Skocz do zawartości

Jaki kołowrotek


twisterek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do zakupu kołowrotka do wędki konger World Champion Zander 255 cw 7-28g (wklejanka), oraz niekiedy będzie uzywany do wędki Mistrall amundson 244 cw 15-45g...Mam takie swoje 2 typy:

 

- OKUMA EPIX PRO 30

- SPRO RED ARC 10300

 

Na kołowrotek będzie nawinięta plecionka 0,15 lub 0,19!

Który z tych kołowrotków polecicie mi do tych wędek( będe nimi łowił sandacze jeśli to coś pomoże w wyborze )

 

PROSZĘ O POMOC

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj na forum, zycze mile spedzonego czasu i dobrej wymiany informacji :D

 

wracajac do twojego pytania, nie znam tych wedek, ale ja wybralbym solidny kolowrotek, wykonany w calosci z metalu, w rozmiarze 3000-4000, czyli z tych dwoch podanych przez ciebie, to najchetniej ryobi excia 3000

 

ps. co do plecionek, to polecam zakupy na podstawie realnej wytrzymalosci a nie (marketingowo wyssanej z palca) srednicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz szanował to godny :D

Ja na Excie 2000 mam nawinięta plećkę 15lb i po 3 latach da się odczuc lekkie oznaki zmęczenia.

 

Zastanawiam się jak w kołowrotku na bodajże 9 łożyskach można czuć oznaki zmęczenia. Czy przez oznaki zmęczenia ma rozumieć, że kołowrotek dostał luzów. Jeśli tak to zastanawiam się jak to jest możliwe przy 9 łożyskach no i po co są te łożyska???? Może jednak kołowrotek nie jest najwyższych lotów??????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc solidniejsza konstrukcja miałem na myśli to że excia 2000 po 3 latach z plecionką 15lb dostała większych luzów niż zauber 4000 z nawiniętymi 40lb przez 2 ostatnie sezony (wcześniej 30lb), i to że Excia ma jeden z trybów wykonany z jakiegoś tworzywa gdzie analogiczny element w zauberze jest metalowy. Przy czym luzy w jednym i w drugim nie są zbyt wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@pawel

co ma ilosc lozysk do zuzycia (czy nawet zniszczenia) kolowrotka?

 

 

Sprawa jest prosta. Najczęstrzą przyczyna padania kołowrotków są powstające luzy. A gdzie one zazwyczaj powstają: na korbce i na rotorze. Jeżeli w tym miejscu powstaną luzy to sprawa zużycia kołowrotka jest oczywista gdyż na przekładni zazwyczaj hipoidalnej która jest sercem napędowym kołowrotka również powstaną luzy. Więc zastanawiam się jak jest to możliwe skoro korbka podparta jest (powinna być podparta) przynajmniej dwoma łożyskami kulkowymi. Luzy mogą powstać jeśli zamiast łożysk kulkowych są zastosowane łożyska ślizgowe, Albo jedno kulkowe i jedno ślizgowe. Poza tym zastanawiam się od zawsze po co w kołowrotku np.: 9 łożysk? Z punktu efektownej i efektywnej eksploatacji wystarczą 4. Dwa podpierające korbkę jedno łożyskujące rotor i jedno łożyskujące rolkę w kabłąku.

 

Wniosek z tego taki że nie ma się co podniecać liczba łożysk w kołowrotku i jestem święcie przekonany, że markowy kołowrotek za 300PLN na jednym łożysku wytrzyma więcej niż inny kołowrotek na 9 łożyskach za 100PLN.

 

ps. Poza tym nie ufam kołowrotkom, w których zmiana wielkości modelu związana jest tylko i wyłącznie ze zmiana szpuli na głębszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...