pepccio Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) Chciałbym zapytać i użytkowników i osoby znające temat o te dwa kręcioły. Nie chodzi mi tutaj o to, który lepszy, ale o to, w którym roku (dla obydwu modeli) wyszły najlepsze, najtrwalsze modele. Wiadomo bowiem, że różne serie są różnie oceniane przez użytkowników. Chodzi mi tutaj o wielkość 3000 i 4000. Pytam o to, który rocznik, w swoim modelu będzie najtrwalszy (może po małym tuningu ) i najprzyjemniejszy w użytkowaniu. Proszę o nieporównywanie modeli tylko wersji. A jeszcze jedno. Których lepiej nie kupować. Wiem, że to może nieładnie zabrzmi, bo to uznane maszyny, ale może jednak. Edytowane 13 Lipca 2014 przez pepccio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymof Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 myślę że 98 rok , wtedy wiśnia kwitła najpiękniej a owoce były najsmaczniejsze , a to przełożyło się na solidność maszynek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Mogę ci polecić twin power 4000h i 4000 xt ...odpowiednio rocznik 98 i 95... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Twin Power XTR- produkowany w latach 2000-2002. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Mogę ci polecić twin power 4000h i 4000 xt ...odpowiednio rocznik 98 i 95...tyle na temat tp wystarczy zdecydowanie. Od siebie mogę odradzić stanowczo Tp Fa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) Chciałbym zapytać i użytkowników i osoby znające temat o te dwa kręcioły. Nie chodzi mi tutaj o to, który lepszy, ale o to, w którym roku (dla obydwu modeli) wyszły najlepsze, najtrwalsze modele. Wiadomo bowiem, że różne serie są różnie oceniane przez użytkowników. Chodzi mi tutaj o wielkość 3000 i 4000. Pytam o to, który rocznik, w swoim modelu będzie najtrwalszy (może po małym tuningu ) i najprzyjemniejszy w użytkowaniu. Proszę o nieporównywanie modeli tylko wersji. A jeszcze jedno. Których lepiej nie kupować. Wiem, że to może nieładnie zabrzmi, bo to uznane maszyny, ale może jednak.Niewielu jest takich kolegów, którzy z całą pewnością przetestowali wszystkie modele. Tym bardziej gdy test miarodajny, nie jest mierzony 1 sztuką (używaną w danym modelu i roczniku).Stąd, w mojej ocenie, opinie takie są średnio miarodajne.Owszem, warto podpytać bardziej rozeznanych w temacie, czyli osób, które zajmują się (niekoniecznie zawodowo), konserwacją i tunningowaniem młynków. Taka opinia jest cenna na pewno.Wiele było pochlebnych opinii o serii FA a tu "masz babo powyżej".Ze swej strony, cenię sobie serię FB, o której powszechnie mówi się niewiele, lub wcale a ja miałem 2 szt. a wciąż jeszcze użytkuję z przyjemnością Stellę, w tej serii. Ot, taki subiektywizm ocen. Edytowane 13 Lipca 2014 przez popper 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 tyle na temat tp wystarczy zdecydowanie. Od siebie mogę odradzić stanowczo Tp Fa.Jesli idzie o biomastera/ultegre - bo to zawsze to blizniacze konstrukcje ( biomek posiadajacy lozyko/dwa wiecej i naturalnie inny desing, oraz w niektorych modelach mniejsze przelozenie niz ultegra) .. najtrwalszy i najbardziej niezawody jest biomaster xt 95` oraz biomaster 98` super ship. Pozniejsze generacje sa poprostu slabsze np: kolejne generacja 02` ( choc swietnie pracuja - min. za sprawa wolnej oscylacji ) nie sa juz tak trwale. Mam tu na mysli zwlaszcza przetykana korbe w przekladnie, ktora nie jest kontrowana gruba sruba a delikatna nakretka. Kolejna generacja biomistrz tj. 05` nie posiada fabrycznie nawet lozyska na podparciu piniona i kolejne generacje poprzez 06 mg i 08` rowniez. Dopiero w biomistrzu 11` w modelach 4000 dano podparcie z dwoch stron..W moim odczuciu po 98 r. ( oraz 00` - bo to 100 % identyczna konstrukcja tylko desing inny) jakosc biomasterkow spadala po rowni pochylej.I jesli mialbym wybrac jedynego biomistrza to bylby ten z 98r super ship.Natomiast jesli idzie o TP. no coz.. kolega ktorego cytuje odradza TP FA.. nie jest to kiepski kolowrotek.. ale jego konstrukcyjnym pierwowzorem jdm jest TP sw HG 02` i takiego nalezalo by rozpatrywac/polecac - w moim odczuciu jest to najlepszy TP for ever.. a krecilem kilkoma TP ( wlasciwie wszystkimi generacjami od 92 `- 11`)TP xt 95` oraz 98 super ship to rowniez mocne i trwale konstrukcje, gdybym mial wybierac z tych dwoch to zdecydowanie wersje 95` bo po 1:- nie posiada tak chorobliwie waskiej obudowy jak 98` ( min. dzieki temu mozna po latach eksploatowania, bez obaw kasowac luzy na glownym kole, ktore nie zbliza sie tak szybko do wodzika jak generacje 98`)- posiada duzo drobniejsze zeby na glownym kole i taka charakterystyka niemal bezposrednio gwarantuje delikatna, aksamitna prace. Modele 98` przy swojej mega waskiej modnej obudowie posiadaja najwieksze zebiska na glownym kole (duzo glebsze niz chocby generacje SW. 01-02`) - od taki konstrukcyjny przyrost formy nad trescia. pepccio " ..Proszę o nieporównywanie modeli tylko wersji.." - troche bez sensu pytanie, naturalne jest ze wersje z mnejszym przelozeniem bede pracowac lzej (przynajmniej strart bada mialy lzejszy, ale ta regule potwierdza wyjatek i jest to TP sw 02` HG - kreci plynniej niz odpowiednik PG) Mozna tez tu dodac, ze wersje TP i stelli 95` i 98` w wersjach H posiadaja wkrecana korbe w przekladnie co jest niewatpliwie atutem. "..A jeszcze jedno. Których lepiej nie kupowa.." - zawsze warto kupic wersje jdm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIGOTKA Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 (edytowane) Kup najnowszy wypust. Nie ma co pchać sie w stare "sprawdzone" modele. Posłuży Ci wiele lat. Znaczy posłużył by gdyby nie......Gdyby nie fakt że za rok czy dwa zapragniesz nowego modelu firmy X. A przez ten czas nie zdorzysz zajechać obecnego. Czasy kołowrotka( i nie tylko) na lata to przeszłość. Teraz wypuszcza sie częściej kolejne modele. Bo w obecnych czasach kołowrotek łowi ale głównie wędkarza a ryby tylko czasami i przy okazji. Bier twinka Sw 4000. Bedziesz zadowolniony na maxa Edytowane 14 Lipca 2014 przez MIGOTKA 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbertkrakow Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 tyle na temat tp wystarczy zdecydowanie. Od siebie mogę odradzić stanowczo Tp Fa. Napisz więcej dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Najprzyjemniejszy w użytkowaniu to TP.11 i BIO.13 - po tuningu Te starsze z trzeciej ręki przechodzą okres wieku niemowlęcego i zaczynają ząbkować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Napisz więcej dlaczego ?Tak zeby nie było że słowa bez pokrycia.... wady...to masa tp fa , masa szpulki chyba kolo 100gram , połowa obudowy plasticzkowa na wkrętychyba wady....knob się topi, łożyska pod szpula brak , kółka od posuwu plasticzkowewada dyskfalfikujaca....kolo przekładni znitowane z dwóch elementów ( trzpien wnitowany w koło ) łapie to to luz na łączeniu bardziej niż często, da się to usunąć ale to wyższa praktycznie najwyższa szkoła jazdy, sam objaw to luz na korbie przód tył kończący się tym że korba kręci jak w stelli millenium na oliwce a rotor stoi w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Tak zeby nie było że słowa bez pokrycia.... wady...to masa tp fa , masa szpulki chyba kolo 100gram , połowa obudowy plasticzkowa na wkrętychyba wady....knob się topi, łożyska pod szpula brak , kółka od posuwu plasticzkowewada dyskfalfikujaca....kolo przekładni znitowane z dwóch elementów ( trzpien wnitowany w koło ) łapie to to luz na łączeniu bardziej niż często, da się to usunąć ale to wyższa praktycznie najwyższa szkoła jazdy, sam objaw to luz na korbie przód tył kończący się tym że korba kręci jak w stelli millenium na oliwce a rotor stoi w miejscu.Konkretnie. Popieram. Tylko o kole nie wiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 ... łożyska pod szpula brak ... Cześć.Wymieniłeś brak łożyska pod szpula jako wadę, a powiedz mi proszę do czego jest to łożysko i dlaczego jest takie ważne? Nie ironizuję, pytam poważnie bo za cholerę nie mogę sobie wyobrazić jaką rolę ma pełnić takie łożysko. Żaden z moich kołowrotków takiego rozwiązania nie posiada, kiedyś miałem i nie widziałem różnicy w użytkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Nie wymieniłem tego jako wady a jako "chyba wadę" to łożysko niby stabilizuje w jakimś tam stopniu bardziej szpule i ułatwia start hamulca, teoretycznie tak jest, w praktyce mi to zwisa ale wole je pod szpulka mieć jak nie mieć, powiem Ci też że raz Kolega forumowy wysłał mi daiwe z problemem hamulca, okazało się że aluminiowa tulejka pod szpula miała zadziory i hamulec startował nierówno z przeskokami, z lozyskiem te problemy zniknęły to logiczne pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil328 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Najprzyjemniejszy w użytkowaniu to TP.11 i BIO.13 - po tuningu Te starsze z trzeciej ręki przechodzą okres wieku niemowlęcego i zaczynają ząbkować Jak tuningowałeś Biomka? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Do JDM-a dorzucamy 3 łożyska. 2 do knobów i jedno pod szpulkę zamiast tulejki. Europejska wersja ma łożycho pod szpulką fabrycznie zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Jak tuningowałeś Biomka? http://fservice.shimano.co.jp/part/pdf/03158.pdfZamieniasz pierścienie na łożyska nr 15, nr 76, nr 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 15 i 76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Wymieniane są pierścienie jak pisałem wyżej pozostałe części po wymianie Młynek kręci bardzo maślanie, dwa sezony popracował i lekko nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 31 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 To dobry młynek za tą kasę. Polecam. Sam używam a trochę maszynek przekręciłem. Tylko po co przepłacać... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.