Skocz do zawartości

Torba do silników zaburtowych


denis-pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Rozważam temat szycia torb dla siników zaburtowych. Mam już ludzi które umieją to robić, tylko że ciągle nie wiem czy zainteresują takie torby posiadaczy silników.

Bardzo proszę was o parę komentarzy co do tego.

 

Technicznie będą torby przeznaczone dla przechowywania oraz transportu silników.

Dla powierzchni zewnętrznej wybrałem materiał wodoszczelny, dla wewnętrznej miękki materiał, między nimi miękki napełniacz. Na dole torby (w rejonie reduktora silnika) będzie dodany dodatkowy materiał PCV.

 

Zdjęcie przykładowej torby na dole.

 

Czy będzie sens szycia takich torb tylko na silniki spalinowe czy też na elektryczne.

Przewidywana cena to około 100 zł (w zależności na jaki silnik). Na początku planuję szyć do silników Parsun.

 

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc.

 

chehol.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mały silnik ok pomysł fajny ale do dwutakta,czterotakta trzeba przewozić w odpowiedniej pozycji i co wtedy z uchwytami.A do mojego większego dwutakta uszyj mi ze dwóch murzynów do noszenia 80 kg.

Dla małych 2-suwowych sprawa jasna, dla 4-suwowych planuję zrobić okienko (w miejscu znajdowania się mocowania) z przekryciem albo na rzepę albo na zamek błyskawiczny, aby można było go przechowywać zamocowanym na dechę gdzieś w garażu (w pozycji pionowej). Dla większych silników chcę zaprojektować uchwyty po środku oraz z przodu i tyłu dla 2-ch osób.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla małych 2-suwowych sprawa jasna, dla 4-suwowych planuję zrobić okienko (w miejscu znajdowania się mocowania) z przekryciem albo na rzepę albo na zamek błyskawiczny, aby można było go przechowywać zamocowanym na dechę gdzieś w garażu (w pozycji pionowej). Dla większych silników chcę zaprojektować uchwyty po środku oraz z przodu i tyłu dla 2-ch osób.

Ładnie wykonany i trwały pokrowiec zawsze się przyda jestem zainteresowany, szczególnie do okrywania silnika na pawęży zimą w garażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wykonany i trwały pokrowiec zawsze się przyda jestem zainteresowany, szczególnie do okrywania silnika na pawęży zimą w garażu.

Wiedziałem takie na aukcjach właśnie dla przechowywania na pawęży, one są z innego materiału zrobione, ale są nie przystosowane do przeniesienia/przewożenia. Ja chcę bardziej w kształcie torby zrobić dla przechowywania w garażu na przykład albo piwnicy i t.d., no i oczywiście żeby był lekki w transporcie na przykład w bagażniku oraz wygodnie go było donieść do wody i z powrotem a nie targać na sobie.

Taka jest idea tego.

Edytowane przez denis-pl
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przemyślałeś kwestię jakichś wywietrzników w tej torbie. Bo wygląda na hermetyczną, a silnik "oddycha" paliwem i smarami, które co by nie mówił zawierają rozpuszczalniki.Może to być w dłuższej perspektywnie niedobre dla torby i silnika. Po łowieniu silnik też jest ciepły, więc pewnie wentylacja mu się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak od dołu zrobi się wywietrznik, to od góry wystarczy niedomknięty zamek i wentylacja wystarczająca.

Ten otwór techniczny do mocowania dobry pomysł, wtedy uchwyty do przenoszenia przydały by się tak usytuowane, żeby ułatwiały montaż silnika na pawęży/wózku/desce. Zamki, czy inne zamykania też by musiały być tak rozmieszczone, żeby szło ściągać i zakładać torbę na zamontowanym silniku.

 

Jak uda Ci się zrobić tą torbę za taką kasę, to na brak pracy nie będziesz narzekał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysły i podpowiedzi. Mam gościa, który projektował to wszystko, przekazuję całą tę info do niego, zobaczę co się da zrobić.

Co do rączek - będą one zrobione z pasów, które będą przedłużone wokół punktów krytycznych (tam gzie będą maksymalne obciążenia), czyli cały silnik przy przenoszeniu będzie opierał się na te właśnie pasy, a futerał będzie służył generalnie dla przekrycia silnika. Oczywiście nie będzie torb uniwersalnych, a tylko i wyłącznie pod każdy konkretny model silnika.

 

p.s. Czy jest sens projektowania takich torb do silników elektrycznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko u mnie gotowe. Teraz najważniejsze pytanie, do jakich silników zacząć produkować? Jakie posiadacze?

Ja sobie rozważam na początku o PARSUN, TOHATSU, YAMAHA, HONDA (wszystko do 10 KM jak na razie). Może się mylę?

Edytowane przez denis-pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko u mnie gotowe. Teraz najważniejsze pytanie, do jakich silników zacząć produkować? Jakie posiadacze?

Ja sobie rozważam na początku o PARSUN, TOCHATSU, TAMAHA, HONDA (wszystko do 10 KM jak na razie). Może się mylę?

Co to za marki bo nie znam:

TOCHATSU, TAMAHA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że te rozmiary będą najbardziej chodliwe bo i ludzie najczęściej je wożą w bagażniku. Dla mnie coś na hondę 8 km by się przydało.

Właśnie, że każdy futerał będzie projektowany dla każdego modelu silnika osobno. Ja już mam wszystkie przekroje, pozostało zdecydować się na które silniki produkować najpierw. Bardzo rzadko jest tak, że modele pokrywają się na wzajem wymiarami oraz kształtem. Powtarzam będą to futerały dla konkretnego silnika, tak żeby pasował idealnie i obciążenia na pasy torby były odpowiedni dla każdego modelu w odpowiednie miejsca.

 

p.s. Notuję wszystkie wasze silniki, robię taką sobie bazę, dziękuję za pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszą opcją będzie dobra baza zdjęć jednego, uszytego pokrowca i otwartość na zamówienia. Skalkuluj koszt najdroższego i najtańszego, pozostałe ceny dobierzesz w prosty sposób. Oszacuj czas uszycia, dodaj awaryjny zapas czasu i startuj. 

Zadawanie pytań, czy warto, jakie silniki itp, nie ma już sensu. Zacznij działać, sprawdzisz ile będzie zamówień.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszą opcją będzie dobra baza zdjęć jednego, uszytego pokrowca i otwartość na zamówienia. Skalkuluj koszt najdroższego i najtańszego, pozostałe ceny dobierzesz w prosty sposób. Oszacuj czas uszycia, dodaj awaryjny zapas czasu i startuj. 

Zadawanie pytań, czy warto, jakie silniki itp, nie ma już sensu. Zacznij działać, sprawdzisz ile będzie zamówień.

Na waszą prośbę wysyłam takie zdjęcia i podaje ceny:

33.jpg

331.jpg

332.jpg

334.jpg

335.jpg

5.jpg

 

 

Ceny są takie:

 

 

Dla 4 suw krótkie kolumny:

* od 2,5 do 3.5 KM: 159 zł

* od 4,0 do 6,0 KM: 184 zł

* od 8,0 do 10 KM: 194 zł

* od 15 do 20 KM: 219 zł

 

Długie kolumny + 5 zł.

 

No i przejmuję zamówienia :)

Edytowane przez denis-pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze fotki z silnikiem wewnątrz. Zamknięty, otwarty, wiszący na stojaku itp. Będzie większy pogląd na układ w pokrowcu.

Podaj 2 zdjęcia, które udało mi się wyciągnąć od kolegi, są to zdjęcia stare, torby już dawno po modyfikacjach, ale położenia silnika w niej oraz sposób mocowania na stojaku będą takie same.

10.jpg

11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mogę już się pochwalić gotowymi torbami.
Zdjęcia robiłem przed chwilą. Podaję linki do chmury (nie zmniejszałem rozdzielczości, ważą dość dużo dla forum).
Honda 8 KM
Honda BF 10 SRU
Mercury 6
Parsun F5 BMS
Suzuki D20F
Yamaha 9,9 4_suw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...