misiek116p Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Witam. Mam zamiar kupić takie auto i w związku z tym mam prośbę do użytkowników tego modelu o opinie, ewntualne najczęstsze usterki na co trzeba uważać. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonPablo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 http://forum-subaru.pl/bb3/viewforum.php?f=3http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/21-forester/Używając wyszukiwarek na tych forach, sporo można się dowiedzieć.Natomiast generalnie auto warte polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anpart Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Podstawa to przed zakupem sprawdż go w jakimś serwisie lub u kogoś kto ogarnia Subaru,koszt to od 250 do 300 zł.Typowe usterki to w zależności od rodzaju silnika ale w każdym trzeba sprawdzić amorki tył ( system samopoziomujący SLS szybko siadają, typowa usterka Foresterów.Koszt jednego to ok. 1500 zł, obecnie można już dostać kpl. zamienne ze spręzynami w cenie ok 1400 zł, na cały tył. Rocznik który chcesz kupić występuje tylko w benzynie ( pali tyle ile wlejesz )występują silniki 2.0 125km. od 2005r 150km.najwolniejszy ale nie do zajechania i jedyna wersja z reduktorem. 170km. z turbiną dobry do zabawy ale trzeba uważać na turbo. wersja 2,5 przeważnie USA typowa usterka to uszczelka pod głowicą no i trzeba dokładnie sprawdzić historię wypadkową za oceanem. Skrzynia biegów manualna i automat obie mało awaryjne.Generalnie jak będziesz dbał szczególnie o olej i przeglądy to lejesz paliwo i jeżdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tete Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Mam Forestera z 2003 roku z LPG. Przejechałem nim jakieś 40 tyś kilometrów (18 miesięcy), zaliczył 2 wyjazdy do Finlandii. Pali około 13 litrów gazu, benzyny w mieście przy lekkiej nodze 10-11. Generalnie auto wybitnie bezawaryjne. Warunek to zakup sprawdzonego egzemplarza (polecam zakup z forum lub dogadanie się z warsztatem, który specjalizuje się w marce). Jeżeli ma być pod gaz to lepszym wyborem jest 125 KM (silnik SOHC). MInusy - demonem prędkości to on nie jest, kolejnym jak dla mnie uciażliwym problemem jest mało wydajny nawiew (w lato klima obowiązkowo). Poza tym same zalety, wjedzie prawie wszędzie (reduktor) w zimie w mieście z miejscem do parkowania nie ma problemu (zaspy nasze :-)). Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Obecnie posiadany Forester jest moim 16stym autem i 3cim foresterem.Pierwszy '99, drugi '01 i teraz równolegle drugi '01.Każde z nich z tym samym silnikiem - 2.0 NA 125hp, w manualu i z reduktorem.Pierwszy polski z gazem, teraz wyspiarskie w benzynie.Auto polecam z czystym sercem, NIGDY nie było z nimi problemów, których nie byłbym świadomy podczas kupowania (padnięta skrzynia w środkowym aucie) czy podczas eksploatacji.Jak koledzy pisali wcześniej - amory tył są w każdym klapniete, chyba ze były zmienione. Jest opcja Iron Man która wychodzi taniej niż oryginały, też robi a jest taniej.Do tego warto wyregulować zawory, zmienić świece, kable wysokiego napięcia i oczywiście zrobić rozrząd, ale u kogoś kumatego kto zna te auta. Dobry olej, nowy olej do skrzyni, nowy płyn chłodniczy i... jeździć, jeździć, jeździć.Uważać musisz m.in. na to by wszystkie opony były w tym samym rozmiarze i +- bieżniku i stopniu zużycia.Auto sprawuje się w terenie zaskakująco dobrze, myślę ze kompleksów w stosunku do gołego np LR Discovery zbytnich nie ma.Plaża, śnieg, lekkie błoto, chaszcze itd - robi naprawdę dobrze, szczególnie jeśli nie przejmujesz się takimi pierdołami jak rysy na lakierze w starym aucie.Spalanie minimalne na benzynie to tuż poniżej 9, jak zechcesz to i duże naście. Na gazie nie schodził poniżej 10, po trasie poniżej 120 ok 11, później smok.A co do prędkości - może i demonem długiej prostej nie jest. jednak... Pazury pokazuje np na irlandzkich dróżkach, gdzie w każdych warunkach pozwala na duzo więcej niz typowa osobówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek116p Opublikowano 1 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Dzięki wszystkim za pomoc, decyzja zapadła tylko potrzebowałem potwierdzenia :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 1 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Fotki zapodaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek116p Opublikowano 1 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Ok w przyszłym tygodniu już powinien stac przed domem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 1 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę, jak trafi mi się kolejny, fajny egzemplarz to kupię drugiego i tylko 2.0 137KM SOHC bo regulacja zaworów odbywa się z silnikiem w komorze a nie na stole :-) Zapomniałem dodać, że każdy forek i każde subaru w kombi ma reduktor. Edytowane 1 Września 2014 przez guciolucky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Nie każdy:-D diesle nie mają z tego co wiem, silniki poniżej 2.0 czasem nie mają, turbinowce nie mają, automaty nie mają i spotkałem się z 2.5 l foresterem bez redukcji. A co do legacy - sam bym chciał, tylko podatek tutaj zniechęca i zwis tyłu tez trochę ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek116p Opublikowano 2 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 A właśnie odnosnie tych zaworów to rzeczywiście trzeba w forku silnik wyciągać żeby je wyregulować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Niekoniecznie aż na stół, ale poluzowanie go z mocowań by móc Przesunąć na boki tak. Z tym ze jak robisz rozrząd, zawory itd to robocizna rozkłada się i nie ma stanu przedzawalowego przy rachunku ( warto od razu i świece zrobić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Chodziło mi o to, że niezależnie od budy SOHC obskakuje się w komorze a DOHC poza nią. Najbardziej podoba mi się outback ale tam piece wstawiano chyba od 2.5 i chyba tylko H6 jest warty zakupu z tym, że lubi wyżłopać swoje Mój pali dychę LPG a ogólnie nie udało mi się przekroczyć 12 więc uważam go za bardzo ekonomiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To własnie problem - 2.5l minimum. tutaj to ponad tysiąc taxu za rok. Przy cenach tych auto oscylujących w tych rocznikach miedzy 400 a 2000 E to praktycznie drugie auto w taxie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Właśnie znalazłem na allegro egzemplarz 2.5 SOHC czy faktycznie jest taka jednostka? wydawała by się chyba OK, czarna w outbacku http://otomoto.pl/subaru-outback-xenon-serwis-legacy-sohc-C32849184.html Edytowane 2 Września 2014 przez guciolucky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witeg Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Książki serwisowe do końca !!!Po dużym serwisie : Nowe oleje i filtry oraz paskiPo wymianie rozrząduNowe koło dwumasowe oraz sprzęgłoHomologacja na gaz od 2014 roku do 2024 rokuSamochód niemiecki od pierwszego właściciela !!!Nie znam się- 2,5l benzyna ma koło dwumasowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonPablo Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 "Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 "Forek jest fajny ale lepsze jest Legacy, nie ustępuje w terenie a w trasie bije na głowę"To, że forek jest fajny zgadza się. Reszta zdania mija się z prawdą.Zapraszam na porównanie w terenie i na trasie z moim s turbo (praktycznie seria).Jeśli chodzi o przyśpieszenie- s turbo 8,5s vs legacy 10 s.Jedyne w czym może być troszkę lepsze w trasie, to v max (s turbo 198 vs legacy 210), ze względu na lepszą aerodynamikę.Komfort porównywalny, mimo, że w legacy jest troszkę więcej miejsca.W terenie, ze względu na większy prześwit i krótsze zwisy forester możliwości ma większe, zwłaszcza wersje z reduktorem.Porównujesz jednostkę wolnossącą z silnikiem turbodoładowanym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek88 Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Bez sensu porównywać wolnossący z turbo. Inny moment oborotowy, moc, ale i większe spalanie jak się daje troszkę po zaworach szczególnie jeśli chodzi o benzyniaka. Równie dobrze można mały silnik z dużym porównywać.Poza tym na te dane techniczne odnośnie przyśpieszenia i vmax'a patrzę przez palce. Dla przykładu moją a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą. Edytowane 2 Września 2014 przez Tomek88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aTomek Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 ... a3 leciałem pełnym samochodem 240 chociaż miała 210 w danych technicznych a nie kręciłem nic pod machą.Odczyt prędkości z zegarów auta, czy z gps?Fabryczne najczęściej sporo kłamią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek88 Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Odczyt prędkości z zegarów auta, czy z gps?Fabryczne najczęściej sporo kłamią.u mnie w audi około 2,5 zawyża powyżej 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonPablo Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Porównujesz jednostkę wolnossącą z silnikiem turbodoładowanym???A dlaczego nie, skoro post dotyczył ogólnie "forka"? Nie było ograniczenia do N/A.Nie zgadzam się, że legacy "nie ustępuje w terenie" ani, że "bije na głowę w trasie".To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Standera Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Tak naprawdę to wszystko zależy od kierowcy...Z resztą, i tak was którakolwiek z Imprez "z daszkiem" na masce pogodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonPablo Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Impreza? Na oesie na pewno, chociaż... jest wyjątek: (są też takie starsze wersje forka STI, jakby co ) ale już w terenie nic z tego. Edytowane 2 Września 2014 przez DonPablo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Miałem jedno i drugie, forek na trasie jest nie do zniesienia jak dla mnie, hałasuje, śwista i nieprzyjemnie się prowadzi powyżej sety a w terenie żadnego szału nie robi. Kwestie mocy pomijam bo jak wiadomo to zadanie jednostek. Prześwit to nie wszystko kiedy poruszamy się w terenie, piszę obiektywnie bo użytkuję też kilka innych terenówek ojca i akurat forka nie stawiał bym zbyt wysoko jeśli chodzi o teren lub inaczej na równi z Legacy czy outbackiem, który poza podkładkami 5cm pod amory niczym się trakcyjnie od Legacy nie różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.