Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam, posiadam silnik Tohatsu 20KM 2022, stopa s, elektryczny rozruch. Od kilku wypadów zauważyłem że łódka zaczęła mocno wibrować w całej skali obrotów. Na początku myślałem że jest to spowodowane gumami przy stopie lub silniku lecz po ich wymianie nie ma zmiany. Przy wymianie gum założyłem również większą śrubę która niestety przyniosła odwrotny skutek od zamierzonego bo łódka zwolniła o jakieś 5-6km/h(wigry355). Oprócz zwolnienia zauważyłem że lekko silnik zaczął przerwać więc wykręciłem świece i wyglądają one tak. Ta bardziej okopcona jest z "dolnego" cylindra. Co może być nie tak ?

post-70107-0-15644700-1691252964_thumb.jpeg

post-70107-0-60733000-1691252999_thumb.jpeg

post-70107-0-99963700-1691253012_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wg kolegi wyżej wszyscy producenci w instrukcjach obsługi powinni umieszczać nakaz pływania na maxa. Paranoja.

Wymień po prostu świece i obserwuj dalej, kolejno wykluczaj błędy w instalacji elektrycznej. Nic nie jest wieczne, a czasem jedno padnie szybciej niż inne.

Edytowane przez Matteoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wg kolegi wyżej wszyscy producenci w instrukcjach obsługi powinni umieszczać nakaz pływania na maxa. Paranoja.

Wymień po prostu świece i obserwuj dalej, kolejno wykluczaj błędy w instalacji elektrycznej. Nic nie jest wieczne, a czasem jedno padnie szybciej niż inne.

Wiem że nic nie jest wieczne ale ten silnik nie ma nawet 30mth wiec jest to co najmniej irytujące
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tym bardziej, zresztą masz motor na gwarancji więc...

Jest na gwarancji to fakt, lecz ja mieszkam po za granicami kraju a silnik kupiłem u dealera w Pl wiec oddanie na gwarancje jest kłopotliwe. Chyba że jest możliwość oddania na gwarancje w całej Europie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moim zdaniem, nałożyły się dwie rzeczy. Problem z zapłonem na dolnym cylindrze, być może to tylko uszkodzona świeca. Wymiana śruby spotęgowała tylko objawy. Zadzwoń do sprzedawcy, niech Ci poda serwis w UE, tam gdzie jesteś. Podobno my też jesteśmy w UE i powinna jakaś gwarancja obowiązywać, chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po wymianie świec, i powrocie do starej oryginalnej śruby wszystko wróciło do normy póki co. Jest moc i nie przerywa.

Jeszcze wrócę do śruby, jeżeli był to jakiś chińczyk lub "oryginalny" noname to mogła być źle wyważona i takie też mogły być objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem, ale jeśli nie było tych wibracji od początku to raczej upatrywał bym defektu w układzie napędowym. Nie zaczepileś gdzieś śruba?

Śruba nietknięta, nigdzie nie było uderzone. Te wibracje nie są jakieś mocne ale są wyczuwalne. Na samym początku gdy założyłem silnik były delikatne a teraz poprostu zdaje mi się że są ciut mocniejsze. To też nie jest jakaś mega łódka , zwykle Wigry 355 wiec laminat też nie jest idealny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Więc tak, po pierwsze nie wiemy jak masz zamocowany silnik, mam nadzieję, że nie tylko na motylki, ale i na śruby na przestrzał. Po drugie też w kwestii mocowania, czy silnik jest oparty od góry o pawęż. Po trzecie wigry355 nie jest kiepską łódką, ale jej wykonanie nie do końca, moim zdaniem, jest wystarczające pod tak dla niej dość mocny silnik, choć producent dopuszcza max właśnie 20km. Osobiście uważam, że 9,9 dla niej to max. Założyłeś silnik z max przedziału i to że coś po czasie mocniej wibruje i trzeszczy na łodzi to efekt połączenia obecnej mocy, chwilowego złego spalania na dolnym cylindrze i kiepskiej śruby. Teraz gdy wróciłeś z silnikiem do stanu pierwotnego, jest lepiej, ale nie wróci już ten sam komfort, bo moim zdaniem łódka swoje odczuła i choć może nie widzisz tego wizualnie, to jej charakterystyka się zmieniła. To moja subiektywna opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Więc tak, po pierwsze nie wiemy jak masz zamocowany silnik, mam nadzieję, że nie tylko na motylki, ale i na śruby na przestrzał. Po drugie też w kwestii mocowania, czy silnik jest oparty od góry o pawęż. Po trzecie wigry355 nie jest kiepską łódką, ale jej wykonanie nie do końca, moim zdaniem, jest wystarczające pod tak dla niej dość mocny silnik, choć producent dopuszcza max właśnie 20km. Osobiście uważam, że 9,9 dla niej to max. Założyłeś silnik z max przedziału i to że coś po czasie mocniej wibruje i trzeszczy na łodzi to efekt połączenia obecnej mocy, chwilowego złego spalania na dolnym cylindrze i kiepskiej śruby. Teraz gdy wróciłeś z silnikiem do stanu pierwotnego, jest lepiej, ale nie wróci już ten sam komfort, bo moim zdaniem łódka swoje odczuła i choć może nie widzisz tego wizualnie, to jej charakterystyka się zmieniła. To moja subiektywna opinia.

Silnik zamocowany jest śrubami na przestrzał lecz muszę się przyznać że całkowicie oparty od góry nie jest , przy skręcaniu śrubami zrobiła się od góry szpara 1-2mm , i nie chciałem już nawiercać na nowo dziur żeby nie osłabiać pawęży. Myślę że silnik 9.9 jest za słaby do tej łodzi , i nie wprowadził by ją w śliz. Miałem wcześniej założony 7KM i płynąłem maks 10-12 na godzinę. Teraz jak płynę sam to mam 40km/h a pod prąd 38-39. I najlepszą pływalność osiąga się siedząc na boku żeby łódź dostała lekkiego przechyłu. Gdy płynę siedząc na środku to łódź powyżej 32-33km chlapie od dzioba i żadne trymowanie temu nie pomaga.

Edytowane przez AdrianMa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Tohatsu 20hp. Od dluzszego czasu mu sie zdazalo, ale teraz to juz prawie non stop. Przy probie odpalenia z kluczyka stacyjka daje ciagle dzwiek jakby byl na biegu. Cos tam klika pod czacha, ale krecic nie probuje.od czasu do czasu odpala mimo piszczenia. Ze sznurka pali normalnie. Jakis czujnik wrzuconego biegu? Bateria przed odpaleniem ma 12.8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Lodka pod pokrowcem nie dam rady zobaczyc, ale gdzies 2010-2012. Mialem wczesniej na pontonie tohatsu 20hp z 2015 tylko na menetke i ta z kierownica byla kilka lat starsza. Rzuce okiem po pracy. Nie wpadlem tez na to, ze byc moze mam instrukcje.

Btw pytanie bonusowe: strasznie ta wajcha od gazu jest nieprecyzyjna od wrzucenia biegu na jalowych obrotach moge ja ruszyc z 5-10" minut" i nic a pozniej bum i juz plynie za szybko - nie da sie plynnie ruszyc i troling jest strasznie trudny. Posnioslem czape i linka do gaznika wydaje sie chodzic plynnie z ta wajcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...