Skocz do zawartości
  • 0

SHIMANO CALCUTTA 201 D


jbk

Pytanie

SHIMANO CALCUTTA 201 D

 

Pełna nazwa multiplikatora: SHIMANO CALCUTTA 201 D

Producent: Shimano

Model: Calcutta

Seria: 201 D

Typ: L

Klasa: M, H

Masa [g]: 274

Typ hamulca: VBS

Przełożenie: 5.7:1

Liczba łożysk: 5

Moc hamulca [kg]: 5

Szpulka - pojemność: 0.25 mm / 250 m

Szpulka - masa [g]: 22

Szpulka - średnica zewnętrzna [mm]: 37

Szpulka - średnica wewnętrzna [mm]: 12

Szpulka - szerokość [mm]: 25.5

Szpulka - typ: Pełna

Dokumentacja: Instrukcja, Schemat

Narzędzia: N

Akcesoria: Brak

Kraj produkcji: Japonia

Opis: Cold Forged One Piece Aluminum Frame and Sidepiece

A-RB (Anti-Rust Bearings)

Variable Brake System (VBS)

Super Stopper with Assist Stopper

X Drag Dartainium II Drag (Washer A), Dartainium Drag

Cold Forged Aluminum Spool

Septon SV Handle Grip (300D/301D, 400/401D)

Septon PV Handle Grip (200D/201D)

Metal Series

Super Free

HEG

Platinum Service Plan

X-Ship

S Compact Body

Approved for use in Saltwater

 

Schemat multiplikatora: SCHEMAT MULTIPLIKATORA

 

Zdjęcia multiplikatora

Załączona grafika: 201d3.jpgZałączona grafika: 201d2.jpgZałączony plik 12CT201D_v1_m56577569830886719.pdf   138,66 KB  2 Ilość pobrań

 

 

Kliknij tutaj by zobaczyć artykuł wpis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jestem zachwycony tym kołowrotkiem, ale w jego wersji JDM.

 

Świetnie leży w dłoni - bo to swego rodzaju "hybryda", z lewym panelem od dawnego rozmiaru 201 i prawym porównywalnym z dotychczasowym rozmiarem 101. Nie tylko jest niższy, ale i węższy od 200 z poprzednich edycji. "Dziwna" gwiazda hamulca (klika, w przeciwieństwie do docisku) jest, wbrew pozorom, bardzo wygodna w obsłudze, a dzięki niej korbka przesunęła się bliżej obudowy.

Praca kołowrotka płynna i wręcz miękka; rzutowo - u mnie na razie sprawdził się z przynętami powyżej 15 g, ale trzeba wziąć poprawkę, że zestawiłem go z długim kijem 30 lb do 60 g i żyłką 0,30. Szpula sprawia wrażenie lekkiej i pewnie w delikatniejszym zestawie zagra też z nieco lżejszymi wabikami.

 

Łyżka dziegciu: ceną za zmniejszenie obudowy jest brak szybkiego dostępu do szpuli. Żeby ją wyjąć trzeba odkręcić lewy panel i wyciągnąć najpierw cały mechanizm. A w przypadku wersji 201D cały kubek dziegciu: nie ma nawet możliwości dostania się do bloczków hamulca rzutowego (włącza się je i wyłącza dopiero po rozebraniu całego niemal kołowrotka); możliwość taka istnieje w rozmiarach 100/101 i 200/201 JDM, które mają luzowany panel przeciwległy do korbki, a pod nim "okienko" z bloczkami. Calcutta 201 JDM jest też, wg danych producenta, o prawie 20 g lżejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem calcutty 201d.Bez problemu obsługuje przynęty do 90g cięższymi nie rzucałem więc się nie wypowiadam.Aby dostać się do bloczków hamulca jak pisał kolega wcześniej trzeba multik rozkręcić,ale nie stanowi to problemu ,wystarczy odkręcić 2 śruby i multik bezproblemowo dzieli się na części.Osobno mamy lewy panel,obudowę i szpulę.Same duże elementy które łatwo poskładać.Z 6 bloczków mam włączone 2 ,oczywiście rzuty kontroluję kciukim.Jest to mój 6 multik,ostatnio do ciężkiego łowienia używałem abu c4,zamieniłem go na calccutę 201d i była to świetna decyzja.Świetne właściwości rzutowe i bez problemów można go objąć dłonią,polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie do posiadaczy 201 12 jdm lub D,wiecie może jaki jest rozmiar łożyska tego które jest na stałe na szpuli?

pożyczyłem kumplowi multik i go utopił.więc jak wróci,to napewno czeka mnie wymiana tych łożysk.niestety na schemacie niema info jaki to rozmiar.chciałbym zamówić łożysko przed powrotem multika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...