Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik spalinowy do pontonu?


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam. Chciałbym zasięgnąć informacji odnośnie jaka powinna być odpowiednia moc w KM silnika spalinowego do pontonu np. marki BUSH o długości 3.30 i 3.60. Chodzi mi raczej o silnik DWUSUWOWY ze względu na mniejszą wagę. Oczywiście ponton musi pływać w ślizgu w 2 osoby i szpejem wędkarskim czyli tak ok. 250kg na pokładzie z silnikiem.

Na Bushu Crab 3.30 - we dwóch ( ok. 180kg) + dwie torby, 12kg kotwica i wędki spokojnie śmiga po Wisełce na 15KM Yamce. Do wejścia w ślizg chwila.

Edytowane przez tymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja tak zapytam jakie macie śruby w swoich silnikach 6 km ja w Mercurym mam 7.8/8. Na pontonie 320 xboat jedna osoba i trochę gratów leci ok 21 km/h według echo ale już dwie osoby wg mnie dramat ok 11 km/h i pchanie wody zmiana śruby coś da czy tylko zmiana silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja tak zapytam jakie macie śruby w swoich silnikach 6 km ja w Mercurym mam 7.8/8. Na pontonie 320 xboat jedna osoba i trochę gratów leci ok 21 km/h według echo ale już dwie osoby wg mnie dramat ok 11 km/h i pchanie wody zmiana śruby coś da czy tylko zmiana silnika?

 

 

do płyniecia w slizgu trzba  min 8KM/osobe

Niekoniecznie. Na Kolibri 330 z kilem w pojedynkę + Tohatsu 6 KM 4-suw pełen ślizg i 24-25 km/h . Śruba oryginalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Stwierdzenie, że potrzeba 8KM na osobę, by płynąć w ślizgu jest raczej mało precyzyjne. 

Za dużo zmiennych. 

Trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii. Im mniejszy ponton tym wcale nie jest powiedziane, że mniejszy silnik spowoduje ślizg przy tym samym załadunku. Wyporność ma tu bardzo duże znaczenie ale również i sam kształt sprzętu pływającego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

do płyniecia w slizgu trzba  min 8KM/osobe

Chyba nie.

Ponton 3.3m, dwie osoby 100+80kg i trochę gratów.

 

Wietierok - ślizg.

Mercury dwusuw 7,5KM - ślizg.

Teraz Evinrude 9.9KM - piękny ślizg :) Na Wiśle pod prąd 24-26km/h z prądem 34-36km/h.

 

Przy tych dwóch pierwszych silnikach czasem trzeba było trochę gimnastyki do wejścia w ślizg ale potem już leciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No stanowczo za nisko, jakiś czas temu podnosiłem koledze silnik o 4-5 cm bo na nowej 8 nie miał ślizgu, po podniesieniu i jednej korekcie doszliśmy do efektu że podczas ślizgu płytę widać powiedzmy przez film wodny 2-3 mm i na tym ustawieniu wys silnika wyjście w ślizg trwa najkrócej i największe v max takze dopracować musisz te szczegóły a potem ewentualnie zajmij się sruba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

O wysokości silnika pisałem w tym wątku .http://jerkbait.pl/index.php?/topic/100723-Kilwater-za-pontonem#entry2258131

Zmiana śruby napędowej w silniku 6km według mnie jest bez sensu. Testowałem to w Hondzie bf 8 i przy dwóch osobach po 90 kg plus 50 kg gratów w pontonie 330 efekt prawie niezuważalny.

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam suzuki 2.5km, samemu 10-12 Km/h bez mielenia wody, z dodatkowa osoba 8-9 Km/h mielenie wody

 

Silnik jest za slaby ale za to 5 litrow paliwa przy baku 0.9 starczy na dlugo;] Na jednym baku mozna do 14km przeplynac na max obrotach.

 

Na youtube jest pelno filmow jak plywaja po 18-20km/h, nie wiem jak oni to robia ( na pewno maja inne pontony).

Edytowane przez horac
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam suzuki 2.5km, samemu 10-12 Km/h bez mielenia wody, z dodatkowa osoba 8-9 Km/h mielenie wody

 

Silnik jest za slaby ale za to 5 litrow paliwa przy baku 0.9 starczy na dlugo;] Na jednym baku mozna do 14km przeplynac na max obrotach.

 

Na youtube jest pelno filmow jak plywaja po 18-20km/h, nie wiem jak oni to robia ( na pewno maja inne pontony).

A jak go przewozisz ? W pionie zawsze czy może leżeć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ponton 280 silnik Y 2T 8KM. Płytka antykawitacyjna 5cm pod wodą.

Podniosłem wczoraj silnik o 2cm i:

Prędkość max wzrosła o 2km/h, przelotowa pod prąd o 1km/h, ponton mniej staje dęba przed wejściem w ślizg a on sam jak by ciutkę szybciej. Przestał też kaczkować.

Nie spodziewałem się że te 2cm zrobią taką różnice. I teraz pytanie podnosić jeszcze te 2,5cm? Czy przyniesie to liniowy zysk? Problemem jest że 2cm podniosłem bez żadnych nakładów, 4,5cm muszę przerabiać pawęż....

https://www.youtube.com/watch?v=_lQRYZtOKpA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bierz listwy O gr 1 cm i testuj , wydaje mi sie ze jeszcze cos wycisniesz

No właśnie jak by to było takie proste to bym gitary nie zawracał szanownemu gronu. :)

Problem jest taki że na 2cm skończyła się pawęż. Podniesienie kolejnych 2~2,5 to już poważniejszy temat i nie wiem czy warto. Dlatego pytam czy ktoś to ćwiczył.

.

silnik11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...