierdzić daty.

Jak zapewne wszystkim wiadomo jest problem z dostępnością półprzewodników i innych podzespołów i samo "Tohatsu Polska" często dowiaduje się o pewnych sprawach mając w ręku papiery przewozowe...

 

Takie czasy.

 

Poinformuję na pewno jak będę wiedział coś więcej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...