Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik spalinowy do pontonu?


filip

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam Wszystkich.  Myslę że 4T lepsze dla kogoś kto więcej pływa,kto chce pływać nie oglądać silnik na stojaku<pływam po Odrze>, dlaczego? Mniej pali i to z 40%-45%-50%<odczujesz  w kieszeni>.kupisz 2T taniej to różnicę wlejesz do zbiornika w krótkim czasie, miałem mairinera 2T 8HP  silnik ,,moc rzeczywista" jak 9hp 4T ,można nalać piasku ,bedzie chodził ..dobry sprzęt<tohatsu tańsza alternatywa dla marinera słyszałem że małe ludziki robią części dlatego taniej>>>słabsza żywotność>Teraz mam honde 10BF..<43KG czuć różnice mariner 36kg na + dla marinera>troszkę mocniejsza ten 1HP od marinera,ALE pali 1,2 litra na 10 kilometrów /maneta 70%-80% prędkość przelotowa ok 26-28 .vmax 33km/h-rekord 37km/h <łódka 380  pusta+prawie pusty bak>  oleju nie  hondy/castrol/ tylko ELF 5W30 pełny syntetyk<nie pamietam jaki:P>,ale czuć różnice.Co do pontonu 360-430,430 może ale nie musi lepiej wchodzić w slizg niż 360 do 360 minimum 10HP 4T. Ponton 360 info-media z kilem i podłogą z sklejki nie alu<alu jest sporo cięższe> lepiej się kładzie niż 330. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam Wszystkich.  Myslę że 4T lepsze dla kogoś kto więcej pływa,kto chce pływać nie oglądać silnik na stojaku<pływam po Odrze>, dlaczego? Mniej pali i to z 40%-45%-50%<odczujesz  w kieszeni>.kupisz 2T taniej to różnicę wlejesz do zbiornika w krótkim czasie, miałem mairinera 2T 8HP  silnik ,,moc rzeczywista" jak 9hp 4T ,można nalać piasku ,bedzie chodził ..dobry sprzęt<tohatsu tańsza alternatywa dla marinera słyszałem że małe ludziki robią części dlatego taniej>>>słabsza żywotność>Teraz mam honde 10BF..<43KG czuć różnice mariner 36kg na + dla marinera>troszkę mocniejsza ten 1HP od marinera,ALE pali 1,2 litra na 10 kilometrów /maneta 70%-80% prędkość przelotowa ok 26-28 .vmax 33km/h-rekord 37km/h <łódka 380  pusta+prawie pusty bak>  oleju nie  hondy/castrol/ tylko ELF 5W30 pełny syntetyk<nie pamietam jaki:P>,ale czuć różnice.Co do pontonu 360-430,430 może ale nie musi lepiej wchodzić w slizg niż 360 do 360 minimum 10HP 4T. Ponton 360 info-media z kilem i podłogą z sklejki nie alu<alu jest sporo cięższe> lepiej się kładzie niż 330. Pozdrawiam

Kolego, to wszystko jasne ale waga w tym momencie ma dla mnie najistotniejsze znaczenie. 33 kg kontra 50 robi różnicę przy zakładaniu/zdejmowaniu z pawęży. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zacząłem trochę od d... strony ☺.Zamiast pływadła najpierw kupiłem silnik Tohatsu 4t 9.8 . Teraz chce dokupić ponton (raczej Kolobri DSL). Wędkowanie w większości na Wiśle -czasami 2 osoby. Zastanawiam się czy brać 330 czy 360 . (330ka łatwiejsza w transporcie)

Który z nich 330/360 (zakładając taką samą masę załogantów i sprzętu) szybciej/lepiej będzie wchodził w ślizg ?

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zacząłem trochę od d... strony ☺.Zamiast pływadła najpierw kupiłem silnik Tohatsu 4t 9.8 . Teraz chce dokupić ponton (raczej Kolobri DSL). Wędkowanie w większości na Wiśle -czasami 2 osoby. Zastanawiam się czy brać 330 czy 360 . (330ka łatwiejsza w transporcie)

Który z nich 330/360 (zakładając taką samą masę załogantów i sprzętu) szybciej/lepiej będzie wchodził w ślizg ?

Moim zdaniem 360, szczególnie obciążony z przodu cięższym zawodnikiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie pomóżcie :)

 

Mam gumiaka Kolibri 330 DSL i chciałbym latać między miejscówkami ślizgiem. Do gumowca na chwilę obecną mam podpiętą Yamahę 8 hp 2t. I o ile pływam sobie sam, to nie mam żadnych zastrzeżeń. Echosonda pokazuje prędkości 27-29km/h. Z kolegą na pokładzie niestety nie jest już tak kolorowo, max 12 km/h. Nie będę ukrywać ze mali nie jesteśmy, dwóch chłopa jeden 110+ drugi 100+, do tego trochę gratów, zbiornik z paliwem i kotwica 9 kg, mała echosonda. Wiem już, że z obecnym silnikiem mogę zapomnieć o pływaniu ślizgiem w duecie. 

 

Pomysł więc jest taki aby sprzedać Yamahę i kupić coś mocniejszego. Z racji ograniczonego budżetu wybór padł na nowego Storma 13,5 km w dwutakcie, albo jeśli dopisze szczęście na używaną Yamahę 9.9 FMH lub V-max. Z tego co się dowiedziałem Storm 13.5 ma 15 km i to jest max co mogę podpiąć do pontonu.

I teraz najważniejsze pytanie. Czy z takim silnikiem w dwie osoby polecimy ślizgiem? 

Edytowane przez M@rcin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich
Chciałbym się zapytać bardziej doświadczonych kolegów który z silników

Honda Bf10 vs Yamaha 9.9 vs Suzuki 9.9

będzie dobry do pontonu Kolibri 330D i jak będą się sprawować w trolingu ponieważ jestem zielony w tym temacie i za bardzo nie mogę się zdecydować. Silnik planuje kupić nowy i nie chce wybrać źle bo wiem że np Honda ma o 5 cm dłuższą stopę i nie wiem jak to wpłynie na poruszanie. Pozdrawiam

Edytowane przez Jano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja bym brał najlżejszy z najtańszych :) Oczywiście S. Ja akurat pływałem na Suzie 9.9, ale kolega miał Tośkę 9.8 - jak ten silnik pracował to była poezja dla ucha :)

Do trolla będziesz się musiał czasem spowalniać.

Czyli temat spowolnienia w trolingu muszę jeszcze ogarnąć bo wiem o jakichś parasolach ale nadal nie wiem po co jakieś kule po 5kilo??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...