filip Opublikowano 27 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Witam Mam ponton Buscha 330 R, potrzebuje do tego silnik spalinowy około 5-6 km. Jaki najlepiej kupić?? Chodzi mi o marke Suzuki,Yamaha, Honda odpada troszke droga. A i jeszcze jak ma być długość kolumny?Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 14 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2023 Następnym razem podłączę jakiegoś 486 bo to z tamtego okresu, jakiś kabel pod cewkę i wąż paliwa, to wyświetli może czy dawka odpowiednia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tost Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Moja szóstka ma śrubę 6 1/2×7 1/2 płynie ponad 20km/h ze pełnym wyposażeniem na noc. Także spokojnie dasz radę. Zastanawiałem się i ja nad przeróbką ma osiem koników i zmianą śruby ale na moje pływanie po Wiśle chyba jest wystarczająco. Może kiedyś uśmiechnę się do @womaly23-zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tost Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Zapomniałem, ponton kolibri 330. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Taka śruba nie występowała w tym silniku. przynajmniej nic o tym nie jest napisane. Występowała jeszcze tylko uciągowa 9x7 https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard/6hp/6mshw-1998/lower-casing-drive-2 Odblokowanie to jest bardzo prosta operacja bo te silniki 6 / 8 to jest konstrukcyjnie dokładnie to samo. 6 ma kryzę na wydechu i mniejszą dyszę. Kryzę się rozwierca. Dysza to wymiana albo rozwiercić na 2,6mm istniejącą. Od minuty 8,35 dokładnie pokazane i omówione co trzeba zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tost Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 U mnie tak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tost Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Śruby jeszcze nie wymieniałem, widać lekko nie ma. Faktycznie to może być 8 a nie 6 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Tak to jest 8 1/2 x 7 1/2 czyli prawidłowa śruba do 6HP. I to jest oryginał. Chińske mają tylko napis bez tłocznia. U mnie jest też oryginał z takim tłoczneniem rozmiaru na śrubie w tym samym miejscu. Kto wie czy od nowości i jest w bdb. stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tost Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 Dziękuję za wyjaśnienia. Tak serio, to gdy kupiłem ten silnik śruba nie wyglądała tak jak teraz. Wisła to nie Mazury. Jak wyżej pisałem, myślałem nad przeróbką na osiem koników ale... nie pokonuję dużych odległości a i odcinek,, mojej,, Wisły to więcej piachu i zatopionych drzew niż głębszej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 16 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 (edytowane) Ja na Warcie tez nie potrzebuję mega prędkości bo to zupełnie nie potrzebne. Slalom cały czas i jak te 20 poleci na 3/4 to w zupełności wystarczy. Ja się przemieszczam tak 15 do 20 km w jedną stronę więc mi to wystarczy. No chyba, że będzie za słaby w co nie wierzę patrząc co te silniki wyprawiają z pontonami i jedną osobą. Kupiłem Voigt Pikasat VC120 i w sobotę się za swojego wezmę. Odkamienię, wyczyszczę, nasmaruję, olej w spodzinie wymienię, wszystko przejrzę, nowe świece i aby do sezonu jak najszybciej. A jak się cieplej zrobi tak z 18-20 stopni to test na wodzie i zobaczę jak się sprawuje i jak się na nim pływa. Tu kolega @Tresor w minucie 1,30 pokazał ładnie działanie tego środka Voigt Pikasat do odkamieniania spodziny. Fajnie to schodzi. Edytowane 16 Marca 2023 przez darek63 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 17 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2023 Obecnie używam Atlas Szop i w ostateczności fosolu. Wszystko zależy od tego jak mocno zapyziała jest spodzina. Na silniki wyciagane z wody i czyszczone co roku wystarcza odkamieniacz do klopa. Na te co siedzą cały sezon w wodzie a szczególnie jak nie były czyszczone co roku trzeba już mocnego kwasu... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 17 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2023 (edytowane) Jak kiedyś będziesz miał zapyziałą mocno spodzinę, zrób krótki film jak i czym to doprowadzić do porządku. Wielu się to może przydać. Edytowane 17 Marca 2023 przez darek63 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 17 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2023 Film już jest poczekam jak się zbierze więcej materiału. To co zostało to są już wżery w farbie i na to chemia nie pomoże. .. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krokkop Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca Dzień dobry wędkarze, Planuje zakup używanego silnika 10-15 ps do pontonu 360 cm. Bede plywal po Elbie( jak nasza Wisła ) i jeziorach. Po zasięgnięciu Informacji na forach, moim typem sa :Yamaha , Mercury albo Honda. Mieszkam w Niemczech, na rynku wtórnym jest kilka legendarnych dwutaktow Yamah 9.9/15 Model FMH. Cena oscylują w 1,5-2 tys Euro. Młodsze roczniki ale 4 Takt to koszt 2/2,5 Tys Euro. Czy opłaca się taki stary silnik w dobrym stanie zakupić ? Czy lepiej coś nowszego wybrać? Dużym plusem tej Yamaha jest waga 36 kg. Dziękujemy za rade. Pozdrawiam serdecznie Zbigniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) @krokop Jak masz w życiu szczęście i trochę wiedzy o silnikach spalinowych, i nie masz dwóch lewych rąk do mechaniki to będziesz pływał na 20-30 letnim silniku o ile nie kupisz skleconej kupy gruzu od jakiegoś "zaradnego inaczej". Przy starym silniku zawsze jest coś do zrobienia / poprawienia. Jak się nie znasz i nie potrafisz nic grzebać, zdany będziesz na serwisy, więc tanio nie będzie. Na tym kanale masz "igły używane" do remontów kapitalnych to zobacz najpierw zanim decyzję podejmiesz. https://www.youtube.com/@sawatresor Pamiętaj, że outboard traktują od zawsze jako coś nadzwyczajnego, nie dla mas i wszystko jest 3 / 5 / 10 x droższe niż w życiu codziennym. To takie walenie klientów w rogi za to, że np. nie jeździ kosiarką po trawniku, a pływa po wodzie. Dwa podobne silniki, ale outboard będzie 3 x droższy w zakupie naprawach, częściach etc. Wskazana przez Ciebie Yamaha jest skopiowana przez Chińczyków wiec wszystkie części do niej są na Aliku w normalnych cenach. Masz też nowe kopie tej Yamahy na rynku u nas pod nazwą Storm 13.5. Jest też o nich temat w tym dziale. Wiele się dowiesz o nowych kopiach i używanych 30 latkach z kanału który wyżej zapodałem. Edytowane 2 Marca przez darek63 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 malinabar Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca Zbyszku , jeśli oczekujesz jakichkolwiek rekomendacji , to z moich dawnych doświadczeń pontonowych ( okolice 2010 ) do Busha Kaimana 380 miałem podpiętą Yamahę 13,5 hp nówkę i w tej konfiguracji pływało to więcej niż dobrze przez kilka ładnych sezonów chorwackich . Silnik i ponton były nowe , więc nie sprawiały najmniejszych problemów , bo ja raczej z tej grupy leworęcznych opisywanych przez Darka ... I taki spokój ducha preferuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Artech Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 1,5 -2 tyś € to sporo za starą Yamahę...Nową kopię kupisz za 1,5 tyś 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 1,5 -2 tyś € to sporo za starą Yamahę...Nową kopię kupisz za 1,5 tyś Od strony technicznej kiedy ta igła z filmu poniżej była rozebrana okazało się, że spodzina od 9.9 jest filigranowa i delikatna. 15 mają to inaczej zbudowane, mocniej na łożyskach a nie tulejkach ślizgowych. Więc jak już szukać oryginału Yamahy to nie 9.9 / 15 bo to jest błąd, a oryginalnej 15. Owszem sama główka silnika jest ta sama zblokowana klapami, ale spodziny już nie są te same, a to jeden z ważniejszych elementów silnika i dobrze żeby nie był delikatny. I już na koniec żeby to było kompletne. Chińczycy skopiowali Yamahę 15 nie 9.9. Wiec skoro Chińskie kopie są kopiami 15HP to tych delikatnych spodzin też w kopiach nie ma. Protoplastą kopii Yamahy 15 był Hangkai. Wszelkie kopie pod wieloma nazwami robione są na bazie Yamahy 15HP i są o mocy 15 HP. Napisy na czapkach 9.9 / 13.5 / 15 i 18 nic nie znaczą kompletnie. Radosna twórczość zamawiającego i nic poza tym. Silniki mogą się różnić jedynie skokiem śruby 9 / 11 / 12 co można w 3 minuty zmienić, i chińskim ogranicznikiem otwarcia manetki. Poza tym nie ma kompletnie żadnych różnic mechanicznie między nimi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krokkop Opublikowano 3 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca Czołem wędkarze, Dziękuje za porady. Mam po sasiedzku 2 egzemplarze Yamaha FMH 15 ps. Maja napływane 250 godzin ( 1750 Euro ) i 110 godzin( 1500 Euro ) Oba po pełnym serwisie na gwarancji rocznej. Lubie majsterkować i mam możliwości rozbudowy mojego warsztatu. SawaTresor oglądnąłem kilka filmów. Ciekawie opowiada o motorach. W tym tygodniu oglądnę te za 1750 Euro. Dziękuje Raz jeszcze za rady. Pozdrawiam serdecznie Zbigniew 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 3 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca Pamiętaj tylko że do pontonu musi być stopa S. Wiele z nich ma stopy L i do pontonu się nie nadają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 czorny3000 Opublikowano 15 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Witam ForumowiczówCzy mógłby mi ktoś doradzić jak mocny silnik zamontować do pontonu 3,00m z kilem, żeby swobodnie choć bez szaleństw pływać nim w dwie osoby pod prąd na środkowej Warcie - poniżej Konina, tzn. w stronę Poznania Czy 3,5 KM wystarczy, czy lepiej zafundować mu 5 KM?Z góry dziękuję za wszystkie sugestie, bo sam nie mogę konkretów znaleźć.Pozdrawiam - Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Wolti Opublikowano 15 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Szedłbym w 5 -6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Artech Opublikowano 15 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Co masz na myśli, pisząc spokojnie ale bez szaleństw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 15 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Witam ForumowiczówCzy mógłby mi ktoś doradzić jak mocny silnik zamontować do pontonu 3,00m z kilem, żeby swobodnie choć bez szaleństw pływać nim w dwie osoby pod prąd na środkowej Warcie - poniżej Konina, tzn. w stronę Poznania 15HP i ani konia mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jacob1993 Opublikowano 15 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Linia paliwowa oczywiście ja bym celował lepiej dołożyć i kupić coś lepszego tohatsu 9.8 9.9 jak chcesz taniej to storma jakiegoś choć ja bym brał tohatsu wydasz może sporo ponad budżet a masz sprzęt na lata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kozi81 Opublikowano 16 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Ja przy Gali F 300 przy nowym silniku Tohatsu 4-takt jakoś wchodziłem w ślizg. A tucznikiem nie jestem. Jakoś bo gdyby brakło 1 konika lub silnik był zjechany lub było by z 50-60 kilo więcej to bym tylko pchał wodę. 10 kuców to optimum, 15 max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
filip
Witam
Mam ponton Buscha 330 R, potrzebuje do tego silnik spalinowy około 5-6 km. Jaki najlepiej kupić?? Chodzi mi o marke Suzuki,Yamaha, Honda odpada troszke droga. A i jeszcze jak ma być długość kolumny?
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
Filip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
29
13
11
9
Popularne dni
8 Lis
17
23 Lut
17
13 Kwi
14
21 Lut
13
Top użytkownicy dla tego pytania
godski 29 odpowiedzi
Tresor 13 odpowiedzi
darek63 11 odpowiedzi
womaly23 9 odpowiedzi
Popularne dni
8 Lis 2018
17 odpowiedzi
23 Lut 2017
17 odpowiedzi
13 Kwi 2019
14 odpowiedzi
21 Lut 2018
13 odpowiedzi
Popularne posty
WojtekCIN
Doświadczenie moje (na własnej dupie przetestowane): 1. KM 330 + Parsun 5 + dwie osoby + szpej = brak ślizgu (DRAMAT) 2. KM 330 + Parsun 5 + tylko ja + szpej = ślizg (FAJNIE) 3. KM 360D + Mariner 9.9
wisniowy21
ostatnio przerabiałem temat i wybrałem tohatsu czyli prawie to samo co Mercury w razie W części są wymienne Tohatsu-Mercury-Johnson moim zdaniem serwis 2 lata i nie ma co dłużnej wywalać pieniędzy w
bankroot
To to samo co Merkury ....
Opublikowane grafiki
300 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.