Skocz do zawartości

Łożysko korbki Stelli Millenium.


homax

Rekomendowane odpowiedzi

  Witam i pytam Użytkowników Forum.

Czy da się zdjąć oba łożyska z knoba Stelli Millenium? Wydaje mi się że w mojej padło jedno z nich (łożysk)- to bliższe korpusu. Ale nie umiem go zdjąć :unsure: żeby ew. wymienić! Jest jakby na stałe zawalcowane na osi knoba. Nie mogę w to uwierzyć, żebym w takiej sytuacji musiał wymienić całą korbę....

Czy ktoś próbował je zdjąć? I czy z sukcesem....?

 

Pozdrawiam

 

Sławek.

Edytowane przez homax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

oba łożyska można wymieniać. To, że drugie nie chce łatwo zejść, oznacza, że trzeba użyć trochę siły.

Widać, że kołowrotek nie był latami odpowiednio serwisowany.

Najpierw ładnie popryskaj wd40, odczekaj trochę, potem weź jakieś narzędzie, które pozwoli równomiernie nacisnąć na łożysko od góry i delikatnie działaj. Może nawet będzie trzeba stuknąć delikatnie, gdy sam nacisk nie wystarczy. Warto też zabezpieczyć wszystko przed porysowaniem, robiąc to przez jakąś szmatkę

Edytowane przez DonPablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Witam i pytam Użytkowników Forum.

Czy da się zdjąć oba łożyska z knoba Stelli Millenium? Wydaje mi się że w mojej padło jedno z nich (łożysk)- to bliższe korpusu. Ale nie umiem go zdjąć :unsure: żeby ew. wymienić! Jest jakby na stałe zawalcowane na osi knoba. Nie mogę w to uwierzyć, żebym w takiej sytuacji musiał wymienić całą korbę....

Czy ktoś próbował je zdjąć? I czy z sukcesem....?

 

Pozdrawiam

 

Sławek.

Witam.

Nie da rady mój drogi Panie,te drugie jest zanitowane na stałe,aby wymienić łożysko trzeba rozwiercać oś. "No problem", w warunkach warsztatowych.

Potem adoptowana jest ta sama oś z nawierconym i nagwintowanym otworem,a całość skręcona specjalną śrubką z duraluminium.

Ma to tą zaletę,że jest zawsze możliwość zdemontowania.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Millenium tez jest do dupy? :P

A tak poważnie to po kiego takie rozwiazanie. Bez sensu.

To rozwiązanie jak w większości kołowrotków z tamtych lat jest rzeczywiście do dupy, natomiast cała reszta jest odlotowa.

 

No to du... i cały misterny plan w p........... :(

 

Dziękuję Panie Józefie...

Przyśle Pan korbę to wymienię łożysko,mam gotowe oryginalne osie gotowe do instalacji.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Millennium to gratów chyba już prawie nie ma,ja chciałem zamówić dla kumpla rear protector i nie ma szans (chyba,że Pan Józef ma jakieś dojścia,to chętnie bym się dowiedział,jakie są szanse to zamówić),a co do łożysk w korbce,to super rozwiązanie jest w F-ce 98-wszystko się rozkręca i łożyska jak na dłoni :-) .

Edytowane przez CM Punk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...