Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik spalinowy do pontonu?


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Moja szóstka ma śrubę 6 1/2×7 1/2 płynie ponad 20km/h ze pełnym wyposażeniem na noc.

Także spokojnie dasz radę.

Zastanawiałem się i ja nad przeróbką ma osiem koników i zmianą śruby ale na moje pływanie po Wiśle chyba jest wystarczająco.

Może kiedyś uśmiechnę się do @womaly23-zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Taka śruba nie występowała w tym silniku. przynajmniej nic o tym nie jest napisane. Występowała jeszcze tylko uciągowa 9x7

 

https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard/6hp/6mshw-1998/lower-casing-drive-2

 

Odblokowanie to jest bardzo prosta operacja bo te silniki 6 / 8 to jest konstrukcyjnie dokładnie to samo. 6 ma kryzę na wydechu i mniejszą dyszę. Kryzę się rozwierca. Dysza to wymiana albo rozwiercić na 2,6mm istniejącą. Od minuty 8,35 dokładnie pokazane i omówione co trzeba zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuję za wyjaśnienia. Tak serio, to gdy kupiłem ten silnik śruba nie wyglądała tak jak teraz. Wisła to nie Mazury.

Jak wyżej pisałem, myślałem nad przeróbką na osiem koników ale... nie pokonuję dużych odległości a i odcinek,, mojej,, Wisły to więcej piachu i zatopionych drzew niż głębszej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja na Warcie tez nie potrzebuję mega prędkości bo to zupełnie nie potrzebne. Slalom cały czas i jak te 20 poleci na 3/4 to w zupełności wystarczy. Ja się przemieszczam tak 15 do 20 km w jedną stronę więc mi to wystarczy. No chyba, że będzie za słaby w co nie wierzę patrząc co te silniki wyprawiają z pontonami i jedną osobą.

 
Kupiłem Voigt Pikasat VC120 i w sobotę się za swojego wezmę. Odkamienię, wyczyszczę, nasmaruję, olej w spodzinie wymienię, wszystko przejrzę, nowe świece i aby do sezonu jak najszybciej. A jak się cieplej zrobi tak z 18-20 stopni to test na wodzie i zobaczę jak się sprawuje i jak się na nim pływa.  
 
Tu kolega @Tresor w minucie 1,30 pokazał ładnie działanie tego środka Voigt Pikasat do odkamieniania spodziny. Fajnie to schodzi.
 
Edytowane przez darek63
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Obecnie używam Atlas Szop i w ostateczności fosolu. Wszystko zależy od tego jak mocno zapyziała jest spodzina. Na silniki wyciagane z wody i czyszczone co roku wystarcza odkamieniacz do klopa. Na te co siedzą cały sezon w wodzie a szczególnie jak nie były czyszczone co roku trzeba już mocnego kwasu...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Dzień dobry wędkarze,

Planuje zakup używanego silnika 10-15 ps do pontonu 360 cm. Bede plywal po Elbie( jak nasza Wisła ) i jeziorach. Po zasięgnięciu Informacji na forach, moim typem sa :Yamaha , Mercury albo Honda.

Mieszkam w Niemczech, na rynku wtórnym jest kilka legendarnych dwutaktow Yamah 9.9/15 Model FMH. Cena oscylują w 1,5-2 tys Euro.

Młodsze roczniki ale 4 Takt to koszt 2/2,5 Tys Euro.

Czy opłaca się taki stary silnik w dobrym stanie zakupić ? Czy lepiej coś nowszego wybrać?

Dużym plusem tej Yamaha jest waga 36 kg.

 

Dziękujemy za rade.

Pozdrawiam serdecznie Zbigniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
@krokop

 

Jak masz w życiu szczęście i trochę wiedzy o silnikach spalinowych, i nie masz dwóch lewych rąk do mechaniki to będziesz pływał na 20-30 letnim silniku o ile nie kupisz skleconej kupy gruzu od jakiegoś "zaradnego inaczej". Przy starym silniku zawsze jest coś do zrobienia / poprawienia. Jak się nie znasz i nie potrafisz nic grzebać, zdany będziesz na serwisy, więc tanio nie będzie. Na tym kanale masz "igły używane" do remontów kapitalnych to zobacz najpierw zanim decyzję podejmiesz. 

 


 

Pamiętaj, że outboard traktują od zawsze jako coś nadzwyczajnego, nie dla mas i wszystko jest 3 / 5 / 10 x droższe niż w życiu codziennym. To takie walenie klientów w rogi za to, że np. nie jeździ kosiarką po trawniku, a pływa po wodzie. Dwa podobne silniki, ale outboard będzie 3 x droższy w zakupie naprawach, częściach etc. Wskazana przez Ciebie Yamaha jest skopiowana przez Chińczyków wiec wszystkie części do niej są na Aliku w normalnych cenach. Masz też nowe kopie tej Yamahy na rynku u nas pod nazwą Storm 13.5. Jest też o nich temat w tym dziale. Wiele się dowiesz o nowych kopiach i używanych 30 latkach z kanału który wyżej zapodałem. 

Edytowane przez darek63
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zbyszku , jeśli oczekujesz jakichkolwiek rekomendacji , to z moich dawnych doświadczeń pontonowych ( okolice 2010 ) do Busha Kaimana 380 miałem podpiętą Yamahę 13,5 hp nówkę i w tej konfiguracji pływało to więcej niż dobrze przez kilka ładnych sezonów chorwackich . Silnik i ponton były nowe , więc nie sprawiały najmniejszych problemów , bo ja raczej z tej grupy leworęcznych opisywanych przez Darka  :D ... I taki spokój ducha preferuję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1,5 -2 tyś € to sporo za starą Yamahę...

Nową kopię kupisz za 1,5 tyś

 

Od strony technicznej kiedy ta igła z filmu poniżej

 

 

była rozebrana okazało się, że spodzina od 9.9 jest filigranowa i delikatna. 15 mają to inaczej zbudowane, mocniej na łożyskach a nie tulejkach ślizgowych. Więc jak już szukać oryginału Yamahy to nie 9.9 / 15 bo to jest błąd, a oryginalnej 15. Owszem sama główka silnika jest ta sama zblokowana klapami, ale spodziny już nie są te same, a to jeden z ważniejszych elementów silnika i dobrze żeby nie był delikatny.

 

I już na koniec żeby to było kompletne. Chińczycy skopiowali Yamahę 15 nie 9.9. Wiec skoro Chińskie kopie są kopiami 15HP to tych delikatnych spodzin też w kopiach nie ma. Protoplastą kopii Yamahy 15 był Hangkai. Wszelkie kopie pod wieloma nazwami robione są na bazie Yamahy 15HP i są o mocy 15 HP. Napisy na czapkach 9.9 / 13.5 / 15 i 18 nic nie znaczą kompletnie. Radosna twórczość zamawiającego i nic poza tym. Silniki mogą się różnić jedynie skokiem śruby 9 / 11 / 12 co można w 3 minuty zmienić, i chińskim ogranicznikiem otwarcia manetki. Poza tym nie ma kompletnie żadnych różnic mechanicznie między nimi. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czołem wędkarze,

 

Dziękuje za porady. Mam po sasiedzku 2 egzemplarze Yamaha FMH 15 ps. Maja napływane 250 godzin ( 1750 Euro ) i 110 godzin( 1500 Euro ) Oba po pełnym serwisie na gwarancji rocznej. Lubie majsterkować i mam możliwości rozbudowy mojego warsztatu.

SawaTresor oglądnąłem kilka filmów. Ciekawie opowiada o motorach.

W tym tygodniu oglądnę te za 1750 Euro.

 

Dziękuje Raz jeszcze za rady.

Pozdrawiam serdecznie Zbigniew

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam Forumowiczów

Czy mógłby mi ktoś doradzić jak mocny silnik zamontować do pontonu 3,00m z kilem, żeby swobodnie choć bez szaleństw ;) pływać nim w dwie osoby pod prąd na środkowej Warcie - poniżej Konina, tzn. w stronę Poznania :)

Czy 3,5 KM wystarczy, czy lepiej zafundować mu 5 KM?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie, bo sam nie mogę konkretów znaleźć.

Pozdrawiam - Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam Forumowiczów

Czy mógłby mi ktoś doradzić jak mocny silnik zamontować do pontonu 3,00m z kilem, żeby swobodnie choć bez szaleństw ;) pływać nim w dwie osoby pod prąd na środkowej Warcie - poniżej Konina, tzn. w stronę Poznania :)

 

15HP i ani konia mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...