zenek Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam Jakie są wasze opinie na temat smarów shimano: DG1, DG4, DG6, DG10 ?Który stosujecie do przekładni, który do ślimaka itd... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Bardzo dobre smary,kilka kołowrotków przesmarowałem i mam pozytywne odczucia,ostatni przykład-wczoraj rozbebeszyłem świeżo zakupionego Sustaina 4000FB nówkę,czuć było,że kręci jakoś tak twardo,oprócz tego miał małą wadę w postaci blaszki zbijaka,która zahaczała o uszczelkę-trochę podgiąłem i śmiga cacy,a co do przesmarowania-po maźnięciu smarem kręcioł chodzi mięciutko,ciszej,rzekłbym,że stellowato,większych oporów przy kręceniu nie zauważyłem,na przekładnię dałem najtwardszy DG10,na wałek,oś posuwu szpuli i inne ruchome elementy (zbijak,blokada wstecznych biegów) dałem rzadki DG1(żadnych kombinacji z rozrzedzaniem oliwką itp).Ostatecznie na przekładnię można dać rzadszy DG6,ale patrząc na konsystencję smaru,który już tam był,to bardziej odpowiadał DG10.Myślę,że te smary są o wiele lepsze od różnych "czerwonych sosików",kombinacji z oliwkami,bo masz tu pełną gamę konsystencji-od twardego,do dość rzadkiego i nie trzeba wcale tych wszystkich smarów pchać do jednego kołowrotka . Edytowane 10 Listopada 2014 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 miałem shimanowski dg10 i moim zdaniem jest on bardzo rzadki i jego dałbym na wałek posuwu szpuli a na przekładnie np shimano ace 2 grease albo ardenta lub molykote g1502fm:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 .Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:http://japantackle.com/Tuning_parts/Grease_Oil.htmDG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę. Edytowane 10 Listopada 2014 przez CM Punk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Witam Czyli do młynka wystarczą 2 smary DG10 do przekładni i DG1, który ma zastosowanie do okładzin hamulca - jest najrzadszyNie miałem tych smarów w reku dlatego zastanawiałem się który będzie odpowiedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Ja mam osobiście DG1,DG6 i DG10-powinny obsłużyć większość kręciołków,DG06 można też dać na przekładnię,szczególnie,jeśli kołowrotek nie będzie do jakichś ciężkich zadań.Niech się jeszcze wypowiedzą kołowrotkowi fachowcy,bo ja to amator jestem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5384 Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 HejGdyby ktoś planował zakup smarów Shimano chętnie się dołączę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 .Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:http://japantackle.com/Tuning_parts/Grease_Oil.htmDG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę.dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bujo Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Witam, Ja bym pod zadnym pozorem nie stosowal tych smarow do kolowrotkow ze stajni Daiwa, znajome wroble w Japoni cwierkaja o Polakach co sie marki nie trzymaja i pozniej im Daiwy zabkuja, ile w tym prawdy sam nie wiem ale cos musi byc. Pozdrawiam, Bujo Edytowane 10 Listopada 2014 przez Bujo 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpe Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi No to może coś dziwnego dostałeś,jesteś pewien źródła zakupu?Ja kupiłem właśnie z japantackle,nawet na tych fotach możesz zobaczyć,że im niższa liczba po DG,tym smar bardziej się "lepi" i ciągnie (przykleja do dekielka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 DG10 to bardzo specyficzny smar. Niby gesty w palcach, ale do przekładni się nie sprawdza, nie dałbym go nawet na pozostałe elementy kołowrotka. Szybko się go pozbylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy Daiwy jak się uprą to tarabanią od wszystkich smarów i nawet sam producent nie jest w stanie temu zaradzić,tylko wymyśla górnolotne stwierdzenia o tym że to twarde przekładnie specyficznie szumiące .Przykład z mojego lokalnego podwórka; kolega użytkował od marca tego roku nowiutką Daiwę Certate 2500 '10 i po niespełna pół roku co się zaczęło ?,Chyba nie muszę pisać. Próba reanimacji spełzła na niczym,jak ząbkował tak ząbkuje ( może teraz trochę mniej ). Z moich oględzin wynikło że fabrycznie przekładnia była za mocno spasowana,do tego stopnia że podkładki regulujące luz tej przekładni a w zasadzie jedna podkładka była bardzo odkształcona na podobieństwo podkładki sprężystej z wyraznymi śladami tarcia. Niestety zęby przekładni noszą ślady niewłaściwej współpracy,a na szczytach są już nadmiernie zużyte. Tu pomoże jedynie wymiana przekładni na nową. Niestety kołowrotek za nie małe pieniądze,a taki renomowany"szajs" firmy Daiwa. PozdrawiamJózef Leśniak Pozdrawiam Józef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 DG10 to bardzo specyficzny smar. Niby gesty w palcach, ale do przekładni się nie sprawdza, nie dałbym go nawet na pozostałe elementy kołowrotka. Szybko się go pozbylem.A czemu się nie sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 12 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Niska kultura pracy. Kołowrotek zachowuje się jakby kręcił na sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 12 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Niska kultura pracy. Kołowrotek zachowuje się jakby kręcił na sucho.Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia. Edytowane 12 Listopada 2014 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia.Bo pewnie smarowałeś maszynki pod znaku "S" a nie "D" .Po smarowaniu powinien być wyższy komfort kręcenia, generalnie po to się smaruje, żeby przekładnia nie zachowywała się jak stara sieczkarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Owszem,smarowałem "S",nie mam potrzeby posiadania kołowrotków innej firmy,a jeśli już,to po prostu bardziej na zasadzie eksperymentu . Edytowane 13 Listopada 2014 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 może zdania są podzielone bo kołowrotki po smarowaniu DG zachowują się inaczej ze względu na rodzaj przekładni.ja ostatnio posmarowałem bardzo gęstym shimano premium grease tp mg-pinon i zębatka powlekane na czarno i chodzi lekko z małym oporem tak jak lubię.wydaje mi się że DG będzie dobry do przekładni starego typu-stalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 W ostatnim czasie pojawił się Shimano DG13 , DG14. Możecie coś o nich napisać ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Z tego co można w internecie wyczytać to DG13 jest relatywnie twardym smarem, pewnie coś poniżej twardości DG10 ( ten jest najtwardszy ze stajni Shimano ) i polecany do kołowrotków morskich. DG14 z opisu to wodoodporny smar do rolek. Ale niech się wypowie ten kto używa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Z tego co można w internecie wyczytać to DG13 jest relatywnie twardym smarem, pewnie coś poniżej twardości DG10 ( ten jest najtwardszy ze stajni Shimano ) i polecany do kołowrotków morskich. DG14 z opisu to wodoodporny smar do rolek. Ale niech się wypowie ten kto używa Stosuję od momentu pojawienia się DG-13 i stwierdzam że jest to bardzo dobry smar typu "SW" (SR-G) Bardzo dobrze spisuje się w Stellach. Przepięknie układa się na "worm shaft" bez potrzeby rozrzedzania olejkiem. Na przekładni znakomicie trzyma parametry i nie wylatuje poza zarys zębów. Kołowrotek nim posmarowany kręci bajecznie leciutko z gwarancją że cały czas ten smar znajduje się na przekładni. Sprawdzone.Aby tak było to maszynka ma być w idealnym stanie,czyli przysłana na pierwszy lub drugi serwis po dobrym traktowaniu w łowach. Na zapyziałe maszynki przysyłane na pierwszy serwis po 7 lub 8 latach oraz bardzo złym traktowaniu nieraz nie ma sposobu doprowadzenia do właściwej kultury pracy bez wymiany niektórych części.I tak ostatnio mam 2 Stelle - Stella '08 4000XG i Stella '04 4000. Części umyte, zweryfikowane i zamówione w japan. Łączny koszt zamówionych części do tych dwóch kołowrotków wynosi 1800 zł + koszt zardzewiałych łożysk w rolkach+ koszty serwisu i regulacji oraz właściwego zestrojenia kołowrotka.Jak się komuś wydaje że serwisowanie kołowrotków odbywa się lekką ręką to jest w poważnym błędzie i niewiedzy.Te Stelle na przestrzeni ostatnich 5 lat są najgorsze jakie kiedykolwiek do mnie trafiły. Jak je zobaczyłem po otwarciu opakowania,to ręce mi opadły. Właściciel to wyjątkowy Pan "niedbaluch". I to nie jest wyjątkiem, bo takich zapyziałych kołowrotków błąkających się po różnych serwisach jest b. dużo. Wiem coś na ten temat. Edytowane 22 Maja 2016 przez Józef Lesniak 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 I tak dla wiadomości dla Hunter_pike,aby wiedział w czym rzecz jak już zajmie się na dobre młynkami kategorii Stella począwszy od roku 2000 czyli wtedy kiedy fabrykę Shimano opuszczała Stella Millenium. Wszelkie kombinacje i dodawanie podkładek oraz dorabianie pewnych serwisowych teorii na nic się nie zdadzą. To jest kołowrotek który ma pracować wg. założeń producenta. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Panie Józefie, ten DG13 jest konsystencją zbliżony do DG06 czy gęstszy? Bo szukam właśnie czegoś pomiędzy DG10 i DG06. Edytowane 22 Maja 2016 przez Pendergrast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 23 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Panie Józefie, ten DG13 jest konsystencją zbliżony do DG06 czy gęstszy? Bo szukam właśnie czegoś pomiędzy DG10 i DG06.Trudno jest tak jednoznacznie stwierdzić,ale nie jest zbyt gęsty.Może być tak jak Pan pisze,coś pomiędzy DG-6 a DG-10. Najlepiej zakupić i wypróbować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.