Skocz do zawartości
  • 0

Sezon na... zakup pontonu


jac_jac

Pytanie

Witam,

Jesień mamy w pełni wiec jest chwilka, by przyjrzeć się dostępnym na rynku pontonom.

Od kilku tygodni poszukuję pontonu, który będę wędkarsko wykorzystywał na Wiśle i pomniejszych rzekach, np Nogat - na ogół sam, czasami na pontonie będzie dwóch wędkarzy. Nie jest to jedyne przeznaczenie pontonu - w okresie wakacyjnym chciałbym z żoną i mały dzieckiem popływać rekreacyjne m.in po Nogacie i okolicznych jeziorach. Wisłę chyba będę omija ze względu na małe dziecko.

Celuję w ponton o długości 3,2 m - 3,6 m - czy ta wielkość wystarczy by bezpiecznie i stabilnie poruszać się po Wiśle ? Oczywistym jest tez, iż ze wzrostem wielkości wzrasta też waga pontonu - a pomoc ze strony mojej żony raczej nie bedzie zbyt duża - to bardzo drobna kobietka ;)

Jeśli chodzi o podłogę to zdecydowanie stawiam na podłogę aluminiową - jeśli robię błąd, to proszę o sugestie z uzasadnieniem.

No pozostaje jeszcze kwestia producenta a jest ich sporo. Niestety nie mam żadnego doświadczenia z pontonami i nie wiem czy różnica pomiędzy np hondą a pro marine, wild lake group czy kolibri jest na tyle duża by wydawać 1/3 kasy więcej na ponton marki np honda. A może po prostu wybrać ten, który będzie się wizualnie najbardziej podobał ??? Bo z opinii wynika, iż pontony robione są w chinach i o bardzo zbliżonych parametrach jakościowych.

Przejrzałem naprawdę wiele stron i nie ukrywam z każdą nową mam coraz większy zamęt ;/ niestety w okolicach Malborka nie mam możliwości obejrzenia pontonu, dotknięcia go, wiec pozostaje mi zaufać forumowiczom i dokonać zakupu przez internet.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zdjęcie z Frontexu wiec raczej prawdziwe.

Cały artykul:

 

https://www.portalmorski.pl/bezpieczenstwo-granice/39994-hiszpania-glownym-celem-migrantow-przez-morze-srodziemne

 

Zapewnie dendka robiona specjalnie dla nich. Jednorazowa.

Pamiętam jak w latach 90 chłopaki z Krosna Odrzańskiego jeździli i skupowali wszystkie duże pontony w każdym stanie. W celach podobnych ale na mniejszą skalę.

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mój ojciec miał Ellinga F 310 i szybko się go pozbył. Delikatny ponton. Pisałem już o tym kiedyś na forum.

A ja napisze że pociskasz  kit gościu,mam Ellinga jest zarąbisty,pływam po Odrze i Solinie, i się sprawdza doskonale na Ellingu Pływa  nasza Straż Pożarna,Rybacka,oraz służby ochrony wód Ukrainy, itd...to o czymś świadczy,foto i opisy kto korzysta z pontonów Elling na stronie firmy elling polska .pl...tak że nie opowiadaj bajek z mchu i paproci..........

Edytowane przez delux64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja napisze że pociskasz  kit gościu,mam Ellinga jest zarąbisty,pływam po Odrze i Solinie, i się sprawdza doskonale na Ellingu Pływa  nasza Straż Pożarna,Rybacka,oraz służby ochrony wód Ukrainy, itd...to o czymś świadczy,foto i opisy kto korzysta z pontonów Elling na stronie firmy elling polska .pl...tak że nie opowiadaj bajek z mchu i paproci..........

 

Nie potrzebnie się unosisz, każdy może mieć swoje zdanie, każdy ma inne odczucia.

Ja np. napisze Ci ,że nie jest wykładnią tym czym pływa nasz Straż Rybacka, czy Straż Pożarna. W naszym kraju w przetargach liczy się cena , nie jakość lub inne parametry, ale to pewnie wiesz.

No cóż jedni chwalą inni ganią , takie są zasady .Dlatego nie ma co pociskać jeden drugiemu, :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Pontony wybierane przez służby.

 

Kupując ponton należy postawić na sprawdzoną jakość. Pontony ELLING służą w wielu polskich i zagranicznych instytucjach i służbach. Instytucje czy służby ratownicze nie mogą pozwolić sobie na niepotrzebny kompromis względem jakości czy funkcjonalności. Oczekują najlepszej jakości, która zapewni niezawodność używanego sprzętu. Dlatego też niezwykle jesteśmy dumni z faktu, że pontony ELLING są używane przez wiele polskich służb. Jest to dla Nas najlepsza rekomendacja dla pontonów ELLING.

 

  

 

Pontony oferowane prze Nas pływają między innymi dla takich instytucji jak:

 

Straż Pożarna,

Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,

Państwowy Instytut Badawczy Straży Pożarnej

Uniwersyteckie jednostki naukowe (min. Uniwerstytety :Szczeciński, Gdański czy Łódzki)

Państwowy Instytut Badawczy: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

Straż Rybacka,

Straż Pożarna Ukraina

Derżrybochorona Ukraina

Insytun Rybactwa Ukrainy

Policja wonda Rosja 

Pontony ELLING były także wybrane przez załogę wyprawy Rosyjska Arktyka. Załoga wyprawy przez całą swoją podróż korzystała z pontonu ELLING. Pontony były eksploatowane w najcięższych możliwych warunkach na ziemi: w Arktyce! Była to polsko-rosyjska ekspedycja w 2016 roku, której celem było dopłynięcie na najbardziej wysunięty punkt na Północy, jak mówili członkowie załogi "najwyżej jak się da". Ekipa Sekstant Expediton na jachcie s/y Barlovento II osiągnęła najbardziej wysuniętą pozycję na północ jaką dotychczas osiągnął jacht z polską banderą w historii!

Szerokość jaką osiągnęła polska załoga to : 82° 10.554 N.

 

Przeczytaj więcej o wyprawie Rosyjska Arktyka  >>tutaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja napisze że pociskasz  kit gościu,mam Ellinga jest zarąbisty,pływam po Odrze i Solinie, i się sprawdza doskonale na Ellingu Pływa  nasza Straż Pożarna,Rybacka,oraz służby ochrony wód Ukrainy, itd...to o czymś świadczy,foto i opisy kto korzysta z pontonów Elling na stronie firmy elling polska .pl...tak że nie opowiadaj bajek z mchu i paproci..........

 

Nie wiem z czym masz problem. Może i służby pływają na Ellingach ale na pewno nie na F310 :)

Dałem się nabrać marketingowy kunszt w opisie i "7 lat gwarancji", a ponton zaliczył dziurę już na pierwszym wodowaniu. Zabawka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Pontony wybierane przez służby.
 
Kupując ponton należy postawić na sprawdzoną jakość. Pontony ELLING służą w wielu polskich i zagranicznych instytucjach i służbach. Instytucje czy służby ratownicze nie mogą pozwolić sobie na niepotrzebny kompromis względem jakości czy funkcjonalności. Oczekują najlepszej jakości, która zapewni niezawodność używanego sprzętu. Dlatego też niezwykle jesteśmy dumni z faktu, że pontony ELLING są używane przez wiele polskich służb. Jest to dla Nas najlepsza rekomendacja dla pontonów ELLING.
 
  
 
Pontony oferowane prze Nas pływają między innymi dla takich instytucji jak:
 
Straż Pożarna,
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,
Państwowy Instytut Badawczy Straży Pożarnej
Uniwersyteckie jednostki naukowe (min. Uniwerstytety :Szczeciński, Gdański czy Łódzki)
Państwowy Instytut Badawczy: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Straż Rybacka,
Straż Pożarna Ukraina
Derżrybochorona Ukraina
Insytun Rybactwa Ukrainy
Policja wonda Rosja 
Pontony ELLING były także wybrane przez załogę wyprawy Rosyjska Arktyka. Załoga wyprawy przez całą swoją podróż korzystała z pontonu ELLING. Pontony były eksploatowane w najcięższych możliwych warunkach na ziemi: w Arktyce! Była to polsko-rosyjska ekspedycja w 2016 roku, której celem było dopłynięcie na najbardziej wysunięty punkt na Północy, jak mówili członkowie załogi "najwyżej jak się da". Ekipa Sekstant Expediton na jachcie s/y Barlovento II osiągnęła najbardziej wysuniętą pozycję na północ jaką dotychczas osiągnął jacht z polską banderą w historii!
Szerokość jaką osiągnęła polska załoga to : 82° 10.554 N.
 
Przeczytaj więcej o wyprawie Rosyjska Arktyka  >>tutaj

 

Napisz jeszcze że ruscy w kosmos na nich polecieli . . . 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Pontony wybierane przez służby.
 
Kupując ponton należy postawić na sprawdzoną jakość. Pontony ELLING służą w wielu polskich i zagranicznych instytucjach i służbach. Instytucje czy służby ratownicze nie mogą pozwolić sobie na niepotrzebny kompromis względem jakości czy funkcjonalności. Oczekują najlepszej jakości, która zapewni niezawodność używanego sprzętu. Dlatego też niezwykle jesteśmy dumni z faktu, że pontony ELLING są używane przez wiele polskich służb. Jest to dla Nas najlepsza rekomendacja dla pontonów ELLING.
 
  
 
Pontony oferowane prze Nas pływają między innymi dla takich instytucji jak:
 
Straż Pożarna,
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,
Państwowy Instytut Badawczy Straży Pożarnej
Uniwersyteckie jednostki naukowe (min. Uniwerstytety :Szczeciński, Gdański czy Łódzki)
Państwowy Instytut Badawczy: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Straż Rybacka,
Straż Pożarna Ukraina
Derżrybochorona Ukraina
Insytun Rybactwa Ukrainy
Policja wonda Rosja ... 
 

 

Chyba sie trochę zagalopowałeś z tym zachwalaniem !? To że RENULT bierze udział w wyścigach Formuły 1 to nie znaczy że Renault Talia to samochód wyścigowy  :doh:  

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hej! A co sądzicie o pontonach STORM?

 

Parametry niby:

 

PCV 5-warstwowej 1100gr/m2

Długość: 333cm
Szerokość: 151cm
Wysokość: 41cm
Ilość modułów ciśnienia: 3szt.
PCV 5-warstwowa 1100gr/m2
Podłoga rolowana: 4 deski
Pasażerów: 4
Nośność: 470kg
Silnik: 10KM
Waga pontonu: 33kg
Wymiary opakowania łodzi: 106 x 58 x 28cm

 

https://www.olx.pl/oferta/ponton-storm-stm-330-oficjalny-CID767-IDpVzUz.html#24febee2c6

 

Przymierzam sie do zakupu, troche tańszy niż kolibri ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Silnik max. 10 KM podczas gdy Kolibri bez kila oferuje przy tej długości 12 KM - ciekawe dlaczego.

Balony 41 cm kontra 42 cm.

Kopia Kolibri tylko ciekawe czy udana.

Ten też bez kila. 

Wszystkie te opisy ile KM nie są miarodajne pod żadnym względem. 

Zdecydowanie ważniejsza jest inf. ile na pawęży może wisieć. 

15KM Yamaha w 2-suwie będzie lżejsza o kilkanaście kg od 10KM 4 suwa. I biorąc tylko i wyłącznie moc podaną na tabliczce znamionowej jako wykładnik jest mocno nietrafione. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hej! A co sądzicie o pontonach STORM?

 

Parametry niby:

 

PCV 5-warstwowej 1100gr/m2

Długość: 333cm

Szerokość: 151cm

Wysokość: 41cm

Ilość modułów ciśnienia: 3szt.

PCV 5-warstwowa 1100gr/m2

Podłoga rolowana: 4 deski

Pasażerów: 4

Nośność: 470kg

Silnik: 10KM

Waga pontonu: 33kg

Wymiary opakowania łodzi: 106 x 58 x 28cm

 

https://www.olx.pl/oferta/ponton-storm-stm-330-oficjalny-CID767-IDpVzUz.html#24febee2c6

 

Przymierzam sie do zakupu, troche tańszy niż kolibri ;)

Podstawowy warunek to MINIMUM !!! 0.25 atm. Taki ponton bez wzgledu na producenta jest zrobiony z solidniejszego/grubszego PVC . Ponton im cięższy tym lepszy . 1 m pontonu powinien ważyć minimum 15 kg (z podłogą aluminiową 2 kg wiecej), wszystko co ponizej to cienkie PVC . Podłoga rolowana to porażka MUSI ! ! ! być pełna abyś spokojnie stanął . Jesli chodzi o kil to lepiej kup z kilem , nawet gdybyś plywał tylko na wiosłach to masz sztywną podłogę . Kolega Mawerik sprzedaje całkiem sensowne pontony , zadzwoń do Jego firmy wszystko Ci wyjaśni . Lepiej dać parę groszy więcej ale posłuży napewno dłuzej .

Edytowane przez Włodziu
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie powiem bo nie zakładałem. Sam mam z kilem.

 

Niestety, to co piszą na tabliczkach znamionowych producenci pontonów bez kila woła o pomstę do nieba. Ja rozumiem, że wagowo pawęż zniesie nawet i te 12 koni, ale co z tego jak pływać tym się nie da.

 

Reasumując - do silnika 5 hp w 4t można

10 hp+  - tylko kil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety, to co piszą na tabliczkach znamionowych producenci pontonów bez kila woła o pomstę do nieba. Ja rozumiem, że wagowo pawęż zniesie nawet i te 12 koni, ale co z tego jak pływać tym się nie da.

 

Reasumując - do silnika 5 hp w 4t można

10 hp+  - tylko kil.

Tyle ze 5-6 KM w pontonie 3,00-3,30 może dać ślizg ok. 25 km/h tak więc kill przydatny już będzie. Lepsza sterowność.

Przy dwóch osobach czy też silniku 2-4 KM kill już nie jest taki istotny pewnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety, to co piszą na tabliczkach znamionowych producenci pontonów bez kila woła o pomstę do nieba. Ja rozumiem, że wagowo pawęż zniesie nawet i te 12 koni, ale co z tego jak pływać tym się nie da.

 

Reasumując - do silnika 5 hp w 4t można

10 hp+ - tylko kil.

Na X-Boat 320 zakładałem 15 KM i czyste szaleństwo :-)
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...