Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Tohatsu


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Powyżej 102 hp.

Trzeba wówczas robić przeglądy.

Jeden na 5 lat lub co roku, w dużej mierze zależy od "przeglądającego".

Koszt 500 do nawet 1000 zł.

Nie jestem pewien czy mimo wszystko nie podaje się numerów silnika nawet w przypadku mocy 20 - 75 kw podczas rejestracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja też miałem dylemat czy kupić 25-30 koni i zmagać się z formalnościami i ciężarem czy kupić 20 i mieć wszystko bardziej uproszczone.

Całe szczęście że wybrałem 20 kucy gdyż w sezonie jesiennym 2015 r woda opadła w jeziorach na mazurach około 35 cm . Slip mam przy bardzo płytkim brzegu i musiałem ciągnąć całość za rufe przez 25 m i jak by silnik ważył z 10 kilo więcej to sezon zakończyłbym

We wrześniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do 2T nie stosuje sie filtrów papierowych, ze wzgledu na to iż wylapuje cząsteczki oleju.

Andrzej, to Twoim zdaniem jaki powinien być przy 2T?

Ja  przy swojej piętnastce2T nie mam wcale filtra, ale coraz bardziej zaczynam się zastanawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

chyba jednak , nie za bardzo ta teoria z tymi filtrami ? jak wyłapuje cząsteczki ? to gdzie on to pomieści ,ile ma 40-50g objętości ,a oleju w mieszance kilka razy więcej .

poza tym temat stary jak świat , właściciele komarków ,rometów i simsonków oraz javek pewnie śmieją sie ile wlezie ,bo napewno porobili w życiu po kilkanaście tys.km i jakoś im filtry nie przeszkadzały , i nie było kiedyś wyboru (papierowe ,miedziane ,ceramiczne ) szło sie do motoryzacyjnego lub rolnika i kupowało najczęściej z sędziszowa zwykły papierowy filterek i było ok

 

poza tym jak może coś sie osadzić na ściankach jak benzyna pod ciśnieniem od razu by to rozpuściła (jakie jest ciśnienie takie jest ,ale jest ), przy takim toku rozumowania po chwili powinniśmy mieć zatkany filtr paliwa

 

nie ma takiej opcji , aby to miało wpływ na mieszanke ;)i jakich cząsteczek ? mieszanka jest rozpuszczona i zmieniona lepkość i zdolności smarne bęzyny i tyle , chcąc to rozdzielić pewnie musiało by do rafinerii wrócić

Edytowane przez inter
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mnie powiedziano abym nie stosował filtra papierowego do 2T ze względu na to co napisałem. Powiedziano również, żeby do 2T stosować filtry mechaniczne - siateczki wyłapujące jedynie jakieś "większe" brudy. Gdzie dwóch mechaników tam trzy różne zdania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

włącz allegro i wpisz filtr skuter 2t , oj ciężko ci będzie spotkać inny filtr niż papierowy , albo zrób test -- na papier (chusteczki higieniczne ,ręcznik papierowy ,lub serwetke ) nalej oleju i potem polej to benzyną , musi sie olej rozpuścić i tyle , a tworzenie teorii nie wiadomo czym podpartych jest nie na miejscu

 

to że nieliczne silniki nie mają filtrów ,o niczym nie świadczy , w autach jest tak samo ,wiele benzyniaków ma tylko sitko na smoku pompy w zbiorniku i to wystarcza

 

i wpisz na google - jak oddzielić olej z benzyny - i poczytaj kilka stronek ,  gwarantuje że nić poza destylacją i rafinerią nie znajdziesz nie ma takiej opcji ;)

 

a jak wymyślisz coś prostszego , to jesteś już pan bogaty

Edytowane przez inter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oglądałem wczoraj silniczek tohatsu pomijająć to że do jakośći wykonania Yamahy to mu troche brakuje zastanowiła mnie jedna rzecz. Mianowicie silnik odpalil od strzala mimo temperatury jaka mamy na zewnatrz czyli mróz , wiec woda w beczce bliska zeru to dobrze. Ale po chwili pracy przy próbach szybkiego odkrecenia manetki silnik jakby sie dławił nie wchodzil na obroty, przy spokojnym odkrecaniu ładnie sie wkręcał. Czy to jest normalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przyczyn może być wiele .

- czy silnik był już na tyle rozgrzany ? przy zimnym to jest normalne ,

- nie można wykluczyć  ,że w paliwie była woda

- mógł być jakiś paproch w gażniku np. zatkana dysza , mógł też być przytkany filtr paliwa ,gruszka ,złączki paliwowe

- mogło też być jeszcze wiele innych przyczyn

 

 Trudno przez neta ocenić co jest nie tak i dać 100% odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oglądałem wczoraj silniczek tohatsu pomijająć to że do jakośći wykonania Yamahy to mu troche brakuje zastanowiła mnie jedna rzecz. Mianowicie silnik odpalil od strzala mimo temperatury jaka mamy na zewnatrz czyli mróz , wiec woda w beczce bliska zeru to dobrze. Ale po chwili pracy przy próbach szybkiego odkrecenia manetki silnik jakby sie dławił nie wchodzil na obroty, przy spokojnym odkrecaniu ładnie sie wkręcał. Czy to jest normalne? 

Ssanie ręczne? Jak chodził na ssaniu, to tak mogło się dziać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Silniki przy tej temperaturze głupieją. Jest kilka rzeczy które mają na to wpływ a w szczególności temperatura otoczenia oraz temp wody w beczce.

Czasami silnik, który ma troszkę więcej elektroniki potrafi zwariować bo czujniki czytają dwie skrajne wartości temperatur, załóżmy -10 na dworzu i +10 wody. Silnik w takich warunkach schodzi szybko z ssania i gaśnie itp. W takich warunkach praca silnika potrafi zadziwić....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...